Jump to content
Guest wgali

passat b2 problem z hamulcami

Recommended Posts

Guest wgali

Witam wszystkich

Opisze mój problem .

Oddałem swojego passata do naprawy bo miałem stuki w zawieszeniu i ogólnie by przygotować do przeglądu

zostały wymienione jakieś gumy i klocki hamulcowe i tu zaczęły sie problemy z hamulcami .

Pedał hamulca po dociśnięciu powoli opada a przed naprawą było ok , wybór padł na korektor siły hamowania że zapowietrza układ został wymontowany i to samo druga rzecz to pompa hamulcowa kupiona nowa efekt

ten sam później serwo to samo mechanik rozkłada ręce co może być zostało jeszcze waku .

Układ sprawdzony samochód normalnie hamuje tylko ten pedał schodzi jaka może być tego przyczyna

może ktoś ma jakieś sugestie.

To jest passat 1.6 d kombi 1987 rok

dziękuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli walneła by Ci vakum pompka to pedła hamulca wcale by nieopadał, tak miałem w swojej b2. No chyba ze Twoja jest już na wykączeniu i słabo wyciąga powietrze z serwa. Odłącz plastykowy wąż od serwa odpal silnik i zobacz jak ciągnie pompka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wgali

dzisiaj sprawdzaliśmy vakum i ciągnie dość dobrze .

Niestety z mechanikiem skończyły już pomysły :rozpacz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy lewym tylnym kole masz rozdzielacz hamulca, która w zależności od nacisku daje większą lub mniejszą siłę hamowania na tylną oś. Jeśli to Ci się rozszczelni/rozsypie łapie tamtędy powietrze. U siebie miałem dokładnie to samo, więc wymontowałem to i podłączyłem przewody bezpośrednio do siebie. W moim przypadku to poskutkowało. Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz wycieków na cylinderkach przy tylnych kołach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wgali

korektor siły hamowania mam wymontowany ale najlepsze jest to że samochód przeszedł przegląd i dobrze hamuje

chyba czas sie z nim rozstać bo nie mam na niego siły dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wgali

a jeszcze jedno pytanie gdzie znajduje sie w tym modelu tabliczka znamionowa auta bo nie mogę jej znaleźć

a jak ją zgubiłem to można z tym coś zrobić

dziękuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest korado

Jeżeli na 100% nigdzie niema wycieku i nie ubywa płynu hamulcowego to uszkodzona jest pompa hamulcowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podłączę się.

mechanik powiedzial ze mam jakis wyciek z korektora siły hamowania

mam pytanie, czy taki korektor jest tylko dla B2, czy od innych modeli tez pasuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greg, u mnie też kolektor się rozleciał, więc usunąłem go w ogóle. W sumie nie zauważyłem żadnej różnicy poza tym, że płyn potem już nie uciekał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W sumie nie zauważyłem żadnej różnicy poza tym

To w sumie dobrze, że nie było takiej okazji, inaczej byś gadał jakby tył zaczął Cię wyprzedzać.

Korektor jest potrzebny, nie zakładali go tam dla ozdoby ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że teraz dopiero o tym mi powiedziałeś;) Przynajmniej w swojej nieświadomości byłem spokojniejszy. A co do usunięcia, to mechanik tak zalecił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jeśli nie chcesz w czasie awaryjnego hamowania na deszczu, śniegu etc. starcić życia, to wymieniaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
fachowiec powiedział żeby wyciąć u mnie. chyba że mam część...

Ręce opadają...

Szukaj korektora i wymieniaj, ja się przekonałem czym skutkuje jego brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w morde - fachowcy!

a jak wytnę - to potem będę mógł wstawić?

na allegro nie ma aktualnie do B2...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też jest wycięty, kupiłem już tak auto, mechanik na przeglądzie mnie dopiero uświadomił :) Ale nie zdarzyło mi się żeby tył wyjechał, a różne rzeczy się robiło, jednakże polecam robić tak jak fabryka chciała ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
a jak wytnę - to potem będę mógł wstawić?

Nic nie tnij. Wykręć przewody z korektora i podłącz je pod siebie. Ja jako łącznika do ich skręcenia wziąłem kawałek gumowego przewodu hamulcowego (podobno akurat ten był z BMW) i idealnie pasował. Jak znajdziesz odpowiedni korektor, to po prostu rozkręcisz "prowizorkę" i wstawisz tak jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy