lisekexeter Zgłoś #481 Napisano 6 Lutego 2015 A ja zawsze jak biore sie za rozrzad to poprostu odkrecam srube jako pierwsza poprostu zakladam tryczke i odkrecam ta sruba nigdy nie jest na tyle dokrecona zeby sie czyms zapierac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #482 Napisano 8 Czerwca 2015 Taka sytuacja: Zmieniałem rozrząd w sobotę, po odpaleniu wszystko ok - praca normalna, zapalił z półobrotu, ale po przejechaniu 30 km usłyszałem niepokojące klekotanie/stukot - nie takie jak zawsze ;/ i teraz ciekawostka i pytania: ustawiałem wszystko na znaki: wałek zblokowany, pompa też, a na kole zamachowym znalazłem wcięcie i na nim zblokowałem wał. dziś rozbierając znowu to i owo, zobaczyłem że wcięcia na kole zamachowym są dwa w odstępie kilku cm. no i jak to jest? czy GMP jest pomiędzy tymi wcięciami? czy ustawiając na jedno konkretne wcięcie zrobiłem tak, że rozrząd był "na styk" i szklanki nie wytrzymały i teraz tak wszystko stukocze? silnik pali, moc jest, tylko ten hałas... Forum - pomocy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #483 Napisano 8 Czerwca 2015 Powinno być widoczne w okienku 0, a czy przy lewej czy prawej krawędzi nie ma znaczenia, jeden ząb i już byś zera nie widział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #484 Napisano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Problem w tym, że koło jest już pordzewiałe i ni w ząb nic przez tą dziurkę nie mogę dopatrzyć, a wpatrywałem się długo, powolutku przesuwając między wcięciami... A teraz tak kombinuję: chyba nie doszło do żadnej kolizji, skoro jest moc? gdyby coś się zderzyło, to chyba kompresja by siadła przynajmniej na jednym cylindrze i czułbym, że nie idzie jak trzeba - mam rację? Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Desper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #485 Napisano 9 Czerwca 2015 Skoro pracuje, pali normalnie i jest moc to rozrząd nie jest przestawiony. Jaki jest kąt wtrysku? Wszystko na pewno dokręcone? Śrubę na wale ruszałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #486 Napisano 9 Czerwca 2015 Kąt wtrysku nie sprawdzany - jeszcze. śruby na wale nie ruszałem absolutnie. dokręcone też na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #487 Napisano 9 Czerwca 2015 Wystarczyło tylko zrobić sobie znaki markerem na trzech kołach , pasku i przenieść na nowy i by było prawie idealnie bez możliwości przestawienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #488 Napisano 10 Czerwca 2015 No, na marker też można. Dla mnie to jednak mało dokładne i jakieś takie druciarstwo. Warto jednak, jak to mówią "wyzerować" rozrząd w/g cech i blokad i oczywiście do tego sprawdzenie i korekta kąta wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #489 Napisano 11 Czerwca 2015 (edytowane) Powinno być widoczne w okienku 0, a czy przy lewej czy prawej krawędzi nie ma znaczenia, jeden ząb i już byś zera nie widział. No właśnie w okienku czy jego prawej krawędzi patrząc od przodu auta? Choć pytanie raczej powinno brzmieć - jak w okienku ustawi się znak na kole w przypadku założenia blokady przy rozrządzie na wale? Będzie po środku okienka, po jego prawej czy lewej stronie? Na moim kole jest "I" zamiast "0". Edytowane 12 Czerwca 2015 przez blackpirate aktualizacja pytań otwartych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz_1991 Zgłoś #490 Napisano 1 Lipca 2015 Witam, potrzebuję szybkiej pomocy i liczę na Państwa. Zabrałem się za wymianę rozrządu (1.9 tdi AFN), odchyliłem przód i zatrzymałem się na kole pasowym... chciałem je odkręcić i śruby nie wytrzymały (tzn. gniazdo na imbus). Wiem, że można nabić gwiazdkę tylko trochę mało miejsca. I teraz moje pytania: Czy pozostało mi ściąganie/ odchylanie chłodnic? Czy da się to zrobić bez spuszczania czynnika z klimatyzacji? I najważniejsze jak to zrobić, co odkręcić żeby było najprościej? Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam66655 Zgłoś #491 Napisano 1 Lipca 2015 odchylasz chłodnice nie musisz spuszczać czynnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #492 Napisano 1 Lipca 2015 Zdejmujesz chłodnicę klimatyzacji z uchwytów na których się trzyma po czym ją wrzucasz pod spód auta - dla bezpieczeństwa możesz ją podwiesić do np. zawieszenia. Potem możesz już bezpiecznie ściągać cały przód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dżolero1505732946 Zgłoś #493 Napisano 1 Lipca 2015 ktos mi może powiedzieć czy ajm 1.9 pd 115kM 99 rok jest napinacz mechaniczny którym napina sie pasek czy jest hydrauliczny ?? na alledrogo kilka wersji i nie wiem co kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #494 Napisano 6 Lipca 2015 AJM i ATJ na 100% jest przewidziany hydrauliczny czyli ten droższy wariant. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lacoste_ Zgłoś #495 Napisano 7 Lipca 2015 (edytowane) post przeniesiony Edytowane 8 Lipca 2015 przez Lacoste_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #496 Napisano 22 Listopada 2015 Panowie mam pytanie. Czy gdy pompa paliwowa jest zblokowana na kółku,koło zamachowe na zero ustawione w okienku to czy dopuszczalne jest minimalne odchylenie wałka rozrządu Tydzień temu oddałem passata 1.9 ahu do uszczelnienia całkowitego pompy z wyjęciem.Pompa już w pożądku .Silnik pali lekko przynajmniej teraz ale zauważyłem jakieś dudnienie z filtra powietrza czego wcześniej nie było.Postanowiłem sprawdzić rozrząd i właśnie nie podoba mi się ten wałek.Nie mam specjalnych blokad ale gdy zblokuje wałek dokładnie płaskownikiem i szczelinomierzami to zero na kole ucieka w prawą strone i znika w obudowie a gdy cofne silnik tak by się ukazało to wałek się ruszy w bok gdy nie jest zblokowany.Ta strona wałka od kierowcy jest 0.5 mm nad głowicą a druga strona 0.5mm pod głowicą.[Mieżone według dolnej krawędzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #497 Napisano 22 Listopada 2015 Ustawiasz wał korbowy na znak (najlepiej na wzierniku w skrzyni sobie spójrz), pompę blokujesz blokadą, wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem ale koło na wałku uprzednio odkręcasz. Po ustawieniu tych 3 elementów nakładasz pasek (kółko na wałku rozrządu masz luźne) dokręcasz kółko, napinasz pasek wyjmujesz blokady i masz idealnie ustawiony rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #498 Napisano 22 Listopada 2015 Stukałem w kółko na wałku rozrządu po zluzowaniu nakrętki nie mogłem go zbić a bałem się żeby nie pękło chyba na tym stożku się zapiekło czy co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #499 Napisano 22 Listopada 2015 chyba na tym stożku się zapiekło czy co Tak, na stożku dobrze siedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #500 Napisano 23 Listopada 2015 Panowie mam do Was pytanie. Niedawno wymieniłem rozrząd w swoim 1,9 TDI AWX. Znaki na wałku i wale się pokrywają, pasek napiąłem zgodnie z instrukcją tak że strzałka napinacza pokryła się z wycięciem. Następnie zrobiłem dwa obroty wałem i wszystko było dobrze ustawione. Wczoraj postanowiłem poprawić jeszcze synchonizację wałka rozrządu i po ściągnięciu pokrywy rozrządu zauważyłem że napinacz jest ustawiony poza wycięciem (zdjęcie). Zastanawiam się teraz czy pasek nie jest za mocno napięty?? Spróbować go poluzować czy zostawić tak jak jest?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach