seba89stg Zgłoś #501 Napisano 26 Lutego 2016 Rozrzad ma jakies 10 max 20 tys przejechane wiec chyba nie jest zle z tym.paskiem jeszcze. A jak sie za duzo mechanikowi nazbiera tych wymian to zmienie mechanika. Jednwgo juz mialem.mechanika co trzymal samochod 5 dni przy wymianie.rozrzdu. wymienil wszczystko.co.jest zwiazane z rozrzadem i.przy okazji zaje.... mi zregerowana turbine. Niestety brat zawozil samochod do tego fachowa ba ja bylem.za granica i tego nie wiedzial. A szpec ta sie spieszyl ze uszczelek.nawet nie zalozyl. - - - - - aktualizacja - - - - - Sorry za bledy pisze na szybkiego z telefonu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #502 Napisano 27 Lutego 2016 Pasek rozrządu to koszt max 130 bez zniżek. Jak nie zmienisz i pęknie to szkody dużo większe. Więc sam zdecyduj czy opłaca się ryzykować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #503 Napisano 5 Września 2017 Witam, Od pewnego czasu ubywa mi płyn ze zbiorniczka. Po oględzinach wyszło że najprawdopodobniej wyrzuca go odpowietrznikiem w zbiorniczku. Przy jezdzie z prędkością w granicach 140km/h płyn ubywa minimalnie. Trasa ok tys km i dolałem ze 300ml ale już przy prędkości 160-170km/h na trasie ok 100km wyrzuciłeo cały zbiorniczek. Test na przedmuchy CO2 nic nie wykazał. Raz robiłem go przy ok 2tys obr a drugim razem miedzy 3-4tys. Korek zmieniony, zbiorniczek zmieniony. Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #504 Napisano 5 Września 2017 Witam,Od pewnego czasu ubywa mi płyn ze zbiorniczka. Po oględzinach wyszło że najprawdopodobniej wyrzuca go odpowietrznikiem w zbiorniczku. Przy jezdzie z prędkością w granicach 140km/h płyn ubywa minimalnie. Trasa ok tys km i dolałem ze 300ml ale już przy prędkości 160-170km/h na trasie ok 100km wyrzuciłeo cały zbiorniczek. Test na przedmuchy CO2 nic nie wykazał. Raz robiłem go przy ok 2tys obr a drugim razem miedzy 3-4tys. Korek zmieniony, zbiorniczek zmieniony. Macie jakieś pomysły? Przy Twoim roczniku auta to już z pewnością chłodnica do wymiany. One puszczają na łączeniu tworzywa i metalu. Ja wymieniałem ostatnio i chłodnica po wyjęciu wyglądała źle. Ubytki płynu były mniejsze niż u Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #505 Napisano 5 Września 2017 W dieslu test nie zawsze pokażą walniętą uszczelkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #506 Napisano 6 Września 2017 Chłodnice wymieniłem z rok temu Poza tym tak jak pisałem prawdopodobnie wyrzuca odpowietrzeniem zbiornika bo tam jest mokre a chyba nie powinno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #507 Napisano 6 Września 2017 gdzieś czytałem o podobnym problemie i winna była pompa, czy u Ciebie też nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #508 Napisano 6 Września 2017 A nie powinien sie grzać jeżeli była by to pompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #509 Napisano 6 Września 2017 (edytowane) Zamocuj małą butelkę pod zaworem zbiornika wyrównawczego. Będziesz wiedział czy na pewno oraz ile wylatuje ta drogą. Jak tak się stanie to prosta odpowiedź co to powoduje Wysłane przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Września 2017 przez RAMA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #510 Napisano 6 Września 2017 Zaworek zbiornika jest mokry, raz bardziej raz mniej w zależności czy jazda była spokojna czy nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #511 Napisano 6 Września 2017 To znaczy że w układzie chłodzenia wzrasta ciśnienie ponad ustalone wartości. Jeżeli nie masz zastrzeżeń co do korka (możesz podmienić na inny na kilka jazd), nie ubywa przez chłodnicę EGR (co widać w spalinach) to już pozostaje wysokie prawdopodobieństwo UPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #512 Napisano 6 Września 2017 (edytowane) Czyli innej ewentualności nie ma? Jak wywala wyrównawczym to jedyną opcją jest uszczelka? A gdyby się okazało że mam tą chłodnicę spalin yo nie ma możliwości żeby puściła jakoś tak żeby wytwarzać yo wieksze ciśnienie? Dziwne jest to że jedyny obkaw to ubywanie płynu i wyrzucanie właśnie jakby przez zawor zbiorniczka wyrównawczego, nie ma ani syfu na korku oleju, ani w płynie, zbiornik płynu w środku praktycznie czysty, nie zauważyłem zeby dymił na biało, badanie na CO2 też nic. Rozumiem że jezeli to UPG to trzeba płakać i robić ale skąd mieć pewność że to uszczelka a nie jakis inny babol? Edytowane 6 Września 2017 przez Kajtek82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #513 Napisano 6 Września 2017 (edytowane) Sprawdź dokładnie i wszędzie czy nie masz wycieków, osłona pod silnikiem będzie mokra jak cieknie, ślady na ziemi rano itp.....wtedy wyeliminujesz jedno.....jeśli to uscszczelka do smalec zobaczysz dopiero jak się zrobi zimno. Edytowane 6 Września 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #514 Napisano 6 Września 2017 Osłona mokra bo wywala zbiorniczkiem. Teraz tylko kwesria czwmu? Czy jedyna opcja to głowica? I skoro to głowica i wali spaliny do chłodziwa podnosząc ciśnienie to czemu na CO2 nic nie wyszło? Wyciek ewidentnie jest zależny od obrotów silnika. Przy spokoknej jeździe nie ubywa albo jest to niezauważalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #515 Napisano 6 Września 2017 Statystyka. Poprostu wiele na to wskazuje. Oczywiście można czekać na spaliny w płynie ale jaka gwarancja będzie że tym ubytkiem na uszczelce stygnący silnik zassie tyle płynu do cylindrów że zamiast białego dymu (jak bywa przy chłodnicy egr) nie powygina Ci tłoków przy starcie? Sam zadaj sobie też pytanie jakie są powody wzrostu ciśnienia w tym układzie. Albo nadmierny wzrost temp. albo ciśnienie z zewnątrz. Tylko 2 :-) Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #516 Napisano 6 Września 2017 Osłona mokra bo wywala zbiorniczkiem. Teraz tylko kwesria czwmu? Czy jedyna opcja to głowica? I skoro to głowica i wali spaliny do chłodziwa podnosząc ciśnienie to czemu na CO2 nic nie wyszło? Wyciek ewidentnie jest zależny od obrotów silnika. Przy spokoknej jeździe nie ubywa albo jest to niezauważalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #517 Napisano 6 Września 2017 Skąd masz pewność że masz wysokie ciśnienie? węże są twarde jak kamień? ogrzewanie Ci działa? może być problem z niedrożnym układem chłodzenia i wtedy wzrasta ciśnienie, przytkana chłodnia lub nagrzewnica... zsuń lewy wąż z nagrzewnicy na tyle aby odsłonić dziurkę odpowietrzającą i przygazuj, ma trysnąć jak z fontanny - wtedy i pompa i drożność są ok! Test na CO nie zawsze wyjdzie zwłaszcza w dieslu, zrób kilka razy....zmień korek na inny, albo jest pęknięty zbiorniczek wyrównawczy, często pęka pod czujnikiem poziomu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #518 Napisano 6 Września 2017 Węże twarde ale nie jak kamień, ogrzewanie działa, korek wymieniony, jeden nowy, drugi używka, zbiorniczek zmieniony na używkę. Bez zmian. Co do wysokiwgo ciśnienia pomysł sie wziął stąd że odpowietrznik jest mokry caly czas czyli puszcza korkiem ewidentnie. Test na CO2 robiony dwa razy. Raz przy 2tys obr drugi raz przy 3-4tys obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #519 Napisano 6 Września 2017 no to w takim wypadu została ostatnia przyczyna jak koledzy wyżej sugerują podejrzana jest UPG niestety....zdarza się że przy jej uszkodzeniu nie było jakichkolwiek objawów wskazujących na nią a jednak winna była ona... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #520 Napisano 6 Września 2017 Jak rano pójdziesz do auta to najpierw odkręcić korek od zbiorniczka płynu i jak pójdzie ciśnienie to dla mnie sprawa jasna czyli uszczelka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach