Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź jaka masz temp w zbiorniczku jak na desce masz te 70*C, poza tym raczej na 90% jest to termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomnialem dodac ze wymienilem ten czujnik temeratury i wskazowki. A jezeli termostat to dlaczego trzyma i waz na chlodnice zimny???czy poprostu popuszcza i akurat sprawdzam w momentach gdy trzyma???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj włożyłem ten termostat na którym nie łapał mi temp. i zalałem układ i auto dalej łapie 120 na wskaźniku, a dolny wąż zimny i dmucha zimno, przy czym zbiornieczek i górny wąż gorący, to na pewno nie termostat bo na tym nie łapał mi temp a teraz niby nie puszcza. Co jest grane? proszę o pilną pomoc co mam zrobić może się inaczej odpowietrza,? bo na jutro psuje mi to zrobić!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj włożyłem ten termostat na którym nie łapał mi temp. i zalałem układ i auto dalej łapie 120 na wskaźniku, a dolny wąż zimny i dmucha zimno, przy czym zbiornieczek i górny wąż gorący, to na pewno nie termostat bo na tym nie łapał mi temp a teraz niby nie puszcza. Co jest grane? proszę o pilną pomoc co mam zrobić może się inaczej odpowietrza,? bo na jutro psuje mi to zrobić!

 

byc moze nagrzewnica zapchna jak odpowietrzony i nie grzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale węże od niej też są zimne, podobnie jak dolny wąż idący do termostatu. A górny wąż i zbiorniczek gorący, temperatura rośnie do 120stopni a dolny wąż węże od nagrzewnicy zimne, jak pisałem to już 2 termostat który włożyłem i w garczku normalnie się otwiera, czy mimo iż wskaźnik pokazuje 120 stopni, pojeździć autem bo musi się otworzyć żeby dolać resztę płynu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A płukałeś chłodnice ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z niej syf nie leci, poza tym to juz chyba 10L co zmarnowałem to przelało sie wystarczająco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem tak w b3 temperatura dochodziła prawie do stówy a z nawiewów letnie powietrze po kilku próbach doszedłem do wniosku że zapowietrzony . spuściłem cały płyn odpaliłem auto i powoli lałem płyn do momentu aż było pomiędzy min a max z otwartym korkiem włączyła się dmuchawa dolałem do stanu min max i było ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przejechałem się kawałek i temp rośnie maksymalnie, gdy wtedy podniosę maskę zbiorniczek jest pusty a gdy go odkręcam to syczy i napełnia się na fulla i nawet przelał by sie jakbym odkręcił. Co jest grane ?? ( A na zimnym stan na minimum ). Węże od nagrzewnicy zrobiły sie gorące ale dolny wąż od termostatu nadal zimny ;/. Macie jakiś pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podejrzana uszczelka pod glowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jest źle odpowietrzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobilbym jak kolega wyzej pisal czyli lac plyn na zapalonym silniku i odpowietrzac bo objawy sa podobne do tego jak jest zapowietrzony uklad

 

---------- Dodano o 18:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:54 ----------

 

a apropo mojej sprawy to jaki termostat zakupic do tdi 90KM AHU???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki panowie, będę próbował, jak zrobię to dam znać co było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapomnialem dodac ze wymienilem ten czujnik temeratury i wskazowki. A jezeli termostat to dlaczego trzyma i waz na chlodnice zimny???czy poprostu popuszcza i akurat sprawdzam w momentach gdy trzyma???

 

Sprawdź czy górny górny wąż jest ciepły/gorący, a nie dolny. W pasku tdi dolny wąż przeważnie jest zimny, bo termostat otwierając się wpuszcza do silnika schłodzony płyn z chłodnicy, a nie jak w większości innych aut, wypuszcza nagrzany płyn do chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam przyłączam sie do tematu

posiadam silnik ATJ temp. wacha się pomiędzy 70 a 75 st.C i ani grama więcej.

do tej temp. dochodzi szybko więc wykluczyłbym termostat chyba że się mylęjuż po ok 5 min robię do pracy 25 km więc chyba powinno dość do tych 90 st.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temp cieczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie szukać i jak domowym sposobem go sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz klimę to na 45 kanale serwisowym (jak wejść w kanały serwisowe przeczytasz na forum) jak nie masz to poszukaj w książce "sam naprawiam" oporu czujnika cieczy lub też na forum to znajdziesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam przyłączam sie do tematu

posiadam silnik ATJ temp. wacha się pomiędzy 70 a 75 st.C i ani grama więcej.

do tej temp. dochodzi szybko więc wykluczyłbym termostat chyba że się mylęjuż po ok 5 min robię do pracy 25 km więc chyba powinno dość do tych 90 st.C

 

Kolego to najprawdopodobniej termostat. Miałem takie same objawy. Na desce wskazówka zatrzymywała się na 3/4 skali, na vagu maksymalna temperatura była 72 st. Po wymianie termostatu wskazówka ładnie staje do pionu. U mnie też dość szybko łapał te 70 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności