Skocz do zawartości
Gość podikar

Ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość podikar

Witam, mam problem z Passatem B5 1,9 TDi 110 KM, a mianiowicie ubywa mi woda z zbiornika od ukladu chłodzenia i nie wiadomo gdzie wycieka... ten korek wymienilem bo jakis osad jasny byl na zbiorniku wiec myslalem ze moze tu wycieka ale kupilem nowy i dalej lipa... na warsztat odstawilem i nie moga zlokalizowac albo twierdza ze gdzies dostaje sie do komory spalania i trzeba planowac glowice zeby uszczelnic!!! a na podjezdzie jak stoi to centralnie pod silnikiem jest duza plama tego plynu zawsze i trzeba dolewac srednio co ok 3 dni. Poradzcie cos :zawstydzony: pozdrawiam :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor

Hmm, jeśli jest plama pod autem to znaczy, że jest wyciek i raczej tu nieszczelna uszczelka chyba nie wchodzi w gre. No chyba, że wszystka na raz. Jeśli jest wyciek to powinno sie móc go zlokalizować. Zacznij od dokładnego przejrzenia chłodnicy. Ja u siebie musiałem wymienić, bo niestety jest to słaby punkt naszych aut. Zazwyczaj jak puszcza to gdzieś na łączeniu środka aluminiowego z bocznymi plastikowymi listwami. Jeśli masz płyn w jakimś kolorze, to może zdołasz zaobserwować go gdzieś tam. Ogółem musiałbyś wejść pod auto i ściągnąć osłonę no i popatrzeć dokładnie. Można też patrzeć mniej więcej, w którym miejscu robi się plama pod autem i tam szukać.

Drugą raczej słabą rzeczą jest plastikowy krucieć dochodzący do silnika. On też często puszcza. Myślę, że Twoi mechanicy jednak jakoś niedokładnie szukali, bo przy tak dużym wycieku jak mówisz to raczej powinno się dac zaobserwować.

Poszukaj tez na forum o tym, bo sporo juz było podobnych przypadków

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkręć osłonę pod silnikiem i szukaj wycieku. Taki wyciek powinno się zlokalizować bez większego problemu. Szukaj po chłodnicy, przewodach… Maź na korku może sygnalizować walnięta uszczelkę pod głowicą, masz też taką maź na korku od wlewu oleju? I do układu chłodzenia nie wlewa się samej wody tylko płyn chłodniczy bądź koncentrat który rozrabia się z wodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugą raczej słabą rzeczą jest plastikowy krucieć dochodzący do silnika.

 

ja bym stawiał na ten kruciec - miałem podobny problem - nie było widać ubytku bo woda z chłodnicy leciała po silniku i parowała. Zdejmnij pokrywę silnika - ten plastyk u góry i luknij. Cena krućca w aso to 45 zł i wymiana nie jest skąplikowana - pół godziny roboty.

 

aaa, jeszcze jedno - nie kupuj zamienników po 19zł bo to lipa

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomson

Witam miałem podobny problem choć nie w takiej ilości sprawdż pompę wody

lubi puszczać u mnie była uszczelka pod głowicą i ciśnienie wyrzucało płyn ze zbiorniczka

przelewem od dołu.Załóż gumowy balonik na króciec u dołu zbiorniczka i pojeżdż pare dni jak

uszczelka to balonik będzie pełny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był problem z krućcem plastikowym.

Poprzedni właściciel go wymienił (nie wiem czy org.) i przestało lecieć.

Od 3 dni znika mi po przejeździe do i z pracy (ok. 30km w każdą str.) ok 1,5-2l płynu. Pod samochodem jest plama.

po jeździe odkręcam korek zbiornika wyrównawczego (zmniejszam ciśnienie) wtedy przestaje ubywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł_Niewiadomy

Witam Serdecznie kolegów jak to w życiu bywa i mnie pech dopadł mam ubytki płynu i to zaje.....e, ale tylko jak jade na trase jakieś 200-300km bo jak pomykam koło domku to jest ok.

poszperałem troszkę na forum i znalazłem kilka opcji: 1.uszczelka

olej normalny nie przybywa ,płyn normalny, jak dodam gazu to nie ma bombelków w zbiorniczku, nie dymi jak bagnet wyjmę i wąż ten gruby od chłodnicy nie twardnie jak dodaję gazu!

2. wycieki Brak jakichkolwiek plam pod autkiem, posypałem nawet mąką blok i belkę pod chłodnicą i nic

3. korek ostatnio po krótkiej trasie do sklepu (kupiłem uszczelniacz:-) ) odkręciłem korek ze zbiorniczka i wyj....o mi płyn powrotem i strasznie bulgotało więc pomyślałem że to korek i zamówiłem.

Jakieś pomysły?

Jak założe korek to to podzielę się opiniami!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,miałem podobny problem,wymiana uszczelki pod głowicą załatwiło sprawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie korka (w sklepie 9 zł) objawy całkowicie znikły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość patarek

Witam

 

ja proszę o następującą pomoc.

 

Tak jak poprzednicy mam wyciek - na postoju - znika okolo 5 mm plynu na godzinke ze zbiornika. Widzę na chlodnicy po prawej stronie rdzę a takze różowy nalot - plyn mam koloru różowego.

Problem polega na tym iż jestm 800 km od polski i muszę jakos dojechać. dokladnie jestem w holandii.

czy ktos mi moze poradzić czy moge kupic jakies tymczasowe uszczelnienie ukladu? jakis plyn lub srodek ktory mi to na czas dojazdu do polski rozwiaze problem.

 

zaznaczam iz chyba nie jest to problem uszczelki bo plyn ucieka mi na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak poprzednicy mam wyciek - na postoju - znika okolo 5 mm plynu na godzinke ze zbiornika. Widzę na chlodnicy po prawej stronie rdzę a takze różowy nalot - plyn mam koloru różowego.

Problem polega na tym iż jestm 800 km od polski i muszę jakos dojechać. dokladnie jestem w holandii.

czy ktos mi moze poradzić czy moge kupic jakies tymczasowe uszczelnienie ukladu? jakis plyn lub srodek ktory mi to na czas dojazdu do polski rozwiaze problem.

a nie jest tak, że ucieka Ci tylko do pewnego momentu-minimum i od tej chwili jakby reką odciął.

Jeśli tak masz to spokojnie dojedziesz do domu, oczywiście sprawdzając co jakiś czas stan i w razie czego uzupełniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość patarek

Juz zlokalizowalem wyciek - faktycznie mam dziurawa chlodnice - no i nie pozostaje mi nic innego jak dolewac w trakcie jazdy plynu.

 

dzieki za klopot juz wszystko wiem.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

boommax ponad miesiąc temu zalałem do max w ciągu dwóch dni zjechał mi na min i tak trzyma już miesiąc czy to coś nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Koledzy

U mnie ten sam problem-gdzieś znika!ale chciałem zapytać czy ktoś z was ściągał dolną pokrywę silnika?odkręciłem przód i wisiało mi na środku.czy tam są jakieś śruby do odkręcenia lub może wystarczy szarpnąć i wyjdzie.Jak zauważyłem przednia osłona jest chyba na zakładkę z tylną?

Podpowiedzcie jakieś solucje na ten temat

 

z góry dzieki Jacol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz gdzies bylo na forum o tym, ja mam podobnie, jak doleje na max to zaraz gdzies to ubywa, stanie na min i stoi do usranej smierci :), wiec te typy tak maja:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslisz że to norma?dzisiaj poluzowałem troche korek zobaczymy czy rano to cos da.ladna bryka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdiagnozowałem wyciek.Jest temu winny wąż który idzie z pompy wody dalej do chłodzenia silnika.Przy pompie wody zaraz za obejmą sciskającą wąż sie poci i caly jest bardzo miekki.Może ktoś z was wymieniał taki wąż bo dojście do niego jest ciężki.Prosze o wskazówki

 

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis zauwazylem ze mam troche malo plynu ale dawno nie zagladalem to nie wiem od jakiego czasu tak jest...Mam pytanie.. czy petrygo,borygo czy jakis inny ogolnie dostepny plyn miesza sie z tym rozowym plynem VW..??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja dzis zauwazylem ze mam troche malo plynu ale dawno nie zagladalem to nie wiem od jakiego czasu tak jest...Mam pytanie.. czy petrygo,borygo czy jakis inny ogolnie dostepny plyn miesza sie z tym rozowym plynem VW..??

 

Dlaczego pytasz, nie możesz dolać oryginała VW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności