Gość Czaro 35i Zgłoś #1 Napisano 22 Stycznia 2008 witam kolegow na wstepie chcem powiedziec ze szukalem na forum ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem. otoz gdy kupilem pasia B3 wygladal oszolamiajaco tyl stal ciutke nizej jak powinien a przod oblednie nisko (kola z przodu zaczynaly chowac sie w nadkolach. resorowanie bylo super amory sprawne nie bujalo autem. po jakims czasie wystrzelil jeden z przodu. przy okazji zauwaylem ze niektore tuleje sa wybite. wymienilem wszystkie elementy metalowo gumowe przo i tyl oraz cztery amory. na przod poszly kagery a na tyl monroe. sprezyny zostaly te same. po wymianie okazalo sie ze tyl stoi tak samo jak stal ale przod poszed bardzo do gory. auto wyglada jak rozpedzona motorowka. do tego przod jest w miare miekki ale tyl jakby byl na "sztywno" stajac na hak malo co moge nim pobujac a waze 90kg. moje pytanie: co zrobic najlepiej aby go obnizyc??? czy po wymianie sprezyn przod opadnie?? chcem tylko -40mm ze wzgledu na to ze nie trzeba wymieniac amorow bo mam nowki.jakie sprezyny polecacie??czy obnizonko -40 to zeczywiscie 4cm w dol.??co sadzicie o firmie B&g SUPENSIONS?? ORAZ CZY DO MODELU PASSATA B3 PODEJDA SPREZYNY OD GOLFA LUB VENTA??DZIEKI I POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #2 Napisano 22 Stycznia 2008 nikt nie moze mi pomoc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #3 Napisano 23 Stycznia 2008 no panowie wezcie nie robcie jaj ktos cos napewno umie doradzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 23 Stycznia 2008 Do Passata podejdą wszystkie sprężyny, ze wszystkich modeli. Warunkiem jest jednak to, by owe sprężyny charakteryzowały się takim samym numerem VAG, ew. takimi samymi oznaczeniami składającymi się z kolorowych oznaczeń, jak w Twoim autku. U siebie przed wymianą amortyzatorów z tyłu stwierdziłem pęknięcie jednego z nich. Kupiłem 2 szt. Lesjofors i założyłem razem z nowymi amortyzatporami Kayaba. Auto stoi bez zastrzeżeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #5 Napisano 23 Stycznia 2008 acha. wlasnie mi chodzi wsadzic krotsze sprezyny i na tych sportowych niema zadnych vagow dlatego chcialem wiedziec czy od golfa i venta podejda.swoja droga to jezeli po wymianie amorow przod poszedl do gory drastycznie moze lepiej wymienic te kagery na monroe jak mam na tyle i sie przodzik opusci?? jak sadzicie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 23 Stycznia 2008 Za wysokość prześwitu odpowiadają sprężyny. Na pewno nie amortyzatory. Zainteresuj się sprężynami. Sprężyny o takiej samej ilości zwojów. Sprężyny robione są do wagi auta. Chyba, że robi się tuning, wtedy do zawieszenia podchodzi się w zupełnie inny sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #7 Napisano 23 Stycznia 2008 wlasnie jafo bo u mnie taki dziwny bonus sie pojawil. autko bylo nisko wymienilem amorki a przod poszed na 3razy wieksza wysokosc. z tylu po wymianie amorkow przeswit bez zmian pozostal. myslalem zemoze te przednie amorki do dupy sa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #8 Napisano 23 Stycznia 2008 Aby na pewno sprężyny siedzą dobrze w swoich gniazdach? Mam tu na myśli górne ich gniazdo oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #9 Napisano 23 Stycznia 2008 sprezyny zamontowane jak powinny byc wszystko dokladnie skrecone. nie wiem dlaczego wlasnie przod tak sie uniosl auto okropnie wyglada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 23 Stycznia 2008 Pozwolisz, że drugi temat zamknę. Oba pytają o to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #11 Napisano 23 Stycznia 2008 okej myslalem ze w innym dziale bedzie tym wieksze zainteresowanie. przepraszam za uniedogodnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość G_roob_Y Zgłoś #12 Napisano 23 Stycznia 2008 to może ja sie podłącze do tematu. ostatnio przeglądając allegro zauważyłem amortyzatory które to według opisu pasują i do golfa i do passata ... widziałem na przód a czy na tył też by pasowały...?? i jeszcze jedno pytanko czy mocno rożni sie zawieszenie b3 od b4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #13 Napisano 24 Stycznia 2008 prawidlowo chyba sie nie rozni ale pewien nie jestem. swoja droga wujas wsadzil takie same amory kagera na przod do b4 tdi jak u mnie z tego samego sklepu i stoi jak stal a u mnie sie cholernie podniosl. cuda niewidy sam niewiem juz co robic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mariuszmr1 Zgłoś #14 Napisano 6 Września 2012 Ja tez wymienilem przednie amory i przód poszedł do góry. Mam teraz prześwit nad kolem ok. 12 cm. Wiec zanioslem te amory do sklepu i sie okazalo ze mialem wczesniej zalozony cały mcperson od golfa. A róznica jest taka ze w tych od golfa kielichy sprezyn są montowane niżej co ma bezpośredni wplyw na wysokość przodu. Ciekawe jest też to że porównywalismy amortyzatory róznych marek dedykowane do passata b3 i w kazdym z nich kielichy były umocowane na roznej wysokości. Wiec jeśli kupujecie nowe amortyzatory to zaniescie stary i porównajcie. Myśle że przy zakupie sprezyny ważna jest nie tylko ilosc zwojów ale jej wysokość. Ja własnie muszę teraz kupic niższe spreżyny by opóścic przod auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OdiLV4 Zgłoś #15 Napisano 14 Września 2012 Z tego co kiedyś czytalem (co nie musi być koniecznie prawdą bo każdy pisze co chce ) zawieszenie dobierane jest ze względu na wage samochodu... Co do sprężyn to są linearne i progresywne i tu też jest zależność wagi, czyli inny rozkład przy dokładaniu ładunku... Sprężyna linearna ugnie sie np 2cm przy 200kg, a progresywna przy 400kg bo taka jest jej charakterystyka pracy... Ilość zwojów zależy też właśnie od ich typu, progresywne mają bardziej zagęszczone zwoje u góry a mniej u dołu... Co do amortyzatorów dziwią mnie wypowiedzi że pasują "od każdego do każdego", gdyby tak było to po co były by oznaczenia i inne numery serii nawet jeżeli cena jest taka sama? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #16 Napisano 18 Lipca 2015 Witam! Orientujecie się może czy sprężyny z Golfa 4 podejdą do Passata b3 (przednie). Potrzebuje springi krótsze o ok.3-4 cm od seryjnych. Wiem że szerokość jest ok, nie wiem tylko jak górne zwoje i talerzyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilek10232 Zgłoś #17 Napisano 7 Października 2015 Witam, o ile zwoji odciąć w orginalnych sprężynach aby był niżej niż na -40 TA Technix ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 8 Października 2015 Nie obcinaj chłopcze bo u św. Piotra zawitasz.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sławek 89 Zgłoś #19 Napisano 8 Października 2015 Nie obcinaj chłopcze bo u św. Piotra zawitasz.. Może o to koledze chodzi? :lol3 A tak poważnie to jak chcesz się zabić to zrób to tak aby nie zagrażało to innym ludziom... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach