Skocz do zawartości
Gość UkasHel

Pedał hamulca twardy!!!

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie było podobnie: pedał twardy

okazało się że króciec który wychodzi z pompy vacu obluzował się (ten na który jest zakładany wężyk)

zakleiłem klejem dwu-składnikowym i problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy bardzo pomocny wątek u mnie objawy były identyczne ruszająca się końcówka, oklepałem ją kluczem nasadowym 22 i młotkiem użyłem kleju do metalu i hamulce ożyły i turbo pracuje żwawiej. Zauważyłem jeszcze że rurka od vacuum była wytarta od osłony silnika więc zapobiegawczo okleiłem w tym miejscu taśmą izolacyjną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

W swoim passacie mam identyczny problem.

 

Wymiana pompy wacum. Wymiana serwa i wymiana zaworu zwrotnego. Niestety nic nie pomogło. Pedał hamulca za 3 4 razem robi się twardy. 1 i 2 hamuje prawidłowo. Wszystkie przewody podciśnieniowe sprawdzone. Odlaczone i zaslepione turbo aby wykluczyć tam problem. Ale hamulec jak twardy za trzecim razem tak było i jest dalej. Już nie mam siły. Jest opcja ze pompa lub serwo które zmieniłem tez jest walniete. Ale objaw z kazda częścią jest taki sam. POMOCY!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem po odpaleniu silnika pedał hamulca jest twardy po chwili jest lepiej jednak kiedy nacisnę kilka razy słychać syczenie i jak trzymam pedał wpada proszę. O pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ma problem mianowicie po nocy jak wsiądę jest twardy pedał hamulca.zauważyłem także że podczas jazdy jak nacisnę szybko kilka razy pedał też staje się twardy co to może być proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

nie zakładając nowego wątku, to napiszę tu. Otóż mam mały problem, albo i wyolbrzymiam. Po nocnym postoju, przed odpaleniem paszteta, zauważyłem ze pedał hamulca jest od razu twardy. Po odpaleniu, pedał robi sie miękki i hamuje doskonale. Wszystko wraca do normy. Czy jest to normalne zjawisko ? Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce, gdzie zamontowany jest króciec do serwa, którym można swobodnie ruszyć i słychać delikatne syczenie z tego miejsca. Nie powinno być to szczelne ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrówki ;)

serwo.jpg

Edytowane przez paweloo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno pewnie być, ja musiałem wymienić pompę vacum, bo się rozlatywała. Miałem ten sam problem. Twardy pedał hamulca rano i jak trzy razy szybko dusiłem na hamulec to był ich brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinno pewnie być, ja musiałem wymienić pompę vacum, bo się rozlatywała. Miałem ten sam problem. Twardy pedał hamulca rano i jak trzy razy szybko dusiłem na hamulec to był ich brak.

 

Konieczko, a miałeś jeszcze jakieś inne objawy poza twardym heblem ? U mnie pompa vacum jest raczej sprawna, bo po wciśnięciu mocno twardego hebla i odpalenie auta, hebel odpuszcza. Tak samo podczas jazdy, jak pompuje hamulcem to normalnie hamuje i nie robi sie twardy. Tylko zastanawia mnie przy tym serwie ta nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Mam Passata B5 1.9 TDI AJM 1999r. Tarcze klocki, płyn w dobrym stanie, zmieniane niedawno. Samochód zadbany w bardzo odbrym stanie technicznym - 209 tys km przebiegu.

 

Od miesiąca dwóch mam problemy z hamowaniem. Najpierw coś lekko popiskiwało w hamulcach, teraz dzwięki ustały, tarcze są ładne równo wytarte, samochód hamuje równo.

 

Kilka miesięcy temu zaobserwowałem, że na rozgrzanym silniku na postoju na wolnych obrotach lekko drgały obroty silnika. Czuć było drgania czasami.

 

Teraz problem jest taki, że po odpaleniu slinika coś syczy w okolicach serwa (nie klima bo specjalnie probowalem takze na ECON). Po zgaszeniu silnika jeszcze przez sekunde moze kilka syczy i ustaje. Gdy zahamuje raz to jako tako hamuje, ale kilkukrotne wciśniecie hamulca powoduje ze pedal robi sie twardy i slabo hamuje. Ciezko jest zahamowac by zblokowac kola, chyba ze na sniegu.

 

Odływy mam drożne, kiedyś kilka lat temu była sytuacja, że woda tam stała, ale to dawno temu i od tamtej pory jest luz, oczyscilem z ojcem kanaly itp.

 

 

Z tego co czytalem to serwo, pompa vacum lub jakies przewody.

 

Co radzicie mi zrobic (nie znam sie za bardzo na samochodach).

 

 

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konieczko, a miałeś jeszcze jakieś inne objawy poza twardym heblem ? U mnie pompa vacum jest raczej sprawna, bo po wciśnięciu mocno twardego hebla i odpalenie auta, hebel odpuszcza. Tak samo podczas jazdy, jak pompuje hamulcem to normalnie hamuje i nie robi sie twardy. Tylko zastanawia mnie przy tym serwie ta nieszczelność.

ja po odpaleniu też miałem miękki. Ale pompa tak czy siak była podobno walnięta. Objawiało się to też w czasie jazdy, jak szybko nadusisz kilka razy hamulec. Po którymś robił się znów twardy. Jeśli tego nie masz to może faktycznie, albo masz niedrożne kanały odpływu wody i Ci gdzieś do układu zaciąga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja po odpaleniu też miałem miękki. Ale pompa tak czy siak była podobno walnięta. Objawiało się to też w czasie jazdy, jak szybko nadusisz kilka razy hamulec. Po którymś robił się znów twardy. Jeśli tego nie masz to może faktycznie, albo masz niedrożne kanały odpływu wody i Ci gdzieś do układu zaciąga...

 

Nie no, u mnie podczas jazdy i na postoju (na odpalonym silniku) możesz dusić hebel 10razy i lekko twardnieje, ale moment i odpuszcza. Tylko tyle że twardy po nocy jak postoi. Ale w sobotę zaobserwowałem ze jeden przewód miałem zagięty, który idzie od zaworka w grodzi do N18. Zobaczę po pracy dzisiaj czy twardy będzie, bo dzisiaj rano zaspany odpaliłem bez hamulca pasiata ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Posiadam passata 1.9 tdi 2002 rocznik 130KM. Mam problem z hamulcami a mianowicie pedal hamulca albo caly czas jest twardy albo po wcisnieciu szybko dwukrotnie robi sie twardy. Mechanik powiedzial ze sprawdzil czy w serwie niema wody, wymienil plyn i powiedzial ze popma vacum jest uszkodzona poniewaz daje slabe podcisnienie i w wezyku znalazl sladowe ilosci oleju. Czy ktos moglby mi powiedziec czy jest mozliwosc regeneracji pompy vacum czy jednak trzeba kupic za 700 zl boscha bodajze. Z tego co wyczytalem pompka vacum sluzy jako pompa paliwa i podcisnienia. Proszeo pomoc gdyz borykam sie z tym problemem juz jakis czas a pierwszy raz pedal hamulca zblokowalo mi przy duzych mrozach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie. Posiadam passata 1.9 tdi 2002 rocznik 130KM. Mam problem z hamulcami a mianowicie pedal hamulca albo caly czas jest twardy albo po wcisnieciu szybko dwukrotnie robi sie twardy. Mechanik powiedzial ze sprawdzil czy w serwie niema wody, wymienil plyn i powiedzial ze popma vacum jest uszkodzona poniewaz daje slabe podcisnienie i w wezyku znalazl sladowe ilosci oleju. Czy ktos moglby mi powiedziec czy jest mozliwosc regeneracji pompy vacum czy jednak trzeba kupic za 700 zl boscha bodajze. Z tego co wyczytalem pompka vacum sluzy jako pompa paliwa i podcisnienia. Proszeo pomoc gdyz borykam sie z tym problemem juz jakis czas a pierwszy raz pedal hamulca zblokowalo mi przy duzych mrozach.

 

 

Poczytaj ten wątek kolegów z forum audi

https://a4-klub.pl/topic/229374-vaccum-pompa-tandemowa-dzia%C5%82anie-monta%C5%BC-wymiana/ zwróć uwagę na numery OEM poszukaj w internecie i portalach aukcyjnych a zobaczysz ,że cena pompy nie jest aż taka wysoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie. Posiadam passata 1.9 tdi 2002 rocznik 130KM. Mam problem z hamulcami a mianowicie pedal hamulca albo caly czas jest twardy albo po wcisnieciu szybko dwukrotnie robi sie twardy. Mechanik powiedzial ze sprawdzil czy w serwie niema wody, wymienil plyn i powiedzial ze popma vacum jest uszkodzona poniewaz daje slabe podcisnienie i w wezyku znalazl sladowe ilosci oleju. Czy ktos moglby mi powiedziec czy jest mozliwosc regeneracji pompy vacum czy jednak trzeba kupic za 700 zl boscha bodajze. Z tego co wyczytalem pompka vacum sluzy jako pompa paliwa i podcisnienia. Proszeo pomoc gdyz borykam sie z tym problemem juz jakis czas a pierwszy raz pedal hamulca zblokowalo mi przy duzych mrozach.

ja płaciłem za nowe TRW -450zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest też obszerny temat na Naszym forum. Pompę Boscha można już kupić za 150 zł, jak się dobrze poszuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy pedał sie robi twardy np po dwukrotnym wcisnieciu i za drugim jest twardy to w 70 procentach jest gdzies przypieczony albo klocek na prowadnicy albo cala prowadnica w tych gumach albo poprostu tłoczek sie nie cofa do koncza tzn wzery czy peknieta guma tłoczka rdza... w tym przypadku wystepuje taki sam objaw jak by pompa vacum padła czyli nie nadazala z podcisnieniem "słaba wydajnosc" to jest praktycznie ten sam objaw i wiekszosc obstawia wlasnie pompy serwa a w wiekszosci przypoadków wystarczy rozebrac zaciski poczyscic prowadnice sprawdzic tłoczki i przesmarowac prowadzenie klocka i sworznie w gumach specjalnym smarem BOSCHA do zacisków hamulcowych...

 

pompy na ogoł psuja sie ale nie padaja jakos na potege sa w miare wytrzymałe te vacum tak samo serwa tym bardziej jak woda nie stała w nich i nie zamarzła zima...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

 

Problem jest taki:

 

Jadę sobie i hamowanie za każdym razem mam inne. Dosłownie każdą kombinację mam na krótkim odcinku.

Pedał jest twardy / miękki i schodzi głęboko / płytko a hamowanie jest bardzo skuteczne / średnio skuteczne / mało skuteczne. Możecie sobie łączyć dowolnie te stany.

 

Serwo wymienione na nówkę, pompa vacuum sprawna bo badana i jest bardzo wydajna. Szybko podaje podciśnienie i mogę deptać wiele razy.

 

O co chodzi, że co hamowanie to inna jego skuteczność? Co ma na to wpływ oprócz serwa i pompu vacuum ?

Dziś znowu jechałem i deptałem sobie 5 razy raz po raz, za każdym razem elegancja francja. Ujechałem 300 metrów robię test i pedał już inaczej pracuje, a za kolejne 300 metrów inaczej. No kurwicy można dostać. Co może być przyczyną ?

 

Płyn hamulcowy ma około roku - ATE SL6, kółka niedawno odpowietrzane więc wleciał świezy płyn w sporej ilości, przewody podciśnieniowe i łączenia wydają się szczelne.

 

 

Druga sprawa to odpowietrzanie pompy ABS za pomocą VCDS. Pojechałbym to zrobić ale zgłupiałem już totalnie. Jedni piszą, że wystarczy tylko puścić procedurę która trwa te 10 sekund i tyle. Koniec. Inni piszą, że trzeba uzupełniać płyn, albo kręcić odpowietrznikami. Jak to wkońcu jest bo tylko kurnerwicy się dostaje jak nie można złapać pewności. Tutaj opis procedury http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=8

 

Podnoszę auto, w VCDS puszczam procedurę, trwa to chwilę, opuszczam auto i się zwijam tak ? No wszystko na to wskazuje, że tak ale już naczytałem się tyle sprzecznych głosów, że poprostu nie wiem.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z hamulcami mianowice pedal hamulca jest nardzo twardy i grzeja sie przednie kola raz prawe raz lewe (wymienione wszystkie gumki na tloczkacz i prowadniczkach)pedal jest tak twardy ze tylko musne hamulec a auto staje deba i w tedy hamulce trzymaja bo auto nie stoczy sie z malej gorki. Dodam ze ostatnio pekł mi wezyk podcisnienia kolo zawosu n18 i pedal sie zrobil miekki taki jak powinien byc wezyk naprawilem to pedal sie zrobil znowu bardzo twardy co mkze byc przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę, że problem z hamulcami w b5 i b5fl jest bardzo powszechny. Ja również go przerabiałem. Aby hamulce nabrały pełnej sprawności wykonałem następujące rzeczy:

- wymiana vacu pompy na bosch (kupiona używka chyba z jakiegoś seata dość nowego za mniej więcej 120zł z wysyłką)

- wymiana łącznika gumowego na grodzi (stary był już sparciały i prawdopodobnie zaciskał się od podciśnienia)

- ogarnięcie zacisków (czyszczenie itp)

- wymiana tarcze oraz klocków na przyzwoitej jakości

 

Po tych zabiegach autko hamuje "normalnie" tzn. tak jak powinno być na tarczach 288 ... jak ktoś ma problem z twardniejącym hamulcem to na 90 % będzie vacu do wymiany (można prosto to sprawdzić) oraz za jakieś 28zł w vw łącznik na grodzi silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzic ta vacum pompe chodzi ci konkternie o ten kruciec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności