Skocz do zawartości
Gość krak.b6

Skrzypiące zawieszenie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krak.b6

cześć

 

Od pewnego czasu słyszę wyraźne skrzypienie z przodu auta,podczas pokonywania progów zwalniających lub przy wjechaniu bujaniu auta.Przypuszczam,że to zawieszenie daje znać o sobie.Auto ma dopiero 16 tyś.przebiegu,więc na skrzypienie trochę za wczęśnie.

Tylne zawieszenie pracuje cicho.Coś mi się obiło o uszy,że VW coś wspominał o problemach z zawieszeniem.Czy ktoś miał podobny problem?

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piki

a czy to przypadkiem nie tylko zaraz po uruchomieniu auta i podczas mrozu ?

 

bo jak mróz i wsiadasz do zimnego auta to zanim amortyzatory sie "rozbujają" i sprężyny to troche poskrzypią na np progach a po chwili sie rozgrzeją i juz cisza,,,, normalka, jelsi to jest to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krak.b6

Też myślałem że to z powodu mrozu, ale nawet gdy jest ciepło,zawieszenie z przodu skrzypi.Słychać to więcej z prawej strony.Tylne zawieszenie pracuje cicho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest akcja serwisowa na tą przypadłość ... gumki w wachaczach ... jak się nie zgłosisz to ci nie wymienią ... mnie zrobili to na przeglądzie ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krak.b6

OK.

Trochę mnie pocieszyłeś.Tylko czy wymiana tych gumek w wahaczach nie łączy się z wymianą całych wahaczy?

Dzisiaj trochę pojeździłem po kiepskich drogach i wsłuchiwałem się w pracę zawieszenia.

Ewidentnie z przednim jest coś nie tak.Tył pracuje OK.

Z przodu,po prawej stronie skrzypi jak w starym poldku.:((

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 3BG jest przy mrozie skrzypienie po 100kkm,winne są łączniki stabilizatora,jedź do serwisu niech wymieniają co trzeba,napewno nic poważnego,gumki od mrozu skrzypią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość duch07

U mnie jest podobnie,przebieg 55 tyś.km - skrzypi zawiecha przy przejeżdżaniu przez progi.

Zgłosiłem to w ASO i zaraz po nowym roku to sprawdzą i beda wymieniac jakieś tulejki a wszystko w ramach gwarancji :ok: W ASO wiedzą o co chodzi bo od razu powiedzieli co i jak będzie robione :mur:

 

Mimo wszystko uważam że i tak obecna generacja Passata jest lepsza niż B5.Miałem Passata z 2000 r i to co sie działo z tamtym autem to było niewyobrazalne jak na VW.Po 90 tyś.km pozbyłem sie go bo miałem juz dość.

Obecnym jeżdże dość sporo i nie mam z nim kompletnie żadnych problemów ( oby tak dalej :hurra: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledu na moja niewiedze przyspazam sobie chyba wydadkow,wymienilem kola letnie(16-stki) na zimowe(17-Stki) i od tego czasu(tj. od wczoraj) zawieszenie z przodu jak i z tylu zaczyna mi trzeszczesc.Czy wie ktos jak temu bezbolesnie zaradzic jw.na 16-stkach byla cisza

Edytowane przez t nowak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i juz wszystko sie samo ustabilizowalo.Zapanowala znowu cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobną przypadłość auto 100 tys B6 przy np zjazdach z góry na nierównościach kiedy auto rozbuja się w przód i tył słychać jakby skrzypienie coś jakby plastiki osłony ,bądź gumy

Nie jest to na pewno tuleja bo brak stuków i luzów

macie jakieś pomysły co sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobną przypadłość auto 100 tys B6 przy np zjazdach z góry na nierównościach kiedy auto rozbuja się w przód i tył słychać jakby skrzypienie coś jakby plastiki osłony ,bądź gumy

Nie jest to na pewno tuleja bo brak stuków i luzów

macie jakieś pomysły co sprawdzić?

Może łożysko amortyzatora.W tym tygodniu mam zamiar to wymienić.U mnie właśnie są podobne objawy.Tylko u mnie przebieg dwa razy taki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista
Mam podobną przypadłość auto 100 tys B6 przy np zjazdach z góry na nierównościach kiedy auto rozbuja się w przód i tył słychać jakby skrzypienie coś jakby plastiki osłony ,bądź gumy

Nie jest to na pewno tuleja bo brak stuków i luzów

macie jakieś pomysły co sprawdzić?

 

mialem to samo. wymieniłem wszystkie tuleje w wahaczach z przodu(90 tys) i znów jest jak dawniej :)

a czy zwróciłeś uwagę czy trzeszczy w czasie deszczu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przy skrecaniu obojetnie w ktora strone choc bardziej jak skrecam w prawo i tylko na nierownych drogach slychac jak by cos tarlo ocieralo, wymienilem poduszki na wachaczach nie pomoglo, mial ktos cos takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista
Tuleja nie musi stukać.

 

byly do wymiany i nie stukały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem to samo. wymieniłem wszystkie tuleje w wahaczach z przodu(90 tys) i znów jest jak dawniej :)

A czy zwróciłeś uwagę czy trzeszczy w czasie deszczu?

 

Nie nie zwracałem uwagi co się dzieje podczas deszczu , a jak to sie ma do skrzypienia?? W skodzie kiedyś trzeszczały mi gumy na łączniku stabilizatora jak je wymieniłem nastała błoga cisza natomiast w B6 te skrzypienie pierwszy raz zaobserwowałem w lecie przy przebiegu 90 tys . Czyli co sprawdzić w pierwszej kolejności ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szuwarx mamy chyba to samo. Ja skrzypienie (lewe przednie koło) zauważyłem przy przebiegu około 107.000 km. Jak jest ciepło to jęczy przy każdym wyboju (a zwłaszcza muldzie - wtedy jest takie głośne iiiii-iiiiiiiiiiiiii :-D ). Natomiast jak jest chłodno, to słychać to bardzo słabo. Podczas deszczu w zasadzie w ogóle tego nie słychać. Jak dla mnie to jakaś guma, albo faktycznie to łożysko amortyzatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odpowiedz.Przednie zawieszenie ,tuleje od wachaczy.

Powod.Pomiedzy metalowa tuleje a juz zuzyta gome dostaje sie woda i zaczyna lekko korodowac,efect skrzypiace sprezynowe lozko na nie rownej nawiezchni.Najlepiej i szybcie wymienic cale wachacze razem z koncowkami.

Ja tak zrobilem od razu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista
Witam

Odpowiedz.Przednie zawieszenie ,tuleje od wachaczy.

Powod.Pomiedzy metalowa tuleje a juz zuzyta gome dostaje sie woda i zaczyna lekko korodowac,efect skrzypiace sprezynowe lozko na nie rownej nawiezchni.Najlepiej i szybcie wymienic cale wachacze razem z koncowkami.

Ja tak zrobilem od razu.

Pozdrawiam

 

moim zdaniem wystarczy wymienić tuleje które są wymienne

 

---------- Post added at 23:13 ---------- Previous post was at 22:58 ----------

 

tydzień temu wymieniali mi w serwisie. reszta nie wymagała naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem w tym, że ja również tuleje miałem wymieniane ze cztery miesiące temu. Ten dźwięk był taki sam przed wymianą tulei, jak i po wymianie, więc to raczej nie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności