Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Przerabiałem temat u siebie 2-krotnie. Odgłos przelewania/bąbelków = uszczelka pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze że bardzo dużo kilometrów zrobiłem z tymi "bąbelkami","przelewającą się wodą" za nim to się stało. A jeżdżę bardzo dużo.
Moglbys w przyblizeniu podac jakas wartosc, bo niedzielny kierowca tez potrafi napisac ze duzo jezdzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podläcze sie pod temat bo mam zapytanie w sprawie termostatu a dokladnie jego montażu. Wczoraj wymienilem termostat i czujnik temperatury cieczy. Jak odkrecilem kruciec to mniej wiecej zapamietalem polozenie termostatu w bloku zeby nowy wlozyc tak samo.

Jednego nie rozumie. Kruciec ktory termostat dociska dwoma srubkami do bloku ma w srodku takie jak by uchwyty a ja mam niestety jeden złamany i nie wiem czy musze to wymienic czy mozna tak dalej jeździć. Niestety nie zrobilem zdjecia. Wygläda na to ze termostat wklada sie w obudowe przekreca w jednä strone i jest juz 100% poläczony z tym krućcem. Ulatwia to bardzo montaz bo jak próbowałem zrobic ze najpierw termos do bloku potem uszczelka i krućcem docisnäc to sie cos zawsze przesunelo. Pytanie nr1 dlczego stary termostat nie byl tak przymocowany? Tylko włożony lekko pod kätem. Czy faktycznie tak sie to robi ze przekreca termostat w krućcu i tak przyklada do bloku i przykreca?

Wymienialem juz termostat nie raz ale czegos takiego jeszcze nie widziałem...a wole sie upewnic

20161023_080639.jpg

Zdjecie zapodalem z internetu bo u mnie chodzi o to samo...

Edytowane przez dario3103

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co nikt sie nie wypowie....? Chyba juz prawie każdy wymienial termostat w swoim paszczaku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy sie nad tym nie zastanawialem i mam ten plastik gleboko w d...pie wladam termostat w blok pozniej oring nakladam pokrywe i przykrecam proste jak cep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumie ze ww felgach masz tez 4 sruby a nie 5 bo co to za roznica gdy jednej brakuje...jak bys zrozumiałem moje pytanie ro moze udzielil bys innej odpowiedzi a tak to g...no wniosles do tematu.

Poza tym wnioskuje ze jak go wkladasz w blok potem oring na końcu obudowe termostatu to masz te plastiki juz dawno polamane...ciekawe gdzie plywajä...

Dam ci 100 jak wlozysz termostat w blok i zalozysz na niego krociec ktory trzeba obrócić o 90 sropni lub jak kto woli o 1/4 obrotu...

Po cos to tam jest i musi spelniac jakäs funkcje a ponieważ ja juz wiem jakä to ci to wytlumacze. Przelecialem pare innych vw forum i inni tez pytajä co z tym zrobic jak jest polamane...

Uchwyty w krućcu sä po to żeby ze wzgledu na brak miejsca termostat lezal w 100% na swoim miejscu. Wedlug ETKI:

-na obudowe termostatu zalozyc uszczelke

-nastepnie wlozyc termostat w obudowe i przekręcić o 1/4 obrotu lub jak kto woli o 90 stopni w prawä strone

-nastepnie wlozyc termostat z obudowä w blok i przykrecic dwoma srubkami nr10 z silä 15 Nm...

To tyle...

Najczesciej uchwyty ulegajä uszkodzeniu przy wymianie termostatu gdy sciäga sie kruciec. W tym przypadku nie ma opcji przekrecic go logicznie w lewo o te 90 stopni. Wtedy wlasnie nastepuje wylamanie tych uchwytów.

Nowa rurka ktorä nabylem we Vw kosztuje 32zl.

Odpowiadam odrazu ze mozna z polamanymi tez wlozyc termostat i tak jezdzic i nic sie zlego nie stanie. Jest tez opcja wyjecia tego kompletnie z kroćca. To nic innego jak pierscien wcisniety do srodka ktory idzie wyjäc bez problemu podwazajäc plaskim srubokretem.To ma za zadanie tylko i wyłącznie pomoc przy montazu nowego termostatu.

Gdysie tego nie ma co probowalem z moim polamanym to trzeba wlozyc termos w blok potem uszczelke i na to nalozyc krociec. Ze wzgledu na brak miejsca lekkie dotkniecie termostatu powoduje jego osuniecie sie w dół...i trzeba zaczynac od nowa. Sprytniej jest wytrzec miejsce montazu w bloku do sucha i lekko nalozyc sylikonu lub pasty uszczelniajäcej ale powtarzam minimalnie w dwoch miejscach i wtedy juz termostat siedzi pewnie na swoim miejscu a my mozemy sie skupic na dalszym skladaniu calej reszty.

Troche sie rozpisałem ale mam nadzieje że komus sie przyda i rozwieje wätpliwosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wez pod uwage ze malo kto ma swoje auto od nowosci i 99procentach jest to wylamane,a jesli cos po cos jest to nie znaczy ze musi spelniac swoja funkcje bo czasami producent odwali babola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dokladnie tak jak mowisz. Tu przyznaje Ci racje.

Ale przy okazji znowu jestesmy mädrzejsi o jednä rzecz w naszych paskach i wiemy co i po co i jak temu zaradzic...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wymienić termostat w 1,9 TDI 90 KM silnik AHH 99r? wskazówka od temperatury praktycznie leży na podpórce i doczytałem, że może to być termostat uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak wymienić termostat w 1,9 TDI 90 KM silnik AHH 99r? wskazówka od temperatury praktycznie leży na podpórce i doczytałem, że może to być termostat uszkodzony.

Na początek musisz spuścić płyn chłodzacy a następnie odkrecic obudowę termostatu klucz 8 lub 10mm no i wyjąć uszkodzony termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek musisz spuścić płyn chłodzacy a następnie odkrecic obudowę termostatu klucz 8 lub 10mm no i wyjąć uszkodzony termostat.

w którym miejscu znajde termostat? mam paska od kilku dni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w którym miejscu znajde termostat? mam paska od kilku dni

 

Jak staniesz na przeciwko silnika to po prawej stronie za pompą wtryskową. Patrz też jak biegnie od chłodnicy gruby czarny wąż. On polaczony jest z obudową termostatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro będę patrzył, dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przerabiałem temat u siebie 2-krotnie. Odgłos przelewania/bąbelków = uszczelka pod głowicą

 

Nie zawsze. Może być również zapowietrzony układ chłodzenia. Mnie po wymianie płynu zaczęły się kamyczki a po odpowietrzeniu ich brak:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Na początek musisz spuścić płyn chłodzacy a następnie odkrecic obudowę termostatu klucz 8 lub 10mm no i wyjąć uszkodzony termostat.

 

Nowy termostat warto zanurzyć w gorącej wodzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak wymienić termostat w 1,9 TDI 90 KM silnik AHH 99r? wskazówka od temperatury praktycznie leży na podpórce i doczytałem, że może to być termostat uszkodzony.

 

Przy takich objawach u mnie był uszkodzony czujnik temperatury cieczy w silniku - czujnik na bloku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro jade założyć lusterko i podłączy koleś auto pod kompa czy wyryje mi uszkodzenie któregoś z czujników lub termostatu?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Przy takich objawach u mnie był uszkodzony czujnik temperatury cieczy w silniku - czujnik na bloku silnika.

 

w którym miejscu go znajde? jutro mogę kupić czujnik i go wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jutro jade założyć lusterko i podłączy koleś auto pod kompa czy wyryje mi uszkodzenie któregoś z czujników lub termostatu?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

w którym miejscu go znajde? jutro mogę kupić czujnik i go wymienić

 

Usterkę termostatu łatwo zdiagnozować poprzez obserwację wskazań temperatury cieczy. Jeżeli w czasie jazdy pozamiejskiej dochodzi ledwo do 70 st a podczas jazdy miejskiej (korki, światła) podnosi się do 90 st to przyczyną jest termostat, który się zaciął w pozycji otwarty. Może być również zacięty w pozycji zamknięty ale wtedy obserwowałbyś zbyt wysokie wskazania temp. Można też sprawdzać temperaturę węży układu chłodzenia ale trzeba wiedzieć gdzie jest termostat :) Jeżeli wskazówka temp. cały czas leży na glebie to przyczyny szukaj w czujniku temp. lub jego okablowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat znalazłem na dole silnika jak się położysz na ziemi to go widać z przodu silnika od strony kierowcy, klucz imbus 5, dwie śrubki, cholernie ciężko odkręcić bez kanału i wyjąć ten króciec, ale 100 zł w kieszeni- tyle mi zaśpiewał znajomy mechanik

Edytowane przez fanbmw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie wymieniłem termostat i od razu zalalem nowy płyn, wszystko można powiedzieć poszło zgodnie z planem, tylko jak doszło do tzw. "Odpowietrzania" to chyba coś poszło nie tak gdyż auto się nagrzewa dosyc szybko jak na diesla do 90 stopni ale gdy nie korzystam z nawiewu, wąż górny jest gorący a dolny zimny, i woda w zbiorniczku również zimna.. Oba węże z nagrzewnicy gorące, także ogrzewanie działa tylko jak je włączę to wskazówka od temp. się cofa.. Nie wiem o co chodzi i czy ktos się z tym już spotkał, czekam na wasze odpowiedzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności