MALON_GT Zgłoś #1 Napisano 15 Stycznia 2008 Witam Czy zbiorniczek od płynu wspomagania kierownicy znajduję się obok (patrząc w dół) zbiornika płynu do spryskiwaczy:confused: Chciałbym się dowiedzieć jaki płyn do wspomagania mam wlać do mojego Paska:confused: Bo sprawdzałem i jest już na minimum. B5 12.97 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #2 Napisano 15 Stycznia 2008 Tak to ten zbiorniczek a płyn to najlepiej z górnej półki i jeszcze najlepiej sprawdz kolor płynu który jest już zalany żeby nie mieszac. Bo ja kiedys pomieszałem i pompa kaput. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #3 Napisano 15 Stycznia 2008 Tak to ten zbiorniczek a płyn to najlepiej z górnej półki Czyli jaki:p Co konkretnie mógłbyś polecić Kolor ma ciemny (czarniawy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2008 Skoro ciemny, to zapewne rodzaj płynu - ZIELONY - ale ręki uciąć nie dam Najlepiej kup taki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2008 Jak kolor ciemny to pewnie kiedyś był czerwony. Ja doradzam Shell. Kiedys do swego B3 zalałem jakiś za pare zł tj. jak sie nie myle to za 7 zł i było tak jak opisałem wczesniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2008 Zgadzam się z Danek75. Na zbiorniczku powinno być napisane jaki płyn, jeśli pisze mineral to zielony. Tez mam rocznik 97 i płyn jest mineral zielony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2008 Najlepiej zapchaj strzykawe pociągnij i bedziesz wiedział jaki kolor sie przeswituje bo byc może naprawde zielony jak sądzą moi przedmówcy. Warto dobrze sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2008 Faktycznie po bliższym przyjrzeniu się wygląda na zielony:) Na zbiorniczku napisane jest: NUR MINERAL HYDRAULIKOL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2008 A więc zielony. Kup taki jak jest na zdjęciu Danek75, koszt tej butelki jakieś 35-40 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2008 Kolor płynu sprawdza się najlepiej na zewnatrz (czyli poza zbiorniczkiem). To że wewnątrz wygląda na czerwony czy tam bardzo ciemny - nie oznacza, ze to jest akurat syntetyk. Z pomysły, uwagi i sprawy dotyczące forum starosci oraz brudu - płyn mógł stracić kolor. Jak to wcześniej pisano - najlepiej sprawdzic strzykawka. A jeśli nie masz, to kawałek rurki i jak to na zajęciach z chemii było .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2008 Wystarczy pasek bialej kartki zamoczyc i zobaczysz dokladnie jaki to kolor ,na serwisie wlasnie tak mi sprawdzali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laiq Zgłoś #12 Napisano 20 Marca 2008 Nie będę zakładał nowego tematu, jeśli można to się podepnę. Zauważyłem, że na zimnym silniku mam trochę poniżej min płynu od wspomagania, na ciepłym silniku jest ze 3mm powyżej minimum. Pomyśłałem, że dolej trochę no i tu pojawił się problem. Zakrętkę mam zieloną, na zbiorniku pisze jak wół tylko mineralny no to myślę kupię zielony płyn i będzie ok. Dzisiaj płyn kupiłem zanim dolałem zanurzyłem kartkę białego papieru w zbiorniczku i oczom mym ukazał się kolor jakby zabrudzony pomarańczowy możliwe, że taki kolor zrobił się z zielonego? Zastanawiam się teraz czy wymienić cały płyn czy dolać trochę zielonego. Jak radzicie? Możliwe że był tam wlany jakiś pomarańczowy płyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #13 Napisano 20 Marca 2008 Nie będę zakładał nowego tematu, jeśli można to się podepnę. Zauważyłem, że na zimnym silniku mam trochę poniżej min płynu od wspomagania, na ciepłym silniku jest ze 3mm powyżej minimum. Pomyśłałem, że dolej trochę no i tu pojawił się problem. Zakrętkę mam zieloną, na zbiorniku pisze jak wół tylko mineralny no to myślę kupię zielony płyn i będzie ok. Dzisiaj płyn kupiłem zanim dolałem zanurzyłem kartkę białego papieru w zbiorniczku i oczom mym ukazał się kolor jakby zabrudzony pomarańczowy możliwe, że taki kolor zrobił się z zielonego? Zastanawiam się teraz czy wymienić cały płyn czy dolać trochę zielonego. Jak radzicie? Możliwe że był tam wlany jakiś pomarańczowy płyn? Jeśli kupowałeś auto serwisowane na zachodzie to mało prawdopodobne aby pomylili płyny. Jesli kupowałeś u nas to jest takie prawdopodobieństwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #14 Napisano 21 Marca 2008 FEBI 6162 mineralny zielony OK !! FEBI 6161 syntetyk zolty NIE !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert2222 Zgłoś #15 Napisano 23 Marca 2008 vw powinien mieć płyn do wspomagania koloru zielonego a pomarańczowy się zrobił bo podejrzewam że ktoś pomieszał i dlatego jest pomarańczowy ja wymieniałem w swoim pasku magiel i zalałem go zielonym ravenolem i po jakimś czasie zrobił się pomarańczowy bo musiało zostać w maglu trochę czerwonego i dlatego zmienił kolor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laiq Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2008 Ok w takim razie jadę na wymianę płynu. Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 9 Lutego 2014 (edytowane) Odkopie. Zaszla potrzeba dolewki plynu - jest pozniej miarki. Kolor w strzykawce czerowno zolty, na bialej kartce zolty. Konsystencha bardziej wodnista niz oleista. W okol zbiorniczka brak opisu dot. oleju, tylko same nry czesci. Nakretka zielona, ale to chyba standard. Czy FEBI 6161 bedzie tym co nalezy zalac? Druga sprawa, to mam juz drugiego passka B5 FL i wspomaganie dziala duzo ciezej w porownaniu do kumpla A6 2,5TDi 2000. Czy tak ma byc? U niego krecac w miejscu nie czuc prawie zadnego oporu na kierownicy, a w passku juz jest wyczuwalny. Co prawda na upartego mozna krecic palcem, ale do przyjemnych czynnosci nie bedzie to nalezalo Edytowane 9 Lutego 2014 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #18 Napisano 9 Lutego 2014 Najlepiej wymień cały płyn na dedykowany z ASO G00400M2 1l, którego ostatnio kupowałem za 43zł. Po wymianie powinno wspomaganie pracować dużo lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 9 Lutego 2014 wspomaganie dziala duzo ciezej Pompa wspomagania ci siada. Ja uzywkę za 100 zeta kupiłem i pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #20 Napisano 9 Lutego 2014 Jericho , jak kupowałem auto musiałem dolać płyn , zalałem febi , zielona butelka , syntetyk , kolor złoty/żółty . Po ponad roku brak ubytku i nic sie nie dzieje. Na twoim miejscu bym tylko dolał syntetyku i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach