Skocz do zawartości
Gość luka

[B5] Przeróbka automata na manual.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Passata b5fl 1,8t awt z 2001r. i mam problem z łożyskiem co trzeba wbić w wał korbowy, bo średnica otworu jest za mała. Jest 15 mm, a powinna być 21mm.

Mam zamiar kupić wał korbowy z 1,8t i dać go do szlifu i nowe panewki.

Jaki numer ma mieć wał?

Czy wał może być z silnika o innym oznaczeniu?

Czy musi to być wał z 1,8t?

Jeżeli jest inne rozwiązanie problemu to proszę o informację co mam zrobić? 

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przerobilem wlasnie swojego Passata na manual. Pozostaly mi tylko rzeczy "elektroniczne". Z tego co wyczytalem (jesli cos zle pisze to prosze o poprawienie) musze:
- zmostkowac przekaznik zeby auto odpalalo z kluczyka
- podlaczyc kable do czujnika wstecznego
- podlaczyc kable pod czujnik sprzegla (jeden pod pin 66 kompa, a drugi plus po zaplonie?)
- kodowanie wszystkiego

No i najbardziej chcialem zapytac o te kodowania bo do roznych silnikow sa rozne. Passat B5 FL 2003r z silnikiem AVB, mial czterobiegowego automata, a ma manual 5-cio biegowy. Prosze o porade gdzie jakie dac kodowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jeśli o kodowanie z automata na manual i odwrotnie mogę pomóc  PRIV

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Posiadam Passata B5 FL 130 KM 1,9 AVF W samochodzie był Tiptronic który się rozsypał. Mechanik włożył skrzynię 5 - biegową. Później rozsypało się  wg. mechanika koło dwumasowe. 

Wymienił koło dwumasowe na nowe Sachsa. Przynajmniej mam pudełko. Oddał stare koło dwumasowe. Okazało się że przy wkładaniu skrzyni manualnej włożył koło dwumasowe LUK przeznaczone do silników benzynowych. Generalnie po wymianie dwumasy mam problemy z samochodem. Samochód szarpie przy ruszaniu. Nie dzieje się to zawsze. Szarpie jak jeździ się po mieście. Częste używanie sprzęgła, parkowanie. 

Dla tego silnika jaka jest przeznaczona skrzynia biegów ? Inny mechanik mi powiedział że dla AVF powinna być skrzynia 6 biegowa.

Edytowane przez Marek87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ci szarpie przy ruszaniu to coś jest nie tak z tym dwumasem i sprzęgłem. Mi szarpało strasznie na mieście bo miałem dwumas rozsypany.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem po zmianie na manuala.

Auto jeszcze dziś jeździło, a podczas porządków pod nogami wypisałem zworkę N i P i zmostkowalem plusa z masą prawdopodobnie sygnałową na wtrczce przekaźnika 6, piny 4 i 6, zamiast 6 i 8.

Efekt: brak + na przekaźniku a tym samym brak reakcji rozrusznika.

Bezpieczniki całe

ECU łączy się z vcds-em.

Czy ten + jest jakos zabezpieczony? Bezpiecznik czy spaliłem jakiś przekaźnik??

 

 

Prośba do moderatora:

Post do usunięcia.

Prąd wrócił na miejsce.

Edytowane przez pajak2444

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chce wymienić rozrusznik. Mam passata b5 fl automat, 2004rok, 1.9 TDI 101 km, silnik avb. Czy rozrusznik jeat inny niz w manualu ? Czytalem, ale są  różne zdania, ze dłuższy itp.: chcialbym kupić na allegro.  

https://allegro.pl/oferta/rozrusznik-vw-passat-v-b5-fl-1-9-2-0-11802072511

Edytowane przez kaczorexxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.04.2009 o 17:43, golab21 napisał:

 

mógłbyś kolego mnie oświecić jaka tapicerka jest do wymiany, bo wymieniałem skrzynie z automata na manual i jakoś sobie nie przypominam żebym wymieniał jakąś tapicerkę... , a może coś przeoczyłem ;)

ja kompletowałem części z allegro i troszkę kupowałem w ASO (za niewiedze się płaci).

całkowity koszt części to około 2500zł. jakby udało się znaleźć jakiegoś paska po dzwonie i z niego wytargać komplet to na pewno było by taniej.

z wymianą niema żadnych problemów i polecam wszystkim którym automat zaczyna świrować ponieważ koszt naprawy skrzyni automatycznej raczej przewyższy koszt wymiany. dwie podstawowe zalety takiej wymiany to mniejsze i to znacznie spalanie i auto dużo lepiej się zbiera. :D

wymianę robiłem sam także jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało pytać :cool:

Witam. Milabym do ciebie parę pytań odnośnie przekładki.

 

W dniu 9.04.2019 o 22:45, Pokonamwas napisał:

Witam jeśli o kodowanie z automata na manual i odwrotnie mogę pomóc  PRIV

Siemka. Odnośnie kodowania z automata na manual czy mógłbym prosić o pomoc. Dziękuję 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności