marcinba0502 Zgłoś #1 Napisano 30 Kwietnia 2006 Witam, mam problem z odpalaniem ( 1,9 TDI, AFN ). Muszę go bardzo długo kręcić żeby zaskoczył. Jak już zapali jeżdzi jak szalony, żadnych objawów. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #2 Napisano 30 Kwietnia 2006 objawy slabego odpalania(przerabiane): slaby aku (chodzby swieczki byly ok to jak nie dostanie kopa na rozruchu to nie odpali) ktoras swieczka jest juz upalona = dlugo Ci sie swieca swieczki? Jak dlugo to pewnie kotras swieca (tdi odpalaja nawet na 2) Ja stawiam na aku jezeli dlugo go musisz krecic a nie wazne czy jest cieply czy zimny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinba0502 Zgłoś #3 Napisano 30 Kwietnia 2006 aku jest nowy i kręci jak szalony, czy swiece zawsze grzeją sie jak sie odpala ?? Na liczniku kontrolka świec świeci sie krótko. Jak juz jest ciepły na przewodach idących do świec nie było prądu(+), czy tak powinno byc ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #4 Napisano 1 Maja 2006 Sprawdż kąt wtrysku.Jak wymieniałeś ostatnio rozrząd to tym bardziej. Jak będzie ok. to poza takimi sprawami jak świece warto spr. jeszcze kompresję. Jak jest ciepły to świece nie grzeją -tak jest ok. :619: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #5 Napisano 1 Maja 2006 kat wtysku sie ustawia w tych tdi-kach ...? po co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #6 Napisano 1 Maja 2006 Kąt ustawia się aby spalanie przebiegało jak najefektywniej -tzn żeby uzyskać odp. moc i zużycie paliwa. Silniki typu 90 i 110 km -są wyposażone w pompę wtryskową rotacyjną jak starsze konstrukcje -z tą zmianą że pompa ta sterowana jest elektronicznie i paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania za pomocą 2-stopniowych wtryskiwaczy (max. ciś wtrysku rzędu 400bar -dla porównania pompowtryskiwacze uzyskują ok 1500-1600bar).Zły kąt wtrysku(a w zasadzie początek tłoczenia) powoduje że paliwo dostaje się do cylindra za wcześnie lub zapóźno i silnik może nie chcieć się uruchamiać lub mieć nie taką moc. Po wymianie rozrządu zawsze trzeba sprawdzić kąt ponieważ pasek rolki i napięcie nigdy nie jest takie same i mogą być drobne odchyłki. Oczywiście w pompie tej występuje takie cudo jak tłoczek przestawiacza kąta ,ale pełni on funkcje przyśpieszacza kąta wraz ze wzrostem prędkości obrotowej ,żeby poprawnie wszystko działało to muszą być zachowane poprawne nastawy podstawowe pompy -da się je sprawdzić vagiem i wyregulować przestawiając pompę lekko w prawo lub lewo w zależności czy mamy kąt zawczesny czy za póżny lub dla bardziej obeznanych w temacie za pomocą czujnika zegarowego, tzn przy dużym przestawieniu bez czujnika i tak się nie obejdzie. :621: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #7 Napisano 1 Maja 2006 a jak klekocze za glosno to tez moze byc spowodowane zlym katem wtrysku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #8 Napisano 1 Maja 2006 jak będzie za póżny to będzie bardziej klekotał (tzw. twarda praca ) i wydech będzie się bardziej nagrzewał :621: :619: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #9 Napisano 2 Maja 2006 Mój klekocze i mocy niewiele, czy może to być kąt wtrysku ? Bo jeśli tak to jest to bardzo dobra wiadomość :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saper Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2010 Panowie moj vw w 30-sto stopniowe mrozy odpalal nawet ,gdy okazalo sie ,ze wszystkie swiece sa do d....hhhehee sam jak sie o tym dowiedzialem to bylem w szoku!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2010 A teraz Marcin popatrz powyżej na datę postu #9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2010 wymienilem swiece wczoraj i jak jest zimny tzn nie odpalany tego samego dnia bardzo ciezko pali,przejedae sie rano na wieczor wsiadam i odpalam bez problemu,,dobrze kreci a nie moze zaskoczyc ;/;/ czyzby sprawdzenie kata? powiedzcie mi ile to kosztuje? w ajm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #13 Napisano 5 Października 2010 Od pewnego czasu mam podobny problem. Rano (ok 2 st C) świece grzeją się około 4 sekund, odpala po dwu sekundowych ruchu rozrusznika. Zatrzęsie silnikiem, obroty wskoczą na 1100 i od razu spadają na 900. Dziś zauważyłem po odpaleniu sporą chmurę dymu. Czy powinienem wymienić świece czy problem tkwi w czymś innym? Poza tym wydaje mi się, że auto powinno być mocniejsze. Sporo muszę potrzymać pedał na dwójce by osiągnąć 60 km/h, dodatkowo auto od 140 dosyć ciężko przyspiesza. Ostatnio na autostradzie na odcinku 2 km udało mi się osiągnąc V-170 km/h? Czy przypadek z odpalaniem może być powiązany z osiągami? Pozdrawiam i liczę na pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jupi1 Zgłoś #14 Napisano 6 Października 2010 Ja po programie u Rogala mam cos tak ustawione ze po calej nocy w zimie tez musze 2 razy pokrecic... Rogal pytal sie czy jest garazowany i z tego co pamietam regulowal cos wlasnie przy rozrzadzie (chodzilo o przeniesienie momentu troche wyzej), ale ogolnie za drugim razem nawet w duze mrozy odpala wiec wole miec lepszy przebieg momentu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czuj Zgłoś #15 Napisano 6 Listopada 2010 podepnę się do tematu mianowicie problem polega na tym iż nie odpala mi passek tak jak powinien muszę go ze 4 sekundy pokręcić a gdy go zgaszę i zapalę jeszcze raz pali od strzała wymienione zostały wszystkie filtry rozrząd rozrusznik naprawiona i uszczelniona pompa wtryskowa nowe świece tylko aku jest stary ale kręci normalnie.Mam jeszcze problem otóż wariuje mi wskaznik paliwa i od temperatury wymieniłem czujnik paliwa i to samo cały układ jest odpowietrzony co może być przyczyną tego żłego odpalania bo już straciłem nerwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2010 Wymień czujnik temp.cieczy chłodzącej ,skoro wariuje.U mnie minionej zimy objawy były podobne,po banalnej wymianie tegoż czujnika nie mam żadnych problemów w tej materii,koszt ok.60 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czuj Zgłoś #17 Napisano 7 Listopada 2010 a w którym miejscu się znajduje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
.G.G. Zgłoś #18 Napisano 7 Listopada 2010 czujnik temperatury znajduje się przy bloku silnika z prawej strony na górnym, średnim wężu idącym z chłodnicy jest oznaczony żółtym pierścieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron Zgłoś #19 Napisano 7 Listopada 2010 witam ja mam problem trochę inny, natomiast uruchamia się w miarę szybko tylko towarzyszy temu głośna praca coś w rodzaju stuku i trwa to około 5 sekund nie dłużej co to może być? głównie podczas zimnego silnika , wczoraj byłem u mechanika i na początek próbujemy ze świecami żarowymi jedna akurat padła , myślicie że to pomoże? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magg23 Zgłoś #20 Napisano 7 Listopada 2010 świece przy tych temp wcale się nie włączają,może któryś zawór ci stuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach