Skocz do zawartości
Gość mr_simon

Passat B3 2.0 16V vs. 2.0 8V - wasze opinie!

Rekomendowane odpowiedzi

"normalnie" tzn. bez wyścigów "od świateł do świateł", ale też nie "jazda na kropelce". Po prostu normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Nie zgodzę się z Tobą, rafik78 Mój 2E na gazie jak i na benzynie śmiga aż miło. Zależy od instalacji i regulacji. Ja mam silnik wyregulowany na benzynce zgodnie z instrukcją i wara gazownikom od jakichkolwiek regulacji silnika. Mogą sobie pokręcić tylko reduktorem i BLOS-em - patrzę skurczybykom na ręce.

Części owszem, są droższe niż w 1.8, ale to też zależy od stanu auta, ile trzeba będzie powymieniać. Mój ma 180 tkm przejechane i jak na razie wąż odmy za sobą :D jeszcze za "kadencji" poprzedniego właściciela.

Nie wiem jeszcze, jak tylne hamulce, za krótko używam (a w wakacje wyremontowałem). Może wyjaśnisz, co się w nich tak sypie, wydaje mi się, że raczej trudno hamulce tarczowe schrzanić w projektowaniu. No, może ten nieszczęsny regulator siły hamowania - tu się zgodzę, ale on (chyba?) występuje też przy bębnach.

Co do zużycia - na trasie przy średniej prędkości 95km/h na dystansie 180km wciąga 9 litrów gazu, moim zdaniem nieźle. W mieście Warszawie dojazd do pracy na niedługim dystansie (silnik niedogrzany, korki) - 15l/100, w Kielcach jazda wychodzi ok. 12l/100km. Bez gazowania od świateł do świateł, ale też nie jeżdżąc po emerycku :) W Wa-wie zrozumiałe - silnik nienagrzany to i nie pocisnę, ale w Kielcach jak się już zagrzeje to... :)

Swoją drogą 2.0 8V i 2.0 16V mają ten sam blok silnika :) więc i części podobne cenowo. Za to głowica to już inna bajka... No i 16V to wtrysk mechaniczny, więcej rzeczy do zepsucia. Co prawda 2E bardziej zelektronizowany, ale z tego co zauważyłem, to raczej nie psujące się (mój komputer przeżył pożar instalacji elektrycznej auta) w moim aucie jak narazie wszystkie czujniki od nowości :przestraszony: ciekawe, kiedy zaczną padać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misio1

Witam mam vw 2.0 8v problem falują mi obroty jak zapalam na bezynie i na gazie juz wymienilem silniczek krokowy i przeplywomiesz i dalej jest tak samo,bylem u 2 elektrykow i nie moga sie polaczyc z koputerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat:

Mam możliwość wstawienia zamiast mojego ABS 1.8 ,2.0 2E tylko mam do wyboru miedzy wielopunktem na listwie ,a z sekwencyjnym wtryskiem paliwa, jakie są między nimi różnice, jakie mają one nazwy wtrysków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz wszystko do swapa czy nie, listwa daje na raz wtrysk do wszystkich cylindrów i paliwo czeka aż sie zawór otworzy a sekwencja wiesz jak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poza wiązką i komputerem ( muszę ją wydostać ze sterty innych części ), jaki typ jest tego wtrysku sekwencyjengo Digifant, Bosch czy inny bo nie wiem czego mam szukać w tej stercie elektryki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja cie nie chcę w błąd wprowadzać ale nie mając drugiego auta na swap bym sie na coś takiego nie porwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może tak;

Jakie były układy wtrysku paliwa wielopunktowego w passatach i w jakich silnikach. Chodzi mi o nazwe, model ,producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bosch DIGIFANT było tego wiele samego digifanta 2 mam 5 komputerów i 3 mają różne końcówki i nie są zamienne. Chcesz wsadzić cały silnik 2E czy tylko osprzęt z 2E?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do wyboru silnkik z osprzętem ale komputer i wiązki muszę samemu poszukać bo klient je zdemontował i pierdyknąl razem z innymi, czyli praktycznie wszystko jest tylko muszę komputer i wiazke jakoś zlokalizować w stercie rupieci tylko nie wiem jak zlokalizowąc komputer od tego wtrysku sekwencyjnego,

 

Rozumiem ze MPI elektroniczny to jest Digifant, ale czy mają jakiąś numeracje między sekwencją a wtryskiem wspolnym?

Edytowane przez yaros79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie, prawdopodobnie koleś który ma te silniki też nie zna się na tych układach wtryskowych. Ale dochodzę do wniosku że:

 

Digifant (Bosch L-Jetronic) w silnikach 8-smio (PB i 2E) zaworowych to wtrysk całkowicie elektroniczny wielopunktowy sekwencyjny, paliwo jest podawane wtryskiwaczem roboczym do listwy z 4-rema wtryskiwaczami które otwierają się w odpowiednim dla siebie momencie ( wtrysk przerywany) sterowanym przec ECU który steruje długością wtrysku kazdego z wtryskiwaczy zbierająć dane z odpowiednich czujników. Co owocuje odpowiednim dawkowaniem paliwa ,przez co mniejsze spalanie.

 

 

 

K-Jetronic (KR) i KE-Motronic (9A) jest to wtrysk mechaniczny ( ciągły).

Paliwo jest dostarczane w sposób ciągły pod ciśnieniem do rozdzielacza a potem do wtryskiwaczy. Co wiąze się z większym spalaniem w porównaniu z wtryskiem elektronicznym Digifant L-Jetronic.

 

Ale dla pewności kto zna temat, czy był stosowany w silnikach 8V PB i 2E inny wtrysk niż ten sekwencyjny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kr i 9a to inna bajka świata raczej już na wymarciu

 

PB Digifant 2 prosty może być z sondą lub bez

 

2A tu już pole do popisu i zmian jest, czujnik położenia przepustnicy na potencjometrze, nie wiem czy i masowa przepływka nie była montowana. Pewnie czujniki położenia wału są i wiele innych. I to pewnie jest wtrysk sekwencyjny czyli nie wszystkie wtryski dają na raz tylko przed otwarciem zaworu ale i to zależy od wersji i rocznika.

 

PB i PF to te same silniki 1,8 tylko jeden nie ma katalizatora i chyba PB czasami w wersji bez sondy lambda występował.

 

Mam nadzieję że ciut temat ci się przybliżył

Edytowane przez JACU6X6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PB nie ma kata i ma chyba te 112 kunia...ja też teraz nie mam kata i jakoś nie czuję tych 5 koni więcej...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mozna prości o schemat podłaczena ECU od silnika 2E prawdopodobnie jest to wtyk 38 pinowy, w schematach ogólnych jest tylko rozpiska wtyczki 35 pinowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności