morro.cre Zgłoś #61 Napisano 11 Lutego 2014 (edytowane) Nie do konca bym tak mowil ze bedzie ok. Wedlug ksiażki silniki 2.0 powinny miec olej 10W-40. Wiec lanie rzadszego moze byc nie do konca wskazane (pompa tloczy cisnienie oleju zakladajac jego gestosc) a rozrzedzenie oleju juz na wstepie moze (nie musi) spowodowac nizsze cisnie w ukladzie po jego mocnym rozgrzaniu.Kolejna sprawa to spalanie jakie kolega ma tego oleju (jak jeszcze nie wie to po tym temacie powinien wiedziec) ze bedzie mu spalal i musi liczyc sie z doewkami miedzy wymianami. W moim przypadku mam w książce 5W30 i taki jest lany do silnika przez całe 13 lat odkąd samochód wyjechał z salonu. Być może w ALT jest inna specyfikacja oleju? Edytowane 11 Lutego 2014 przez morro.cre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #62 Napisano 11 Lutego 2014 Nie do konca bym tak mowil ze bedzie ok. Wedlug ksiażki silniki 2.0 powinny miec olej 10W-40. W moim AZM serwis VW w Niemczech lał 5W40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pipen Zgłoś #63 Napisano 27 Kwietnia 2014 koledzy jak polecam plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE i olej LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i bedziecie zadowoleni pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #64 Napisano 7 Maja 2014 koledzy jak polecam plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE i olej LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i bedziecie zadowoleni pozdrawiam Też polecam płukałem silnik i wyleciał syf jak smoła.. Jak sprowadziłem auto z danii nie wiedział nikt co było zalane..zaufałem że moze full syntetyk i zalałem mobila super3000 5w40 bo najtaniej półtora roku temu taki dorwałem.. z początku było ok, potem wywaliło mi zimering miedzy skrzynia a silnikiem i oleju ubywało znacznie.. po naprawie olej dalej znikał coprawda w mniejszej ilosci ale znikał zaleznie od typu jazdy potrafił go zjeść ok 1L na 1000km.. I tak jak pisałem wypłukałem silnik w/w płukanką i zalałem Valvoline MaxLife 5w40.. pierwsza jazda ok 2000km prawie nic nie ubyło.. a potem znów zaczeło go brać.. no to uzupełniałem juz 10w40 .. w sumie to jeszcze mam z 3tys km do wymiany ale nie wiem czy jest sens bo przez 12tys km dolałem z 5L teraz niby mniej bierze bo już ma chyba całkiem 10w40 w środku Może te silniki mają wadę fabryczną ? nie wiem .. Jakoś tak chciałem jeździć na pełnym syntetyku ale widać nie jest mi to dane.. Jak bym miał pewność że np. Liqui Moly 5w40 nie będzie łykał to bym taki zalał.. ale jeśli będzie łykał to dość droga zabawa.. Planuję wlać do tego teraz po wymianie oleju CERA-TEC z LiquiMoly, ponoć efekt jest niezły.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #65 Napisano 7 Maja 2014 Też polecam płukałem silnik i wyleciał syf jak smoła.. Jak sprowadziłem auto z danii nie wiedział nikt co było zalane..zaufałem że moze full syntetyk i zalałem mobila super3000 5w40 bo najtaniej półtora roku temu taki dorwałem.. z początku było ok, potem wywaliło mi zimering miedzy skrzynia a silnikiem i oleju ubywało znacznie.. po naprawie olej dalej znikał coprawda w mniejszej ilosci ale znikał zaleznie od typu jazdy potrafił go zjeść ok 1L na 1000km.. I tak jak pisałem wypłukałem silnik w/w płukanką i zalałem Valvoline MaxLife 5w40.. pierwsza jazda ok 2000km prawie nic nie ubyło.. a potem znów zaczeło go brać.. no to uzupełniałem juz 10w40 .. w sumie to jeszcze mam z 3tys km do wymiany ale nie wiem czy jest sens bo przez 12tys km dolałem z 5L teraz niby mniej bierze bo już ma chyba całkiem 10w40 w środku Może te silniki mają wadę fabryczną ? nie wiem .. Jakoś tak chciałem jeździć na pełnym syntetyku ale widać nie jest mi to dane.. Jak bym miał pewność że np. Liqui Moly 5w40 nie będzie łykał to bym taki zalał.. ale jeśli będzie łykał to dość droga zabawa.. Planuję wlać do tego teraz po wymianie oleju CERA-TEC z LiquiMoly, ponoć efekt jest niezły.. Kolejna zmiana producenta nic Ci nie da. Valvoline jest jednym z najlepszych olejów na rynku jeżeli chodzi o jego zużycie, szczególnie MaxLife. Jeżeli olej bierze to albo wyciek albo potrzebny remoncik (pierścienie, uszczelniacze). Silnik trzeba remontować a nie zalewać papką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #66 Napisano 8 Maja 2014 Nie musisz mi tłumaczyć bo pracuję w olejach i troche na ten temat wiem a co do zmiany producenta to się mylisz Czasem tak jest (nie wiadomo dlaczego... pewnie chodzi o jakieś uszlachetniacze), że zmienisz olej o tej samej specyfikacji na innego producenta i zupelnie inaczej auto chodzi.. albo mniej oleju ubywa... Liqui Moly stoi wyżej jeszcze od Valvoline dlatego sie zastanawiam.. Poza tym z tego co widze nie tylko mnie żłopie olej felerny AZM Wypłukam silnik ponownie przed wymianą i zaleje maxlife 10w40 + cera-tec i zobaczymy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #67 Napisano 8 Maja 2014 ubywa i ubywac będzie gdzieś ktoś pisał że zrobił remoncik kompletny i nic dalej brał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #68 Napisano 8 Maja 2014 tylko jedni piszą że im nie bierze przy półsyntetyku inni że bierze troche a inni tak jak ja że żłopie duże rozbieżności... ale ogólnie można przyjąć że silnik ten ma apetyt na olej i tyle.. Metoda prób i błędów trzeba dobrać jak najlepszy olej na którym znikanie oleju będzie jak najmniejsze.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #69 Napisano 8 Maja 2014 tylko jedni piszą że im nie bierze przy półsyntetyku inni że bierze troche a inni tak jak ja że żłopie duże rozbieżności... ale ogólnie można przyjąć że silnik ten ma apetyt na olej i tyle.. Metoda prób i błędów trzeba dobrać jak najlepszy olej na którym znikanie oleju będzie jak najmniejsze.. przynajmniej jest w sumie bezawaryjny i prosty w budowie przez co tani w ewentualnej naprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #70 Napisano 8 Maja 2014 co racja to racja ... jedyna najdroższa rzecz to rozrząd.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #71 Napisano 9 Maja 2014 Pytałem w serwisie VW o ten silnik i potwierdzili, że bierze olej. Ja zalałem motulem 6100 i zużycie spadło. Od wymiany do wymiany (co 15tys) zużywam ok 6l, to co zostanie w bańce i 1l na dolewki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pipen Zgłoś #72 Napisano 9 Maja 2014 witam ja zalalem LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i jestem bardzo zadowolony zrobilem jusz na nim prawie 5000 tys i na bagnecie nie ubylo ani kropli przed wymiana zrobilem oczywiscie plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #73 Napisano 12 Maja 2014 witam ja zalalem LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i jestem bardzo zadowolony zrobilem jusz na nim prawie 5000 tys i na bagnecie nie ubylo ani kropli przed wymiana zrobilem oczywiscie plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE pozdro a wczesniej na jakim oleju jezdziles? i jakie byly jego ubytki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #74 Napisano 12 Maja 2014 ten lm z dwusiarczkiem molibdenu to piękna sprawa! bardzo dzięki mos2 wycisza pracę silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #75 Napisano 12 Maja 2014 Ano wycisza.. tak samo jak cera-tec (ceramizer) .. Stosował tu ktoś ceramizer ? mółby się podzielić spostrzeżeniami jaki to odniosło skutek w AZM'ie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #76 Napisano 12 Maja 2014 ceratec mam zalany w każdym aucie, wcześniej obowiązkowo płukanka , ja i koledzy z pracy mieliśmy wrażenia jak najbardziej na plus! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomoto Zgłoś #77 Napisano 13 Maja 2014 ceratec mam zalany w każdym aucie, wcześniej obowiązkowo płukanka , ja i koledzy z pracy mieliśmy wrażenia jak najbardziej na plus! a coś szerzej ? w sensie spadło spalanie paliwa/oleju ? wyciszył się ? lepiej chodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pipen Zgłoś #78 Napisano 14 Maja 2014 witam wczesniej jezdzilem na mobilu 10w40 i ubytki byly 1l na okolo 2500km zalalem LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i jest ok pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cador Zgłoś #79 Napisano 9 Sierpnia 2014 Witam wszystkich U mnie po zakupie AZM -ma przez pierwsze 3 tys km nie zauważyłęm brania oleju. Poprzedni właścieciel jeździł na syntetyku 5W40 firmy DBV. Jednak po zamontowaniu instalacji gazowej nie było juz tak różowo ponieważ zaczął łykać 0,5l na 1000km. Także po 3 tysiącach jeżdzenia od kontrolki do kontrolki zmieniłem olej na Valvoline 5w50 pełny syntetyk. Spalanie oleju spadło do 0,5l na 3tyś km. Także moge polecic takie rozwiązanie. Warunki zimowe oleju sie nie zmieniły a jedynie doszczelniło tłok cylinder w wysokich temperaturach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #80 Napisano 10 Sierpnia 2014 Ja zmieniłem na motula 6100 i też spadło zużycie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach