Skocz do zawartości
vodzu413

!Wąż ciśnieniowy spada powyzej 2k obr/min

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zdarzyło się dzisiaj, że mocniej nacisnąłem na pedał gazu po czym usłyszałem mocny stuk i pojawiły się objawy w postaci głuchego odgłosu z silnika i utraty mocy. Okazało się, że spadł wąż ciśnieniowy (gruby w kształcie litery S , nr 3B0145834 N) od chłodnicy powietrza doładow. Wcisnąłem go powtórnie (bez sciągania pierścienia zabezpieczającego) po czym odpaliłem silnik. Wszystko było w porządku do momentu podkręcenia obrotów powyżej 2000 - znowu huk i wąż spadł. I teraz pytanie, mianowicie czy to możliwe żeby dwie bruzdy na kołnierzu węża wyrobiły się na tyle, że słabo trzymają? Czy może powodem tak wysokiego podciśnienia w wężu, że aż spada jest jakiś poważniejszy problem gdzieś w obiegu powietrza? Poniżej załączam zdjęcie nasady węża z wyrobioną bruzdą zabezpieczającą. Dziwne dla mnie jest , że od momentu spadnięcia jest zasadą , iż w okolicach 2000 spada - bruzdy wyglądają na wyrobione od dłuższego czasu. Proszę o ewentualne sugestie - czy wystarczy wymienić wąż , czy to coś z chłodniczką czy tez z turbiną?W załączniku znajduje się zdjęcie wyrobionej bruzdy.

Z góry dziękuję za pomoc.

2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaloz normalny cybant i porzadnie poskrecaj. imo moze turbina przeladowywac, ale bys notlaufy lapal, takze wina jest zbyt luzna opaska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarówno kołnierz na przewodzie jak i kołnierz w chłodniczce, do którego go wsuwam są sztywne. Elementem blokującym jest pierścień , który przytrzymuje bruzdy kołnierza przewodu w dwóch otworach kołnierza chłodniczki dlatego też opaską tego nie ścisne. Może widać to na poniższym zdjęciu. W sumie mogę sprobować go umocować sztywniej poprzez zdrutowanie obu części ale czy przez to czegoś innego nie uszkodzę - czy tak wysokie podciśnienie jest dopuszczalne w tym przewodzie że aż go wyrywa z uchwytu? Czy możliwe, że przez wysokie obroty uszkodziłem coś innego w tym obwodzie ( muszę się przyznać że wejście na wyskoie obroty miało miejsce parę minut po odpaleniu) Turbinę słychać , że gwiżdże tak że raczej działa.

silnik 1.9 130 KM AVF 2002 r

4.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Tydzien temu mialem ten sam problem i tak jak u Ciebie wypadal mi waz cisnieniowy bo te aluminiowe bruzdy sie wytarly poprostu.

 

Jest na to jeden dobry sposob u mnie zadzialal i bez wymiany rury ciśnieniowej. Wsyatrczy podpilowac pilnikiem te bruzdy zeby uzyskaly pierwotny ksztalt i lekko brzeszczotem podpilowac rowek az pod bruzde tak aby pierscien zabezpieczajacy mial się porządnie o co zaprzec.

 

Daj znac jak zrobisz.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem to samo,i jeszcze oprócz tego wyciskało mi olej,wymieniłem ten przewód typu " S "

i po kłopocie koszt około 150 paru złotych,ale można wymienić na nim oring koszt około 12 zł i tak jak jest poniżej w jakiś sposób zabezpieczyć przed wyskaiwaniem.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym na wszelki wypadek sprawdził ciśnienie doładowania. Miałem u siebie to samo, tylko ze u mnie wywaliło rurę wychodzącą z intercoolera. jak sie pózniej okazało zapieczone były kierownice w turbo, co powodowało wzrost cisnienia i nie wytrzymywała ta metalowa zawleczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc od 7 rano siedziałem przy aucie, ściągnąłem przewód i rzeczywiście bruzdy ze strony wyskakującej w stosunku do strony dobrej wyglądały jak by ich w ogóle nie było. Przypiłowałem lekko , żeby uwypuklić to co zostało. Po założeniu jeszcze odrutowałem - muszę jakiś inny patent wykombinować na dłuższą metę. Po odpaleniu silnika i przy gazowaniu w okolicach 2k ewidentnie próbuje wyrywać ten przewód , ale mocowanie trzyma. Nie sądzę by tak duże ciśnienie było normalne, bo te dobre bruzdy długo nie wytrzymają. Jeszcze spróbuję się potem przejechać, czy włącza się tryb awaryjny.W tym tygodniu jeszcze umówię się z mechanikiem żeby sprawdzić ciśnienie , jak radzi 'MAGAL'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i skończyło się na zakupie oryginalnej rury w serwisie - 172PLN, na allegro 200PLN. Prowizowryczne mocowania specjalnie nie trzymały, a a bałem się eksperymentować żeby kołnierza od chłodniczki nie uszkodzić. Jednak teraz widać, przy wyższych obrotach, że ta rura mocno pracuje wraz ze wszystkimi łączeniami. Zastanawiam się,dlaczego bruzdy się zjechały i czy znowu się sytuacja nie powtórzy - niech mi np. wyskoczy rura w czasie wyprzedzania , to będę ugotowany :(. Dziś jadę do majstra to dokładnie obadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj identyczną sytuację jak założyciel tematu. Dodałem mocniej gazu i wywaliło mi wąż, a ten cienki pierścień który to mocował po prostu mi pękł (może ze starości). Zastąpiłem go taką metalową opaską skręcaną dwiema śrubami (jak w załączniku). Przy około 3k100 (więcej nie próbowałem) obrotów wąż trzyma się ok, ale nie wiem na ile czasu mi to starczy. Moje pytanie: jakie są inne objawy i czym jest to w ogóle spowodowane, że owy wąż wypada? Czy wymiana na nowa część na 100% załatwi sprawę, a może moje rozwiązanie jest pewniejsze? Czy to normalne, że wytwarza się tak duże ciśnienie. Nie wiem, może wszystko jest OK i to tylko kwestia mocnego zamocowania węża?

 

Jeśli gadam głupoty, wybaczcie, to mój pierwszy Passat i pierwszy diesel. A też się boję sytuacji przy np wyprzedzaniu jak kolega wyżej.

 

Pozdrawiam.

Igor

att.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jest na to sposób i nierzadko stosowany przez warsztaty tuningujące. Poprostu nawieraca się pierścienie i kołnierze osadzenia. Po 2 otwory po jednej i po drugiej stronie tego węża. Potem lekko się gwintuje aluminiowe pierścienie tego węża i po osadzeniu w IC oraz w rurze po jego drugiej stronie i wkręca się śruby. Mocowanie takie jest bardzo solidne i gwarantuje dobre trzymanie. Ponadto nie ma równeiż nieszczelności. Wykonałem już kilka takich mocowań w wielu samochodach i to jest bardzo solidne rozwiązanie.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się okazało po kilku tygodniach, troszeczkę ułamał się ten plastikowy kołnierz intercoolera. Wg. mnie trochę to głupio zrobione, chyba tylko po to by ktoś na tym zarobił.

Czy trudno to wymienić, jak nazywa sie ta część i gdzie można to kupić.

hha: Mógłbym to rzeczywiście "zaśrubować", tylko boję się, żeby mi zupełnie nie poharatało tego kołnierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v

Miałem to samo,i jeszcze oprócz tego wyciskało mi olej,wymieniłem ten przewód typu " S "

i po kłopocie koszt około 150 paru złotych,ale można wymienić na nim oring koszt około 12 zł i tak jak jest poniżej w jakiś sposób zabezpieczyć przed wyskaiwaniem.

 

Potrzebuje numer katalogowy VAG tego oringu zeby kupic go w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebuje numer katalogowy VAG tego oringu zeby kupic go w ASO.

 

Proszę bardzo 1J0 145 117 L lub 3C0 145 117 F (cena 3,25€):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Proszę bardzo 1J0 145 117 L lub 3C0 145 117 F (cena 3,25€):)

 

A czym sie roznia? Potrzebuje oring do AWT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czym sie roznia? Potrzebuje oring do AWT.

 

Jeden i drugi to te same o-ringi .Pierwszy od AWT drugi od AWX ( w 2005 zmieniono oznaczenie ):)

Popatrz sam -skan AWX

 

oringvj0.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś pomóc. Potrzebuję nr metalowej zapinki przy górnym kołnierzu intercoolera, jest to taka zapinka która ma końcówki wygięte?... No właśnie, w tę samą czy w przeciwne strony? Ja zakupiłem w ciemno tę o nr 1J0 145 769 G (końcówki wygięte w te sama stronę), ale nie jestem pewien czy jest odpowiednia. Proszę o odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
No właśnie, w tę samą czy w przeciwne strony? Ja zakupiłem w ciemno tę o nr 1J0 145 769 G (końcówki wygięte w te sama stronę), ale nie jestem pewien czy jest odpowiednia.

 

U mnie w AWT zapinka ma zagiete koncowki w ta sama strone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżam

moje pytanie jest następujace jak te węże są oznaczone kodem i na końcu przeważnie jest N ale są też R a węże wyglądają podobnie wiec w czym różnica???

i 2 pytanie

czy znacie miejsce poza aso gdzie można je kupić i w jakiej cenie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Miesiąc po zakupie passka zacząłem słyszeć przy przyspieszaniu dziwne syczenie z prawej strony spod maski. A co za tym idzie przy około 2500-3000 obrotów ok 100km/h passat tracił moc, nie reagował na gaz. Po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu problem znika.Czytając powyższe posty zdjąłęm plastikową osłonę silnika i okazało się , że wąż dolotowy od intercoolera do plastikowej rury spięty był plastikowymi szybkozłączkami.Okazało się, że pod wpływem temp. opaski te się poluzowały. Passat więcej mi pali a moc jego spadała przy przespieszaniu a co by było gdybym akurat wyprzedzał tira na trasie????!!! Poradzcie mi proszę co mam zrobić sprzedającemu mi auto.

Z góry dziekuje za odpowiedz

Pozdrawiam

Łukasz :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hha

Gość

Imię:

21-03-08, 23:01

Jest na to sposób i nierzadko stosowany przez warsztaty tuningujące. Poprostu nawieraca się pierścienie i kołnierze osadzenia. Po 2 otwory po jednej i po drugiej stronie tego węża. Potem lekko się gwintuje aluminiowe pierścienie tego węża i po osadzeniu w IC oraz w rurze po jego drugiej stronie i wkręca się śruby. Mocowanie takie jest bardzo solidne i gwarantuje dobre trzymanie. Ponadto nie ma równeiż nieszczelności. Wykonałem już kilka takich mocowań w wielu samochodach i to jest bardzo solidne rozwiązanie.

 

HHA

jak dlugo wytrzyma takie skrecenie???

mechanik skrecil i powiedzial zebym sie rozejrzal za nowa rura !!!

 

ja tez mam problem z wyrobionymi zapieciami :(

ktore alu pierscienie mozna wymienic te na rurze czy te drugie ???

Edytowane przez robak 73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności