Jump to content
MALON_GT

Jaki płyn do wspomagania kierownicy

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000

    Witam

     

    Czy zbiorniczek od płynu wspomagania kierownicy znajduję się obok (patrząc w dół) zbiornika płynu do spryskiwaczy:confused:

     

    Chciałbym się dowiedzieć jaki płyn do wspomagania mam wlać do mojego Paska:confused: Bo sprawdzałem i jest już na minimum.

     

    B5 12.97

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1992

    Tak to ten zbiorniczek a płyn to najlepiej z górnej półki i jeszcze najlepiej sprawdz kolor płynu który jest już zalany żeby nie mieszac. Bo ja kiedys pomieszałem i pompa kaput.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000
    Tak to ten zbiorniczek a płyn to najlepiej z górnej półki

     

    Czyli jaki:p Co konkretnie mógłbyś polecić:confused: Kolor ma ciemny (czarniawy) :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Skoro ciemny, to zapewne rodzaj płynu - ZIELONY - ale ręki uciąć nie dam :D

     

    Najlepiej kup taki

    pynfebiwspomaganiejq7.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1992

    Jak kolor ciemny to pewnie kiedyś był czerwony. Ja doradzam Shell. Kiedys do swego B3 zalałem jakiś za pare zł tj. jak sie nie myle to za 7 zł i było tak jak opisałem wczesniej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Zgadzam się z Danek75. Na zbiorniczku powinno być napisane jaki płyn, jeśli pisze mineral to zielony. Tez mam rocznik 97 i płyn jest mineral zielony.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1992

    Najlepiej zapchaj strzykawe pociągnij i bedziesz wiedział jaki kolor sie przeswituje bo byc może naprawde zielony jak sądzą moi przedmówcy. Warto dobrze sprawdzic

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000

    Faktycznie po bliższym przyjrzeniu się wygląda na zielony:)

     

    Na zbiorniczku napisane jest:

     

    NUR MINERAL

    HYDRAULIKOL

     

    ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    A więc zielony. Kup taki jak jest na zdjęciu Danek75, koszt tej butelki jakieś 35-40 zł.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Kolor płynu sprawdza się najlepiej na zewnatrz (czyli poza zbiorniczkiem). To że wewnątrz wygląda na czerwony czy tam bardzo ciemny - nie oznacza, ze to jest akurat syntetyk. Z pomysły, uwagi i sprawy dotyczące forum starosci oraz brudu - płyn mógł stracić kolor. Jak to wcześniej pisano - najlepiej sprawdzic strzykawka. A jeśli nie masz, to kawałek rurki i jak to na zajęciach z chemii było .... :hyhy:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004

    Wystarczy pasek bialej kartki zamoczyc i zobaczysz dokladnie jaki to kolor ,na serwisie wlasnie tak mi sprawdzali.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1997

    Nie będę zakładał nowego tematu, jeśli można to się podepnę. Zauważyłem, że na zimnym silniku mam trochę poniżej min płynu od wspomagania, na ciepłym silniku jest ze 3mm powyżej minimum. Pomyśłałem, że dolej trochę no i tu pojawił się problem. Zakrętkę mam zieloną, na zbiorniku pisze jak wół tylko mineralny no to myślę kupię zielony płyn i będzie ok. Dzisiaj płyn kupiłem zanim dolałem zanurzyłem kartkę białego papieru w zbiorniczku i oczom mym ukazał się kolor jakby zabrudzony pomarańczowy możliwe, że taki kolor zrobił się z zielonego? Zastanawiam się teraz czy wymienić cały płyn czy dolać trochę zielonego. Jak radzicie? Możliwe że był tam wlany jakiś pomarańczowy płyn?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002
    Nie będę zakładał nowego tematu, jeśli można to się podepnę. Zauważyłem, że na zimnym silniku mam trochę poniżej min płynu od wspomagania, na ciepłym silniku jest ze 3mm powyżej minimum. Pomyśłałem, że dolej trochę no i tu pojawił się problem. Zakrętkę mam zieloną, na zbiorniku pisze jak wół tylko mineralny no to myślę kupię zielony płyn i będzie ok. Dzisiaj płyn kupiłem zanim dolałem zanurzyłem kartkę białego papieru w zbiorniczku i oczom mym ukazał się kolor jakby zabrudzony pomarańczowy możliwe, że taki kolor zrobił się z zielonego? Zastanawiam się teraz czy wymienić cały płyn czy dolać trochę zielonego. Jak radzicie? Możliwe że był tam wlany jakiś pomarańczowy płyn?

    Jeśli kupowałeś auto serwisowane na zachodzie to mało prawdopodobne aby pomylili płyny. Jesli kupowałeś u nas to jest takie prawdopodobieństwo.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    FEBI 6162 mineralny zielony OK !!

    FEBI 6161 syntetyk zolty NIE !!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1992

    vw powinien mieć płyn do wspomagania koloru zielonego a pomarańczowy się zrobił bo podejrzewam że ktoś pomieszał i dlatego jest pomarańczowy ja wymieniałem w swoim pasku magiel i zalałem go zielonym ravenolem i po jakimś czasie zrobił się pomarańczowy bo musiało zostać w maglu trochę czerwonego i dlatego zmienił kolor

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1997

    Ok w takim razie jadę na wymianę płynu. Dzięki za pomoc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Odkopie.

    Zaszla potrzeba dolewki plynu - jest pozniej miarki.

    Kolor w strzykawce czerowno zolty, na bialej kartce zolty.

    Konsystencha bardziej wodnista niz oleista.

    W okol zbiorniczka brak opisu dot. oleju, tylko same nry czesci.

    Nakretka zielona, ale to chyba standard.

     

    Czy FEBI 6161 bedzie tym co nalezy zalac?

     

    Druga sprawa, to mam juz drugiego passka B5 FL i wspomaganie dziala duzo ciezej w porownaniu do kumpla A6 2,5TDi 2000. Czy tak ma byc? U niego krecac w miejscu nie czuc prawie zadnego oporu na kierownicy, a w passku juz jest wyczuwalny. Co prawda na upartego mozna krecic palcem, ale do przyjemnych czynnosci nie bedzie to nalezalo ;)

    Edited by Jericho

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2007

    Najlepiej wymień cały płyn na dedykowany z ASO G00400M2 1l, którego ostatnio kupowałem za 43zł. Po wymianie powinno wspomaganie pracować dużo lepiej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

     

    wspomaganie dziala duzo ciezej

     

    Pompa wspomagania ci siada. Ja uzywkę za 100 zeta kupiłem i pomogło :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2003

    Jericho , jak kupowałem auto musiałem dolać płyn , zalałem febi , zielona butelka , syntetyk , kolor złoty/żółty . Po ponad roku brak ubytku i nic sie nie dzieje. Na twoim miejscu bym tylko dolał syntetyku i tyle.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy