Skocz do zawartości
jedrus

tuning B3 2.0 16V

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu shade rzucił dość ciekawą informację - stosunkowo małym kosztem (duży przyrost mocy w stosunku do ceny) można zmodyfikować dość znacznie silniki 2.0 16V 136KM.

 

mam jednak w związku z tym kilka pytań (odpowiadał na to inny forumowicz wywołany do tablicy przez shade, ale nie pamiętam kto, a zamieszczenie info w tuningu może być przydatne):

1) co (mniej lub więcej) zmieniane jest w silniku

2) jakie są przeciwskazania?

3) czy tak znaczne (30KM) podniesienie mocy silnika przy skrzyni automatycznej przejdzie bez problemu? czy skrzynia nie zacznie szaleć?

4) gdzie można wykonać taką modyfikację - gdybyście mogli zamieścić namiar

5) czy to miejsce z pyt. 4 mogłoby również zmienić pierścionki w tym silniku przy okazji modyfikacji? czeka mnie to, a po co 2x silnik otwierać

6) czy jeśli silnik ma dośc dużo najechane (wg licznika 310 tys. km) to nie okaze sie to dla niego zabojcze?

7) czy silnik staje sie dzieki tej modyfikacji bardziej elastyczny przy malych predkosciach obrotowych (teraz jak kazdego 16 zaworowca trzeba go wkrecac dosc znacznie aby zaczal porzadnie jechac) lub czy istnieje mozliwosc jakiejs zmiany komputera / mapy aby moc byla "nizej" czy to marzenie scietej glowy?

 

pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na każdą wiadomosć :)

andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

jako ze na 90% wiem co odpowie shade

 

odpowiem ci ja. jest mechanik we wroclawiu ktory zeby zjadl na 16V by VW.

 

osobiscie ma tez niezle "zdlubanego" KR wiec najpier moze popatrzec na efekty jego peracy w jego prywatnym aucie

 

1. walki

2. przy tuningu (nawet porofesjonalnym) jest zawsze ryzyko ze "sie nie uda..."

3. corrado 2.0 16V AUTOMAT po takiej operacji jedzie i ma sie dobrze

4. to juz gadaj na priv z shade...

5. nie ma problemu

6. moze tak byc ale nie musi. 310kkm przy prawidlowej ekspoatacji to nie duzo na ten motor

7. odczuwalnie bedzie lepiej ale nie spodziewaj sie cudow na dole (tylko duza pojemnosc albo turbo dodaje elastycznosci)

 

P.S. osobiscie bardziej sklaniam sie do przyrostu rzedu 15KM-20KM ale to i tam nie malo uwzgledniajac tak prosty zabieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ppmarian, wielkie dzięki za odpowiedź :)

właściciwie na wszystkie najważniejsze pytania udzieliłeś mi odpowiedzi, coraz bardziej skłaniam się ku temu rozwiązaniu :)

tylko odnośnie 6pkt. - ja nie jestem do konca pewien jak ten silnik byl eksploatowany wczesniej - jak najlepiej go sprawdzic? zmierzyc cisnienie w cylindrach? czy cos jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
jak najlepiej go sprawdzic? zmierzyc cisnienie w cylindrach? czy cos jeszcze?

 

podczas wymiany pierscionkow bedzie wszystko widac jak na dloni - czy warto robic mody czy tylko poskladac do kupy i do zyda :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix

Jesli chodzi o 2.0 16V 9A dosc popularna modyfikacja jest zmiana wtrysku na trysk od G60 i oczywiscie wymiana komputera do tego najlepiej wałek od KR, na forum vwgolf.pl jest kolega GTO on robi programy itp. do tych silników.. np. jego 1.8 16V na wtrysku od G60 zrobionym dolocie ma 155KM autko jezdzi oczywiscie na gazie z tym ze ma blosa...

Co do ciagniecia od niszych obrotów na to bym bardzo nie liczył w koncu to silnik 16 zaworowy i nie od dzis wiadomo ze wszystkie 16 trzeba raczej krecic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję Panowie za odpowiedzi - pomogliście mi rozwiać wątpliwości :)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , ija mam pytanko co do tego tematu , mianowicie : mam passata b3 z silnikiem 2,0 16v i taz chce trochę zwiększyć moc , chcę zrobic dolot , ale ten egzemplarz ma jakis mieszalnik gdzie od filtra powietrza jest cos w stylu przepustnicy . co mogę z tym zrobic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam wyzej, co do ciagniecia z niskich obrotow... ciagniecie z niskich obrotow zalezy od pojemnosci w przeliczeniu na cylinder, im wieksza tym lepiej ciagnie z dolu np jesli na jeden cylinder przypada 300ccm to o wiele gorzej sie zbiera z dolu niz np 500ccm na jeden gar. Tak samo w motocyklach. Porownajcie sobie np monent obrotowy w benzynie v6 2.5 a v6 3.2. Wiadomo im wieksza pojemnosc tym wiekszy moment, ale procentowy przyrost jest juz inny. Oczywiscie nie uwzgledniamy silnikow turbo benzyna, poniewaz tam przy 1.4 R4 jest lepszy moment przy 2000 obr niz w wolnossacym V6 2.4 albo porownyalny.

Edytowane przez triku88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , ija mam pytanko co do tego tematu , mianowicie : mam passata b3 z silnikiem 2,0 16v i taz chce trochę zwiększyć moc , chcę zrobic dolot , ale ten egzemplarz ma jakis mieszalnik gdzie od filtra powietrza jest cos w stylu przepustnicy . co mogę z tym zrobic ??

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=104517

poczytaj o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności