Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

A ja zawsze jak biore sie za rozrzad to poprostu odkrecam srube jako pierwsza poprostu zakladam tryczke i odkrecam ta sruba nigdy nie jest na tyle dokrecona zeby sie czyms zapierac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja:

Zmieniałem rozrząd w sobotę, po odpaleniu wszystko ok - praca normalna, zapalił z półobrotu, ale po przejechaniu 30 km usłyszałem niepokojące klekotanie/stukot - nie takie jak zawsze ;/

i teraz ciekawostka i pytania:

ustawiałem wszystko na znaki: wałek zblokowany, pompa też, a na kole zamachowym znalazłem wcięcie i na nim zblokowałem wał.

dziś rozbierając znowu to i owo, zobaczyłem że wcięcia na kole zamachowym są dwa w odstępie kilku cm.

no i jak to jest?

czy GMP jest pomiędzy tymi wcięciami?

czy ustawiając na jedno konkretne wcięcie zrobiłem tak, że rozrząd był "na styk" i szklanki nie wytrzymały i teraz tak wszystko stukocze?

silnik pali, moc jest, tylko ten hałas...

 

Forum - pomocy! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno być widoczne w okienku 0, a czy przy lewej czy prawej krawędzi nie ma znaczenia, jeden ząb i już byś zera nie widział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że koło jest już pordzewiałe i ni w ząb nic przez tą dziurkę nie mogę dopatrzyć, a wpatrywałem się długo, powolutku przesuwając między wcięciami...

 

A teraz tak kombinuję: chyba nie doszło do żadnej kolizji, skoro jest moc? gdyby coś się zderzyło, to chyba kompresja by siadła przynajmniej na jednym cylindrze i czułbym, że nie idzie jak trzeba - mam rację?

Edytowane przez Desper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro pracuje, pali normalnie i jest moc to rozrząd nie jest przestawiony. Jaki jest kąt wtrysku? Wszystko na pewno dokręcone? Śrubę na wale ruszałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku nie sprawdzany - jeszcze. śruby na wale nie ruszałem absolutnie.

dokręcone też na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło tylko zrobić sobie znaki markerem na trzech kołach , pasku i przenieść na nowy i by było prawie idealnie bez możliwości przestawienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, na marker też można. Dla mnie to jednak mało dokładne i jakieś takie druciarstwo. Warto jednak, jak to mówią "wyzerować" rozrząd w/g cech i blokad i oczywiście do tego sprawdzenie i korekta kąta wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinno być widoczne w okienku 0, a czy przy lewej czy prawej krawędzi nie ma znaczenia, jeden ząb i już byś zera nie widział.

 

No właśnie w okienku czy jego prawej krawędzi patrząc od przodu auta?

Choć pytanie raczej powinno brzmieć - jak w okienku ustawi się znak na kole w przypadku założenia blokady przy rozrządzie na wale? Będzie po środku okienka, po jego prawej czy lewej stronie? :)

 

Na moim kole jest "I" zamiast "0".

Edytowane przez blackpirate
aktualizacja pytań otwartych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję szybkiej pomocy i liczę na Państwa. Zabrałem się za wymianę rozrządu (1.9 tdi AFN), odchyliłem przód i zatrzymałem się na kole pasowym... chciałem je odkręcić i śruby nie wytrzymały (tzn. gniazdo na imbus). Wiem, że można nabić gwiazdkę tylko trochę mało miejsca. I teraz moje pytania: Czy pozostało mi ściąganie/ odchylanie chłodnic? Czy da się to zrobić bez spuszczania czynnika z klimatyzacji? I najważniejsze jak to zrobić, co odkręcić żeby było najprościej? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odchylasz chłodnice nie musisz spuszczać czynnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz chłodnicę klimatyzacji z uchwytów na których się trzyma po czym ją wrzucasz pod spód auta - dla bezpieczeństwa możesz ją podwiesić do np. zawieszenia. Potem możesz już bezpiecznie ściągać cały przód ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos mi może powiedzieć czy ajm 1.9 pd 115kM 99 rok jest napinacz mechaniczny którym napina sie pasek czy jest hydrauliczny ?? na alledrogo kilka wersji i nie wiem co kupić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJM i ATJ na 100% jest przewidziany hydrauliczny czyli ten droższy wariant.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post przeniesiony

Edytowane przez Lacoste_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie.

Czy gdy pompa paliwowa jest zblokowana na kółku,koło zamachowe na zero ustawione w okienku to czy dopuszczalne jest minimalne odchylenie wałka rozrządu

Tydzień temu oddałem passata 1.9 ahu do uszczelnienia całkowitego pompy z wyjęciem.Pompa już w pożądku .Silnik pali lekko przynajmniej teraz ale zauważyłem jakieś dudnienie z filtra powietrza czego wcześniej nie było.Postanowiłem sprawdzić rozrząd i właśnie nie podoba mi się ten wałek.Nie mam specjalnych blokad ale gdy zblokuje wałek dokładnie płaskownikiem i szczelinomierzami to zero na kole ucieka w prawą strone i znika w obudowie a gdy cofne silnik tak by się ukazało to wałek się ruszy w bok gdy nie jest zblokowany.Ta strona wałka od kierowcy jest 0.5 mm nad głowicą a druga strona 0.5mm pod głowicą.[Mieżone według dolnej krawędzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz wał korbowy na znak (najlepiej na wzierniku w skrzyni sobie spójrz), pompę blokujesz blokadą, wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem ale koło na wałku uprzednio odkręcasz. Po ustawieniu tych 3 elementów nakładasz pasek (kółko na wałku rozrządu masz luźne) dokręcasz kółko, napinasz pasek wyjmujesz blokady i masz idealnie ustawiony rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stukałem w kółko na wałku rozrządu po zluzowaniu nakrętki nie mogłem go zbić a bałem się żeby nie pękło chyba na tym stożku się zapiekło czy co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba na tym stożku się zapiekło czy co

 

Tak, na stożku dobrze siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do Was pytanie.

Niedawno wymieniłem rozrząd w swoim 1,9 TDI AWX. Znaki na wałku i wale się pokrywają, pasek napiąłem zgodnie z instrukcją tak że strzałka napinacza pokryła się z wycięciem. Następnie zrobiłem dwa obroty wałem i wszystko było dobrze ustawione. Wczoraj postanowiłem poprawić jeszcze synchonizację wałka rozrządu i po ściągnięciu pokrywy rozrządu zauważyłem że napinacz jest ustawiony poza wycięciem (zdjęcie). Zastanawiam się teraz czy pasek nie jest za mocno napięty?? Spróbować go poluzować czy zostawić tak jak jest??

20151121_114557.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności