Skocz do zawartości
mandzynek

wskaznik temperatury silnika i czujnik temp

Rekomendowane odpowiedzi

witam

szukalem i czytalem dosc sporo ale takiego przypadku to chyba jeszcze nie bylo:) mianowicie jadac na swieta do polski zauwarzylem ze wskaznik temp silnika wynosi 0 st.C !!! co bylo raczej malo prawdopodobne poniewaz srednio na autostradzie podrozowalem z predkoscia 130-140 km/h. bedac juz w polsce calkowicie o tym zapomnialem bo wskaznik odzyl:) a tak mi sie przynajmniej zdawalo:667:. wracajac do UK bylo znow to samo. w koncu doszedlem do wniosku ze ten czujnik przestaje dzialac przy jezdzie ze stala predkoscia poza miastem gdzie mozna sobie przycisnac :) czy temp otoczenia moze miec jakis wplyw na to?? czujnik cieczy, ten niebieski ktory jest z tylu silnika byl wymieniany jakies 5 miesiecy temu wiec watpie zeby juz umarl. termostat wymienialem rok temu bo tez mi temp podczas szybszej jazdy lekko spadala ale nigdy nie bylo tak zeby calkowicie spadla do zera :eek: czy jest jeszcze jakis czujnik gdzies ukryty? czy znow musze ten niebieski wymienic??

pozdro mandzynek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze pamiętam to czujników jest więcej, możliwe że padł ten co podaje sygnał na zegary :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

ktos mi moze powiedziec gdzie ten czujnik sie znajduje i jakie szkody jeszcze wywoluje oprocz tego ze wskaznik dziala jak mu sie zechce:P

pozdr mandzynek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było na ten temat sporo postów - na dole strony lub '' Szukaj''. G 2/G 62 znajduje się z tyłu silnika na wysokości Aku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padł ci ten czujnik który juz nie dawno wymieniałeś.On odpowiada za wskazanie temperatury na liczniku.Wymień go i będzie po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik co wymieniałeś jest dwu funkcyjny, zapodaje dane do wskaźnika na liczniku oraz do komputera sterującego pracą silnika. Na szczęście zwykle sypie się część odpowiadająca za wskaźnik licznika co się obiawia zwykle "pływaniem" wskaźnika - raz pokazuje temperaturę raz pokazuje 0. Jeżeli masz Vaga do diagnostyka pokaże ci od razu czy jest on rozwalony. Przed wymianą na nowy możesz jeszcze spróbować rozłączyć wtyczkę czujnika, przeczyścić wszystkie złącza i zapodać jakimś preparatem do elektryki - nieraz to pomaga, jest on zlokalizowany w niezbyt przyjaznym środowisku co często powoduje przerwy w obwodzie. Jeżeli to nie pomoże to niestety wymiana na nowy, na szczęście nie jest to drogi element, a i wymiana nie jest skomplikowana i zajmuje parę chwil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli czujnik G62 i G2 jest jako calosc? troche dziwne zeby po tak krotkim okresie sie wypnal. wyciagne i przeczyszcze zobaczymy czy pomoze.

dzieki za odp

pozdr mandzynek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli dobrze pamiętam to czujników jest więcej, możliwe że padł ten co podaje sygnał na zegary :)

kuczlaw a gdzie znajduje sie ten czujnik ktory podaje sygnal na zegary i czy on sie nazywa G2??

pozdr mandzynek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kuczlaw a gdzie znajduje sie ten czujnik ktory podaje sygnal na zegary i czy on sie nazywa G2??

pozdr mandzynek

 

Czujnik G2 daje sygnał na wskaźnik temperatury na desce. G2/G62 jest to czujnik zespolony dwu funkcyjny.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem ze wskaźnikiem temp na liczniku kiedyś wskaźnik się zawieszał raz wskazywał temp a raz nie. teraz wskaźnik jako tako działa ale wskazuje temp ok 50-60 stopni nie wiem czy to jakis czujnik nawalil czy to wina licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz podpisc pod Vaga i sprawdzic jaka jest zeczywista temperatura dawana na komputer

ale najczesciej to jest w pierwszej kolejnosci czujnik a pozniej termostat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobny problem ... tylko u mnie wskaznik pokazywał dobrze a w zeczywistosci nie dogrewał silnika i autko paliło wiecej i kopcił w poniedziałek jakde zobaczyc czy jest ok po skakowaniu błedu czy jest do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem ze wskaźnikiem temp na liczniku kiedyś wskaźnik się zawieszał raz wskazywał temp a raz nie. teraz wskaźnik jako tako działa ale wskazuje temp ok 50-60 stopni nie wiem czy to jakis czujnik nawalil czy to wina licznika

 

Nie zastanawiaj się nad wymianą czujnika temp. [koszt w sklepie 26 zł z oringiem, a taki sam

w ASO 102 zł]. Porównaj koszty z wizytą w ASO choćby szukania błędów.

Mój wskaźnik też wariował na desce, raz 90*C żeby w czasie jazdy spaść do O.

Jeśli po wymianie czujnika wskazówka nie osiągnie 90*C, to termostat. Koszt szukania błędów w ASO będzie większy niż te części, a będziesz miał nowe.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam czujnik firmy EPS, koszt około 35 zł, wymienisz sam bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mozliwe zeby po roku padl oryginalny (WAHLER) termostat?

Temp. zewn 0C. Silnik osiagnal 90C, zatrzymalem sie w malym korku, ogrzewanie na 18C i 3 bieg dmuchawy. Po chwili zauwazylem ze wskazowka temp lekko opadla (86-88C). Ruszylem i po kilkuset metrach bylo znowu 90C.

W listopadzie sprawdzalem wskazanie G2/62 na vag-u w grupie 3 (silnik) i 17 (instruments). Jak silnik byl zimny to rozbieznosc wychodzila ok 2-3C, jak goracy to 0-2C.

Podobno roznica do 2C jest poprawna.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wahler to zaden oryginał.... jest mozliwe ze padł, jesli patrzysz na wskazowke to jesli opada realna temp jest poniżej 70 stopni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wahler to zaden oryginał.... jest mozliwe ze padł, jesli patrzysz na wskazowke to jesli opada realna temp jest poniżej 70 stopni...

Teraz to juz wogole zonk. Temp na zewnatrz spadla do ponizej -10C. Silnik po ok 10km osiagnal 90C. Pozniejsze stanie w korkach nie zmniejszalo temp na zegarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

sam sobie szukasz problemów. Wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sam sobie szukasz problemów. Wszystko jest ok

No nie wiem czy do konca. Mam chwilowo zrobionego chipa, po ktorym teoretycznie spada spalanie. Zaraz po zrobieniu chipa temp. zewnetrzne mocno spadly. Na trasie zaczal mi palic ok 0,5-1l wiecej, w miescie o 2-3l. Styl jazdy bez zmian - umiarkowany ;).

Jak zrobie lapka to podlacze auto pod vag-a i sie zobaczy co w trawie piszczy ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności