Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z odpalaniem ( 1,9 TDI, AFN ). Muszę go bardzo długo kręcić żeby zaskoczył. Jak już zapali jeżdzi jak szalony, żadnych objawów. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

objawy slabego odpalania(przerabiane):

 

slaby aku (chodzby swieczki byly ok to jak nie dostanie kopa na rozruchu to nie odpali)

 

ktoras swieczka jest juz upalona ==> dlugo Ci sie swieca swieczki? Jak dlugo to pewnie kotras swieca (tdi odpalaja nawet na 2)

 

Ja stawiam na aku jezeli dlugo go musisz krecic a nie wazne czy jest cieply czy zimny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aku jest nowy i kręci jak szalony, czy swiece zawsze grzeją sie jak sie odpala ??

Na liczniku kontrolka świec świeci sie krótko. Jak juz jest ciepły na przewodach idących do świec nie było prądu(+), czy tak powinno byc ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Sprawdż kąt wtrysku.Jak wymieniałeś ostatnio rozrząd to tym bardziej. Jak będzie ok. to poza takimi sprawami jak świece warto spr. jeszcze kompresję. Jak jest ciepły to świece nie grzeją -tak jest ok. :619:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

kat wtysku sie ustawia w tych tdi-kach ...? po co :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Kąt ustawia się aby spalanie przebiegało jak najefektywniej -tzn żeby uzyskać odp. moc i zużycie paliwa. Silniki typu 90 i 110 km -są wyposażone w pompę wtryskową rotacyjną jak starsze konstrukcje -z tą zmianą że pompa ta sterowana jest elektronicznie i paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania za pomocą 2-stopniowych wtryskiwaczy (max. ciś wtrysku rzędu 400bar -dla porównania pompowtryskiwacze uzyskują ok 1500-1600bar).Zły kąt wtrysku(a w zasadzie początek tłoczenia) powoduje że paliwo dostaje się do cylindra za wcześnie lub zapóźno i silnik może nie chcieć się uruchamiać lub mieć nie taką moc. Po wymianie rozrządu zawsze trzeba sprawdzić kąt ponieważ pasek rolki i napięcie nigdy nie jest takie same i mogą być drobne odchyłki.

Oczywiście w pompie tej występuje takie cudo jak tłoczek przestawiacza kąta ,ale pełni on funkcje przyśpieszacza kąta wraz ze wzrostem prędkości obrotowej ,żeby poprawnie wszystko działało to muszą być zachowane poprawne nastawy podstawowe pompy -da się je sprawdzić vagiem i wyregulować przestawiając pompę lekko w prawo lub lewo w zależności czy mamy kąt zawczesny czy za póżny lub dla bardziej obeznanych w temacie za pomocą czujnika zegarowego, tzn przy dużym przestawieniu bez czujnika i tak się nie obejdzie. :621:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

a jak klekocze za glosno to tez moze byc spowodowane zlym katem wtrysku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

jak będzie za póżny to będzie bardziej klekotał (tzw. twarda praca ) i wydech będzie się bardziej nagrzewał :621: :619:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972

Mój klekocze i mocy niewiele, czy może to być kąt wtrysku ?

Bo jeśli tak to jest to bardzo dobra wiadomość :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie moj vw w 30-sto stopniowe mrozy odpalal nawet ,gdy okazalo sie ,ze wszystkie swiece sa do d....hhhehee sam jak sie o tym dowiedzialem to bylem w szoku!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz Marcin popatrz powyżej na datę postu #9 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienilem swiece wczoraj i jak jest zimny tzn nie odpalany tego samego dnia bardzo ciezko pali,przejedae sie rano na wieczor wsiadam i odpalam bez problemu,,dobrze kreci a nie moze zaskoczyc ;/;/ czyzby sprawdzenie kata? powiedzcie mi ile to kosztuje? w ajm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu mam podobny problem. Rano (ok 2 st C) świece grzeją się około 4 sekund, odpala po dwu sekundowych ruchu rozrusznika. Zatrzęsie silnikiem, obroty wskoczą na 1100 i od razu spadają na 900. Dziś zauważyłem po odpaleniu sporą chmurę dymu. Czy powinienem wymienić świece czy problem tkwi w czymś innym? Poza tym wydaje mi się, że auto powinno być mocniejsze. Sporo muszę potrzymać pedał na dwójce by osiągnąć 60 km/h, dodatkowo auto od 140 dosyć ciężko przyspiesza. Ostatnio na autostradzie na odcinku 2 km udało mi się osiągnąc V-170 km/h? Czy przypadek z odpalaniem może być powiązany z osiągami?

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po programie u Rogala mam cos tak ustawione ze po calej nocy w zimie tez musze 2 razy pokrecic... Rogal pytal sie czy jest garazowany :) i z tego co pamietam regulowal cos wlasnie przy rozrzadzie (chodzilo o przeniesienie momentu troche wyzej), ale ogolnie za drugim razem nawet w duze mrozy odpala wiec wole miec lepszy przebieg momentu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się do tematu mianowicie problem polega na tym iż nie odpala mi passek tak jak powinien muszę go ze 4 sekundy pokręcić a gdy go zgaszę i zapalę jeszcze raz pali od strzała wymienione zostały wszystkie filtry rozrząd rozrusznik naprawiona i uszczelniona pompa wtryskowa nowe świece tylko aku jest stary ale kręci normalnie.Mam jeszcze problem otóż wariuje mi wskaznik paliwa i od temperatury wymieniłem czujnik paliwa i to samo cały układ jest odpowietrzony co może być przyczyną tego żłego odpalania bo już straciłem nerwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik temp.cieczy chłodzącej ,skoro wariuje.U mnie minionej zimy objawy były podobne,po banalnej wymianie tegoż czujnika nie mam żadnych problemów w tej materii,koszt ok.60 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w którym miejscu się znajduje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury znajduje się przy bloku silnika z prawej strony na górnym, średnim wężu idącym z chłodnicy jest oznaczony żółtym pierścieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam problem trochę inny, natomiast uruchamia się w miarę szybko tylko towarzyszy temu głośna praca coś w rodzaju stuku i trwa to około 5 sekund nie dłużej co to może być? głównie podczas zimnego silnika , wczoraj byłem u mechanika i na początek próbujemy ze świecami żarowymi jedna akurat padła , myślicie że to pomoże? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece przy tych temp wcale się nie włączają,może któryś zawór ci stuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności