Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nagrzewnica nowa, filtr nowy więc zostaje climatronik - sterowanie klapkami. Przede wszystkim odczytać błędy - prawdopodobnie siada silniczek sterujący klapką temperatury.

Przy włączonym zapłonie nacisnąć OFF i + (czerwony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem ze słabym ogrzewaniem. Wszystko mam OK (chłodnica, nagrzewnica, termostat, przewody, korek zbiorniczka, regulacja temperatury itd.). Jedno co mam nie do końca dobre, to uszkodzona częściowo gąbka na klapach zamykających nagrzewnicę. Czy to może być przyczyną słabego ogrzewania? Dodam, że im szybciej jadę, tym słabiej to ogrzewanie działa (tak naprawdę, to prawie nie działa). Na postoju leci letnie powietrze nawet przy wyższych obrotach ( i tu też im wyższy bieg dmuchawy, tym słabsze ogrzewanie). Pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ta nagrzewnicą tez miałem troche problemu bo nie zmieniało mi cipłe - zimne niewiele myślac pojechałem na szrot i kupiłem cała nagrzewnice ze wszystkimi rurami itp itd koszt 80 zl i troche czasu spędzonego przy demontazu i montazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź czy obydwa węże od nagrzewnicy są gorące (na 98% stawiam że są...). Następnie do sprawdzenia temat linek łączących pokrętła z klapami sterującymi nawiewem - są tam zapinki które lubią puszczać lub pękać, i to jest dość popularna usterka. W wersji bez klimy do pokrętła od temperatury są podłączone dwie linki, więc jeśli jedna padnie to pokrętło nadal stawia opór i wydawać się może że jest OK. Wyciąganie nagrzewnicy to niezła gimnastyka, ładnie opisał to Remek: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38825 Sam wymieniałem we wrześniu na chodniku, teraz przydałby się garaż....

 

EDIT: dziś jest spot - http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18205 - wpadnij, może nie naprawimy, ale będzie łatwiej wymienić informacje :ok:

Edytowane przez Tomcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam też wiosną wymieniałem nagrzewnicę, więc wiem coś o tym i stąd też pamiętam o tych nieszczęsnych gąbkach w klapach. Szkoda, że wtedy nie byłem taki mądry i ich nie wymieniłem. Linki i zapinki mam OK. Powiedzcie tylko, czy przez te porwane gąbki może słabo działać ogrzewanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam też wiosną wymieniałem nagrzewnicę, więc wiem coś o tym i stąd też pamiętam o tych nieszczęsnych gąbkach w klapach. Szkoda, że wtedy nie byłem taki mądry i ich nie wymieniłem. Linki i zapinki mam OK. Powiedzcie tylko, czy przez te porwane gąbki może słabo działać ogrzewanie?

 

no tak jeśli jakiś fragment oderwie się tej gąbki i zablokuje klapkę to klapka się nie domknie ale wątpię żeby to było przyczyną musiała by się całkiem nie zamknąć

A kolega kupił chłodniczke nagrzewnicy nową czy może poskąpił kupił ze szrotu??

 

i jeszcze raz napisze i dobrze żeby wszyscy wiedzieli z racji takiej budowy nagrzewnicy ( wiem bo sam ją rozbierałem) nawet jak nagrzewnica będzie zakamieniała to wąż wchodzący i wychodzący będzie gorący (woda przepływa spokojnie w górnej plastikowej części nagrzewnicy ale nie przez aluminiowe rurki nagrzewnicy ) także dotykanie węży i sprawdzanie czy są gorące nie jest żadnym wskaźnikiem do tego że nagrzewnica jest sprawna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuję na początek sprawdzić czy na wężach do nagrzewnicy jest zaworek (chyba trójdrożny) czy jakiś tam wynalazek. Ja miałem coś takiego zainstalowane i zamulone. Auto oczywiście zimne w środku. Ciepłe powietrze leciało tylko na pirewszym biegu dmuchawy, na pozostałych już tylko zimne. Wywaliłwem to gówno i teraz jest ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podczas jazdy przy mrozach temperatura silnika powoli ale dochodzi do 90 C.

A na postoju np. w korku zaczyna spadać co może być grane płyn jest .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam podczas jazdy przy mrozach temperatura silnika powoli ale dochodzi do 90 C.

A na postoju np. w korku zaczyna spadać co może być grane płyn jest .

 

Niestety w dieslu silnik w takiej temperaturze wystudza się na obrotach biegu jałowego.

U mnie to 90C osiągnie jeśli wyłączę całkowicie ogrzewanie, przy otwartym na max i 2 biegu dmuchwy temp nie przekracza 70C. Termostat mam sprawny, nagrzewnica tak potrafi wystudzić silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc norma i tu się niemiec nie popisał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bohun87

mialem problem z ogrzewanie, naczytalem sie na forum i postanowilem przeczyscic nagrzenice.... spuscilem plyn, wpuscilem odkamieniacz do czajnikow i cilit, efekt>>> ogezwanie dziala tak jak powinno:)) a mechanicy za wymiane nagrzenicy na nowa chcieli 500zł <zlo>. dzieki za pomoc pzdr

 

 

 

,, OGIEŃ NA TŁOKI,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcel5011
no bedzie nagrzewnica do wymiany sprawdzałem i mało tego jest zapchana albo zakamieniona ;/aj miła robota mnie czeka

 

 

 

 

 

 

Witam.a jak sprawdziłeś ze nagrzenica jest do wymiany prosze o pomoc bo mam ten sam problem.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam podczas jazdy przy mrozach temperatura silnika powoli ale dochodzi do 90 C.

A na postoju np. w korku zaczyna spadać co może być grane płyn jest .

 

można dołożyć dodatkowa pompkę elektryczną jak to jest w niektórych autach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nowakowski

to na pewwno jest zapchana nagrzewnica Miałem ten sam problem ale po usnięciu nagaru i kamienia jest wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wnioskiem tego u mnie też może być zapchana nagrzewnica.

Czy mała temperatura faktycznie w B4 to norma przy niskich temperaturach

--- scalone ---

pytanie do posiadaczy B4 czy przy dużych mrozach temperatura ma 90 stopni czy wygląda to jakby samochód nie chciał się nagrzać.

Tz. gdy jadę temperatura dojdzie do 90 a gdy stanę np:w korku temperatura zaczyna spadać przy otwartej nagrzewnicy na ful gdy dam na 2 stopień temperatura jest trochę niższa jeden z nas stwierdził że jest to przypadłość B4 i jest to normą

takie objawy raczej nie wskazują na walniętą nagrzewnicę.

Jeszcze jedno jeśli się nie mylę w naszych passatach jest obieg płynu otwarty Tz. przepływ płynu przez nagrzewnicę odbywa się cały czas nie posiadamy czegoś takiego jak zawór nagrzewnicy który zamyka przepływ przez nią mamy tylko sterowanie klapkami nawiewu które zamykają obieg na kabinę czy też sie mylę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

Witam, u mnie temperatura w korku nie spada, a wręcz przeciwnie - powoli rośnie. Podczas jazdy natomiast trzyma w granicach 84*. A ogrzewanie u mnie nie jest najgorsze, chociaż sauny nie ma w takich mrozach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale ty masz benzynę a ja ropniaka to jest trochę inaczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczesniej tez tak mialem. Ostatnio zapobiegliwie wymienilem termostat na vernera 87 st i teraz wskazowka ani drgnie ponizej 90st a ogrzewanie takie ze nie daje na full wytarczy na polowie i super grzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy takiej pogodzie jak dziś tz. 0-5też fajne grzeje jesienią nie było problemu w lecie też ale pogoda -10 i niżej i jest kiepsko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich. Ja mam pasata B3 . Wymieniłem nagrzewnice na nową,klapy działają a gąbki w nich były popękane i je zakleiłem. Temperatura na zegarze 75-80 stopni a auto ledwo grzeje. Patrzyłem w golfie, jetta wszedzie układ jest taki sam i tam grzeje jek cholera a u mnie tak sobie... brak mi słow i pomysłów. Przedtem miałem Renault 19 i tam parzyło powietrze z kratek a tu żenada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności