Skocz do zawartości
Gość lobo6666

zaciski tył w B4 - czy pasują z nowszych modeli???

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy typ załatwia problem ręcznego więc nie wiem co tu ma być gorsze, czekam na konstruktywne argumenty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chcesz dobry ręczny to zostawiłbym bębny

 

A dlaczego ręczny "bębnowy" jest lepszy od "tarczowego"? Czekam na konstruktywne argumenty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego ręczny "bębnowy" jest lepszy od "tarczowego"? Czekam na konstruktywne argumenty

Wyjąłeś z kontekstu, Daniel miał na myśli felerne tylne zaciski w B3....ale ja po reanimacji nie mam im nic do zarzucenia...ale tylkod latego ze było jeszcze co reanimować...

...Na zardzewiałą ośkę jest tylko wymiana na nową...i rozwiercenie otworu w zacisku i wbicie miedzianej tulejki...i zaciski posłużą drugie tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyjąłeś z kontekstu, Daniel miał na myśli felerne tylne zaciski w B3....ale ja po reanimacji nie mam im nic do zarzucenia...

Tak właśnie, jak miałbym się bawić ze starymi zaciskami to wolę bębnów nie ruszać i mieć spokój z tematem.

Ja swoje robiłem i problem powraca, będzie okazja to wsadzę coś nowszego.

Tak przy okazji: Włodek, nie mogę znaleźć patentu ze sprężynką twojej roboty, mam ochotę wypróbować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowy typ załatwia problem ręcznego więc nie wiem co tu ma być gorsze, czekam na konstruktywne argumenty.

 

już tłumaczę sama ośka jak i jej osadzenie są identyczne w obu zaciskach(stalowa ośka i miedziane osadzenie) więc na pozycji zapiekania się ręcznego są na identycznym poziomie ( a zapieka się przez uszkodzone uszczelnienie i dostawanie wilgoci) na dodatkowe za to minusy w aluminium podam Ci kilka przykładów : odpowietrzniki lubią wyjechać z gwintem aluminiowym na sobie , tłoczki lubią stanąć w miejscu przez utleniające się aluminium jak dla mnie te dodatkowe 2 minusy dyskwalifikują je .I na dodatek nie są P&P

wielu uważa że te alu są lepsze ale tu po prostu chodzi o ich wiek są nowsze dlatego jest mniej problemów a raczej było mniej bo teraz psują się coraz częściej , pracuje w warsztacie i sporo takich już powymienialiśmy . oto moje argumęty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(stalowa ośka i miedziane osadzenie)

Prośba do wszystkich...

...jeśli będzie miał ktoś wyjętą dżwigienkę ręcznego niech zmierzy średnice i długość ośki

i umiejscowienia w niej otworu na bolczyk (starszy typo zacisku z boczną dźwigienką)

jak i głębokość otworu czyli miedzianej tulejki w zacisku, plus jej zewnętrzna średnica(można zrobic większa średnicę rozwiercić zacisk)

Bystry tokarz i mamy komplet naprawczy....

..w dźwigience obcinamy stary bolec..wiercimy otwór pod nowy bolec wspawujemy i nic więcej do szczęścia niepotrzebne.

 

nie mogę znaleźć patentu ze sprężynką twojej roboty

Proszę.

d2743a9f6bc27791.jpg

 

Ale kiedyś w końcu nie wytrzymałem i poświeciłem dwa dni na przywrócenie do ładu ręcznego...nowe linki, zestawy naprawcze z oringami , jeden nowy tłoczek , dwie tubki smaru miedziowego, trochę papieru ściernego i nawet na mrozach ręczny odbijał...

..ale sprężynki pozostały...tak profilaktycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. oto moje argumęty

Skoro robisz w warsztacie to wiesz czy się psują czy nie i jak najbardziej przyjmuję do wiadomości.

Nie mniej jednak zastosuję mimo wszystko aluminium bo wszyscy którzy dokonali takiej modyfikacji, również tu na forum, są zadowoleni i dawno zapomnieli co to dębowy ręczny :ok:

 

Włodek, od czego te sprężynki wsadzałeś? Pytam żeby dać wystarczająco mocne ;)

Na tym zdjęciu wujowo widać, z jednej strony opierają się o pancerz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włodek, od czego te sprężynki wsadzałeś? Pytam żeby dać wystarczająco mocne

Żebym to ja wiedział, u ojca wala sie tego tyle że pojęcia nie mam, ale są w miarę elastyczne-miały wspomagać ori sprężynę.

 

Na tym zdjęciu wujowo widać, z jednej strony opierają się o pancerz?

Wiem ;) sprężyna to odsłonięta część linki czyli od kulki do uchwytu o który zapiera się pancerz linki.

 

Na ebay'u widziałem nowe gerlingi z boczna dźwigienka za 55+17 euro...to chyba nawet taniej niz podróby z intercarsu.

Pamiętam nawet że kiedyś znalazłem na zachodnich stronach ośkę i tulejkę o której wyżej pisałem...ale za chiny ludowe dzisiaj nie mogę ich odnaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do B-3 i B-4 pasują na tył zaciski od Audi A3,Skody Oktawii , Forda Mondeo (chyba MK2) i Golfa 4 najlepsze bo są z alu przed założeniem mala regeneracja i zapomina się o tym problemie , ja niestety jestem jeszcze przed ale coś mi się widzi ze do tego nie dojdzie bo chyba zmienię markę , ostanio sciagnalem tylne kolo i mało zawału nie dostałem jak zobaczyłem w jakim są stanie tarcze ;) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mało zawału nie dostałem jak zobaczyłem w jakim są stanie tarcze

Bo pewnie zacisk nie pracuje wcale i tarcze oblazły rudą...ja zregenerowałem sobie zaciski...nowe linki i klocki i tarcze od razu odżyły...powoli wżery po rdzy znikają...a wątpię abym za dołożenie 150 zł udało by mi się zmienić auto na lepsze.

 

A płaty rdzy ładnie się młoteczkiem usuwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.mam paska b3 2e.zaciski regenerowane 2 razy + nowe linki.Po 2 m-cach tył prawy się zapieka.Więc abo mam zaciski do d... albo meches mnie w ciula robi?:dupabladaI tylko je wd rozruszał.I właśnie myśle o wymianie na alu z golfa 4 lub octavii. Pozdrawiam Wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
albo meches mnie w ciula robi?

Gwarantuje Ci że tak...

 

właśnie myśle o wymianie na alu z golfa 4 lub octavii.

Sam to zrobisz czy znowu dasz jakiemuś magikowi?

 

Rozumiem że nie każdy ma warunki na dłubanie w aucie...ale trzeba mieć chociaż jakiegoś zaufanego mechanika...

Czasami warto jednak pobawić się ze starymi zaciskami...są proste i pancerne...poza tą felerną ośką co rdzewieje....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik rozruszał Ci zacisk i po regeneracji. ośka po porządnym oczyszczeniu z rdzy i przesmarowaniu odpowiednim smarem już tak szybko się nie odezwie ( no i nowa gumka ta na wierzchu musi być)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co do mechesów,myślałem że są zaufani.Teraz jadę do 100% gościa tylko że kasuje słono za robotę.Dlatego wybrałem taniej ale co za tym idzie gorzej.A samemu ani warunków do dłubania, ani umiejętności.Zakupiłem zaciski od Bory mam nadzieję że będą pasować :D Mam zamiar pojechać w przyszłym tygodniu do gościa,niech oceni stare i nowe.Dam znać co z tego wyszło.Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko zaciski alu. u mnie siędzą z golfa IV już prawie trzy lata. jeśli dobrze pamiętam to w zaciskach alu jest inna średnica gwintu, a przewód elastyczny ma trochę inną konstrukcję. kupiłem w sklepie do golfa IV. jakieś 20-30 pln sztuka. najlepiej kupić w komplecie ze śrubką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.A więc meches stwierdził że te zaciski od Bory nie pasują!Ponieważ jest inna średnica i pozostaje regeneracja starych.Może od Golfa IV pasują ale od Bory nie.Nie miałem możliwości,żeby zdobyć tak na przymiarkę zaciski od IV-rki,Jeżeli ktoś może to niech zrobi dokładne zdjęcia jak u niego wyglądają zaciski alu.I może jakiś opis.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc meches stwierdził że te zaciski od Bory nie pasują!Ponieważ jest inna średnica

inna średnica czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
inna średnica czego?

Pewnie to..

Do montażu będzie nam potrzebna przejściówka M12x1 (zacisk golf) na M10x1 (przewód 35i) mozna go kupic na alledrogo od tego użytkownika

 

I może jakiś opis

Szukać się nie chce

http://forum.vw-passat.pl/threads/99336-Wymiana-tylnych-zaciskow-hamulcowych-zeliwo-na-aluminium-SPRAWNY-hamulec-reczny-%29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co do średnicy to nie wiem czego,ponieważ telefonicznie mi tak powiedział.A że byłem w pracy to nie rozgadywałem się tylko powiedziałem niech regeneruje stare.

Dziękuje za link z opisem i zdjęciami.Z tym szukaniem to trochę racja i trochę mało polotu,ponieważ jestem sporadycznie na forum.

Dam znać jak wyszła naprawa.Jeszcze raz dziękuję.Pozdrawiam. :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności