Skocz do zawartości
Wicked

Panel climatronic-różnice

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję kupić passata z 2012r i widzę że montowane były w tym roczniku 2 rodzaje panelu climatronc.

nr 1

2009-Volkswagen-PassatCC-014.jpg

Aktualnie mam taki w superb`ie

 

nr 2

31_718203372_xl.jpg

bardzo przypomina ten z b6

 

Który z nich jest nowszy? Czy są jakieś różnice między nimi oprócz wizualnej?

Edytowane przez trix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowszy jest nr2 (trzy pokretla). Poza roznica wizualna jedyna roznica polega na wystepowaniu polowek stopni, czasem jest tez szerszy zakres temp do ustawienia (zalezy chyba od kodowania panelu). Nr1 byl montowany w ostatnich rocznikach b6 i w pierwszych b7.

Edytowane przez wojas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciągnąc temat, to interesuje mnie kompatybilność między panelami ale tylko w modelu:

3C0 907 044

Z biegiem lat następowały różnice.

Widzę, że występują one od 2005 roku gdzieś do 2009.

Pomijam oczywiste wynikające z różnic w wyposażeniu, czyli: ogrzewanie postojowe TAK/NIE (z tym wiąże się zamiana zasilania - przewody Pin 20 i Pin 16), grzane fotele TAK/NIE, ogrzewana przednia szyba TAK/NIE.

Nastąpiła zmiana funkcjonalna w połowie 2007 roku, tzn. doszedł automatyczny obieg wewnętrzny. Z tym się wiąże dołożenie nowego czujnika, czyli: czujnik jakości powietrza (Pin nr 4).

Pojawia się też zmiana w sposobie działania, bo zamiast ECON jest AC - wpływa to na możliwość wyłączenia dodatkowego ogrzewania elektrycznego i ogrzewania postojowego w funkcji dogrzewania.

Śledząc numery HW, H i SW, widać, że ciągle zmienia się Software: od SW0101 do SW0909, HW: od HW041 do HW133, oraz H: od H003 do H024.

Dlatego interesuje mnie możliwość wymiany pomiędzy różnymi wersjami.

Wiadomo, jeżeli wszystkie te HW, H i SW są takie same - możemy wymieniać.

Np.: mamy AF dokładamy grzane fotele - wymieniamy panel na AH, wymieniamy przednią szybę na grzaną - panel AJ, dokładamy ogrzewanie postojowe - panel AK - wszystko jest w wersji oprogramowania SW0505, hardware cały czas HW050, H005.

Ale czy możemy teraz przeskoczyć od razu na panel DN (najnowszy SW, HW, H)?

Wiem, czujnik jakości powietrza, więc dokładam i ten czujnik... Ale czy te wszystkie panele pomiędzy wersjami można dowolnie zamieniać?

Na czym polegają tak naprawdę różnice pomiędzy SW, HW i H?

 

Macie taką wiedzę, to podzielcie się proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy masz przycisk AC, a masz u siebie z napisem ECON to nie podejdzie bez przerabiania w kablach, w tych z AC nagrzewnica ma 1 jedną klapkę obiegu zamkniętego w ECON są 2, więc trzeba 7 pin z połączyć z 10 pin, a 8 pin z 9pinem we wtyczce brązowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy masz przycisk AC, a masz u siebie z napisem ECON to nie podejdzie bez przerabiania w kablach, w tych z AC nagrzewnica ma 1 jedną klapkę obiegu zamkniętego w ECON są 2, więc trzeba 7 pin z połączyć z 10 pin, a 8 pin z 9pinem we wtyczce brązowej.

 

Rozumiem - zmiany w elektryce, OK.

Poza tym, jak czytałem na tym forum, jedna z klapek od obiegu wewnętrznego nie będzie się domykać.

Brakowało mi tego, bo wiem, że zmiana w klapkach była, tylko nie wiedziałem od kiedy, tzn. jak to rozpoznać. Dzięki.

Wtedy też doszedł czujnik jakości powietrza - przynajmniej w Europie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszedł, ale można kupić panel z przyciskiem AC i bez czujnika, np. takie panele były w Golfach 5 i Touranach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doszedł, ale można kupić panel z przyciskiem AC i bez czujnika, np. takie panele były w Golfach 5 i Touranach.

 

To już model 1K0 907 044

Czy to jest całkowicie zamienne z 3C0 907 044?

Kodowanie, współpraca z innymi modułami w Passacie, itp.?

 

W 3C0 znalazłem BP i DF, które mają AC ale są bez automatycznego obiegu zamkniętego, czyli nie chcą czujnika jakości powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem panel 1K0 z Golfa z przyciskiem AC, a u siebie miałem z ECON, poza zmianą kabelków nic nie robiłem.

Rzeczywiście w pasku też występowały takie panele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz - odmiana.

Są panele - wyraźnie to widać w 1K0 - z DUAL i bez.

Jeżeli jest ogrzewanie postojowe, to w to miejsce ląduje przycisk. Wyczytałem, że funkcję klimatyzacji dwustrefowej uzyskuje się dłużej przytrzymując przycisk AUTO - można wtedy u pasażera ustawić inną temperaturę kręcąc gałką po jego stronie.

Czy klimatyzacje rzeczywiście różnią się budową? Np. czy jednostrefowa ma wtedy tylko jeden silniczek odpowiedzialny za obie klapki / strony?

Przy ogrzewaniu postojowym tej funkcji nie widać ale może są jedno- i dwustrefowe...

Zatem byłaby kolejna różnica pomiędzy panelami wynikająca z budowy klimatyzacji - JEDNO- lub DWUSTREFOWA i nie można wtedy bezkarnie zamieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.03.2015 o 10:36, trix napisał:

Planuję kupić passata z 2012r i widzę że montowane były w tym roczniku 2 rodzaje panelu climatronc.

nr 1

2009-Volkswagen-PassatCC-014.jpg

Aktualnie mam taki w superb`ie

 

nr 2

31_718203372_xl.jpg

bardzo przypomina ten z b6

 

Który z nich jest nowszy? Czy są jakieś różnice między nimi oprócz wizualnej?

Czy nr.2 można montować za nr.1 bez żadnych przeróbek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w passacie b6 w climatroniku da się ustawić tak żeby po przekreceniu temperatury od strony kierowcy zmieniała się również od strony pasażera? Zauważyłem to u siostry w octavi a u mnie trzeba osobno regulować. Ktoś wie czy z vcds jest taka opcja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz climatronic użyj przycisku DUAL, a potem kręć tylko lewym pokrętłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma u mnie takiego przycisku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzuć fotkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to musisz przytrzymać 5sekund przycisk econ, sam miałem podobny panel tylko dodatkowo webasto. Jeżeli uda ci się przestawić że będzie w dual to później jak ktoś przestawi od strony pasażera to się opcja wyłącza i zaś przytrzymanie econ cię czeka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki ? jednak to nie przycisk econ tylko auto. Ale ważne że się da. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności