Skocz do zawartości
Gość podikar

Ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mój problem polega na tym że bulgota mi coś w desce nad schowkiem ubywa płyn z nawiewów leci delikatnie ciepłe powietrze nie wiem co robić :/ węże miękie na zimnym odkręcam korek nie ma cisnienia. Zauważyłem jak byłem pod autem że na pompie brakuje jednej sruby i w tym miejscu jest mokro czy to może być przyczyną tego mankamentu ?

 

Kolego uszczelka do roboty bedzie ... ludzilem sie sam ze to nie uszczelka pisalem sam chyba w tym temacie nawet ze nie mozliwe ze to uszczelka :( a jednak wlasnie moj Pasek stoi u mechanika jutro bedzie mial juz zalozona glowice po planowaniu z uszczelka nowa :) takze musi teraz smiagac :) Problem byl ten sam bulgotanie coraz bardziej intensywne i ubytki po dluzszych trasach plynu poprzez odpowietrznik zbiorniczka bo kompresja wyrzucala plyn pod korek... wymiana korka nic nie dala termostat tez to nie jest :) Takze szykuj kafla na uszczelke

 

ps. tez mialem weze miekkie, tester na stacji obslugi na zawartosc spalin nic nie wykazal, plyn czysty, olej bez mazi samochod nie dymil itp itd takze tez ludzilem sie ze to NIE USZCZELKA a tu jednak...

Edytowane przez dami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrące 3 grosze:

Przyczyną wszystkiego jest najczęściej uszczelka pod głowicą lub głowica. Dmucha, robi ciśnienie, zaczyna puszczać pompa wody, pękać króciec (polecam ten z 1Z, nie do zabicia) lecieć na łączeniach węży lub znikać. Uszkadza się nawet termostat nagrzewnica i chłodnica oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego płyn ucieka tobie przez świece żarowe, które podgrzewają płyn chłodniczy. Znajdują sie z tyłu silnika na wężu do nagrzewnicy. Są tam trzy świece i płyn ucieka prawdopodobnie orzez ta na samym dole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowi proszę o pomoc.

Zauważyłem ubytek płynu chłodzącego.W zbiorniczku jest ropa, małe kropelki oleju i płyn. Płynu był max., a teraz min.

Nagle zaczął delikatnie kopcić, dość ciężko odpala na zimny. Jak jest ciepły to bez problemów. Nawet po 8h postoju też nie ma tragedii.

Pierwsze skojarzenie uszczelka pod głowicą, ale 1,5 roku wymieniałem głowicę(stara się do niczego nie nadawała)przez ten okres było ok. W grudniu padła mi turbina, wiadomo wymiana było dobrze ale teraz znów coś nawala.

Mechanicy mówią tak:"mam dwie chłodniczki paliwa, jedna chłodzona powietrzem, druga cieczą. Nawaliła ta chłodzona cieczą i puszcza ropę ale na postoju, nie w czasie jazdy. Drobne plamki oleju to źle wyczyszczony układ chłodzenia(trochę oleju pozostało).

Dobra brzmi to dobrze ale skąd nagłe dymienie, czy na pewno mam dwie chłodniczki paliwa. Normalnie czeski film.

Pomożecie. Z góry dzięki. Mam paszteta 1.9 TDI AVF 130KM 2000/01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam dwie chłodniczki paliwa
Czy oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem. Można powiedzieć, że to cytat mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie bardzo wiem. Można powiedzieć, że to cytat mechanika.
O chlodnicy paliwa w AVB nie slyszalem. O podgrzewaczu w filtrze paliwa juz tak ;)

 

 

Ps.

ETKA pokazuje, ze jest chlodnica paliwa, ale to sa dwa kawalki przewodu tylko. POnadto uta wyposazone w chlodnice paliwa posiadaja tez dodatkowa chlodnice plynu.

83839e78a7834a8dm.jpg

fb99c0290de38d29m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik AVF. Dziś znów dość intensywnie oglądałem silnik i muszę powiedzieć, że nie widać aby spod uszczelki uciekał olej. Utwierdziłem się w przekonaniu, że musi to być powiązane z chłodniczką paliwa. W zbiorniku wyrównawczym czuć dość intensywny zapach ropy. Mam samochód chłodzony paliwem,zajebiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Mam pytanie. Zauważyłem, że mam ubytki płynu chłodzącego. Nie są one tak duże żeby pilnować poziomu w zbiorniczku tzn. Zdarza mi się dolać ok 100 ml na miesiąc. Staram się zlokalizować ew. wyciek, ale jedyne co udało mi się znaleźć to ślad płynu na bloku zaczynający się przy uszczelce między nim a głowicą . Klasycznych objawów uszkodzonej uszczelki po głowicą nie zauważyłem (poza ubytkiem płynu). Fakt faktem- ślad tego płynu z pod uszczelki zlokalizowany jest też bezpośrednio pod króćcem który wchodzi do głowicy, ale pomiędzy nim a uszczelką blok wydaje się suchy. Moje pytanie : Czy przy założeniu, że jednak to uszkodzona uszczelka, może być tak, że płyn wydostaje się "na zewnątrz" silnika? Na forum czytałem opinię, że to mało prawdopodobne i jeśli już ubywa to do kanałów smarujących lub do cylindrów. Dla odmiany jeden mechanik powiedział mi, że jest możliwe, żeby płyn uciekał na zewnątrz i jest to teoretycznie lepsza opcja wymagająca póki co obserwacji oleju pod kątem śladów płynu i pilnowanie poziomu w zbiorniczku wyrównawczym.

Pozdrawiam:jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeden mechanik powiedział mi, że jest możliwe, żeby płyn uciekał na zewnątrz

 

Witam. Miałem taki przypadek, że woda wydostawała się spod uszczelki pod głowicą, ale to było w golf 3 1.9 TD. Co prawda olej nie mieszał się z borygo i na odwrót, ale miałem twarde węże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to sprawdź przy króćcu z tyłu silnika. Tam płyn z reguły wyżera plastik i uszczelkę i tamtędy płyn ucieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć! Mam pytanie. Zauważyłem, że mam ubytki płynu chłodzącego. Nie są one tak duże żeby pilnować poziomu w zbiorniczku tzn. Zdarza mi się dolać ok 100 ml na miesiąc. Staram się zlokalizować ew. wyciek, ale jedyne co udało mi się znaleźć to ślad płynu na bloku zaczynający się przy uszczelce między nim a głowicą . Klasycznych objawów uszkodzonej uszczelki po głowicą nie zauważyłem (poza ubytkiem płynu). Fakt faktem- ślad tego płynu z pod uszczelki zlokalizowany jest też bezpośrednio pod króćcem który wchodzi do głowicy, ale pomiędzy nim a uszczelką blok wydaje się suchy. Moje pytanie : Czy przy założeniu, że jednak to uszkodzona uszczelka, może być tak, że płyn wydostaje się "na zewnątrz" silnika? Na forum czytałem opinię, że to mało prawdopodobne i jeśli już ubywa to do kanałów smarujących lub do cylindrów. Dla odmiany jeden mechanik powiedział mi, że jest możliwe, żeby płyn uciekał na zewnątrz i jest to teoretycznie lepsza opcja wymagająca póki co obserwacji oleju pod kątem śladów płynu i pilnowanie poziomu w zbiorniczku wyrównawczym.

Pozdrawiam:jasne

Witam!

W tym wątku podanych jest wiele przyczyn wycieku płynu. Na pocieszenie powiem Ci jak było u mnie. Płyn w niewielkich ilościach wydobywał się pod kroćcem wody który dochodzi do silnika od strony kabiny, tam gdzie zlokalizowany jest w niektórych modelach podgrzewacz z 3 świecami żarowymi. Ponieważ płyn po wydostaniu się poprzez uszczelkę kroćca wody (która była przerwana w dwóch miejscach) natychmiast odparowywał na gorącym silniku, trudno było zlokalizować przyczynę. Uszczelka kosztuje ok. 12 zł jeżeli dobrze pamiętam, tylko wymiana jest trochę kłopotliwa. Innym objawem było słyszalne lekkie przelewanie się wody w kabinie (kamyczki, a nie bulgotanie), co było efektem zapowietrzania się układu. Po wymianie uszczelki kamyczków już nie słychać i płynu nie ubywa. Proponuję w pierwszej kolejności odkręcić krociec wody i wymienić uszczelkę. Przy tej okazji zakup także dwie uszczelki do pompy vacum, bo żeby dostać się do kroćca warto ją zdemontować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to dopytam jeszcze: Rozumiem, że dźwięk syczenia (odpowietrzenia) po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku jest objawem wynikającym z rozszerzalności cieplnej cieczy i nie powinien mnie niepokoić?:hmm:roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że dźwięk syczenia (odpowietrzenia) po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku jest objawem wynikającym z rozszerzalności cieplnej cieczy i nie powinien mnie niepokoić?

 

Dokładnie :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie płyn wydostawał sie z węża jednego z tych które są z tylu pompy wody

Jak kupiłem samochód ciekla mi pompą wtryskowa ropa kapala na przewody i delikatnie go rozpuscila. Jeździłem tak 2 lata dolewalem raz na jakiś czas a wycieku nie było bo co wylecialo to część odparowala a część ladowala na osłonie.

W końcu wąż nie wytrzymał i pękł wymieniłem teraz nie ubywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to węże mam suche i jedyne co mi się udało wypatrzeć to wspomniany, mokry ślad na bloku w okolicy króćca, który wchodzi do głowicy. I tak to parszywie wygląda, że ślad zaczyna się na granicy głowicy i bloku i z stąd moje czarne scenariusze:kwasny. Oleju też mi ubywa (przy ostatniej wymianie ok 300 ml/ 11000 km. Teraz może trochę więcej, ale poci mi się przy uszczelce miski, więc to chyba tam jest ten ubytek), ale w zbiorniczku oleju nie widać. No nic. W marcu będę miał dostęp do podnośnika, więc trzeba będzie go porządnie rozgrzać i poświecić z każdej strony. Oby to gdzieś na przewodzie bo nie uśmiecha mi się elektywna wymiana uszczelki pod głowicą.:jasne

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz wymienić wspomniany króciec (chyba drogi nie jest), będziesz widział czy pomogło. Taki ubytek oleju to nic nie ma się czym przejmować. Ewentualnie jeździć i obserwować w końcu coś się wysypie.

U mnie też było sucho bo puszczało tylko na rozgrzanym silniku i część odparowała a reszta spadła na osłonę, a że samochód stoi pod chmurką to też nic nie zauważyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawsze możesz wymienić wspomniany króciec (chyba drogi nie jest)
15 zł kosztuje, ale jak już kupisz, to od razu dobierz do niego komplet uszczelek na wszystkie otwory i kup dodatkowo plastikowy korek - zaślepkę, bo króciec ma dwa otwory na czujnik temperatury. Co do jego wymiany, to już inna bajka :kwasny:

 

W kwestii ubytku oleju, to zapewne walnąłeś parę razy miską w ziemie i przez uszczelkę puszcza. Wystarczy odkręcić michę, uszczelnić silikonem - jeśli to miska ALU i będzie po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeczytałem temat i ja mam taki przypadek w pasku B5 rok 98 1,9 TDI:

- plama pod samochodem

- po odkręceniu korek przy odkręcaniu syczy i trochę płynu przybywa

- dłużej się nagrzewa, ale dochodzi do 90, tak po 6 km a zawsze wcześniej skazówka dochodziła

- po mieście płyn nie ucieka tylko po dłuższej trasie np 220 km

Kruciec wymieniony , węże sprawdzone, mechanik używał do sprawdzenia czy to nie uszczelka jakiegoś niebieskiego płynu i jakby to była uszczelka to płyn powinien zmienić kolor czy jakoś tak i wyszło na to niby, że nie uszczelka.

Proszę o sugestię co myślicie??

Pozdrawiam i wesołego alleluja ;-)

Edytowane przez larifari5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

miałem podobny problem z ubywaniem płynu chłodniczego ze zbiorniczka,

wymiana obudwuch krućców załatwiła sprawe całkowity koszt jakies 28 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności