Skocz do zawartości
Gość Grzegorz 76

Ślizgający sie pasek ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grzegorz 76

Nie wiem co się może dziać? Gdy podczas postoju skrecam kierownicą od czasu do czasu wydobywa się dziwny dźwięk gdzieś z okolicy paska, napinacza i tych inny pierdół co się kręcą, ciężko do precyzyjnego zlokalizowania. Dzieje się to zazwyczaj jak stoję na jakimś porowatym asfalcie gdzie koła mają dobrą przyczepność i ciężko jest dla wspomagania. Charakterystyka dźwięku przypomina ślizgający się pasek od alternatora np. w tradycyjnych starszych golfach II z tym ze u mnie nie jest tak piskliwy tylko ma bardzo niską częstotliwość (basowy) jak by ktoś w puzon dmuchnął :641: Czy możliwe jest żeby pasek się ślizgał? Nie wiem w jakim jest stanie pasek ani napinacz i nie wiem ile ma przejechane Jak wymieniałem rozrząd dwa miesiące temu to kazałem mechanikowi wszystko posprawdzać twierdził że jeszcze pasek jest OK. Zauwazyłem ze pasek po tej gładkiej stronie przybrał dziwny kolor a mianowicie kolor rdzy. Co koledzy o tym wszystkim myślicie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Witam!

Myślę że pasek się nie ślizga,taki dżwięk(basowy)wydają zawory w układzie wspomagania gdy koła skręciły maksymalnie w jedną ze stron,lub mają bardzo ciężko.

Gdy pasek się ślizga to wskrajnych położeniach kół nie słychać basowo pompy tylko piszczący pasek.Co do koloru :609: troche dziwne z kąd ta korozja,koła pasowe zwykle się aż świecą i niema się co odłożyc na pasku,chyba że stał kilka dni i pasek zebrał nalot z kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Spotkałem się już z takim kolorem paska na którym chodzi alternator i pompa wsopmagania i zalecałbym natychmiastową kontrolę napinacza paska alternatora i wymianę tego napinacza jeśli wykaże on nadmierne zużycie lub uszkodzenie. Ponadto wymieniłbym jednak pasek na nowy firmych Contitech.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może ja jeszcze co nieco dorzucę od siebie, a w zasadzie napomknę o wspomaganiu. Nie każdy musi się znać na autach. Ten dziwny acz dla niektórych charakterystyczny dźwięk wskazywać może na głośną pracę pompy wspomagania i ja tego bym się trzymał, ale bez sprawdzenia niczego więcej nie wyczarujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO, tak jak mowisz. Mam nie miłe wspomnienia z pompa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik

To pompa wspomagania... Zdecydowanie postawilbym na nia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja tak miałem u Vectrze i niestety okazało się że pompa swoje zrobiła czyli poszły łożyska na pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tyle, że pompa wspomagania luzy ma już jak jest nowa. Niewielkie ale wyczuwalne. W takim stanie potrafi chodzić latami

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle, że pompa wspomagania luzy ma już jak jest nowa. Niewielkie ale wyczuwalne. W takim stanie potrafi chodzić latami

 

To znaczy, że ma prawo walić od samego początku?

hha...z tym że luz, a luz to też jest różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Wyczuwalny a nie nadmierny.

Nawet nowa turbosprężarka ma wyczuwalny luz na osi wirnika, który wypełnia olej.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzegorz 76

Nie wiem czy to sama pompa hałasuje? Dzisiaj przysłuchałem jej się uważnie i moim zdaniem pracuje idealnie cicho nawet gdy kręcę fajerą co prawda auto stało na trawie ale żadne odgłosy z niej nie dochodzą tylko lekkie syczenie. Napinacz był wymieniany tzn. sama rolka napinacza co do paska to nie wiem ile ma przejechane żałuje ze przy wymianie rozrządu nie kazałem wymienić. Myślę ze gdyby łożyska na pompie pyły walnięte to i bez obciążenie by trochę szumiały znam to bo też kiedyś miałem Vectre i przerabiałem koniec żywota pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jak się chce dokładnie zlokalizować jakiś szum, buczenie czy inne dzwięk dochodzący z osprzętu lub silnika to niestety trzeba się zaopatrzyć w taki stetoskop motoryzacyjny :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napinacz był wymieniany tzn. sama rolka napinacza co do paska to nie wiem ile ma przejechane żałuje ze przy wymianie rozrządu nie kazałem wymienić.

 

Ja zawsze wymieniam napinacze przy wymianie rozrządu. Twoim systemem wychodzi impreza znacznie drożej!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności