Skocz do zawartości
Gość mr_simon

Passat B3 2.0 16V vs. 2.0 8V - wasze opinie!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mr_simon

Mam dylemat, zamierzam kupić Passata B3 Kombi z 2.0l silnikiem. Mam do wyboru wersję 16 i 8 zaworową. Myślę o 16 V, ale jak jest z jego eksploatacją? A miano wicie: czy jest awaryjny, jak znosi instalację gazową, na co zwrócić uwagę przy jego zakupie? Auto będzie z Niemiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mr_simon

Jeszcze takie pytanko: Jaka jest różnica między silnikiem 2.0 8V a 16V, chodzi mi, czy są jakieś zmiany np. w zawieszeniu itp.

 

[ Dodano: Wto PaĽ 25, 2005 8:32 am ]

Jak to wszystko wygląda od strony eksploatacji? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dir
Jeszcze takie pytanko: Jaka jest różnica między silnikiem 2.0 8V a 16V, chodzi mi, czy są jakieś zmiany np. w zawieszeniu itp.

 

[ Dodano: Wto Paź 25, 2005 8:32 am ]

Jak to wszystko wygląda od strony eksploatacji? ;)

 

nie słyszałem aby były jakieś zmiany w zawieszeniu pomiedzy wersją B4 115 koni a 150 koni.

nie dzwiwił bym się jakby w roczniku np 95 wersja 150 koni wychodziła fabrycznie na 15" a nie 14" obreczach - oczywiscie na oponie o niższym profilu.

ten mocniejszy pasek bedzie miał około 1,5 sek. do setki lepszy wynik.

ze średniej opinii właścicieli pasków takich a takich wynika mi, że bezpieczniej jest włożyć do wersji 16v jednak wtrysk gazu natomiast do 8v spokojnie mozna porzadny osprzęt II generacji ale koniecznie na komputerze :-)

z uwagi na to, ze cenie sobie bezpieczeństwo (a nie gre w ciemno) oraz niskie koszty wybrałęm jednak 8-zaworówkę choć miałem zakusy na 16v ;>

ps. 8v sprawdza sie na trasie niesamowicie - około 8 l/100 benz. przy ostrej jezdzie a w miescie do 10.5 l/100 (na gazie odpowiednio do 2,5 L więcej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0 16V i instalację IIgen - sprawuje się świetnie, nie strzela, ciężko zauważyć różnicę między jazdą na gazie i na benzynie. Amatorem ostrej jazdy nie jestem, ale jednak 136KM to jest coś! :)

 

Zwróć uwagę oczywiście na to, czy nie zawiesza się silniczek krokowy niskich obrotów i na stan gum w przewodzie dolotowym powietrza - potrafią być sparciałe na łączeniach elastycznych, a dość ciężko je dostać - do tego łatanie taśmą działa tylko na max miesiąc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, 16V jednak więcej pali... U mnie na trasie da się zejść do 9L/100km, oczywiście 20% więcej przy jeździe na gazie (tylko dlaczego MFA tego nie pokazuje? :609: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gora333

w B3 i B4 najmniej awaryjny i najbardziej wytrzymaly silnik to 2.0 8V :)

dobrze działa z instalacja gazowa nawet bez komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 8v i naprawde jezdzi sie bardzo przyjemnie na trasie przy dosc szybkiej jezdzie 10 gazu,

na paliwie jak sprawdzalem na wakacjach to ok 8 litrow w cyklu mieszanym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rosi

siemanko ja mam 16v 9A z 89 r na gaziku i i od zakupu czyli od 6 miechów z nim walcze ale ogólnie silnik daje wiele frajde jak już chodzi ok a części jak dla mnie ich cena jest ok ale jeżdziłem wcześniej BMW e36 z 1.8 więc są tańsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mr_simon, mam taki jak w popisie i jestem zadowolony. W przyszłości planuję TDI automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dakot

ja mam 2.0 8v i jestem bardzo zadowolony. Zarówno na benzynie i na gazie super. Przyśpieszenie też niezłe, osiągi w granicach 200 km/h też są bez zarzutu. Polecam. Chciałem kiedyś też kupic 16v ale trafiałem na dużo opinii , ze są bardziej awaryjne od 8v więc mam 8. Ale może tylko miałem pecha trafiać na samych niezadowolonych z 16v ? nie wiem... zdecyduj, ale tyle części na szrotach, że nawet gdyby coś to dasz radę naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

Ja tez mam 2,0 ,2E, 8 zaworow i jest to bardzo dobry silnik (sa opinie ze najlepszy do passata, dlugowieczny, bezawaryjny, na gazie nie ma problemow, nie pali tyle co vr6 i 16V ale ma fajny moment obrotowy i sie fajnie jezdzi...prawie jak Tdi :) )

Slyszalem tez ze silniki 16V nie lubia gazu (w passacie), i wydaje mi sie ze jest tam mechaniczna pompa paliwa, ktora lubi sie zatrzec jak sie nie lata na benzynce (tak jak w audi-silniki 5-cylindrowe).

 

koko, passat 2,0 GT 2E kombi 90'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dyrektor

Ja mam 8v i instalacje II gen. Przebieg też spory (317 tyś.) i zero problemów z silnikiem chodzi równiutko na wolnych i ładnie ciągnie zarówno na gazie jak i na benzynie. Jeszcze nie zdarzyło mi się ani razu żeby coś strzeliło czy cuś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lotus

Silnik 16 zaworowy woli większe oborty,a co sie z tym wiąże większe spalanie.Tak jest z regóły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jest z regóły.

a u nas regułą jest naciskanie przycisku "pisownia" jeśli nie jest się pewnym pisowni wyrazów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Slyszalem tez ze silniki 16V nie lubia gazu (w passacie), i wydaje mi sie ze jest tam mechaniczna pompa paliwa, ktora lubi sie zatrzec jak sie nie lata na benzynce (tak jak w audi-silniki 5-cylindrowe).

Jest wtrysk mechaniczny,ktory jest smarowany benzyna i z tad problemy,ktore jednak mozna ominac :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

osobiście też mam 2,0 8v "2e" i silnik jest żyleta pomimo około 350 tyś przebiegu , bierze oleju 0,25 ml na 15 tyś jakie 1 litr na 60 tys by wychodził :-) wydaje mi się że niezły wynik jak na takiego staruszka :-) , pali gazu na mieście 12l ale ostro mu cisne , na trasie potrafi zejść na 7,5l gazu na 100 km w spokojnej jeździe w granicach 100km/h .

Niestety kilka mankamentów jednak jest :

1) drogie części ( jak na moją kiese - zwykłego zjadacza chleba co zarobi 1200 zł miesięcznie

i ma rodzinę na utrzymaniu )

np: głupi wąż do odmy 90zł ( allegro-bałbym się ) -150 zł ( sklep - po długim szukaniu )

pompka paliwa bosza ( zamiennik 350zł orginał - 500 zł , niestety tańszego zamiennika

nie da się zastosować , ja próbowałem i popłynołem jeszcze 150zł bo miał za mało

ciśnienia i trzeba było dać taki zamiennik jaki powinien być ) do tego części zawieszenia

wszystko droższe od 1,8 , dodam że w silnikach 2,0 są z tyłu tarcze co z tym idzie

regeneracja lub czyszczenie przynajmniej raz w roku ( pomyłka totalna )

2) tylko bez gazu. nie wiem jak inni koledzy ale u mnie się sprawdziło to co powiedział zaufany serwisant z VW , mianowicie te śilniki nigdy nie pracują dobrze mając gaz , u mnie się to sprawdza , jak wyreguluje gaz i chodzi ok na gazie to z benzyną problem i coś szwankuje , jak zrobie z benzyną to znowu coś z gazem , i tak w kolo macieju a mam znajomego taksiarza z tym samym autem kupionym od nowości w salonie i nigdy nie miał gazu ( jeden z nielicznych ) i facet zdziwiłbyś się , silnik jak orginał pracuje i mało co na serwisie bywa a ma 400 tyś przejechane .

sorry miałem porównać do 16v ale niestety tego silnika nie znam , w każdym razie mój meches powiedział " dobrze ,że nie kupiłeś 16v bo tamten to by cię zjadł "

Pozdrawiam , myśle że rzuciłem troche obiektywnej opini . Wybór i tak należy do ciebie , ja jakbym się wrócił w czasie to jednak wybrałbym 1,8 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak wyreguluje gaz i chodzi ok na gazie to z benzyną problem i coś szwankuje , jak zrobie z benzyną to znowu coś z gazem , i tak w kolo macieju a mam znajomego taksiarza z tym samym autem kupionym od nowości w salonie i nigdy nie miał gazu ( jeden z nielicznych ) i facet zdziwiłbyś się , silnik jak orginał pracuje i mało co na serwisie bywa a ma 400 tyś przejechane

Zawsze mówiłem, mówię i będę mówił, że gaz to jest dobry do kuchenek i do zapalniczek, a nie do zasilania silników!!!

 

A co do silników 2E i 9A to uważam, że lepszym jest 2.0 16V (9A), ale na pewno jest droższy w eksploatacji (spalanie i koszt części).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors
pali gazu na mieście 12l ale ostro mu cisne

Ja swego nie pochwale :dobani: pali 13,5 benzyny po mieście przy delikatnym jeżdzeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13,5 benzyny po mieście

Hm, tyle po mieście to spala mój, przy normalnej jeździe (40-100 km/h, jeżeli nie ma korków).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

hhmm słowo "normalnie" u każdego co innego oznacza :) w każdym razie , kolego jak się zastanawiasz nad kupnem i bardziej się nastawiasz na cene części to weź 1,8 jak na kopa to do wyboru masz 2,0 8v 2,0 16v i 2,8 vr6 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności