Jump to content
Guest tom@

Problem z zamknięciem pokrywy silnika (maski)

Recommended Posts

Guest tom@

Jako że to mój 1-y to witam wszystkich.

Jak w temacie chciałem sobie polepszyć i posmarowałem zamek do tejże pokrywy i od tamtego czasu nie mogę jej zamknąć tzn nie ma drugiego stopnia zamknięcia.

Próbowałem też śrubokrętem ten "wichajster" w zamku wcisnąć, ale niestety nie zatrzymuje się i wraca w pocz. położenie.

Ktoś może rozbierał ten nieszczęsny zamek i coś podpowie.

Może obejdzie się bez jego wyjmowania, demontażu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego zamka chyba się nie rozbiera. Jestem przekonany ,że jest on sprawny, to raczej kwestia regulacji wysokości zamocowania zamka, ma on 2 śuby M6 i jak popuścisz delikatnie to możesz regulowac gura-dół. Na samych zewnętrznych częściach pasa przedniego są wkręcane gumy, odboje, nimi też można regulowac.

Pomyślałem też, że ty chyba nie wciskasz tego wichajstra z należytą siłłą i dlatego on sie niezatrzaskuje, a tam jest dośc mocna sprężyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj wyczyścic zamek benzyną extrakcyjną. Bo jeśl po smarowaniu przestał "chodzic" to należy go wyczyścic i wysuszyc. Może to pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tom@

No właśnie wczoraj na przeczyszczenie zamka po smarze spryskałem go wd40, a ten wichajster wcisnąłem do końca (oporu) i niezaskoczył więc ... dziś będę walczył dalej.

Niedziela niedzielą, ale jak samochód z otwartą pokrywą stoi pod blokiem to niezbyt dobrze mi się śpi.

Dzięki za wskazówki i Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Passat 1.6 AHL 98

Wymieniałem alternator

Ściągłem przedni zderzak , i przesunąłem przód do przodu wymieniłem altka i teraz jak poskładałem to do kupy to nie moge zamknąc kalpy!

 

tak jakby zamek był cofnięty (patrząc z boku) jakbym składając paska przód przykręcił za mocno ale jak to mozliwe?....:przestraszony

miał ktoś podobny problem?

 

[aktualizacja]

 

nie wiem jak to jest mozliwe ale jak opuzcze klapę maski przedniej na pas to patrząc z boku nie licuje się linia z lampami, tak jakby cały pas był cofnięty o 1,5-2cm i przed to nie moge zamknac maski , ale jak to jest mozliwe skoro śruby mocujace przedni pas wrocimy na swoje miejsce, nic nei rozumiem

Edited by rainman777
Przeniesiony reg. pkt .2.1.a

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. nie moge zamknac maski silnika bez konkretnego 'klapniecia'. przy normalnej probie odskakuje.na zdjeciu mozna sprawdzic polozenie elementow, moze pomoze w diagnozie.tmp_11643-IMG_20160122_1238262039086916.jpg

dzieki z gory!

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze najpierw przesmaroj ten zamek

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niestety po przesmarowaniu dziala nawet gorzej ale tez poluzowalem sruby na kturych jest ten mechanizm zaczepiony z nadzieja ze to najdzie samo..ale sie pogorszylo..srub jest trzy wiecniwiem czy o te same chodzi o kturych jest napisane wyzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób jeszcze fotę od strony silnika - jak ten zamek wygląda. Bo może z tamtej strony jest odgięty element.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzieki,tmp_4489-IMG_20160125_131813-325366843.jpg jakos tak to wyglasda plus ten dzyndzel co wchodzi, bo niewiem czy az tak powinien byc przetarty

tmp_4489-IMG_20160125_131435-247578977.jpg

tmp_4489-IMG_20160125_1314441824689817.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamek wygląda normalnie. Nic od środka odgiętego nie widać. A skoro tak ci kaleczy uchwyt, to popatrz czy czasem klapa nie jest przesunięta, bo to nie jest normalne, żeby tak żłobiło rowki w uchwycie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzieki przeglad przeszedl. pobawilem sie z usytuowaniem na srubach i to musialobyc przesuniecie klapy(jest lekko przesunieta) pzdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niestety nastepnego przegladu nie przeszedl i z powodu niemozliwosci zamkniecia maski, nie moglem prowadzic legalnie samochodu. tak czy siak przy bardzo mocnym klapnieciu zamknela sie. Kilka razy na autostradzie wyskoczyla mi do tego drugiego stopnia jak samochod najechal na jakas nierownoss.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod obecny ponieważ mam podobny problem. 

Po długich poszukiwaniach znalazłam przyczynę otóż w minusowych warunkach klapa zachowuje się jak u kolegi u góry, na wiekszych odbojach odbija w górę i trzyma na haczyku.

Nie wiem jak to możliwe ale po 16 latach użytkowania auta brakuje mi 0.5cm linki - tak, objawy są jakby linka się skróciła, trzeba super siły żeby na sucho nawet śrubokręt zablokować (poza tym opuszczanie na odbojach i inne metody podnoszenia zamka itp mam już za sobą).

Duża filozofia jest jak do tego doszłam (zamek na sucho działa dopóki doputy linka nie jest założona - cały czas trzyma w pozycji jakby otwartej)

Wykluczyłam przesunięcia zamka itp. Auto nie jest po wypadku. Objaw wystąpił przy mrozach jak temp. Wkoczyła na plus 5 to problem zniknął. 

 

I pytanie do kolegów czy jest możliwość popuszczenia delikatnie linki np. przy dźwigni w kabinie? I jak to zrobić? Nie widzę od wewnątrz żadnej śrubki nie chcę wyrywać plasiku na siłę aby nie wpedzic się  w koszty poza tym szukając w internetach magicznej klamki do zwalniania maski google wszedzie pokazuje mi magiczny język który znajduje się przy zamku. Szukałam jakiegoś magicznego schematu jak instrukcja z Ikei,  bo czasem takie są załączone do tematów ale na darmo.. z góry serdeczne dzieki!!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy