Jump to content
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Recommended Posts

A mój PD awx130 konny przy -14 pali od "strzała" Jak ma sie wszystko sprawne to musi palić.

 

 

Ale kolego Ty powiedz własnie koeldze co moze byc nie sprawne a nie sie chwalisz ze Twoj pali od strzała, kogo to interesuje ... NIKOGO dzisiaj ci pali od strzała a jutro moze ci nie zapalic ... Wiec sie nie wymadrzaj tutaj tylko udziel koledze rady ... a jak nie masz pojecia to sie nie udzielaj ... Bo to normalne ze jak bedzie wszystko ok tak jak kolega napisał wyzej to bedzie palił od pierwszego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

witajcie

widzę że mrozy minęły temat ucichł! tak więc ja z zapytaniem do was jak wasze auta palą teraz? bo moje pali doskonale w porównaniu

z tym co jest na filmie nie długo przyjdą z powrotem i pewnie będzie to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co tu porównujesz, skoro są zerowe bądź dodatnie temperatury. Po wymianie świec - mój pali identycznie przy +5 jak i przy -15. Jeden strzał rozrusznika i chodzi :D I nie grzałem świec po 2-3 razy. Włączam zapłon, znika spirala i start. A mniemam, ze takie grzanie to G.... daje a nawet szkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Majkel, synchro miałeś w granicy 0.6-1.1 czyli na hydraulicznym tłumiku drgań norma:)

 

A pamiętasz może, które parametry miałem nie tak? Bo na bank takie były :) W sumie może zapisałeś moje logi to byś mi na pw podesłał, to sam bym sobie popatrzył :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zamieszczone przez gery3

do wszystkich co moga pomoc. Pacjet Passat B5 1,9 TDI 90KM AHU, problem nie odpali jak jest ponizej +5 stopni. A teraz do rzeczy odpalenie teogo auta w zimne mrozne dni graniczy z cudem praktycznie mozna wycheltac nowke akumulator i nic sie nie dzieje az tu nagle lup i zaskakuje , nie raz tzreba ze 2 min krecic aby zapalil. Jak jest tylko troche cieply pali na dotyk. teraz co juz zostalo w nim zrobione aby nie bylo ze sparwdz to czy tamto. Na poczatek sprezanie wymieniono pierscienie , uszczelki glowicy glowica sparwdzona, swiece i uklad zarzenia sparwny, filtr paliwa nowy zaworki zwrotne sparwne, rozrzad nowy kat ustawiony,odczyty z vag jak odpali dawka 3,45mg dawka podczas odpalania przy -8 stopni 44,82 mg na zimnym na letnim jak juz dobrze palil byla 22,56mg.

Zaczyna brakowac mi pomyslow co moze byc tego nie palenia na zimnym silniku zostala jeszcze pomapa lub nastawnik. Ma ktos jakas fachowa rade?

Auto kumpla i juz naprawde nie wiem co dale w nim robic bo poszlo w remonty juz mase kasy;/

 

Witam ponownie. Auto nadal jest uziemone jak nawet jest 0 stopni aby go odpalic mozna zakrecic akumulator, dodam zostalo sparwdzone sprezanie wszedzie 25 , wymieniona pompa wtryskowa, sprawdzone wtryski. skonczyly juz mi sie pomysly. objawy krecenia to silnik chodzi jakby na 2 cyl (kopci niespalonym paliwem) nie reaguje na nic po ponownej probie to samo po 4/5 pusci czarnego baka i wskakuje na normalna prace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie doczytalem sie czy wyjmowales wtryski i dales do stprawdzenia? Bo warto by je sprawdzic. Wymiana pierscieni, hmm po co? Olej wpierdzielal? Bo do odpalania to nie widze potrzeby, aby w koszt poszedles:(

Vag ma to do siebie ze pokazuje niby jest ok, ale zakladajac wtryski na maszyne sie okazuje ze sa one do kitu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Odświeżę troszkę temat i pozwolę sobie opisać problem z moim Passatem 1.9 TDI 97r 110KM. Z dnia na dzień pojawił się problem z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju. Wydawało mi się, że stało się to za sprawą niższych temperatur na dworze jednak się myliłem. Cała diagnostyka rozpoczęła się od sprawdzenia układu elektrycznego. Sprawdziłem akumulator, świece żarowe i alternator nie znalazłem błędów ani problemów. Teraz pozostała część paliwowa, którą też sprawdziłem ( cofanie się paliwa, filtr paliwa, wężyki ). Rozrusznik i alternator sprawdzony. Teraz został już rozrząd ale i on jest prawidłowy. Wróciłem do pompy wtryskowej i tu pojawiło się kilka ciekawostek. Po wczytaniu z VAG'a bloków 000 mój kąt wtrysku wynosi 38 ( bez uruchomionego silnika ) troszkę za mało. Próba ustawienia tego kąta poprzez regulacje pompy nie dała rezultatu. Jedynie udało się ustawić kąt na biegu jałowym który teraz wynosi około 50 do 54. Jednak problem nie ustał auto ma problem z uruchomieniem silnika rozgrzanego do około 90C. Pali za 2 lub 3 razem. Jak jest zimny to szybciej rozładuję akumulator niż odpalę. Mam porobionych kilka logów ale nie posiadam doświadczenia , które należy robić przy takich objawach. Proszę o podpowiedź co można jeszcze sprawdzić. Jutro zajmę się rozbiórką pompy i spróbuję wymienić komplet uszczelek lecz ciągle mam obawy o ten dziwny kąt wtrysku na włączanym zapłonie,. Dlaczego jest taki niski i nie mogę go ustawić ? Czy ktoś potrafi mi pomóc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz jeszcze jaka masz dawke paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. Pierscienie byly wymienione bo bral olej a szczelina byla taka ze wrona by przeleciala, wrtyski wczoraj sparwdzone sa idealne dawki juz sparwdzane kilkakrotnie.Sprzet diagnostyczny jakim dysponuje VCDS 12.x.x , VAS 5052, VAS 5051B oraz stary podczciwy ATAL z soft dla vw To auio ma tyko problem na zimno jak jest tylko lekko cieple pali w miare dobrze, popa zostala wymieniona poniewaz po weryfikacji u specjalisty koszt naprawy mijal sie z celem (po prostu nadawala sie na zlom)

Kolega berthtml widze ma podobny przypadek

Edited by gery3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze swoim autem miałem podobny problem, jak zimny był to długo kręcił zanim załapał, a jak już załapał to przez chwile nierówno chodził (jak by nie na wszystkie gary) i zaraz było wszystko ok. Nawet jak stał w garażu całą noc to miał problemy żeby odpalić, i nie ważne czy to było -5 czy + 3 stopnie. Kupiłem nowe świece (BERU) wymieniłem , sprawdziłem stare (były NGK) i wszystkie były dobre !

Pomyślałem że na darmo wymieniłem je, do tego jeszcze kupiłem filtr paliwa (MANN) i też go wymieniłem (wcześniej mechanik włożył jakiegoś chinola filtr, a mój sobie zatrzymał ;/ ) Teraz auto pali od kopa ;) nieważne czy silnik zimny czy ciepły, pali tak samo. I świece niby były dobre, i filtr niedawno wymieniany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WItam. Dzis po wczorajszym zaslepieniu zaworu EGR i przysiepieszeniu zaplonu do 65 odaplil rano po okolo 8 obrotach walem choc bylo w miare cieplo bo +4 to jeszcze nigdy wczesniej tak szybko nie zapalil.

 

znalazlem ten watek http://forum.vw-passat.pl/threads/17048-1-9-TDI-110-AFN-przestawiony-rozrzad i chyba mam rozwiazanie bo faktycznie kolo pasowe sie kolysze jak silnik chodzi

Edited by gery3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego WojtasTDI w sumie ja mam silnik na PD ale też miałem problem z odpalaniem w mróz, powiem tak po kupieniu auta też zerknełem na świece 3 były spalone boscha kupiłem nowe ngk i auto pali jak traktor w mróz zreszta zamieszczałem film w tym temacie te ngk świece sprawdzałem kilka razy wszystkie grzeją (wykrencałem) moze są jakieś lipne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolego WojtasTDI w sumie ja mam silnik na PD ale też miałem problem z odpalaniem w mróz, powiem tak po kupieniu auta też zerknełem na świece 3 były spalone boscha kupiłem nowe ngk i auto pali jak traktor w mróz zreszta zamieszczałem film w tym temacie te ngk świece sprawdzałem kilka razy wszystkie grzeją (wykrencałem) moze są jakieś lipne ?

 

stawiam ze uszczelki na pompkach sa do wymiany (znany temat) do tego pewnie jak jest duzy przebieg bedzie trzeba tulejowac gniazda w glowicy po wyjeciu pompek bedzie widac czy sa progi, Nie raz same nowe oringi zalatwiaja sprawe jednak jak sa duze progi w gniazdach trzeba regenerowac glowice:/ Na slasku taka usluge oferuje firma Polok. Na twoim miejscu wymienilbym te oringi nie sa drogie, mozna zrobic to samemu :) po wymienie nie zapomnij o regulalacji mechanicznej pompek. Przy wscisnietym wtryskiwaczu luzujesz kontre delikatnie dokrecasz srube regulacyjna do oporu nastepnie luzujesz o 180 stopni dokrecasz kontre i tak dla kazdego wtrysku niektore zrodla podaja 215 stopni jedak ja robie wszystkie na 180 i jest git.

Edited by gery3

Share this post


Link to post
Share on other sites
stawiam ze uszczelki na pompkach sa do wymiany (znany temat) do tego pewnie jak jest duzy przebieg bedzie trzeba tulejowac gniazda w glowicy po wyjeciu pompek bedzie widac czy sa progi, Nie raz same nowe oringi zalatwiaja sprawe jednak jak sa duze progi w gniazdach trzeba regenerowac glowice:/ Na slasku taka usluge oferuje firma Polok. Na twoim miejscu wymienilbym te oringi nie sa drogie, mozna zrobic to samemu :) po wymienie nie zapomnij o regulalacji mechanicznej pompek. Przy wscisnietym wtryskiwaczu luzujesz kontre delikatnie dokrecasz srube regulacyjna do oporu nastepnie luzujesz o 180 stopni dokrecasz kontre i tak dla kazdego wtrysku niektore zrodla podaja 215 stopni jedak ja robie wszystkie na 180 i jest git.

 

Niestety uszczelniacze wymienione pompki w dobrej kondycji paliwo się nie cofa jak jest 0 to pali ok tak do -5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niestety uszczelniacze wymienione pompki w dobrej kondycji paliwo się nie cofa jak jest 0 to pali ok tak do -5

skoro wymieniles swiece sprwadz czy idzie zasilanie na nie odlacz jedna z nich podepnij np. zarowka w miejsce jednej swiecy, wypnij wtyczke z czujnika temp aby uzyskac max czas grzania zarowka ma swiecic. za sterowanie odpowiada tez przekaznik 219 znajduje sie w tym miejscu

Share this post


Link to post
Share on other sites
skoro wymieniles swiece sprwadz czy idzie zasilanie na nie odlacz jedna z nich podepnij np. zarowka w miejsce jednej swiecy, wypnij wtyczke z czujnika temp aby uzyskac max czas grzania zarowka ma swiecic. za sterowanie odpowiada tez przekaznik 219 znajduje sie w tym miejscu

 

tak też sprawdzałem i prąd dochodzi na każdą świece , pomijając ten temat wiesz może jak sprawdzić vagiem ile zostało do wymiany

oleju bo szukam ale dokładnie nie mogę znaleźć

Share this post


Link to post
Share on other sites

w VCDS wchodzisz w inspekcja serwisowa vag zapewne ma podobnie i tam bedziesz mogl odczytac dane

tak też sprawdzałem i prąd dochodzi na każdą świece , pomijając ten temat wiesz może jak sprawdzić vagiem ile zostało do wymiany

oleju bo szukam ale dokładnie nie mogę znaleźć

podaj odczyt z vag jakima kat wtrysku nie pamitam dokladnie ktora grupa w PD ale ktores z piewszych tam powino byc -6 do 6 powino byc -3,5 do -4 ta wartosc jest stala, jesli jakis mechanik robi rozrzad na blokadach to zapewne zapomnial ze w PD tez sie ustawia kat kolem na walku rozrzadu. Przy org pasku i ustawieniu tylko na blokadach wychodzi na 0 wiec trzeba go cofnac troszke

Edited by gery3

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie kąt wtrysku, a synchronizacja, i ma być ustawiona na 0, a zakres tolerancji jest -3 do+3 powyżej lub ponizej tej wartosci silnik może nie odpalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 do+3 powyżej lub ponizej tej wartosci silnik może nie odpalic.
odpali , ale z tego co pamiętam powyżej wartości 5,5 czy nawet 6 nie odpali i jedyne co wtedy należy zrobić to błąd skasować ( bo się pojawi) i przestawić synchro w bliższą odległość do 0-ra. Bez skasowania błędu nie odpali mimo że sunchro ustawimy na 0. To testowałem na sobie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy