Gość tom@ Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2008 Jako że to mój 1-y to witam wszystkich. Jak w temacie chciałem sobie polepszyć i posmarowałem zamek do tejże pokrywy i od tamtego czasu nie mogę jej zamknąć tzn nie ma drugiego stopnia zamknięcia. Próbowałem też śrubokrętem ten "wichajster" w zamku wcisnąć, ale niestety nie zatrzymuje się i wraca w pocz. położenie. Ktoś może rozbierał ten nieszczęsny zamek i coś podpowie. Może obejdzie się bez jego wyjmowania, demontażu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2008 Tego zamka chyba się nie rozbiera. Jestem przekonany ,że jest on sprawny, to raczej kwestia regulacji wysokości zamocowania zamka, ma on 2 śuby M6 i jak popuścisz delikatnie to możesz regulowac gura-dół. Na samych zewnętrznych częściach pasa przedniego są wkręcane gumy, odboje, nimi też można regulowac. Pomyślałem też, że ty chyba nie wciskasz tego wichajstra z należytą siłłą i dlatego on sie niezatrzaskuje, a tam jest dośc mocna sprężyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #3 Napisano 27 Stycznia 2008 Spróbuj wyczyścic zamek benzyną extrakcyjną. Bo jeśl po smarowaniu przestał "chodzic" to należy go wyczyścic i wysuszyc. Może to pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tom@ Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2008 No właśnie wczoraj na przeczyszczenie zamka po smarze spryskałem go wd40, a ten wichajster wcisnąłem do końca (oporu) i niezaskoczył więc ... dziś będę walczył dalej. Niedziela niedzielą, ale jak samochód z otwartą pokrywą stoi pod blokiem to niezbyt dobrze mi się śpi. Dzięki za wskazówki i Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tom@ Zgłoś #5 Napisano 27 Stycznia 2008 Problem rozwiązany, wystarczyło odkręcić trzy śruby, zamek pociągnąć lekko do góry i po kłopocie. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2008 A mówiłem, ze regulowac.:611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #7 Napisano 23 Grudnia 2015 (edytowane) Witam Passat 1.6 AHL 98 Wymieniałem alternator Ściągłem przedni zderzak , i przesunąłem przód do przodu wymieniłem altka i teraz jak poskładałem to do kupy to nie moge zamknąc kalpy! tak jakby zamek był cofnięty (patrząc z boku) jakbym składając paska przód przykręcił za mocno ale jak to mozliwe?.... miał ktoś podobny problem? [aktualizacja] nie wiem jak to jest mozliwe ale jak opuzcze klapę maski przedniej na pas to patrząc z boku nie licuje się linia z lampami, tak jakby cały pas był cofnięty o 1,5-2cm i przed to nie moge zamknac maski , ale jak to jest mozliwe skoro śruby mocujace przedni pas wrocimy na swoje miejsce, nic nei rozumiem Edytowane 23 Grudnia 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt .2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalchal Zgłoś #8 Napisano 24 Stycznia 2016 witam. nie moge zamknac maski silnika bez konkretnego 'klapniecia'. przy normalnej probie odskakuje.na zdjeciu mozna sprawdzic polozenie elementow, moze pomoze w diagnozie. dzieki z gory! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #9 Napisano 24 Stycznia 2016 moze najpierw przesmaroj ten zamek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalchal Zgłoś #10 Napisano 25 Stycznia 2016 no niestety po przesmarowaniu dziala nawet gorzej ale tez poluzowalem sruby na kturych jest ten mechanizm zaczepiony z nadzieja ze to najdzie samo..ale sie pogorszylo..srub jest trzy wiecniwiem czy o te same chodzi o kturych jest napisane wyzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 25 Stycznia 2016 Zrób jeszcze fotę od strony silnika - jak ten zamek wygląda. Bo może z tamtej strony jest odgięty element. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalchal Zgłoś #12 Napisano 25 Stycznia 2016 ok dzieki, jakos tak to wyglasda plus ten dzyndzel co wchodzi, bo niewiem czy az tak powinien byc przetarty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 25 Stycznia 2016 Zamek wygląda normalnie. Nic od środka odgiętego nie widać. A skoro tak ci kaleczy uchwyt, to popatrz czy czasem klapa nie jest przesunięta, bo to nie jest normalne, żeby tak żłobiło rowki w uchwycie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalchal Zgłoś #14 Napisano 25 Stycznia 2016 ok dzieki przeglad przeszedl. pobawilem sie z usytuowaniem na srubach i to musialobyc przesuniecie klapy(jest lekko przesunieta) pzdr! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalchal Zgłoś #15 Napisano 12 Października 2016 no niestety nastepnego przegladu nie przeszedl i z powodu niemozliwosci zamkniecia maski, nie moglem prowadzic legalnie samochodu. tak czy siak przy bardzo mocnym klapnieciu zamknela sie. Kilka razy na autostradzie wyskoczyla mi do tego drugiego stopnia jak samochod najechal na jakas nierownoss. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kruszyna Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2019 Aby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod obecny ponieważ mam podobny problem. Po długich poszukiwaniach znalazłam przyczynę otóż w minusowych warunkach klapa zachowuje się jak u kolegi u góry, na wiekszych odbojach odbija w górę i trzyma na haczyku. Nie wiem jak to możliwe ale po 16 latach użytkowania auta brakuje mi 0.5cm linki - tak, objawy są jakby linka się skróciła, trzeba super siły żeby na sucho nawet śrubokręt zablokować (poza tym opuszczanie na odbojach i inne metody podnoszenia zamka itp mam już za sobą). Duża filozofia jest jak do tego doszłam (zamek na sucho działa dopóki doputy linka nie jest założona - cały czas trzyma w pozycji jakby otwartej) Wykluczyłam przesunięcia zamka itp. Auto nie jest po wypadku. Objaw wystąpił przy mrozach jak temp. Wkoczyła na plus 5 to problem zniknął. I pytanie do kolegów czy jest możliwość popuszczenia delikatnie linki np. przy dźwigni w kabinie? I jak to zrobić? Nie widzę od wewnątrz żadnej śrubki nie chcę wyrywać plasiku na siłę aby nie wpedzic się w koszty poza tym szukając w internetach magicznej klamki do zwalniania maski google wszedzie pokazuje mi magiczny język który znajduje się przy zamku. Szukałam jakiegoś magicznego schematu jak instrukcja z Ikei, bo czasem takie są załączone do tematów ale na darmo.. z góry serdeczne dzieki!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ruras8 Zgłoś #17 Napisano 21 Sierpnia 2021 Udalo się naprawić ? U mnie chyba to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach