Skocz do zawartości
Gość 212

CLIMATRONIK

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 212

witam,chcialbym samodzielnie założyć climatronik do passata B4 SILNIK 2.0 może ktoś to robił i podzieli się doświadczeniami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda kasy, trzeba było szukać auta z climatronikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 212

kupilem za bardzo małą kwotę z rozbitego auta więc małe koszty ponoszę chodzi mi tylko o podpięcie instalacji bo bez schematu dłuższa praca.Może ma ktoś taki schemat do przesłania.mam teraz zwykłą klimatyzację ale chce trochę ulepszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

Ja natomiast chętne pozbędę się klimatronika (za duże koszta uruchomienia), a założyłbym zwykły nawiew, lub klimę manualną.

Są jednak pewne pytania: czy podejdzie bez wielkich przeróbek, czy trzeba coś przerabiać (deska rozdzielcza, lub przy silniku), może ktoś takie coś robił??

 

p.s.

212 jeśli będziesz chciał odsprzedać części od swojej klimy (panel z pokrętłami, linki itp) to daj znać na mail'a. Można by pohandlować:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 212

Mam całą kompletną klimę.Działa normalnie.Myślę że na 100% ją puszczę za przyzwoitą cenę ale najpierw sprawdzę czy założe sam klimatronik.A co do kosztów uruchomienia to czemu za drogie? Co do wymiany z klimatronika na klimę zwykła to ja potrzebowałem inną instalację el.Więc myślę że tobie też w odwrotnym kierunku nie podejdzie.Namiary na mnie podam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano, bo mi dwa siłowniki się posypały, czujnika z przodu przy zderzaku brak, zestaw przekaźników za schowkiem do wymiany, i VAG klimy nie widzi, więc 75% wskazuje na uwalony sterownik. Mimo tego nie poddaję się i twierdzę, że Passat, to dobre autko!!!

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam panel tonie wszystko . Pamiętaj że w manualu masz wszystko sterowane ręcznie za pomocą cięgieł a w climatroniku sterują silniczki bądź siłowniki . potrzeba też trochę czujników i porządne okablowanie . Jak chcesz to schemat elektryczny mogę ci przesłać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

212. Ja jestem posiadaczem B3 z dokładanym climatronikiem. Niestety nie ja go dokładałem (taki już kupiłem) no i oczywiście nie działa (gość twierdził, że wszystko było OK, ale jak spadł mu pasek to zmielił kable przy kompresorze (i faktycznie kompresor nie ma podpięcia elektrycznego). Poza tym się sprawdza (utrzymuje ustawioną temperaturę) ale tylko w zimie :). Badałem sprawę. montażysta poszedł po najmniejszej linii oporu, tzn. 1 czujnik w środku, 1 na zewnątrz, oczywiście wymiana nagrzewnicy, oraz przeróbka chłodnicy (jak domontowali kompresor to wąż od chłodnicy się nie mieścił, więc po prostu odwrócili chłodnicę (!).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana nagrzewnicy, , czujniki sterujace nawiwewm oraz silnikiem, kompresow z mocowaniem, chlodnica, weze, przewody instalacja... gdybym mial to robic to tylko w jednym wypadku - stoja dwa jeden z climatronikiem drugi bez i po kolej przekladam wszystko od a do z .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 212

Sam wyciągałem z tamtego aut całą klimatyzację i mnw pamiętam co i jak.Lubię udoskonalać sam swoje auto i wiele już w nim zrobiłem.Teraz wymyśliłem sobie klimatronik i myślę że powoli założę.Ale przyznam racje prościej przekładać patrząc na model pierwotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszm11

witam potrzebuje schemat elektryczny klimatronika do passata b3 b4 czy mógłby mi ktoś przesłać i wogóle jakieś wskazówki co do montażu klimatronika pozdrawiam Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wejdz na forum vwgolf.pl znajdz uzytkownika greg - on dokladal climatronic w MK4 napewno ci pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy jak złe pisze proszę o przeniesienie ale narazie to proszę o pomoc mam taki problem jak na filmiku (zapożyczony)

+ nie zmienia nawiewów podciśnieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy działa siłownik podciśnieniowy od obiegu zamkniętego oraz siłownik w środkowym wlocie powietrza za kratkami?

Dziwny jest ten dźwięk na tym filmiku, tak jakby była gdzieś nieszczelność? Sprawdź te dwa pozostałe siłowniki to będzie można coś wykluczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lukjanow , te cykanie to cewki które poszczególnie otwierają nawiewy i jak włączę na twarz zaczynają tak brzęczeć.. Pomocy! ps. siłowniki sa podciśnieniowe prawda? jak podłączam pompkę podciśnieniowa każdy się otwiera ale nie ma sterowania cewkami ta czerwona buczaca skrzynka ;////

Edytowane przez cichy6020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naprawdę nikt nic nie wiem na ten temat ?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Część siłowników jest podciśnieniowych, a część elektrycznych. Ta czerwona skrzynka steruje siłownikami podciśnieniowymi, a do niej sygnał idzie z panelu. Jeśli dobrze pamiętam to cewki sterowane są masą (panel podaje masę i otwiera poszczególne zaworki w tej skrzynce w wyniku czego podciśnienie steruje danym siłownikiem). Jeśli ta czerwona skrzyneczka jest sprawna to może warto by podmienić na chwile panel sterujący i sprawdzić czy da jakiś efekt.

Budowa Climatronica: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_135.PDF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziekuje za schemacik szkoda ze po niemiecku ale moze cos sie uda zrobic. podmieniałem panel klimatronika i dalej to samo się dzieje chyba ze trzeba jakąs kalibracje skrajnych punktów silniczkow zrobic tak robilem w nowszych paskach VCDS a teraz juz nie mam dostempu do tego programu czytalem go innym ale nie moglem zrobic zadnej kalibracji teraz jedyny blad jaki wyskakuje to ze silniczek v70 lub v71(nie pamietam). może tak być ze któryś z silniczkow elektrycznych robi właśnie te zwarcie na sterowniku (czerwona puszka) ze brzęczą wszystkie cewki? normalnie już nie mam głowy do tego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podmieniałeś tą czerwoną puszkę? Może tam się coś uwaliło i te cewki świrują?

Z tego co mi wiadomo to tych silniczków się nie kalibruje. Sprawdź błędy jakie wyrzuca climatronic.

Silnik V70 to klapa główna kierująca powietrze m.in na szybę czy na nogi.

Silnik V71 to klapa spiętrzająca i na dobra sprawę nie ma sobie co zawracać nią głowy nawet jeśli jest uszkodzona (przynajmniej moim zdaniem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozebrałem ta czerwona skrzynkę i tam są 4 cewki każda z nich oddzielnie działa jak podaje prąd i otwiera poszczególne podciśnienia wiec ona jest sprawna tu chodzi bardziej o to ze sterowania nie ma i tu jest problem a błędy wyskakują takie Passat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności