Skocz do zawartości
Jaszczur

Ściąganie auta jeszcze raz!!!

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam kolego prawie to samo i też szukam problemu i nie mogę znalesc wymieniłem wszystko. opowy wachacze tarcze hamulca klocki geometria zrobiona i sciaga a jeszcze zauwazylem ze jak go ciagnie na lewo to jak przyszpieszam to go kontruje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jaka masz wysokosc od rantu blotnika do podlogi, bywa ze jak ktoras ze stron jest wygnieciona to sciaga.

Ja mam w robocie geometrie i zbierznosc dla kol przednich to 0,08 dla kazdej strony. Jesli parametry sa ok a samochod sciaga to korygujemy 'na pale' czyli odpowiednia strone odkrecamy albo dokrecamy o cwierc obrotu i w wiekszosci przypadkow pomaga.

Jednak w passacie jesli po zbierznosci dalej ciagnie na ktorac strone to konieczna jest geometria lawy i ustawienie wysokosci koncowek drazkow. Inaczej samochod 'tanczy ' przy wyzszych predkosciach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek, że zmieniałem opony, wyważałem koła i dalej ściąga, a przyczyną była krzywa felga. Na próbę zamieniaj koła przednie z lewej na prawą stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy odgrzeje trochę temacik:)

Po zrzuceniu wózka bo trzeba było dobrać się do miski, walczę ze ściąganiem na prawo....

wymienione zostały końcówki drążków (meyle) ustawiona geometria ściągało dalej, wybity był prawy banan więc też wymieniłem i znów nowy pomiar efekt? jest dużo lepiej kierownica "stoi" idealnie na wprost ale delikatne ściąganie pozostało.

 

Czy to pochylenie kąta lewego koła będzie miało wpływ na to ściąganie??

Zamieszczam fotki pomiaru przed wymianą końcówek i prawego banana i po wymianie, proszę oceńcie.

 

Przed wymianą końcówek i prawego bananaDSC03159.jpg

 

 

 

 

Po wymianie końcówek i prawego banana

DSC03158.jpg

DSC03157.jpg

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściąganie w prawo lub lewo:

 

1. Luzy na maglownicy, wystarczą minimalne i auto pojedzie w stronę spadku terenu - normalka.

2. Jednostronnie zjechane opony.

3. Tylna belka ma luzy, które na szarpakach są ledwie widoczne, ale podczas jazdy działają.

4. Krzywe auto, ale jak ktoś robił geometrię to wykluczone.

 

Jak jedziesz ulicą po lewej stronie to ściąga w lewo czy tylko zawsze w prawo nawet jeśli ulica jest pochylona na lewą stronę.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jak jedziesz ulicą po lewej stronie to ściąga w lewo czy tylko zawsze w prawo nawet jeśli ulica jest pochylona na lewą stronę.

 

Pozdrawiam.

Jadąc po lewej stronie raz ciągnie na lewo innym razem nie (zależy od stopnia pochylenia jezdni).....

 

ciekawi mnie czy ten kąt pochylenia lewego koła (fotka) ma wpływ na to ściąganie na prawo?

Pozdrawiam

 

P.s

pokombinowałbym jeszcze wózkiem ale nie wiem czy ma to sens, diagnosta stwierdził że ten kąt pochylenia lewego koła mimo że trochę odbiega od zakresu nie powinien mieć wpływu na ściąganie...ale jedno mówią "znawcy"a co innego jest w praktyce bo przecież czuje że lekko ciągnie na prawo dlatego pytam, może ktoś kto zna się bardziej na tym niż pan ze stacji który pamięta jeszcze 20 kg wrzucanych do poloneza....:))

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymieniłeś tylko jednego banana i na dodatek masz teraz produkty różnych producentów, to niestety będzie tak ściągać, bo zmienił się kąt pochylenia prawego koła oraz wyprzedzenie OSZ i kąt pochylenia OSZ. Ważną sprawą są równomiernie zużyte opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli wymieniłeś tylko jednego banana i na dodatek masz teraz produkty różnych producentów, to niestety będzie tak ściągać, bo zmienił się kąt pochylenia prawego koła oraz wyprzedzenie OSZ i kąt pochylenia OSZ. Ważną sprawą są równomiernie zużyte opony.

 

Darek dzięki za zainteresowanie się moim postem ale czytaj ze zrozumieniem od początku!!!

Napisałem wyraźnie że po zmianie banana i końcówek JEST LEPIEJ A NIE GORZEJ!!!:wmorde

A ściągać zaczęło od zrzucenia wózka a nie WYMIANIE BANANA!!:wmorde

 

Jeśli jest ktoś kto odpowie mi na proste pytanie czy kąt pochylenia LEWEGO koła ( foto zamieściłem z diagnostyki do wglądu) ma wpływ na ściąganie W PRAWO to chętnie wysłucham takiej wypowiedzi i TYLKO TAKIEJ.

Reszta tylko bałagani.......i i zaraz będę musiał wszystko opisywać od początku bo zniknie gdzieś pierwszy post!!!:wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma wpływ na ściąganie W PRAWO

Tak, ma.

Powodem takiego stanu rzeczy jest nierównomierny docisk opony do podłoża i tym samym jednostronnie mocniejsze tarcie i w efekcie dążenie opony do zjazdu w jedną ze stron.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest ktoś kto odpowie mi na proste pytanie czy kąt pochylenia LEWEGO koła ( foto zamieściłem z diagnostyki do wglądu) ma wpływ na ściąganie W PRAWO to chętnie wysłucham takiej wypowiedzi i TYLKO TAKIEJ.

W twoim przypadku tak. Jednocześnie jak byś zwiększył kąt pochylenia prawego koła, to byś wyrównał siły i też nie będzie ściągać. Sanki silnika mają specjalne otwory do centrowania sanek. Zweryfikuj czy są dobrze osadzone. Pochylenie kół można w nieznacznym stopniu regulować sankami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, ma.

Powodem takiego stanu rzeczy jest nierównomierny docisk opony do podłoża i tym samym jednostronnie mocniejsze tarcie i w efekcie dążenie opony do zjazdu w jedną ze stron.

 

Zgadzam się z Tobą, ale czy będę w błędzie jak powiem, że wg mnie jeśli kąt pochylenia LEWEGO koła jest większy od prawego, to czy nie powinno ściągać wtedy w LEWO??

Na zamieszczonych fotkach w pierwszym moim poście widać na wydruku że TYLKO LEWE koło jest na czerwono...

bo tak mi też powiedzieli na stacji...

Dzięki Maniek

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W twoim przypadku tak. Jednocześnie jak byś zwiększył kąt pochylenia prawego koła, to byś wyrównał siły i też nie będzie ściągać. Sanki silnika mają specjalne otwory do centrowania sanek. Zweryfikuj czy są dobrze osadzone. Pochylenie kół można w nieznacznym stopniu regulować sankami.

 

Zgadza się Darek, tylko że w passacie jak wiesz nie ma możliwości ustawienia kątów przednich kół każdego z osobna....

Regulacja kątów sankami to dość dziwna sprawa, bo jak zwiększysz pochylenie jednego to automatycznie zmniejszysz pochylenie drugiego....to jest przedziwna zabawa.

A co do w/w otworów to masz rację że one służą do tego, u mnie idealne się pokrywają.....

Może w moim przypadku pomogła by zmiana na nowego, banana lewego koła i tym samym zmniejszyłby się kąt jego pochylenia, tak jak to zrobiłem z prawym kołem (foto wyżej)???

Dzięki Darek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli kąt pochylenia LEWEGO koła jest większy od prawego, to czy nie powinno ściągać wtedy w LEWO??

Lewe przednie koło ma odchyłkę -1,05. Teraz zakładając, że odchyłka ta jest pochyleniem koła górą do wnętrza pojazdu to samochód będzie skręcał w prawo. Natomiast jeśli pochylenie jest odwrotne czyli górą na zewnątrz pojazdu to samochód będzie skręcał w lewo. Trzeba to ująć tak - koło przednie bardziej dociśnięte prawą stroną opony pojedzie w prawo, lewą stroną pojedzie w lewo - no i za nimi cały pojazd. Nie mam doświadczenia typowo mechanicznego, ale jestem fizykiem. :) Tutaj chodzi głównie o tarcie krawędzi bardziej dociśniętej opony do podłoża i efekt skręcania (znoszenia). Z innej beczki - producent ustalił konkretne wartości geometrii kół z dopuszczalnymi odchyłkami. No to moim zdaniem takie powinny być.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Może w moim przypadku pomogła by zmiana na nowego, banana lewego koła i tym samym zmniejszyłby się kąt jego pochylenia, tak jak to zrobiłem z prawym kołem (foto wyżej)???

Oj tak, to całkiem prawdopodobne. Zważywszy, że jak piszesz nie ma możliwości ustawienia jednego koła z osobna. Z drugiej strony czy aby na pewno? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Darek, tylko że w passacie jak wiesz nie ma możliwości ustawienia kątów przednich kół każdego z osobna....

Regulacja kątów sankami to dość dziwna sprawa, bo jak zwiększysz pochylenie jednego to automatycznie zmniejszysz pochylenie drugiego....to jest przedziwna zabawa.

A co do w/w otworów to masz rację że one służą do tego, u mnie idealne się pokrywają.....

Może w moim przypadku pomogła by zmiana na nowego, banana lewego koła i tym samym zmniejszyłby się kąt jego pochylenia, tak jak to zrobiłem z prawym kołem (foto wyżej)???

Dzięki Darek.

Temat mi dobrze znany - sam sobie i znajomym robię geometrie. U ciebie widzę rozwiązanie problemu w postaci przesunięcia sanek - kąty się wyrównaja (tak się robi w autach z tego typu zawieszeniem) lub ujednolicenie wszystkich wahaczy jednego producenta w celu likwidacji różnic w ich długości. Niestety są różnice, dlatego jak się wymienia pojedynczo wahacze, to należy zamontować takiego producenta co był zdemontowany.

Co do pochyłów i ściągania, to longin fajnie to opisał.

Ten link pomoże ci w zrozumieniu problemu

https://www.youtube.com/watch?v=8MjBs2WiX2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Maniek za szczegółową i fachową odpowiedź, już wszystko dzięki Tobie zrozumiałem:dobrze

Zmienię tego lewego banana i przekonam się o efektach, ewentualnie, (z tego co wywnioskowałem z Twoich wypowiedzi) w moim przypadku przesunięcie wózkiem lekko w lewo czyli strona kierowcy, pomoże jeszcze zmniejszyć różnicę kątów między lewym a prawym kołem, ale o tym czy będzie taka potrzeba dowiem się po jego wymianie.

 

Co do ustawienia kątów przodu to można spróbować korygować wózkiem czego nikt niestety nie chce się podjąć i dlatego na każdej stacji powiedzą że "kątów w passacie nie ustawia się", dopiero jak powiesz że można i wiesz jak to zrobić to wtedy twierdzą że to za dużo zabawy:dolamam.......

Podobno jest też możliwość ustawienia kątów każdego koła z osobna poprzez końcówki drążków - śrubą która skręca trzpień końcówki, ale o tym zabiegu to już całkiem można zapomnieć, na stacjach boją się tych wielowachaczówek jak diabła dlatego zgodnie pieją że tylko zbieżność się ustawia:wkurzony

A ja z chęcią odwiedziłbym taki warsztat który podjąłby się takiego ustawienia całości, tylko że u mnie nikt tego nie chce zrobić:[

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

U ciebie widzę rozwiązanie problemu w postaci przesunięcia sanek - kąty się wyrównaja

No właśnie Darek, dopiero co to napisałem odpowiadając "Longinowi" żeby wyrównać wózkiem kąty lub wymienić lewego banana rozwiązałoby mój problem......ale jak sobie pomyślę że po raz chyba dziesiąty mam włazić do kanału i znów to wszystko odkręcać to mnie trafia:wkurzony

Żebym to jeszcze wiedział ile przesunąć i w którą stronę(ale z tego co zrozumiałem) to chyba w lewo (w stronę kierowcy) ale po zmianie banana jak będzie taka potrzeba.

Szkoda że odległość między nami jest taka spora bo już bym Ci wiercił dziurę w brzuchu aby wybrać się do Ciebie na ustawienie....

 

Jeszcze jedna rzecz, mianowicie u mnie jest różnica na osi przednich kół (kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy), tzn prawe koło jest przesunięte do tyłu względem lewego o 6mm, (moja ostatnia fotka) wg tego filmiku ma to też wpływ na ściąganie??

 

Dzięki Panowie za pomoc.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tu nowy na forum i pozdrawiam:) mój problem z b5 fl polega na tym że auto ściga przy hamowaniu jak się tylko nagrzeje gdzieś 40 minut jazdy, wymieniłem tylny lewy zacisk na nowy przednie zaciski oba zregenerowane, nowe przewody i klocki i tarcze hamulcowe, nowy płyn cały układ po kilka razy odpowietrzany, zawieszenie jak i wszystko żadnych luzow zbieżność 3d ok, na vcds zero błędów, ale gdy chciałem zrobić test pompy abs to nie mogłem wejść w te ustawienia aby uruchomić programem pompe by ją odpowietrzyc, na desce rozdzielczej abs się nie świeci wszystko ok ale gdy auto stoi delikatnie pochylone i cofam potrafi się załączyć sam z siebie abs, kiedyś gdy skrecalem szybko w lewo albo w prawo to potrafił się włączyć komunikat na FIS bremse fechller i migala kontrolka od ręcznego... Teraz spokój Panowie już nie mam pomysłów co to może byc... Lewa strona auta bierze jakby przez chwilę mocniej.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego  "marecki3575" Udalo Ci sie ogarnac temat regulacji pochylebnia kol sankami? Mam identyczny problem ... potrzebuje przesunac sanki o 13 minut :)

sciaga mnie w prawo ...

Bylem dzis u kolejnego fachmana zostawiajac pare złotych i powiedział ze te 13 minut nie powoduje sciagania...

00431311111111.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności