Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

do tego co miałem dolałem na orlenie drugie tyle i dało tylko na chwilę efekt, a ostatnie tankowanie było za granicą i normalnie wróciłem 600 km

Na Orlenie paliwo nie jest jakieś cudowne, ale możesz dolać benzyny w stosunku 1:12, do pompowtrysków nie polecam.

Ja nigdy nie byłem przekonany do dodatków "uszlachetniających", w zimę stosuję powyższy przepis i nigdy nie było problemów.

Dodam że w listopadzie wymieniony filtr paliwa i dziennie robię 30-60 km, czyli auto porządnie jest rozgrzane.

 

---------- Dodano o 21:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:23 ----------

 

do wszystkich co moga pomoc. Pacjet Passat B5 1,9 TDI 90KM AHU, problem nie odpali jak jest ponizej +5 stopni. A teraz do rzeczy:) odpalenie teogo auta w zimne mrozne dni graniczy z cudem praktycznie mozna wycheltac nowke akumulator i nic sie nie dzieje az tu nagle lup i zaskakuje , nie raz tzreba ze 2 min krecic aby zapalil. Jak jest tylko troche cieply pali na dotyk. teraz co juz zostalo w nim zrobione aby nie bylo ze sparwdz to czy tamto. Na poczatek sprezanie wymieniono pierscienie , uszczelki glowicy glowica sparwdzona, swiece i uklad zarzenia sparwny, filtr paliwa nowy zaworki zwrotne sparwne, rozrzad nowy kat ustawiony,odczyty z vag jak odpali dawka 3,45mg dawka podczas odpalania przy -8 stopni 44,82 mg na zimnym na letnim jak juz dobrze palil byla 22,56mg.

Zaczyna brakowac mi pomyslow co moze byc tego nie palenia na zimnym silniku zostala jeszcze pomapa lub nastawnik. Ma ktos jakas fachowa rade?

Auto kumpla i juz naprawde nie wiem co dale w nim robic bo poszlo w remonty juz mase kasy;/

Pompa wtryskowa najprawdopodobniej siada skoro o niej nic nie napisałeś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na nia tez stawiam ale dziwne ze jak tylko jest troche cieplej lub silnik jest nawet lekko cieply pali na dotyk i ma wigor nawet dymka nie pusci .

Jak pisal przedmowca czujniki sparwdzone wszecie byly realne temp.

zastanawiam sie czy nie szwankuje nastawnik dawki poniewaz zatanawiajace jest to dlugie krecenie i w pewnym mom jakby cos sie odblokowalo silnik odpala chodzi rowno jedna na poczatku walnie dyma jakby byl zalany ropa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrob moze doswiadczenie

kiedys tak w ciezarowce robilem bo tez cos z pompa bylo

 

rano przed odpaleniem polej wrzatkiem pompe i zobacz jak odpali po tym zabiegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

Moj rytuał co roku.

Najpóźniej na listopad wymiana filtra paliwa - KONIECZNIE!!!

Sprawdzić aku u mechanika

Sprawdzić świece żarowe u mechanika

 

 

Nie ma bata musi odpalic. Przy -18 jedno grzanie, jeden strzal i gada. Zadnych problemów.

 

jak zdarza się że kulam małe przebiegi, to w razie "W" aku pod prostownik

Edytowane przez kapsun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te silniki to jakaś porażka ilu ludzi ma ten sam problem z rannym odpaleniem w mróz tle kasy już włożyłem i dalej kręcenie kręcenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
te silniki to jakaś porażka ilu ludzi ma ten sam problem z rannym odpaleniem w mróz tle kasy już włożyłem i dalej kręcenie kręcenie

Nie mam tego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
te silniki to jakaś porażka ilu ludzi ma ten sam problem z rannym odpaleniem w mróz tle kasy już włożyłem i dalej kręcenie kręcenie

 

Ciekawe...też mam silnik "porażkę" a pali na dotyk nawet przy -20. Kolega Kapsun dobrze napisał, zimą w dieslu koniecznie : dobra akuma, filtr paliwa, świece, niechrzczone paliwo i musi palić. Jeżeli nie pali to należy szukać przyczyny w elektryce, elektronice, mechanice - ciśnienie sprężania. W silnikach PD bardzo częstą przyczyną problemów z uruchamianiem silnika są uszczelniacze na pompkach i same wiązki pompowtryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy padniętych uszczelniaczach oleju by przybywało.. Mój pali ale muszę kręcić go lekko 10s...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko przy padniętych uszczelniaczach oleju by przybywało..

 

Nie zawsze padnięte uszczelniacze powodują przybywanie oleju. Znajomy w T5 2.5 TDI miał problemy z rozruchem zimnego silnika. Przyczyną były uszczelniacze pompek a oleju nie przybywało. Uszczelek w pompce jest chyba 4 więc nie wszystkie uszczelniają między olejem a paliwem, chociaż pewien nie jestem :) Pompki mogą być również źle wyregulowane lub padnięte . Może być również zbyt niskie ciśnienie z pompy tandemowej lub z pompy zasilającej w zbiorniku lub zapowietrzanie się układu. Nie każdy przypadek jest taki sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co wy na taką zagadkę bo mam właśnie taką z AJM kolegi. Rano bardzo ciężko odpala, na początku głuche kręcenie a puźniej jeden, drugi,....... i załapie. Auto po odpaleniu chodzi super, jest moc nie telepie i zero ciemnego dymu. Zostały zmienione gumki na pompkach, druga pompa vacum (podmianka) zmierzone ciśnienie na pompie i na wyjściu ze zbiornika i czy paliwo się nie cofa i wszystko jest jak być powinno. Kompresja, świece i paliwo ok. Co wy na to??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co wy na to??

rozrusznik jak kręci rano, jakie napięcie dostaje bezpośrednio poprzez kable pomierzyć na rozruszniku- najlepiej na 2 mierniki jeden na aku drugi na rozrusznik- ( właśnie kolega taką rade mi doradził w podobnym przypadku wczoraj) co winny okazał się kabel zasilający rozrusznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Popieram zdanie kolegi Kapsun. Sprawne podstawowe wymienione przez kolegę podzespoły i problemu nie powinno być.

Piszecie, że 1,9 ciężko odpala........ hmmmm, od trzech tygodni mam dopiero te auto i powiem wam, że odpala idealnie, tak jak powinno, [temp spadała do -20]. Mam porównanie do Avensisa 2,0 d4d, którego posiadam jako drugie auto od paru już lat. Z Toyotą przy tych mrozach mam już cholerne problemy.

Pozdrawiam :dobrze:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem uszczelniacze na PD filtr paliwa nowy aku nowe zaworki zwrotne świece nowe grzeją i dalej muszę kręcić zanim zacznie łapać jak załapie pare sek. nierówno pracuje zaraz wraca wszystko do normy i pali na dotyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ten sam problem auto kupione we wrześniu 2013 roku także mam go krótko na dzień dobry wymiana pompy Vacum Tandem bo po wieczorze nie odpalał i było ok zaznaczam że kupiona używka firmy LUK teraz bym zmienił na Bosch bo ponoć LUK się rozszczelnia przyszły mrozy i problem długo trzeba pokręcić zanim zaskoczy chwilke pokula i ładnie chodzi potem jak zgasze od kopa odpala zaznaczam że jak odpali to taki biały dym jakby w ogóle świece nie grzały i odpalał bez grzania mam świece żarowe firmy ISKRA niby sprawdzane we wrześniu na krótko pod akumulator działają wszystkie nie wiem ja myśle że może świece żarowe coś z przekaźnikiem albo nieszczęsna pompa Vacum a co wy na to koledzy pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ubiegły piątek wymieniałem uszczelki pod pompo wtryskami historia taka że mechanik podpiął komputer żeby sprawdzić pompki wszystko ok skasował 50 zł za jakieś 3min roboty,potem mówi że to na 99% te uszczelki pod PD albo uszczelka pod vakumpompo dobra zmienił te uszczelki koszt 300zł nic nie dało! zastanawiam się nad wymianą tej uszczelki pod vakum ale nie wiem czy to coś da jak

myślicie?? bo to kolejne koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to vaku to nie miałaby na to wpływu temp zewnętrzna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może zwiększyć dawkę rozruchową vagiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w ubiegły piątek wymieniałem uszczelki pod pompo wtryskami historia taka że mechanik podpiął komputer żeby sprawdzić pompki wszystko ok skasował 50 zł za jakieś 3min roboty,potem mówi że to na 99% te uszczelki pod PD albo uszczelka pod vakumpompo dobra zmienił te uszczelki koszt 300zł nic nie dało! zastanawiam się nad wymianą tej uszczelki pod vakum ale nie wiem czy to coś da jak

myślicie?? bo to kolejne koszty.

Jak mechanik sprawdzał pompki pokazywał ci pomiar z bloków 13,18,23 czy sprawdził 4 blok? co mowi czujnik g62 jak jest zimno?Jak swiece zarowe?Moze sie zapowietrzać układ paliwowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedział że pompki są ok nie wiem czy sprawdza blok 4 czujnik sprawdzałem wcześniej na kompie u innego i nic nie pokazało ale świece gżeje ok15 sek. jak jest np.-13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie świece ok 5 sekund i się wyłaczaja MARTYNA a ten czujnik przed odpalaniem sprawdzić Vagiem tak jest tam jakaś opcja zakładka żeby sprawdzić pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności