grzyb Zgłoś #1 Napisano 12 Stycznia 2008 Po kilku miesiącach wkońcu udało mi sie dostać prawy wahacz do mojego samochodu. Od razu wziełem sie za wymiane, ale co sie okazało mam również uszkodzoną piaste . Postanowiłem od razu wymienic wszystkie elementy gumowe(tuleje wahacza, sworznie, koncówki drążków itp....) Ale ku mojemu zdziwieniu kupując w sklepie końcówki drążka okazało sie ze raczej mam je odwrotnie zamontowane w swoim samochodzie z prawej(od pasażera) strony mam koncówke z oznaczeniem L, lewej strony jeszcze nierozbierałem. Foto: Prawa strona Prawa strona Jak prawidłowo powinna byc zamontowana końcówka z prawej strony, czy tak jak jest teraz ? Czy raczej tak jak ta co trzymam ją obok ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #2 Napisano 15 Stycznia 2008 Czyżby nikt niemiał pojęcia o co kaman :612: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #3 Napisano 15 Stycznia 2008 z tego co mi sie udalo dowiedziec, to u mnie w TDI sa symetrycznie, a u Ciebie L jest lewa, P jest prawa ( siedzac w samochodzie ) i tak ma byc zalozone..jak beda jakies watpliwosci jeszcze to pisz , postaram sie wtedy o wiecej informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2008 z prawej powinna być zamontowana tak jak trzymasz tą nową końcówkę. Rzuć okiem tu: http://picasaweb.google.com/rakowski.t/DrKi?authkey=Sem5zE6WUjs sorki że takie niewyraźne ale mam mało miejsca w garażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2008 Tak jak pisze Ormowiec, wygięcie powinno być w stronę przegubu napędowego. Chodzi o to żeby drążek nie ocierał o felgę przy pełnym skręcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2008 Różnie mozna tłumaczyć, ale generalnie: Lewa koncówka ma oznaczenie L Prawa końcówka ma oznaczenie R Inaczej być nie może. Dla mnie też przysłali obie L, ale po kilku wymianach zdań poprawili się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2008 A jednak ktoś to czyta . Dzieki chłopaki za pomoc, widze ze koncówki wymieniał chyba analfabeta niemający pojęcia co robi. Dodatkowo po odkreceniu i zdemontowaniu wahacza zauważyłem, że nie było też tej metalowej przeciętej tulejki wchodzącej w wiekszą tulejke wahacza, co za kretyn to robił Jutro powinna dojśc piasta ewentualnie w czwartek i od razu biore sie za robote. Autko stoi od piątku (w wyczekiwaniu na piaste) a to już stanowczo za długo :614: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2008 Trochu się podepnę, więc od razu proszę o wybaczenie. Jak jest z wymianą tej drugięj części drążka, tej od wewnątrz. Chce to zrobiś sam, bo mam pewność do do wykonania. Tak samo jak grzyb wymieniłem już wszystko co się dało, ale okazało się że jest jeszcze mały luz na tej drugiej części. Byłem już pod samochodem, i mam wrażenie, że łatwo nie będzie. Wszystko jest nad tą metalową belką, tylko jak się trochę koła skręci to można to uchwycić kluczem, ale, znowu ruch owego jest bardzo ograniczony. Chciałbym sobie to wszystko powymieniać i poustawiać geometrie i zbieżność, póki co jeżdzę takim poskręcanym na oko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2008 druga część drążka? chodzi Ci o przegub? bez ściągacza i kanału nie da rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2008 Nieee, no ściagacz nie jest potrzebny do przegubu drążka. Od strony kierowcy po zdjęciu osłony gumowej da się wykręcić. Po stronie pasażera najlepiej byłoby od spodu po zdemontowaniu wahacza. Bez demontażu wahacza dostęp kluczem jest prawie niemożliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2008 Tak to jes od strony kierowcy. Przecież na tym jest gwint. Jaki ściągacz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #12 Napisano 19 Stycznia 2008 Kolego ormowiec kanał do wymiany drążków nie jest wcale potrzebny, ściągacz przyda sie jedynie do demontarzu końcówki. Przerabiałem właśnie dzisiaj u siebie wymiane drążka z prawej strony(od pasażera). Jesli ktoś bedzie go kiedyś wymieniał to minusem tego jest demontarz wahacza jak napisał JAFO bez tego demontarz drązka jest niemożliwy. Rzeczą z którą zeszło mi najdłużej był montaż osłony drążka,nie chciała mi bladz wejśc na maglownice, ale wkoncu sie udało:cool: demontarz kluczem 32 Nowy drązek zamontowany a to część szmelcu jaki wymieniłem w swoim karawanie, reszta lezy gdzieś w smietniku W poniedziałek pozostało mi jedynie jechac na geometrie i pużniej tylko cieszyć sie z jazdy moim monstrum:vw: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #13 Napisano 4 Czerwca 2008 Koledzy, a gwinty na nowej końcówce drążka można czymś posmarować coby sie tak nie zapiekały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 4 Czerwca 2008 Miedź w spraju lub miękki ołówek grafitowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #15 Napisano 4 Czerwca 2008 A poprostu zwykły smar delikatnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #16 Napisano 4 Czerwca 2008 hmm ja bylem sprytniejszy, za 110zł znajomy mechanik zmienil mi drazek z zrobieniem geometrii wiekszosc rzeczy robie sam, ale czasem sie nie oplaca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #17 Napisano 15 Września 2008 u mnie jakos wymieniłem drazek po prawej stronie bez sciagania wachacza i niemiałem wiekszych komplikacji 20 min roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #18 Napisano 17 Maja 2009 odkopię troszkę temat w B4 VR6 końcówka ma być prosta czy wygięta jak na foto wyżej? miałem zamontowane proste, dobrałem po numerach z etki i dostałem wygięte, tylko że jedna końcówka była za długa i nie można było zrobić zbieżności, wiec kupiłem na szybkości końcówkę prostą (innej nie mieli) co teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 18 Maja 2009 Podaj ostatnie 6 cyfr VIN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #20 Napisano 18 Maja 2009 101177 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach