Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie do konca bym tak mowil ze bedzie ok. Wedlug ksiażki silniki 2.0 powinny miec olej 10W-40. Wiec lanie rzadszego moze byc nie do konca wskazane (pompa tloczy cisnienie oleju zakladajac jego gestosc) a rozrzedzenie oleju juz na wstepie moze (nie musi) spowodowac nizsze cisnie w ukladzie po jego mocnym rozgrzaniu.

Kolejna sprawa to spalanie jakie kolega ma tego oleju (jak jeszcze nie wie to po tym temacie powinien wiedziec) ze bedzie mu spalal i musi liczyc sie z doewkami miedzy wymianami.

 

W moim przypadku mam w książce 5W30 i taki jest lany do silnika przez całe 13 lat odkąd samochód wyjechał z salonu. Być może w ALT jest inna specyfikacja oleju?

Edytowane przez morro.cre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie do konca bym tak mowil ze bedzie ok. Wedlug ksiażki silniki 2.0 powinny miec olej 10W-40.

W moim AZM serwis VW w Niemczech lał 5W40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak polecam plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE i olej LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i bedziecie zadowoleni pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy jak polecam plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE i olej LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i bedziecie zadowoleni pozdrawiam

 

Też polecam :) płukałem silnik i wyleciał syf jak smoła..

Jak sprowadziłem auto z danii nie wiedział nikt co było zalane..zaufałem że moze full syntetyk i zalałem mobila super3000 5w40 bo najtaniej półtora roku temu taki dorwałem.. z początku było ok, potem wywaliło mi zimering miedzy skrzynia a silnikiem i oleju ubywało znacznie.. po naprawie olej dalej znikał coprawda w mniejszej ilosci ale znikał zaleznie od typu jazdy potrafił go zjeść ok 1L na 1000km..

I tak jak pisałem wypłukałem silnik w/w płukanką i zalałem Valvoline MaxLife 5w40.. pierwsza jazda ok 2000km prawie nic nie ubyło.. a potem znów zaczeło go brać.. no to uzupełniałem juz 10w40 .. w sumie to jeszcze mam z 3tys km do wymiany ale nie wiem czy jest sens bo przez 12tys km dolałem z 5L ;) teraz niby mniej bierze bo już ma chyba całkiem 10w40 w środku :)

Może te silniki mają wadę fabryczną ? nie wiem .. Jakoś tak chciałem jeździć na pełnym syntetyku ale widać nie jest mi to dane.. Jak bym miał pewność że np. Liqui Moly 5w40 nie będzie łykał to bym taki zalał.. ale jeśli będzie łykał to dość droga zabawa..

Planuję wlać do tego teraz po wymianie oleju CERA-TEC z LiquiMoly, ponoć efekt jest niezły..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też polecam :) płukałem silnik i wyleciał syf jak smoła..

Jak sprowadziłem auto z danii nie wiedział nikt co było zalane..zaufałem że moze full syntetyk i zalałem mobila super3000 5w40 bo najtaniej półtora roku temu taki dorwałem.. z początku było ok, potem wywaliło mi zimering miedzy skrzynia a silnikiem i oleju ubywało znacznie.. po naprawie olej dalej znikał coprawda w mniejszej ilosci ale znikał zaleznie od typu jazdy potrafił go zjeść ok 1L na 1000km..

I tak jak pisałem wypłukałem silnik w/w płukanką i zalałem Valvoline MaxLife 5w40.. pierwsza jazda ok 2000km prawie nic nie ubyło.. a potem znów zaczeło go brać.. no to uzupełniałem juz 10w40 .. w sumie to jeszcze mam z 3tys km do wymiany ale nie wiem czy jest sens bo przez 12tys km dolałem z 5L ;) teraz niby mniej bierze bo już ma chyba całkiem 10w40 w środku :)

Może te silniki mają wadę fabryczną ? nie wiem .. Jakoś tak chciałem jeździć na pełnym syntetyku ale widać nie jest mi to dane.. Jak bym miał pewność że np. Liqui Moly 5w40 nie będzie łykał to bym taki zalał.. ale jeśli będzie łykał to dość droga zabawa..

Planuję wlać do tego teraz po wymianie oleju CERA-TEC z LiquiMoly, ponoć efekt jest niezły..

 

Kolejna zmiana producenta nic Ci nie da. Valvoline jest jednym z najlepszych olejów na rynku jeżeli chodzi o jego zużycie, szczególnie MaxLife. Jeżeli olej bierze to albo wyciek albo potrzebny remoncik (pierścienie, uszczelniacze). Silnik trzeba remontować a nie zalewać papką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz mi tłumaczyć bo pracuję w olejach :) i troche na ten temat wiem a co do zmiany producenta to się mylisz :)

Czasem tak jest (nie wiadomo dlaczego... pewnie chodzi o jakieś uszlachetniacze), że zmienisz olej o tej samej specyfikacji na innego producenta i zupelnie inaczej auto chodzi.. albo mniej oleju ubywa...

Liqui Moly stoi wyżej jeszcze od Valvoline dlatego sie zastanawiam.. Poza tym z tego co widze nie tylko mnie żłopie olej felerny AZM :)

Wypłukam silnik ponownie przed wymianą i zaleje maxlife 10w40 + cera-tec i zobaczymy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ubywa i ubywac będzie gdzieś ktoś pisał że zrobił remoncik kompletny i nic dalej brał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko jedni piszą że im nie bierze przy półsyntetyku inni że bierze troche a inni tak jak ja że żłopie :) duże rozbieżności...

ale ogólnie można przyjąć że silnik ten ma apetyt na olej i tyle.. Metoda prób i błędów trzeba dobrać jak najlepszy olej na którym znikanie oleju będzie jak najmniejsze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko jedni piszą że im nie bierze przy półsyntetyku inni że bierze troche a inni tak jak ja że żłopie :) duże rozbieżności...

ale ogólnie można przyjąć że silnik ten ma apetyt na olej i tyle.. Metoda prób i błędów trzeba dobrać jak najlepszy olej na którym znikanie oleju będzie jak najmniejsze..

 

przynajmniej jest w sumie bezawaryjny i prosty w budowie przez co tani w ewentualnej naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co racja to racja ... jedyna najdroższa rzecz to rozrząd.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w serwisie VW o ten silnik i potwierdzili, że bierze olej. Ja zalałem motulem 6100 i zużycie spadło. Od wymiany do wymiany (co 15tys) zużywam ok 6l, to co zostanie w bańce i 1l na dolewki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja zalalem LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i jestem bardzo zadowolony zrobilem jusz na nim prawie 5000 tys i na bagnecie nie ubylo ani kropli przed wymiana zrobilem oczywiscie plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ja zalalem LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i jestem bardzo zadowolony zrobilem jusz na nim prawie 5000 tys i na bagnecie nie ubylo ani kropli przed wymiana zrobilem oczywiscie plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE pozdro

 

a wczesniej na jakim oleju jezdziles? i jakie byly jego ubytki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten lm z dwusiarczkiem molibdenu to piękna sprawa! bardzo dzięki mos2 wycisza pracę silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano wycisza.. :) tak samo jak cera-tec (ceramizer) ..

Stosował tu ktoś ceramizer ? mółby się podzielić spostrzeżeniami jaki to odniosło skutek w AZM'ie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ceratec mam zalany w każdym aucie, wcześniej obowiązkowo płukanka :), ja i koledzy z pracy mieliśmy wrażenia jak najbardziej na plus!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ceratec mam zalany w każdym aucie, wcześniej obowiązkowo płukanka :), ja i koledzy z pracy mieliśmy wrażenia jak najbardziej na plus!

 

a coś szerzej ? :) w sensie spadło spalanie paliwa/oleju ? wyciszył się ? lepiej chodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wczesniej jezdzilem na mobilu 10w40 i ubytki byly 1l na okolo 2500km zalalem LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF i jest ok pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

U mnie po zakupie AZM -ma przez pierwsze 3 tys km nie zauważyłęm brania oleju. Poprzedni właścieciel jeździł na syntetyku 5W40 firmy DBV. Jednak po zamontowaniu instalacji gazowej nie było juz tak różowo ponieważ zaczął łykać 0,5l na 1000km. Także po 3 tysiącach jeżdzenia od kontrolki do kontrolki zmieniłem olej na Valvoline 5w50 pełny syntetyk. Spalanie oleju spadło do 0,5l na 3tyś km. Także moge polecic takie rozwiązanie. Warunki zimowe oleju sie nie zmieniły a jedynie doszczelniło tłok cylinder w wysokich temperaturach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem na motula 6100 i też spadło zużycie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności