Skocz do zawartości
Gość podikar

Ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak rano pójdziesz do auta to najpierw odkręcić korek od zbiorniczka płynu i jak pójdzie ciśnienie to dla mnie sprawa jasna czyli uszczelka

 

Podepnę się do tematu, co prawda sprawa dotyczy golfa nie paska ale to przecież też VW :pardon.

A co jeśli ciśnienie i owszem idzie, płynu ubywa ale olej czyściuteńki, nie przybywa go i "masła" na korku od oleju też nie ma :wazuuup

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samo |-O

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak rano pójdziesz do auta to najpierw odkręcić korek od zbiorniczka płynu i jak pójdzie ciśnienie to dla mnie sprawa jasna czyli uszczelka

 

Po nocy odkrecilem korek i cisza. Ciśnienia brak. Co w takiej sytuacji? Wczesniej przejechalem ok 130km. Jakie pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co Ci mówią mechanicy?? odwiedź kilku lub kilkunastu, może wpadnie który mądry co jest - ostateczność to uszczelka i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówią żeby jeździć az coś kucnie bardziej i będzie wiadomo... Ale wolałbym nie ryzykować awarii w trasie set km od domu :/ a znowu robić uszczelkę, wydać tysia albo dwa żeby sie okazalo że wyrzuca dalej też mi sie nie uśmiecha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A chłodnica oleju sprAwdzona ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. A co z nią może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja się może nie bardzo znam ale uszczelka ma kilka różnych kanalików i może być tak, że nie idzie do środka tylko na zewnątrz i co jakiś czas trzeba dolać trochę płynu ale pamiętajmy, że to są silniki posunięte w latach i dolewka co jakiś czas jest zwykłym użytkowaniem pojazdu. Tak tylko a propo szwagier ma mercedes c200 z 1987 i tam w oryginalnej instrukcji było napisane, że na 1000 km silnik może zużyć 1l oleju i wynika to z jego normalnej pracy. A że on nie dolewa i chyba większość z nas miedzy wymianami to świadczy o zajebistości silników ponad to co wymyślili producenci:)

Edytowane przez dejvid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że mi znika płyn chłodniczy a nie olej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to uszczelka albo mikro pęknięcie głowicy i tyle. Ja bym jeszcze postawił go po ostrej jeżdzie na noc na suchej posadzce, aby sprawdzić czy nie ma wycieku na zewnątrz. Jak nie masz rozgarniętego mechanika, to postaw samochód do zakładu w stylu bosch serwis.

Zapłacisz trochę drożej, ale oni szybko dojdą co jest i nie wymienią nie potrzebnie pol samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

 

a sprawdziłeś po prostu chłodnicę ? , może maz gdzieś małą dziurkę i nie musi być nawet wycieku bo chłodnica się nagrzeje i po prostu płyn wyparowuje .

Ja zauważyłem że też znika mi płyn silnik mam pierwsza klasa bez żadnych płukanek nawet po 2000 km mam dalej złoty kolor oleju , oleju bierze mi mało , pewnie były własciciel robił remont generalny .1.8T AEB .

I ja podejrzewam chłodnicę , czasami widzę na postoju że kapnie 1-2 kropelki płynu , ale tego nie robię bo ubytek jest minimalny , raz dolałem na 12 tys km .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był ubytek płynu najpierw malutki przez kilka lat potem zdażyło się że wciągnął 1litr na 100 km, żadnych innych objawów po za jak się jeszcze potem okazało musztardy pod pokrywą zaworów, mechanik zdjął głowice a uszczelka idealna żadnych przecieków i co się okazało blok pęknięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nikt nie czyta tego co ktoś napisał wcześniej?

Skoro znalazł już ze leci z zaworu zbiornika wyrownawczego to pisanie o oglądaniu chłodnicy jest trochę nie na miejscu.

Inna sprawa że kolega mógłby zrobić to co napisałem i przymocować tam niedużą butelkę. Wiadomo by było ile konkretnie wylatuje a i nie musiałby dolewać nowego plynu za każdym razem.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro znalazł już ze leci z zaworu zbiornika wyrownawczego to pisanie o oglądaniu chłodnicy jest trochę nie na miejscu.

 

No właśnie , czyli być może niedomaga pompa wodna , termostat , mało drożna chłodnica lub za szybko gasi silnik który nie zdąży się wystarczająco schłodzić po długim butowaniu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz auto stoi i nie jeżdżę. W piątek mam trasę ok 500km ibw niedzielę powrót to przed startem przymocuje jakaś buteleczkę i zobaczymy.

Co do twardości rur to kilka chwil po zgaszeniu auta od razu są miekkie...

Ostatnio wyjeżdżając z garażu podziemnego na pierwszym podjezdzie usłyszałem bulgotanie. Na prostym odcinku wcześniej tego nie słyszałem ale mam wrażenie ze to bulgotanie było już dawno temu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, jak odpalasz rano to kopci na biało ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie , czyli być może niedomaga pompa wodna , termostat , mało drożna chłodnica lub za szybko gasi silnik który nie zdąży się wystarczająco schłodzić po długim butowaniu .

 

Oooookejjjj ale...

"niedomaga pompa wodna" - wzrost temperatury silnika

"termostat" - wzrost temperatury silnika lub w drugim położeniu termostatu długo się nagrzewa

"mało drożna chłodnica" - wzrost temperatury silnika

"za szybko gasi silnik" - to problem raczej dla turbiny niż dla silnika. 90'C przecież nie jest zabójczą temp dla niego

 

Dobrze kombinuję? O tym zresztą nie wspominał chyba? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jak odpale ale do tej pory nie zauważyłam kompcenia na biało. Silnik ani sie nie przegrzewa ani też chyba nie nagrzewa sie dłużej. Kilka km i 90stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Od pewnego czasu ubywa mi płyn ze zbiorniczka. Po oględzinach wyszło że najprawdopodobniej wyrzuca go odpowietrznikiem w zbiorniczku. Przy jezdzie z prędkością w granicach 140km/h płyn ubywa minimalnie. Trasa ok tys km i dolałem ze 300ml ale już przy prędkości 160-170km/h na trasie ok 100km wyrzuciłeo cały zbiorniczek. Test na przedmuchy CO2 nic nie wykazał. Raz robiłem go przy ok 2tys obr a drugim razem miedzy 3-4tys. Korek zmieniony, zbiorniczek zmieniony. Macie jakieś pomysły?

 

UPG - przedmuch do kanału wodnego bądź pęknięta głowica. test na zawartość CO2 w dieselu jest niemiarodajny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wyciekał płyn przy wejściu do nagrzewnicy a potem kanalikiem pod akumulatorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności