Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie masz tego hydraulicznego tlumika drgan to smiao mozesz poprawic a jak on jest to zostaw bo ci wylezie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbować go poluzować czy zostawić tak jak jest??

Zostaw to tak jak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nowszy typ napinacza (mechaniczny). A powiedz mi czy przed popuszczeniem napinacza muszę ustawić silnik w GMP, czy po prostu tak jak stoi luzuję nakrętkę i ustawiam napinacz, dokręcam i gotowe?? Wolę się upewnić żeby nie dołożyć sobie później roboty.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zostaw to tak jak jest.

 

A nie wydaję Ci się że za mocno jest teraz napięty pasek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie wydaję Ci się że za mocno jest teraz napięty pasek?

Jeśli przy wymianie rozrządu ustawiłeś wszystko jak trzeba, to nic teraz nie ruszaj. To przesunięcie u Ciebie jest w normie i zależy od tego jak się silnik zatrzyma po zgaszeniu. Raz znaki się zgrywają, innym razem nie. Wszystko jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek dzięki za rozwianie wątpliwości. W takim razie nić już nie będę ruszał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam problem z moim passkiem (w opisie) a mianowicie ktoregos ranka wsiadam odpalam cos ciezko zapalil lecz mowie sobie mroz ok lecz po przejechaniu kilku kilometrow wywalilo mi blad (kontrolka zolta silnika) oraz EPC po tym auto juz co raz gorzej palilo I po odpaleniu trzeslo buda tj by jeden gar nie palil podjechalem do mechanika (zapobiegawczo wymienilismy 5 swiec oraz zostaly sprawdzone iskry) podlaczylismy auto pod komputer wywalilo blad "'Czujnik polozenia walu" wiec wymienilismy oba lecz problem nadal wystepuje I tu mechanic stwierdza dwie tezy:

1. Cos ze zmiennymi fazami rozrzadu jest nie tak

2. Lancuch rozciagniety lub ktorys z napinaczy sie konczy

Ktos cos doradzi bo o tych passkach 2.3 V5 jest strasznie malo informacji

Gdy dojdzie do tego aby motor wyciagac pytanie teraz jaki rozrzad kupic aby byl sprawdzony I dobry wiadome oraz co przy okazji sprawdzic gdy ten silnik bd na zewnatrz aby nie bylo niespodzianek pozniej.

Dzieki.

Mateusz..

PS. Nie otrzymalem odpowiedzi w dziale dla nowicjiuszy to pisze tu moze ktos cos doradzi.

Zapomnialem dodac ze z 30 koni ucieklo rowniez mu I na wyzszych obrotach silnik rowno pracuje lecz przyspieszenie bez tych 30 koni jest rowniez do bani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przygotowuję się do samodzielnej wymiany rozrządu w moim Passacie tj. 1.9 TDi PD 115km ATJ z hydraulicznym napinaczem paska rozrządu. Przy okazji chciał bym również wymienić simering wału korbowego, oraz wałka rozrządu. Przeczytałem kilka tematów na forum o rozrządach i wnioskuję żeby zakupić Pasek firmy CONTITECH lub DAYCO, pompę wodna HEPA, rolki np. INA. Mam kilka niewiadomych, czytając tematy trochę się rozjaśniło ale nie do końca.

 

1. Czy hydrauliczny napinacz występuje razem z rolką czy osobno? I czy powinien być wymieniony przy każdej wymianie rozrządu?

 

2. Jak dokładnie postępuje się z hydraulicznym napinaczem przy demontażu i montażu rozrządu. Do czego używa się imbusa w tej rolce a do czego tego specjalnego klucza? Osobiście zrozumiałem to tak żeby zdjąć pasek, muszę poluzować (specjalnym kluczem czy imbusem) napinacz, wsadzić kawałek blaszki między tłumik drgań a napinacz, po czym mogę zdjąć pasek? Z montażem też się troszkę pogubiłem, wiem że musi być napięty poprzez ustawienie wymiaru A = 4mm. Czy mógł by ktoś dokładniej opisać ten proces?

 

3. Z tego co widziałem, to koło zębate wału korbowego osadzone jest w taki sposób że nie można go inaczej założyć, a jego znak znajduję się na kole zamachowym przy skrzyni biegów. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

 

4. Demontaż koła zębatego wałka rozrządu odbywa się poprzez odkręcenie 3 śrub na klucz 13. Koło schodzi, pod nim jest kolejne koło, i z tego co widziałem na filmie zamocowane jest poprzez połaczenie klinowe. Jak je później zamontować w odpowiednim położeniu? a może mocowane jest ono w sposób podobny jak koło zębate wału czyli nie ma innej możliwości jego montażu. Jak zablokować koło do odkręcenia tej głównej śruby, rozumiem że poprzez blokadę czyli trzpień 6mm wkładany w odpowiedni otwór? Jak ustawia się znaki wałka rozrządu, widziałem że jest znak na bloku silnika, ale gdzie jest znak na tych kołach?

 

5. Rozumiem że do ponownego montażu używam nowych śrub dla koła zębatego wału oraz wałka, nowych szpilek pod rolkę napinacza i tą drug rolkę, oraz nowych nakrętek?

 

Myślę że przy odpowiednim przygotowaniu się powinienem sobie z tym poradzić. Wspomagałem się filmem

oraz rysunkami z VividData, i książką Sam naprawiam. Z góry dziękuję za wyjaśnienie tych wątpliwości.

 

Pozdrawiam, rudy103

 

 

Ad. 2 Co do demontażu i montażu rolki napinającej dobrze pokazuję to ten film

w kilku filmach widać że nie wymieniają hydraulicznego (napinacza, tłumika) Edytowane przez rudy103

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A.d. 1 - Osobno

A.d. 2 - Nie po polsku ale powinno pomóc od 3:35

A.d. 3- Zgadza się. Od siebie dodam że musisz się zaopatrzyć w porządny klucz udarowy do odkręcenia tej śruby bo jest strasznie oporna.

A.d. 4 - Koło te zamontujesz tylko w jednej pozycji.

A.d. 5 Zgadza się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie z jaka silą należy dokręcić nową szpilkę do której przykręca się napinacz? Nigdzie tej informacji nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz tej informacji w pudełku z rozrzadem ? Większość producentów umieszcza takie ulotki ;)

 

Spróbuj poszukać na stronie Contitech'a, Iny, albo Ruville'a...

Jutro mogę spojrzeć w sklepie czy takiej ulotki nie znajdę ;)

Edytowane przez bartekj001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś wie z jaka silą należy dokręcić nową szpilkę do której przykręca się napinacz? Nigdzie tej informacji nie znalazłem.

Chyba o to chodziło... :

 

Contitech w zestawie ct1028k3 podaje 20Nm, z kolei INA w zestawie 530 0201 10 podaje 23÷3Nm

f170ccb796bf4b20dc8a5d4468280c0e.jpg

48c751dfd8c4758ae4cc7ba72b8b77ae.jpg

 

Tu podaje dla passata PD 101,131ps

Edytowane przez bartekj001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego ale według mnie na tych rysunkach podają moment dokręcania nakrętki a nie śruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozrząd wymieniony, wraz z uszczelnieniami wału i wałka, dużo pracy przy tym było, jednak wszystko się udało. Powracając do swoich pytań wyżej postaram się trochę opisać niektóre czynności może komuś się przyda. Więc tak jak już koledzy wspomnieli koło wałka rozrządu nie może być zamontowane w innej pozycji gdyż na wałku jest wypust który pozwala na montaż koła tylko w jednej pozycji. Odnośnie śruby koła wału, udało mi się ją odkręcić długą rurą, blokując koło zamachowe z tyłu blokadą dorobioną z klucza płaskiego. Odnośnie napinania rolki z hydraulicznym napinaczem (tłumikiem drgań) montujemy rolkę, montujemy zablokowany napinacz, przekręcamy ruchomy element przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, wyjmujemy blaszkę blokującą napinacz, specjalnym kluczem przekręcamy element rolki zgodnie z ruchami wskazówek zegara, do uzyskania odległości 4mm, i przykręcamy nakrętkę. Błąd który popełniłem to taki że miałem klucz do rolki taki który nie pozwalał na dokręcenie nakrętki gdy klucz był wsadzony do rolki. W końcu się udało. Po ustawieniu odległości na 4mm pasek mocno napięty, tak że nowa pompa wody HEPU wydawała niepokojące dźwięki, po przeczytaniu trochę forum, postanowiłem poluzować napięcie paska. Dźwięki z pompy ustały. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, dlatego warto montować oryginalną pompę. U mnie napięty na 4mm i jest cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie z nieco innego beczki - chodzi o napinacz łańcucha rozrządu a konkretnie o zawór nastawczy (N205)

 

W VCDS wyskakuje mi błąd (open circuit). Zmierzyłem omomierzem zawór - 16Ohm czyli w podręcznikowo. Zmierzyłem napięcie wiązki (na zapłonie) - i wyszło 5V czyli ****, wyczytałem, ze ma być 12V co jest w sumie logiczne.

 

Czy mogę odpalić silnik w wypiętą wtyczką? Chciałem zmierzyć napięcie na pracującym silniku. Teoretycznie teraz i tak ten zawór nie działa bo nie dostaje napięcia więc chyba większej różnicy by nie było.

 

Gdyby się okazało, ze wiązka do wymiany to gdzie w ECU dochodzi ten przewód?

 

Słyszę klepanie łańcucha na włączonym silniku (ale tylko przy otwartej masce, na zimnym silniku) - ślizgi się kończą czy jednak może to być wina niepracującego nastawnika?

 

Za odpowiedź na którekolwiek z pytań będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dołączam się do tego wątku ponieważ nie mogę założyć nowego.

W silniku 1.6 ahl mam następujący problem, podczas ustawiania rozrzadu na znaki na kole pasowym brak jest znaku na wale przy kole zamachowym. Sa dwa rozwiazania: albo puściła wulkanizacja na kole pasowym, albo odwrotnie ktos załozyl kolo zamachowe. Moje pytanie dotyczy ustawienia GMP, podczas gdy tlok pierwszego cylindra znajduje sie juz w calkowicie skrajnym polozeniu pokrywaja sie znaki na kole pasowym, natomiast gdy 3mm przed to na kole zamachowym. Wiec na co ustawic? na kolo zamachowe?

Dzieki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec na co ustawic?

Jeśli silnik chodził prawidłowo do tej pory, to zrób swoje znaki i tak wymień pasek. Jest też możliwość, ze jeśli jest 3mm różnicy, to rozrząd był przestawiony o 1 ząb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawić wg znaków górę i dół i składać rozrząd jak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi:)

Samochod zostal kupiony okolo 6 miesiecy temu silnik pracowal ogolnie prawidłowo, palil na dotyk, rowno pracowal i mial moc.

Niestety dwa miesiace temu wydmuchalo uszczelke pod glowica, po naprawie w warsztacie przejezdzilem miesiac, bral olej i wypalilo zawor wydechowy na 4 cylindrze i do tego dwie swiece byly spalone. Nie wiem czy mechanik wymieniajacy uszczelke czegos zle nie ustawil i to bylo przyczyna wypalenia zaworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie na "sucho" mozna odpalic silnik czy chodzi?

 

 

Ps. Zakladalem dzis hydrauliczny napinacz, pomierzylem 4mm przerwa, 10 razy walem zakrecilem wszystko sie zgadza, odpalilem na sucho pomierzylem wszystko ok. Zalozylem chlodnice zagrzalem sprawdzam od gory przerwa sie zmniejszyla Wszystko na moment dokrecane

Ktos cos doradzi?

Edytowane przez kimilii
dodalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności