Skocz do zawartości
Gość siwekj

Tuleje metalowe -tył-

Rekomendowane odpowiedzi

ja parę lat temu założyłem lema i ostatnio na przeglądzie miły pan zwrócił mi uwagę że jedna tuleja zaczyna mieć mały luz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja parę lat temu założyłem lema i ostatnio na przeglądzie miły pan zwrócił mi uwagę że jedna tuleja zaczyna mieć mały luz...
Jest wytłumaczenie ;) Byliśmy u jednego mechanika i podmienił nam tuleje. Bo ja niby 4maxy kupowałem, i już cztery lata minęło i nic złego się nie dzieje :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje gleba pewnie przyczyniła się do szybszego zużycia tych tulei...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko TRW lem przeniósł fabryki do chin , można trawić jeszcze czeskie czy słowackie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo tu jest o wybijaniu starych, a powiedzcie jak jest z nabijaniem nowych?

 

Czy one powinny ciężko wchodzić i trzeba je wbijać? Czy mogą się ruszać tzn obracać dookoła własnej osi po założeniu w belkę?

Chodzi mi o to czy przed skręceniem śrubą muszą pasować ciasno czy są luźne i można nimi obracać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy one powinny ciężko wchodzić i trzeba je wbijać? Czy mogą się ruszać tzn obracać dookoła własnej osi po założeniu w belkę?

Chodzi mi o to czy przed skręceniem śrubą muszą pasować ciasno czy są luźne i można nimi obracać?

powinny wchodzić ciężko ale ich nie wbijesz. trzeba je wprasować... przeczytaj temat od początku do końca, wszystko w nim jest opisane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinny wchodzić ciężko ale ich nie wbijesz. trzeba je wprasować... przeczytaj temat od początku do końca, wszystko w nim jest opisane...

 

Dzięki,

ale co powiesz o tulejach które już wprasowane dają obracać się ręką? Czy to jest OK? Czy muszą siedzieć ciasno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi mi o to czy przed skręceniem śrubą muszą pasować ciasno czy są luźne i można nimi obracać?

W żadnym wypadku nie mogą sie obracać...

....muszą wejść ze sporym oporem (bez wprasowania też się da).

Jeśli nowe sztuki wpadają jak śliwka w ... to albo są wadliwe albo ucho w belce nadgniło i stąd ten luz.

Ważne aby dokręcić tuleje na dociążonym aucie czyli na kołach, w przeciwnym razie zbyt szybko oberwie się guma w tuleji.

Usytuowanie przetłoczeń tulei też jest ważne, jeśli się obracają to albo spłaszczamy tuleje aby zwiększyć ich średnice albo punkowo przyspawujemy do belki albo wymieniamy belkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lebow,

musiały być wadliwe bo się obracały, po wymianie na inne jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam muszę wymienić belkę w moim b2. Akurat udało się kupić belkę z b3, potrzebuję wiedzieć jak ustawić nowe tuleje, najlepiej zdjęcie albo rysunek. Stare były chyba z lewej zewnętrzna uchem w stronę tyłu wewnętrzna odwrotnie, z prawej chyba tak samo, może ktoś potwierdzić, że tak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności