Skocz do zawartości
Gość podikar

Ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka?

Rekomendowane odpowiedzi

Rozrzad ma jakies 10 max 20 tys przejechane wiec chyba nie jest zle z tym.paskiem jeszcze. A jak sie za duzo mechanikowi nazbiera tych wymian to zmienie mechanika. Jednwgo juz mialem.mechanika co trzymal samochod 5 dni przy wymianie.rozrzdu. wymienil wszczystko.co.jest zwiazane z rozrzadem i.przy okazji zaje.... mi zregerowana turbine. Niestety brat zawozil samochod do tego fachowa ba ja bylem.za granica i tego nie wiedzial. A szpec ta sie spieszyl ze uszczelek.nawet nie zalozyl.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Sorry za bledy pisze na szybkiego z telefonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu to koszt max 130 bez zniżek. Jak nie zmienisz i pęknie to szkody dużo większe. Więc sam zdecyduj czy opłaca się ryzykować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od pewnego czasu ubywa mi płyn ze zbiorniczka. Po oględzinach wyszło że najprawdopodobniej wyrzuca go odpowietrznikiem w zbiorniczku. Przy jezdzie z prędkością w granicach 140km/h płyn ubywa minimalnie. Trasa ok tys km i dolałem ze 300ml ale już przy prędkości 160-170km/h na trasie ok 100km wyrzuciłeo cały zbiorniczek. Test na przedmuchy CO2 nic nie wykazał. Raz robiłem go przy ok 2tys obr a drugim razem miedzy 3-4tys. Korek zmieniony, zbiorniczek zmieniony. Macie jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Od pewnego czasu ubywa mi płyn ze zbiorniczka. Po oględzinach wyszło że najprawdopodobniej wyrzuca go odpowietrznikiem w zbiorniczku. Przy jezdzie z prędkością w granicach 140km/h płyn ubywa minimalnie. Trasa ok tys km i dolałem ze 300ml ale już przy prędkości 160-170km/h na trasie ok 100km wyrzuciłeo cały zbiorniczek. Test na przedmuchy CO2 nic nie wykazał. Raz robiłem go przy ok 2tys obr a drugim razem miedzy 3-4tys. Korek zmieniony, zbiorniczek zmieniony. Macie jakieś pomysły?

Przy Twoim roczniku auta to już z pewnością chłodnica do wymiany. One puszczają na łączeniu tworzywa i metalu. Ja wymieniałem ostatnio i chłodnica po wyjęciu wyglądała źle. Ubytki płynu były mniejsze niż u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dieslu test nie zawsze pokażą walniętą uszczelkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnice wymieniłem z rok temu :( Poza tym tak jak pisałem prawdopodobnie wyrzuca odpowietrzeniem zbiornika bo tam jest mokre a chyba nie powinno :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzieś czytałem o podobnym problemie i winna była pompa, czy u Ciebie też nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie powinien sie grzać jeżeli była by to pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamocuj małą butelkę pod zaworem zbiornika wyrównawczego. Będziesz wiedział czy na pewno oraz ile wylatuje ta drogą.

Jak tak się stanie to prosta odpowiedź co to powoduje ;-)

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez RAMA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworek zbiornika jest mokry, raz bardziej raz mniej w zależności czy jazda była spokojna czy nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że w układzie chłodzenia wzrasta ciśnienie ponad ustalone wartości. Jeżeli nie masz zastrzeżeń co do korka (możesz podmienić na inny na kilka jazd), nie ubywa przez chłodnicę EGR (co widać w spalinach) to już pozostaje wysokie prawdopodobieństwo UPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli innej ewentualności nie ma? Jak wywala wyrównawczym to jedyną opcją jest uszczelka? A gdyby się okazało że mam tą chłodnicę spalin yo nie ma możliwości żeby puściła jakoś tak żeby wytwarzać yo wieksze ciśnienie?

Dziwne jest to że jedyny obkaw to ubywanie płynu i wyrzucanie właśnie jakby przez zawor zbiorniczka wyrównawczego, nie ma ani syfu na korku oleju, ani w płynie, zbiornik płynu w środku praktycznie czysty, nie zauważyłem zeby dymił na biało, badanie na CO2 też nic. Rozumiem że jezeli to UPG to trzeba płakać i robić ale skąd mieć pewność że to uszczelka a nie jakis inny babol?

Edytowane przez Kajtek82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie i wszędzie czy nie masz wycieków, osłona pod silnikiem będzie mokra jak cieknie, ślady na ziemi rano itp.....wtedy wyeliminujesz jedno.....jeśli to uscszczelka do smalec zobaczysz dopiero jak się zrobi zimno.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osłona mokra bo wywala zbiorniczkiem. Teraz tylko kwesria czwmu? Czy jedyna opcja to głowica? I skoro to głowica i wali spaliny do chłodziwa podnosząc ciśnienie to czemu na CO2 nic nie wyszło? Wyciek ewidentnie jest zależny od obrotów silnika. Przy spokoknej jeździe nie ubywa albo jest to niezauważalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Statystyka. Poprostu wiele na to wskazuje. Oczywiście można czekać na spaliny w płynie ale jaka gwarancja będzie że tym ubytkiem na uszczelce stygnący silnik zassie tyle płynu do cylindrów że zamiast białego dymu (jak bywa przy chłodnicy egr) nie powygina Ci tłoków przy starcie?

Sam zadaj sobie też pytanie jakie są powody wzrostu ciśnienia w tym układzie. Albo nadmierny wzrost temp. albo ciśnienie z zewnątrz. Tylko 2 :-)

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osłona mokra bo wywala zbiorniczkiem. Teraz tylko kwesria czwmu? Czy jedyna opcja to głowica? I skoro to głowica i wali spaliny do chłodziwa podnosząc ciśnienie to czemu na CO2 nic nie wyszło? Wyciek ewidentnie jest zależny od obrotów silnika. Przy spokoknej jeździe nie ubywa albo jest to niezauważalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz pewność że masz wysokie ciśnienie? węże są twarde jak kamień? ogrzewanie Ci działa? może być problem z niedrożnym układem chłodzenia i wtedy wzrasta ciśnienie, przytkana chłodnia lub nagrzewnica... zsuń lewy wąż z nagrzewnicy na tyle aby odsłonić dziurkę odpowietrzającą i przygazuj, ma trysnąć jak z fontanny - wtedy i pompa i drożność są ok! Test na CO nie zawsze wyjdzie zwłaszcza w dieslu, zrób kilka razy....zmień korek na inny, albo jest pęknięty zbiorniczek wyrównawczy, często pęka pod czujnikiem poziomu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Węże twarde ale nie jak kamień, ogrzewanie działa, korek wymieniony, jeden nowy, drugi używka, zbiorniczek zmieniony na używkę. Bez zmian. Co do wysokiwgo ciśnienia pomysł sie wziął stąd że odpowietrznik jest mokry caly czas czyli puszcza korkiem ewidentnie. Test na CO2 robiony dwa razy. Raz przy 2tys obr drugi raz przy 3-4tys obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to w takim wypadu została ostatnia przyczyna jak koledzy wyżej sugerują podejrzana jest UPG niestety....zdarza się że przy jej uszkodzeniu nie było jakichkolwiek objawów wskazujących na nią a jednak winna była ona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rano pójdziesz do auta to najpierw odkręcić korek od zbiorniczka płynu i jak pójdzie ciśnienie to dla mnie sprawa jasna czyli uszczelka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności