Jump to content
Guest tom@

Problem z zamknięciem pokrywy silnika (maski)

    Recommended Posts

    Guest tom@

    Jako że to mój 1-y to witam wszystkich.

    Jak w temacie chciałem sobie polepszyć i posmarowałem zamek do tejże pokrywy i od tamtego czasu nie mogę jej zamknąć tzn nie ma drugiego stopnia zamknięcia.

    Próbowałem też śrubokrętem ten "wichajster" w zamku wcisnąć, ale niestety nie zatrzymuje się i wraca w pocz. położenie.

    Ktoś może rozbierał ten nieszczęsny zamek i coś podpowie.

    Może obejdzie się bez jego wyjmowania, demontażu...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    Tego zamka chyba się nie rozbiera. Jestem przekonany ,że jest on sprawny, to raczej kwestia regulacji wysokości zamocowania zamka, ma on 2 śuby M6 i jak popuścisz delikatnie to możesz regulowac gura-dół. Na samych zewnętrznych częściach pasa przedniego są wkręcane gumy, odboje, nimi też można regulowac.

    Pomyślałem też, że ty chyba nie wciskasz tego wichajstra z należytą siłłą i dlatego on sie niezatrzaskuje, a tam jest dośc mocna sprężyna.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    Spróbuj wyczyścic zamek benzyną extrakcyjną. Bo jeśl po smarowaniu przestał "chodzic" to należy go wyczyścic i wysuszyc. Może to pomoże.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest tom@

    No właśnie wczoraj na przeczyszczenie zamka po smarze spryskałem go wd40, a ten wichajster wcisnąłem do końca (oporu) i niezaskoczył więc ... dziś będę walczył dalej.

    Niedziela niedzielą, ale jak samochód z otwartą pokrywą stoi pod blokiem to niezbyt dobrze mi się śpi.

    Dzięki za wskazówki i Pzdr

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    A mówiłem, ze regulowac.:611:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1998

    Witam

    Passat 1.6 AHL 98

    Wymieniałem alternator

    Ściągłem przedni zderzak , i przesunąłem przód do przodu wymieniłem altka i teraz jak poskładałem to do kupy to nie moge zamknąc kalpy!

     

    tak jakby zamek był cofnięty (patrząc z boku) jakbym składając paska przód przykręcił za mocno ale jak to mozliwe?....:przestraszony

    miał ktoś podobny problem?

     

    [aktualizacja]

     

    nie wiem jak to jest mozliwe ale jak opuzcze klapę maski przedniej na pas to patrząc z boku nie licuje się linia z lampami, tak jakby cały pas był cofnięty o 1,5-2cm i przed to nie moge zamknac maski , ale jak to jest mozliwe skoro śruby mocujace przedni pas wrocimy na swoje miejsce, nic nei rozumiem

    Edited by rainman777
    Przeniesiony reg. pkt .2.1.a

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000

    witam. nie moge zamknac maski silnika bez konkretnego 'klapniecia'. przy normalnej probie odskakuje.na zdjeciu mozna sprawdzic polozenie elementow, moze pomoze w diagnozie.tmp_11643-IMG_20160122_1238262039086916.jpg

    dzieki z gory!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1999

    moze najpierw przesmaroj ten zamek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000

    no niestety po przesmarowaniu dziala nawet gorzej ale tez poluzowalem sruby na kturych jest ten mechanizm zaczepiony z nadzieja ze to najdzie samo..ale sie pogorszylo..srub jest trzy wiecniwiem czy o te same chodzi o kturych jest napisane wyzej

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Zrób jeszcze fotę od strony silnika - jak ten zamek wygląda. Bo może z tamtej strony jest odgięty element.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000

    ok dzieki,tmp_4489-IMG_20160125_131813-325366843.jpg jakos tak to wyglasda plus ten dzyndzel co wchodzi, bo niewiem czy az tak powinien byc przetarty

    tmp_4489-IMG_20160125_131435-247578977.jpg

    tmp_4489-IMG_20160125_1314441824689817.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Zamek wygląda normalnie. Nic od środka odgiętego nie widać. A skoro tak ci kaleczy uchwyt, to popatrz czy czasem klapa nie jest przesunięta, bo to nie jest normalne, żeby tak żłobiło rowki w uchwycie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000

    ok dzieki przeglad przeszedl. pobawilem sie z usytuowaniem na srubach i to musialobyc przesuniecie klapy(jest lekko przesunieta) pzdr!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000

    no niestety nastepnego przegladu nie przeszedl i z powodu niemozliwosci zamkniecia maski, nie moglem prowadzic legalnie samochodu. tak czy siak przy bardzo mocnym klapnieciu zamknela sie. Kilka razy na autostradzie wyskoczyla mi do tego drugiego stopnia jak samochod najechal na jakas nierownoss.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Aby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod obecny ponieważ mam podobny problem. 

    Po długich poszukiwaniach znalazłam przyczynę otóż w minusowych warunkach klapa zachowuje się jak u kolegi u góry, na wiekszych odbojach odbija w górę i trzyma na haczyku.

    Nie wiem jak to możliwe ale po 16 latach użytkowania auta brakuje mi 0.5cm linki - tak, objawy są jakby linka się skróciła, trzeba super siły żeby na sucho nawet śrubokręt zablokować (poza tym opuszczanie na odbojach i inne metody podnoszenia zamka itp mam już za sobą).

    Duża filozofia jest jak do tego doszłam (zamek na sucho działa dopóki doputy linka nie jest założona - cały czas trzyma w pozycji jakby otwartej)

    Wykluczyłam przesunięcia zamka itp. Auto nie jest po wypadku. Objaw wystąpił przy mrozach jak temp. Wkoczyła na plus 5 to problem zniknął. 

     

    I pytanie do kolegów czy jest możliwość popuszczenia delikatnie linki np. przy dźwigni w kabinie? I jak to zrobić? Nie widzę od wewnątrz żadnej śrubki nie chcę wyrywać plasiku na siłę aby nie wpedzic się  w koszty poza tym szukając w internetach magicznej klamki do zwalniania maski google wszedzie pokazuje mi magiczny język który znajduje się przy zamku. Szukałam jakiegoś magicznego schematu jak instrukcja z Ikei,  bo czasem takie są załączone do tematów ale na darmo.. z góry serdeczne dzieki!!

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy