Jarek 3 Zgłoś #681 Napisano 7 Lutego 2014 witajcie widzę że mrozy minęły temat ucichł! tak więc ja z zapytaniem do was jak wasze auta palą teraz? bo moje pali doskonale w porównaniu z tym co jest na filmie nie długo przyjdą z powrotem i pewnie będzie to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #682 Napisano 7 Lutego 2014 A co tu porównujesz, skoro są zerowe bądź dodatnie temperatury. Po wymianie świec - mój pali identycznie przy +5 jak i przy -15. Jeden strzał rozrusznika i chodzi I nie grzałem świec po 2-3 razy. Włączam zapłon, znika spirala i start. A mniemam, ze takie grzanie to G.... daje a nawet szkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel1615 Zgłoś #683 Napisano 7 Lutego 2014 Majkel, synchro miałeś w granicy 0.6-1.1 czyli na hydraulicznym tłumiku drgań norma:) A pamiętasz może, które parametry miałem nie tak? Bo na bank takie były W sumie może zapisałeś moje logi to byś mi na pw podesłał, to sam bym sobie popatrzył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #684 Napisano 7 Lutego 2014 Nie pamiętam i logów już raczej nie mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gery3 Zgłoś #685 Napisano 13 Lutego 2014 Zamieszczone przez gery3 do wszystkich co moga pomoc. Pacjet Passat B5 1,9 TDI 90KM AHU, problem nie odpali jak jest ponizej +5 stopni. A teraz do rzeczy odpalenie teogo auta w zimne mrozne dni graniczy z cudem praktycznie mozna wycheltac nowke akumulator i nic sie nie dzieje az tu nagle lup i zaskakuje , nie raz tzreba ze 2 min krecic aby zapalil. Jak jest tylko troche cieply pali na dotyk. teraz co juz zostalo w nim zrobione aby nie bylo ze sparwdz to czy tamto. Na poczatek sprezanie wymieniono pierscienie , uszczelki glowicy glowica sparwdzona, swiece i uklad zarzenia sparwny, filtr paliwa nowy zaworki zwrotne sparwne, rozrzad nowy kat ustawiony,odczyty z vag jak odpali dawka 3,45mg dawka podczas odpalania przy -8 stopni 44,82 mg na zimnym na letnim jak juz dobrze palil byla 22,56mg. Zaczyna brakowac mi pomyslow co moze byc tego nie palenia na zimnym silniku zostala jeszcze pomapa lub nastawnik. Ma ktos jakas fachowa rade? Auto kumpla i juz naprawde nie wiem co dale w nim robic bo poszlo w remonty juz mase kasy;/ Witam ponownie. Auto nadal jest uziemone jak nawet jest 0 stopni aby go odpalic mozna zakrecic akumulator, dodam zostalo sparwdzone sprezanie wszedzie 25 , wymieniona pompa wtryskowa, sprawdzone wtryski. skonczyly juz mi sie pomysly. objawy krecenia to silnik chodzi jakby na 2 cyl (kopci niespalonym paliwem) nie reaguje na nic po ponownej probie to samo po 4/5 pusci czarnego baka i wskakuje na normalna prace. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #686 Napisano 13 Lutego 2014 Nie doczytalem sie czy wyjmowales wtryski i dales do stprawdzenia? Bo warto by je sprawdzic. Wymiana pierscieni, hmm po co? Olej wpierdzielal? Bo do odpalania to nie widze potrzeby, aby w koszt poszedles:( Vag ma to do siebie ze pokazuje niby jest ok, ale zakladajac wtryski na maszyne sie okazuje ze sa one do kitu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
berdhtml Zgłoś #687 Napisano 13 Lutego 2014 Witam. Odświeżę troszkę temat i pozwolę sobie opisać problem z moim Passatem 1.9 TDI 97r 110KM. Z dnia na dzień pojawił się problem z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju. Wydawało mi się, że stało się to za sprawą niższych temperatur na dworze jednak się myliłem. Cała diagnostyka rozpoczęła się od sprawdzenia układu elektrycznego. Sprawdziłem akumulator, świece żarowe i alternator nie znalazłem błędów ani problemów. Teraz pozostała część paliwowa, którą też sprawdziłem ( cofanie się paliwa, filtr paliwa, wężyki ). Rozrusznik i alternator sprawdzony. Teraz został już rozrząd ale i on jest prawidłowy. Wróciłem do pompy wtryskowej i tu pojawiło się kilka ciekawostek. Po wczytaniu z VAG'a bloków 000 mój kąt wtrysku wynosi 38 ( bez uruchomionego silnika ) troszkę za mało. Próba ustawienia tego kąta poprzez regulacje pompy nie dała rezultatu. Jedynie udało się ustawić kąt na biegu jałowym który teraz wynosi około 50 do 54. Jednak problem nie ustał auto ma problem z uruchomieniem silnika rozgrzanego do około 90C. Pali za 2 lub 3 razem. Jak jest zimny to szybciej rozładuję akumulator niż odpalę. Mam porobionych kilka logów ale nie posiadam doświadczenia , które należy robić przy takich objawach. Proszę o podpowiedź co można jeszcze sprawdzić. Jutro zajmę się rozbiórką pompy i spróbuję wymienić komplet uszczelek lecz ciągle mam obawy o ten dziwny kąt wtrysku na włączanym zapłonie,. Dlaczego jest taki niski i nie mogę go ustawić ? Czy ktoś potrafi mi pomóc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #688 Napisano 13 Lutego 2014 sprawdz jeszcze jaka masz dawke paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gery3 Zgłoś #689 Napisano 14 Lutego 2014 (edytowane) witam. Pierscienie byly wymienione bo bral olej a szczelina byla taka ze wrona by przeleciala, wrtyski wczoraj sparwdzone sa idealne dawki juz sparwdzane kilkakrotnie.Sprzet diagnostyczny jakim dysponuje VCDS 12.x.x , VAS 5052, VAS 5051B oraz stary podczciwy ATAL z soft dla vw To auio ma tyko problem na zimno jak jest tylko lekko cieple pali w miare dobrze, popa zostala wymieniona poniewaz po weryfikacji u specjalisty koszt naprawy mijal sie z celem (po prostu nadawala sie na zlom) Kolega berthtml widze ma podobny przypadek Edytowane 14 Lutego 2014 przez gery3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #690 Napisano 14 Lutego 2014 Ja ze swoim autem miałem podobny problem, jak zimny był to długo kręcił zanim załapał, a jak już załapał to przez chwile nierówno chodził (jak by nie na wszystkie gary) i zaraz było wszystko ok. Nawet jak stał w garażu całą noc to miał problemy żeby odpalić, i nie ważne czy to było -5 czy + 3 stopnie. Kupiłem nowe świece (BERU) wymieniłem , sprawdziłem stare (były NGK) i wszystkie były dobre ! Pomyślałem że na darmo wymieniłem je, do tego jeszcze kupiłem filtr paliwa (MANN) i też go wymieniłem (wcześniej mechanik włożył jakiegoś chinola filtr, a mój sobie zatrzymał ;/ ) Teraz auto pali od kopa nieważne czy silnik zimny czy ciepły, pali tak samo. I świece niby były dobre, i filtr niedawno wymieniany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gery3 Zgłoś #691 Napisano 14 Lutego 2014 (edytowane) WItam. Dzis po wczorajszym zaslepieniu zaworu EGR i przysiepieszeniu zaplonu do 65 odaplil rano po okolo 8 obrotach walem choc bylo w miare cieplo bo +4 to jeszcze nigdy wczesniej tak szybko nie zapalil. znalazlem ten watek http://forum.vw-passat.pl/threads/17048-1-9-TDI-110-AFN-przestawiony-rozrzad i chyba mam rozwiazanie bo faktycznie kolo pasowe sie kolysze jak silnik chodzi Edytowane 14 Lutego 2014 przez gery3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek 3 Zgłoś #692 Napisano 14 Lutego 2014 Kolego WojtasTDI w sumie ja mam silnik na PD ale też miałem problem z odpalaniem w mróz, powiem tak po kupieniu auta też zerknełem na świece 3 były spalone boscha kupiłem nowe ngk i auto pali jak traktor w mróz zreszta zamieszczałem film w tym temacie te ngk świece sprawdzałem kilka razy wszystkie grzeją (wykrencałem) moze są jakieś lipne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gery3 Zgłoś #693 Napisano 14 Lutego 2014 (edytowane) Kolego WojtasTDI w sumie ja mam silnik na PD ale też miałem problem z odpalaniem w mróz, powiem tak po kupieniu auta też zerknełem na świece 3 były spalone boscha kupiłem nowe ngk i auto pali jak traktor w mróz zreszta zamieszczałem film w tym temacie te ngk świece sprawdzałem kilka razy wszystkie grzeją (wykrencałem) moze są jakieś lipne ? stawiam ze uszczelki na pompkach sa do wymiany (znany temat) do tego pewnie jak jest duzy przebieg bedzie trzeba tulejowac gniazda w glowicy po wyjeciu pompek bedzie widac czy sa progi, Nie raz same nowe oringi zalatwiaja sprawe jednak jak sa duze progi w gniazdach trzeba regenerowac glowice:/ Na slasku taka usluge oferuje firma Polok. Na twoim miejscu wymienilbym te oringi nie sa drogie, mozna zrobic to samemu po wymienie nie zapomnij o regulalacji mechanicznej pompek. Przy wscisnietym wtryskiwaczu luzujesz kontre delikatnie dokrecasz srube regulacyjna do oporu nastepnie luzujesz o 180 stopni dokrecasz kontre i tak dla kazdego wtrysku niektore zrodla podaja 215 stopni jedak ja robie wszystkie na 180 i jest git. Edytowane 14 Lutego 2014 przez gery3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek 3 Zgłoś #694 Napisano 15 Lutego 2014 stawiam ze uszczelki na pompkach sa do wymiany (znany temat) do tego pewnie jak jest duzy przebieg bedzie trzeba tulejowac gniazda w glowicy po wyjeciu pompek bedzie widac czy sa progi, Nie raz same nowe oringi zalatwiaja sprawe jednak jak sa duze progi w gniazdach trzeba regenerowac glowice:/ Na slasku taka usluge oferuje firma Polok. Na twoim miejscu wymienilbym te oringi nie sa drogie, mozna zrobic to samemu po wymienie nie zapomnij o regulalacji mechanicznej pompek. Przy wscisnietym wtryskiwaczu luzujesz kontre delikatnie dokrecasz srube regulacyjna do oporu nastepnie luzujesz o 180 stopni dokrecasz kontre i tak dla kazdego wtrysku niektore zrodla podaja 215 stopni jedak ja robie wszystkie na 180 i jest git. Niestety uszczelniacze wymienione pompki w dobrej kondycji paliwo się nie cofa jak jest 0 to pali ok tak do -5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gery3 Zgłoś #695 Napisano 15 Lutego 2014 Niestety uszczelniacze wymienione pompki w dobrej kondycji paliwo się nie cofa jak jest 0 to pali ok tak do -5 skoro wymieniles swiece sprwadz czy idzie zasilanie na nie odlacz jedna z nich podepnij np. zarowka w miejsce jednej swiecy, wypnij wtyczke z czujnika temp aby uzyskac max czas grzania zarowka ma swiecic. za sterowanie odpowiada tez przekaznik 219 znajduje sie w tym miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek 3 Zgłoś #696 Napisano 15 Lutego 2014 skoro wymieniles swiece sprwadz czy idzie zasilanie na nie odlacz jedna z nich podepnij np. zarowka w miejsce jednej swiecy, wypnij wtyczke z czujnika temp aby uzyskac max czas grzania zarowka ma swiecic. za sterowanie odpowiada tez przekaznik 219 znajduje sie w tym miejscu tak też sprawdzałem i prąd dochodzi na każdą świece , pomijając ten temat wiesz może jak sprawdzić vagiem ile zostało do wymiany oleju bo szukam ale dokładnie nie mogę znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gery3 Zgłoś #697 Napisano 15 Lutego 2014 (edytowane) w VCDS wchodzisz w inspekcja serwisowa vag zapewne ma podobnie i tam bedziesz mogl odczytac dane tak też sprawdzałem i prąd dochodzi na każdą świece , pomijając ten temat wiesz może jak sprawdzić vagiem ile zostało do wymianyoleju bo szukam ale dokładnie nie mogę znaleźć podaj odczyt z vag jakima kat wtrysku nie pamitam dokladnie ktora grupa w PD ale ktores z piewszych tam powino byc -6 do 6 powino byc -3,5 do -4 ta wartosc jest stala, jesli jakis mechanik robi rozrzad na blokadach to zapewne zapomnial ze w PD tez sie ustawia kat kolem na walku rozrzadu. Przy org pasku i ustawieniu tylko na blokadach wychodzi na 0 wiec trzeba go cofnac troszke Edytowane 15 Lutego 2014 przez gery3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #698 Napisano 15 Lutego 2014 nie kąt wtrysku, a synchronizacja, i ma być ustawiona na 0, a zakres tolerancji jest -3 do+3 powyżej lub ponizej tej wartosci silnik może nie odpalic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #699 Napisano 15 Lutego 2014 3 do+3 powyżej lub ponizej tej wartosci silnik może nie odpalic.odpali , ale z tego co pamiętam powyżej wartości 5,5 czy nawet 6 nie odpali i jedyne co wtedy należy zrobić to błąd skasować ( bo się pojawi) i przestawić synchro w bliższą odległość do 0-ra. Bez skasowania błędu nie odpali mimo że sunchro ustawimy na 0. To testowałem na sobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek 3 Zgłoś #700 Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) ostatnio sprawdzałem ten kąt wtrysku i mieścił się w normie 1,5+ ale jeszcze sprawdzę dokładnie ale na razie auta nie mam pod ręko sprawdziłem dokładnie na jałowym wynosi 1,4 Edytowane 16 Lutego 2014 przez Jarek 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach