Skocz do zawartości
Gość podikar

Ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka?

Rekomendowane odpowiedzi

Po odpaleniu białego dymu brak :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to problem raczej dla turbiny niż dla silnika. 90'C przecież nie jest zabójczą temp dla niego

 

Wiadomo że w b5 i b5fl wskazania temp. z zegarów przy sprawnym czujniku nie są idealne a orientacyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiadomo że w b5 i b5fl wskazania temp. z zegarów przy sprawnym czujniku nie są idealne a orientacyjne.
Zawsze wskazują 90C gdy realny pomiar mieści się w zakresie 75-110C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ok. A jaki to ma wpływ na główny temat?

Skoro producent zakłada takie odchylenia jak piszecie -15/+20 to nie ma to wpływu na wzrost ciśnienia w układzie.

Na szczęście nie jest to jedyny wskaźnik temp więc można podłączyć interfejs i sprawdzić wszystkie wskaźniki. Chociaż pomoże to jak umarłemu kadzidło ;-)

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i ok. A jaki to ma wpływ na główny temat?

Skoro producent zakłada takie odchylenia jak piszecie -15/+20 to nie ma to wpływu na wzrost ciśnienia w układzie.

Na szczęście nie jest to jedyny wskaźnik temp więc można podłączyć interfejs i sprawdzić wszystkie wskaźniki. Chociaż pomoże to jak umarłemu kadzidło ;-)

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

bez interfejsu można w climatronik wejść przy naciśnięciu econ+(temp -)+(wentylator -) i na kanale u mnie np:45 pokazuje dokładną temperaturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bez interfejsu można w climatronik wejść przy naciśnięciu econ+(temp -)+(wentylator -) i na kanale u mnie np:45 pokazuje dokładną temperaturę.
Działa to tylko w Pb i nie we wszystkich rocznikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wiele tematów, pytałem na grupach na fb, i dostałem jedną odpowiedź - uszczelka pod głowicą. Ale... no właśnie.

Przy mocnym dodawaniu gazu dymi na biało i ubywa dużo płynu, jazda głównie po autostradzie miedzy 120 - 170 km/h Zrobiłem test i jeździłem tak ok 1000 km, dolałem ok 3 litry.

Przy spokojnej jeździe i powolnym dodawaniu gazu nie widziałem dymu (pod światło) Jeździłem maksymalnie 130 km/h też głównie autostrada, po 1200km dolałem niecały litr.

Zbiornik płynu po jeździe jest mokry, góra, oraz ten odpowietrznik pod nim. Za to zaworek (czarne, okrągłe) pod korkiem jest suche, jakby wywalało płyn gwintem od korka. Węże twarde.

Nie ma bąbelków pod korkiem przy odpalonym silniku, ale po zgaszeniu i odkręceniu go dymi z niego ale chyba to normalne (?).

Wykluczam chłodniczke egr, bo takowej nie mam.  Podgrzewacz paliwa jest delikatnie mokry od płynu, i nie wygląda za ciekawie tzn. trochę przyrdzewiały, jakby swoje już przeżył.

Jeszcze coś sprawdzić? Chciałbym wykluczyć tę nieszczęsną uszczelkę ale tracę już nadzieje ;)

 

Edytowane przez uki19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto dymi na biało więc płyn dostaje się do komór spalania. 

Więcej płynu spalane jest przy szybkiej forsownej jeździe bo w układzie chłodzenia jest wyższe ciśnienie. Bardzo możliwe, że przy dużym ciśnieniu płyn wyrzucany jest też jakimś zaworem bezpieczeństwa np w korku zbiornika wyrównawczego dlatego jest mokry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności