Gość grafii 25 Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2008 witam kolegów mam passata 1.6 rf 1988 mam problem w postaci zapalajacej sie kontrolki cisnienia oleju zapala sie w przedziale obrotów 2000 do 3000 wymierzone czujniki zmierzone cisnienie (ok) nowy olej i filtr z w/w usterką udało mi sie zrobic juz 800 km zaczelo sie po wymianie uszczelki pod głowica i uszczelniaczy po ok 200 km od naprawy zaczeły sie kłopoty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 15 Stycznia 2008 grafi 25 - jak zapewne już wiesz są dwa czujniki ciśnienia oleju - jeden z czujników reaguje gdy ciśnienie spada poniżej 0,3bar, drugi reaguje gdy przy obrotach silnika powyżej 2150obr/min ciśnienie spada poniżej 1,8bar. Z twojegu opisu wynika, że sygnał daje ten drugi czujnik.Wymień go, jeżeli jesteś pewien pomiarów ciśnienia. PS. Zapalaniu się kontrolki powinien towarzyszyć brzęczyk - piszczyk, jeśli tego dźwięku nie ma, to mogłoby jeszcze wskazywać na defekty zegarów - bardzo częste "zimne luty", ale czy one mogły by uruchamiać kontrolkę oleju? Ja nie wiem. Mi migała ta od temp. płynu, więc... PS.2. Możesz poszperać w starszych postach używając "szukaj" z hasłem kontrolka oleju, ciśnienie oleju itp. Posty możesz edytować (jak ja dopisując tu PS.2) Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #3 Napisano 15 Stycznia 2008 dzisiaj dla pewności mechanior zmierzył cisnienie 2000 obr i 2 bary jego zdaniem ok czyjniki nowe juz drugie licznik podmieniłem od kumpla tez jest ok czy mozliwe ze przyczyna usterki tkwi w instalacji ??? :591: ps. brzeczyk tez słychac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2008 Gdzie i jak szukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2008 Od kiedy masz problemy z olejem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2008 od jakiegos tygodnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2008 W podstawie filtra oleju (trzeba go odkręcić z bloku silnika) wkręcony jest zaworek na torxa. Powinieneś sprawdzić, a najlepiej wykręcić go i wyczyścić. Jaki filtr oleju miałeś przed wymianą, a jaki masz teraz? Od kiedy -miałem na myśli, kiedy pojawiły się te objawy. Przed, czy po wymianie oleju/filtra. Okres czasu, jaki trwa usterka w tym wypadku w ogóle nie ma znaczenia ps. Kontrola ciśnienia oleju - II stopień odbywa się juz przy 2000rpm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2008 dodam że przy naprawie uszczelki wymieniony został termostat i podniosła sie temperatura ok 80/90 (wczesniej nie dogrzewał) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2008 jutro to sprawdze dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2008 Ostatnie Twoje posty nie odpowiedziały na pytanie utrudniając tym samym niesienie Tobie pomocy. SAM SOBIE SZKODZISZ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2008 usterka nastąpiła po wymianie oleju ale nie odrazu po pokonaniu około 200km filtr jest identyczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #12 Napisano 15 Stycznia 2008 mam motor AAZ (1,9 TD)obserwuje ze jak mam malo oleju to np na zakrecie kontrolka od cisnienia miga (tak jak np niski poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym).niekiedy jednak pali sie ciagle, a do tego czasem piszczy dzwiekiem ciaglym.Czy to jest OK czy patologia?michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #13 Napisano 15 Stycznia 2008 Taką usterkę jak twoja to trzeba by się bliżej przyjrzeć od strony zagadnień napraw mechanicznych. coś mi tu bardzo nie pasuje z tego co piszesz. Jeśli po wejściu na obroty ciśnienie maleje to raczej nie wróży to najlepiej. bo jeśli czujnik jest sprawny to własnie katujesz swój silnik. Problem może leżeć w nieczystościach (szczątki uszczelek itp) w kanalach olejowych które dostały się przy naprawie głowicy . przy wolnych obrotach olej się przebija ale jeśli dodamy obrotów to powstaje większe ciśnienie i może powstawać zator co skutkuje otwarciem zaworu zwrotnego w pompie - czyli pompa przestaje podawać olej do kanałów tylko go wywala spowrotem do miski olejowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #14 Napisano 16 Stycznia 2008 Marku, nie strasz kolegi. B3 ma 2 czujniki ciśnienia oleju – pierwszy reaguje zawsze, gdy ciśnienie spada poniżej 0,3 bara, drugi reaguje gdy ciśnienie spada poniżej 1,8 bara, ale wyłącznie przy obrotach silnika większych niż 2 150obr/min. Przy niższych obrotach nie reaguje. ( Nie neguję Twojej teorii, znam praktyczny przykład – 3 x zatarty silnik w ciągu 2 tyś przebiegu) Ja przychylam się do tropu wskazanego przez JAFO – już nie raz przytaczane były przypadki na forum, gdzie to właśnie filtr oleju był przyczyną. grafii 25 – zadałeś pytanie czy przyczyna może tkwić w instalacji – w sumie przy naprawie mechanik mógł przyciąć przewód, może gdzieś oskalpowało izolację? Zdejmij wtyczkę z czujnika i tak pojeździj – można spróbować, ciśnienie masz OK. nurek – piszesz, że świeci się kontrolka na zakrętach gdy masz mały poziom oleju – na zakręcie siła odśrodkowa spycha olej na bok więc smok zasysa powietrze – cóż, powodzenia, jeździj dalej bez oleju, ciekawe kiedy biedny AAZ stwierdzi że ma dość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #15 Napisano 16 Stycznia 2008 Skłaniam sie ku teori kolegi marka 'zapchany kanał olejowy ' jest jakis sposób bez rozbierania silnika na uporanie sie z tym ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #16 Napisano 16 Stycznia 2008 Nie wydaje misię, by coś mogło zatkać kanały przy normalnej wymianie oleju. Chyba, że coś wpadło razem z olejem. Jaki olej to po pierwsze. Filtr..... jaki producent filtra? 2 bar jest to minimalne ciśnienie, ale w granicach normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #17 Napisano 16 Stycznia 2008 mobil super s półsyntetyk co do filtra to nie pamietam ale zrobiłem mały test z białego czujnika zdjołem przewód i połaczyłem do masy i nie było brzeczenia kontrolka sie nie zapaliła ten czujnik powinien pod cisnieniem zwierac ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grafii 25 Zgłoś #18 Napisano 16 Stycznia 2008 sprawdziłem tez zaworek w podstawie filtra nic takiego tam nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #19 Napisano 16 Stycznia 2008 nurek – piszesz, że świeci się kontrolka na zakrętach gdy masz mały poziom oleju – na zakręcie siła odśrodkowa spycha olej na bok więc smok zasysa powietrze – cóż, powodzenia, jeździj dalej bez oleju, ciekawe kiedy biedny AAZ stwierdzi że ma dość... alez wiem co pisze, skad sie to bierze i jakie sa konsekwencje (czy raczej jakie byc moga)Pytanie dotyczy zasad zachowania sie kontrolki/buzera.raz miga, raz swieci sie swiatlem ciaglym a niekiedy dochodzi pisk buzzera, chcialbym wiedziec co ktore oznacza.michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość traba Zgłoś #20 Napisano 17 Stycznia 2008 Witam Mam podobny problem. Posiadam Passata B3 z silnikiem 1.8 RP. Po wymianie oleju po przejechaniu około 50km pierwszy raz zamrugała mi kontrolka oleju. Było to po tym jak przetrzymalem silnik na 2 biegu na wysokich obrotach. Kontrolka mrugneła ze dwa razy i zgasła. Pomyślałem ze może powietrze w filtrze lub gdzieś indziej. Ale problem zaczoł się powtarzać. Problem wystepuje w momencie kiedy samochod bedzie stał pochylony na prawą strone, kołem pasowym silnika w doł (lewe koła samochodu na wysokim karwerzniku). Po rozruchu silnika kontrolka miga i jeśli nie doda sie stanowczo gazu to po około 15 sekundach zaczyna impulsowo piszczeć. Dodam tylko, że poziom oleju przy maksie, olej 15W40 czyli mineralny Moblia, silnik ma przejechane około 400 tys km. Cisnienia oleju nie mierzylem bo cieżko to zrobić, bym musiał manometr ze soba wozić. Chyba wszytsko już napisałem. Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach