Jump to content
Guest mr_simon

Passat B3 2.0 16V vs. 2.0 8V - wasze opinie!

Recommended Posts

"normalnie" tzn. bez wyścigów "od świateł do świateł", ale też nie "jazda na kropelce". Po prostu normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest -uki-

Nie zgodzę się z Tobą, rafik78 Mój 2E na gazie jak i na benzynie śmiga aż miło. Zależy od instalacji i regulacji. Ja mam silnik wyregulowany na benzynce zgodnie z instrukcją i wara gazownikom od jakichkolwiek regulacji silnika. Mogą sobie pokręcić tylko reduktorem i BLOS-em - patrzę skurczybykom na ręce.

Części owszem, są droższe niż w 1.8, ale to też zależy od stanu auta, ile trzeba będzie powymieniać. Mój ma 180 tkm przejechane i jak na razie wąż odmy za sobą :D jeszcze za "kadencji" poprzedniego właściciela.

Nie wiem jeszcze, jak tylne hamulce, za krótko używam (a w wakacje wyremontowałem). Może wyjaśnisz, co się w nich tak sypie, wydaje mi się, że raczej trudno hamulce tarczowe schrzanić w projektowaniu. No, może ten nieszczęsny regulator siły hamowania - tu się zgodzę, ale on (chyba?) występuje też przy bębnach.

Co do zużycia - na trasie przy średniej prędkości 95km/h na dystansie 180km wciąga 9 litrów gazu, moim zdaniem nieźle. W mieście Warszawie dojazd do pracy na niedługim dystansie (silnik niedogrzany, korki) - 15l/100, w Kielcach jazda wychodzi ok. 12l/100km. Bez gazowania od świateł do świateł, ale też nie jeżdżąc po emerycku :) W Wa-wie zrozumiałe - silnik nienagrzany to i nie pocisnę, ale w Kielcach jak się już zagrzeje to... :)

Swoją drogą 2.0 8V i 2.0 16V mają ten sam blok silnika :) więc i części podobne cenowo. Za to głowica to już inna bajka... No i 16V to wtrysk mechaniczny, więcej rzeczy do zepsucia. Co prawda 2E bardziej zelektronizowany, ale z tego co zauważyłem, to raczej nie psujące się (mój komputer przeżył pożar instalacji elektrycznej auta) w moim aucie jak narazie wszystkie czujniki od nowości :przestraszony: ciekawe, kiedy zaczną padać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest misio1

Witam mam vw 2.0 8v problem falują mi obroty jak zapalam na bezynie i na gazie juz wymienilem silniczek krokowy i przeplywomiesz i dalej jest tak samo,bylem u 2 elektrykow i nie moga sie polaczyc z koputerem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzewam temat:

Mam możliwość wstawienia zamiast mojego ABS 1.8 ,2.0 2E tylko mam do wyboru miedzy wielopunktem na listwie ,a z sekwencyjnym wtryskiem paliwa, jakie są między nimi różnice, jakie mają one nazwy wtrysków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz wszystko do swapa czy nie, listwa daje na raz wtrysk do wszystkich cylindrów i paliwo czeka aż sie zawór otworzy a sekwencja wiesz jak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko poza wiązką i komputerem ( muszę ją wydostać ze sterty innych części ), jaki typ jest tego wtrysku sekwencyjengo Digifant, Bosch czy inny bo nie wiem czego mam szukać w tej stercie elektryki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może tak;

Jakie były układy wtrysku paliwa wielopunktowego w passatach i w jakich silnikach. Chodzi mi o nazwe, model ,producenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch DIGIFANT było tego wiele samego digifanta 2 mam 5 komputerów i 3 mają różne końcówki i nie są zamienne. Chcesz wsadzić cały silnik 2E czy tylko osprzęt z 2E?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam do wyboru silnkik z osprzętem ale komputer i wiązki muszę samemu poszukać bo klient je zdemontował i pierdyknąl razem z innymi, czyli praktycznie wszystko jest tylko muszę komputer i wiazke jakoś zlokalizować w stercie rupieci tylko nie wiem jak zlokalizowąc komputer od tego wtrysku sekwencyjnego,

 

Rozumiem ze MPI elektroniczny to jest Digifant, ale czy mają jakiąś numeracje między sekwencją a wtryskiem wspolnym?

Edited by yaros79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie, prawdopodobnie koleś który ma te silniki też nie zna się na tych układach wtryskowych. Ale dochodzę do wniosku że:

 

Digifant (Bosch L-Jetronic) w silnikach 8-smio (PB i 2E) zaworowych to wtrysk całkowicie elektroniczny wielopunktowy sekwencyjny, paliwo jest podawane wtryskiwaczem roboczym do listwy z 4-rema wtryskiwaczami które otwierają się w odpowiednim dla siebie momencie ( wtrysk przerywany) sterowanym przec ECU który steruje długością wtrysku kazdego z wtryskiwaczy zbierająć dane z odpowiednich czujników. Co owocuje odpowiednim dawkowaniem paliwa ,przez co mniejsze spalanie.

 

 

 

K-Jetronic (KR) i KE-Motronic (9A) jest to wtrysk mechaniczny ( ciągły).

Paliwo jest dostarczane w sposób ciągły pod ciśnieniem do rozdzielacza a potem do wtryskiwaczy. Co wiąze się z większym spalaniem w porównaniu z wtryskiem elektronicznym Digifant L-Jetronic.

 

Ale dla pewności kto zna temat, czy był stosowany w silnikach 8V PB i 2E inny wtrysk niż ten sekwencyjny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kr i 9a to inna bajka świata raczej już na wymarciu

 

PB Digifant 2 prosty może być z sondą lub bez

 

2A tu już pole do popisu i zmian jest, czujnik położenia przepustnicy na potencjometrze, nie wiem czy i masowa przepływka nie była montowana. Pewnie czujniki położenia wału są i wiele innych. I to pewnie jest wtrysk sekwencyjny czyli nie wszystkie wtryski dają na raz tylko przed otwarciem zaworu ale i to zależy od wersji i rocznika.

 

PB i PF to te same silniki 1,8 tylko jeden nie ma katalizatora i chyba PB czasami w wersji bez sondy lambda występował.

 

Mam nadzieję że ciut temat ci się przybliżył

Edited by JACU6X6

Share this post


Link to post
Share on other sites

PB nie ma kata i ma chyba te 112 kunia...ja też teraz nie mam kata i jakoś nie czuję tych 5 koni więcej...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy mozna prości o schemat podłaczena ECU od silnika 2E prawdopodobnie jest to wtyk 38 pinowy, w schematach ogólnych jest tylko rozpiska wtyczki 35 pinowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy