Skocz do zawartości
Gość adamus_cf

[B5] Alu-ramki do zegarow B5 - czy da sie zamontowac ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adamus_cf

Witam

 

na allegro sa do kupna aluramki do zegarow passata b5

 

1. czy da sie licznik rozebrac tak aby mozna było zamontowac te aluramki

2. jak sciagnac licznik (zegary) i wypiac wtyczki tak aby po zamontowaniu

nie swiecila kontrolka poduszki

 

słyszalem ze po sciagnieciu zegarow lub odpieciu wtyczki we fotelu

nawet jak sie skonczy robote i sie wepnie wszystko jak było

to sie swieci kontrolka z poduszek

 

jak tego uniknac

 

moze wypinac wtyczki z zgarow i fotela na sciagnietej klemie z aku ?

 

prosze pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozebrac zegary do tej postaci da sie a o kontrolce jeszcze nie słyszałem!!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marian.m

witam

ja zakładałem ramki do swoich zegarów b5 rocznik 99 model 2000 tdi , zegary wyciągałem 2 razy i odpinałem wszystko się da i nic nie świeci - wazne żeby nie wkłądac i przekręcać kluczyka !!! jak wepniesz zegary - Smiało zakładaj - zegary bez ringów wyglądają słabo

w razie pytań pisz podpowiem jak to zrobić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tom123456

Witam własnie jestem na etapie wymotowanego panela z zegaramii tu moje pytanie, jak sciagłes szybkę ?

Przepraszam za polskie znaki ale ich nie mam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tom123456

OK. poszło, a teraz pytanie z innej beczki zrobiłem zdjęcia i opis co trzeba zrobić by zamontować ramki ale jak to umiescić na forum no i w jakim temacie ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tom najlpiej tutaj zeby nie tworzyc nowych watkow. Jak piszesz lub edytujesz to masz mozliwosc dodania zdjecia, chociaz lepiej wrzucic fote na fotosik.pl lub imageshack.us i wrzucic tylko miniaturke z linkiem na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Tom wrzuc te foty bo tez sie nosze z zamiarem kupna tych ringow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tom123456

wszystko było by ok ale na fotosik .pl można wrzucić pojedyncze zdjęcia a ja zrobiłem cały opis z 14 zdjęciami w microsoft word moze ktos ma pomysł jak to udostępnić by wszyscy zaiteresowani mieli dostęp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cze...

wrzuć wszystko do fotosik.pl a potem tylko linki / miniaturki do tego wątku ;)

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tom123456

Witam wszystkich zainteresowanych montażem ramek zegarów w Passacie B-5

Po pierwsze zakup, każdy kupuje gdzie chce i za ile, ja zakupiłem ramki na Ebay-u

Są to ramki metalowe ślicznie wypolerowane. wiem że są różne rodzaje ramek do kupienia ja opisałem montaż swoich czyli klejonych to konsoli .Bardzo mi zależało by były wszystkie cztery ramki a nie tylko dwie duże z jakimi spotkałem się na innych aukcjach internetowych. I jeszcze jedno opis jest do wersji angielskiej auta, wersja europejska odbicie lustrzane.

Kliknij na zdjęcie a zobaczysz orginalny rozmiar.

 

Przechodzimy do montażu:

1.Narzędzia

6f32354533f02e86m.jpg

Mały śrubokręcik płaski, długi i cienki śrubokręt krzyżakowy, giętka przedłużka rączka do przedłużki i dwie końcówki gwiazdki ( w moim komplecie opisane jako :mała -CR-V T10 i duża-CR-T20 )

2.Wyciagnięcie zegarów

a. odkręcamy dwie śrubki ( śrubokręt krzyżakowy) pod kierownicą

941d5f01271aaffam.jpg

 

b. wyciągamy górną osłonę kierownicy

359f954d3f6ded98m.jpg

c. ściągamy osłonę bezpieczników – z tego zdjęcia widać ściągniętą górną osłonę kierownicy

c78230f5f295d063m.jpg

d. teraz odkręcamy 4 śrubki trzymające tapicerkę - duża gwiazdka

e8d85bcafc758fa1m.jpgschowek

4270ccee68ff0c5am.jpgdruga strona schowka

13153102f012bed4m.jpgostatnie dwie srubki

e. Po odkręceniu śrubek delikatnie podważamy czymś tępym i ciągniemy do siebie w tym miejscu (zatrzask)

688577eaa330099dm.jpg

f. ściągamy tapicerkę powoli do dołu lub wyciągamy całkiem ( u mnie opcja położenia na podłodze, w wyciagnięciu przeszkadzały kable od instalacji gazowej i regulacji basów od wzmacniacza)Tak to wygląda po położeniu na podłodze

e4145f9a25b6d152m.jpg

g. demontaż ramki –kolejne 4 śrubki - mała gwiazdka

14cd870ea1433f15m.jpgpierwsza śrubka

Druga symetrycznie po drugiej stronie kierownicy i dwie ostatnie na górze

e83a66a7a5d9a14em.jpg

Ramkę odciągamy w dół by nie przeszkadzała ( tu jest potrzebna giętka końcówka z małą gwiazdką)w celu polepszenia dojścia do śrubek można opuścić kierownicę w dół.

h. Demontaż zegarów ,odkręcamy śrubki zaznaczone w kółkach 2 szt. i wyciągamy delikatnie zegary na wierzch UWAGA NA KABLE !!!!!!

Nie pomylić dwóch ostatnich śrubek mają inny gwint !!!!

Wtyczki z kablami znajdują się po obydwóch stronach zegarów w celu wypięcia należy wcisnąć zatrzask na środku i przesunąć różowy zatrzask do góry jednocześnie wyciągając je z zegarów.

 

3.Rozbiórka zegarów

a. z tyłu odkręcić dwie śrubki i wyjąć całość z zatrzasków 6 szt. ( odłożyć na bok by nie przeszkadzały)w późniejszym etapie pomoże to na odpychanie palcami szybki od plastiku

b. małym śrubokrętem objechać powoli i delikatnie dookoła pomiędzy szybką a czarnym plastikiem by pozrywać łączenia starego kleju UWAGA – SZYBKA JEST BARDZO KRUCHA I PODATNA NA PĘKNIĘCIA !!!!!!

szybkę odłożyć na bok i teraz dopiero zaczyna się zabawa (moje raki nie pasowały w oryginalne miejsca trzeba było je przykleić )

eac3eb3b4c2695b3m.jpg

Ja wybierałem i próbowałem różne kleje w końcu padło na 1 mm taśmę samoprzylepną dwustronną czarną .Dobór kleju powinien być dobrze przemyślany ze względów estetycznych ,potraktowanie ramek klejem super glue skończy się białymi zabarwieniami na obrzeżach ramek i zepsuciem całego efektu jaki próbujemy uzyskać .Najlepiej klej przetestować z tyłu konsoli i poczekać do wyschnięcia wtedy będzie widać jak klej zachowuje się w kontakcie z czarnym plastikiem. Przed przyklejeniem ramek przeczyścić miejsce klejenia alkoholem w celu odtłuszczenia tylko nie rozpuszczalnikiem bo wyjdzie to samo co z klejem.

4.Tak to wygląda jeszcze bez szybki

057367070f3dc9e1m.jpg

Ramki przykleiłem do taśmy i wyciąłem nożykiem wysuwanym – może być skalpel chirurgiczny lub modelarski ( o nim zapomniałem w spisie ,podając jakie narzędzia będą potrzebne do zrobienia ramek)

Ponowne założenie szybki wiąże się z posmarowaniem w kilku punktach klejem i włożenie jej na miejsce

5. Montaż konsoli zegarów -wszystkie czynności w odwrotnej kolejności -drobna porada po podłączeniu wtyczek sprawdźcie sobie działanie wszystkich kontrolek i oświetlenia by uniknąć ponownego demontażu wszystkich części zaoszczędzi wam to czasu i nerwów.

Miłej zabawy , a jeśli ktoś ma pytania proszę pisać na gg 355226

Efekt końcowy

0d94596d918cfae9m.jpg

8a0687384f3e1b4bm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tom123456

Prosił bym o komentarze czy się komus przydało ????? Miłej zabawy

PRZEPRASZAM za polskie znaki ale nie których nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tom123456

Nakor mam pytanko to zdjęcie jest orginalne twojego passka ?Pytam bo chodzi mi o leflektory jak bys mógł mi cos o nich napisać jak się sprawują i nazwe ,bo jestem zinteresowany wymianą a jak to bywa słyszałem różne opinie. Z góry wielkie dzięki.

 

Jak to zawsze bywa przepraszam za brak niektórych polskich znaków interpunkcyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest oryginalne zdjęcie mojego Passka. Angel eyes firmy Sonar sprawują się świetnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielenie ramki i szybki to nie łatwe :P jeżeli nie uszkodziłeś szybki to albo jesteś geniuszem albo został użyty inny klej w licznikach nie podświetlanych na zielono bo trzyma jak imadło i szybka poprostu pęka w miejscu klejenia na dole odchodzi bez wiekszych problemów ale góra to koszmar lepiej poprostu wyciąć plastik u góry i podcinać pod szybka tego i tak nie widać po zamontowaniu.

622e67767cbad34am.jpg

bbd2e78766bf434am.jpg

4fbd35f97c5b69ebm.jpg

Na szczeście pękniecie nie jest wielkie i szybka jeszcze nadaje sie do założenia a wiec jeśli komuś brakuje cierpliwości to niech zapomni albo da komuś do zrobienia bo wiążę sie z duuuzym ryzykiem :633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tom123456

Marek664 dzięki za zdjęcia wlasnie te gdzies mi uciekły jak robiłem opis .

 

Napisałem w opisie cyt "UWAGA – SZYBKA JEST BARDZO KRUCHA I PODATNA NA PĘKNIĘCIA !!!!!! " nie jestem geniuszem a co do kleju może być że został użyty inny klej (u mnie zegary swiecą na niebiesko) Z szybką bawiłem się około godziny podwarzałem jadelikatnie cieniutkim srubokręcikiem między szybką a czrnym plastikiem w tym samym miejscu co widać u ciebie na górnym zdjęciu tylko że nie wyłamywałem go .Szybka jest przyklejona punktowo co 0,5 cm (około) A i jeszcze jedno dlaczego ta szybka jest taka krucha by uniemozliwić rozebranie zegarów ,w każdej książce do passka jest wyraźnie napisane Zespół zegarowy w razie uszkodzenia podlega całkowitej wymianie i nie podlega naprawe ( jest nierozbieralny)

 

Co do cierpliwosci to masz rację trza się w nią uzbroić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie punktowo było na dole i tam poszło nawet spoko ale był też klej i prawdopodobnie przy montażu klej jest rzadki i po wlaniu go spływa zgodnie z siłą grawitacji na dół bo taki kształt ma szybka i ramka jak ją położysz poziomo szybką do góry Ci co rozbierali wiedzą o co chodzi bo sam nie wiem jak to opisać i klej trzyma tak że poprostu szybka sie łamie a zgrzewu nie widać po montażu i wiadomo są środki zaradcze kleje silikony także luz ale efekt JEST jeszcze jutro zobacze za diodami smd bo troche zielono mam a i to bym chciał zmienić :P

Fotki z ramkami:

e9debf9920c9bb58m.jpg

d8762cf3c5428746m.jpg

e700460dbf001a82m.jpg

Podświetlenie też zostało skorygowane wszystkie wskazówki oraz podświetlenie wyświetlaczy jest jasno krwisto czerwone :D niestety foto sie nie udało ale jest super

537dbe8c2b68e852m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy nie da się ringów tych przełożyć nie zdejmując szyby ? Pierwsze słyszę o takim sposobie montażu.

 

Sam zakładałem w Audi B4 i nie odrywałem szyby. Śledziłem wcześniej kilka wątków na forach Audi i też nikt jej nie odrywał.

 

Oto moje dwa stare zdjęcia

 

5f63298f50dbd7f3m.jpg

635cad1567e5df28m.jpg

 

Rozmontowałem zestaw, wyjąłem budziki, przełożyłem ringi przez otwór po zegarze, delikatnie używając siły wkładając je na sztorc i pchając lekko robiąc minimalne jajka. Następnie palcami już w środku wyprostowałem je i przykleiłem punktowo na czarny silikon.

Mniejsze ringi przełożyłem oczywiście przez większe otwory.

 

Tu w tym przypadku z tego co widzę pozostałe ringi na komputer i wskaźniki benzyny, oraz temperatury przełoży się przez otwory po zegarach i również przyklei.

 

Dziwie się, że odrywaliście szybę, ona generalnie nie jest do oderwania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności