Skocz do zawartości
pakarod

Samodzielna wymiana przegubów - prośba o rady.

Rekomendowane odpowiedzi

A ile płaciliście za przeguba i wymiane? Mi zaśpiewali za przegub 300 zl plus robocizna 150? Wydaje mi się "trochę" dużo, zwłaszcza na studencka kieszeń :/ . Czy znacie miejsca w okolicach Opola gdzie można to wymienić taniej?? Proszę o pomoc

Przegub kup z allegro bo w sklepie to jakies zawrotne ceny mają. A wymiane to spokojnie sam zrobisz. Poza kołem to odkręcasz w sumie 2 śruby i po kłopocie. Jakieś 30 min roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek a ty zmieniałeś przegub,bo mysle ze nie bardzo sie samemu da zrobic w 30min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu wymieniałem lewy przegub, a 3 dni temu prawą osłone przegubu. Kolega mechanik podpowiedział mi jak to zrobić. Szczerze mówiąc to ten pierwszy raz robiłem na spokojnie zeszło mi niecałą godzinke. A z osłoną to poszło szybko i sprawnie tak jak pisałem 30min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jestes złota rączka,ja wymieniałem w kilku warsztatach ,nawet specjalista robił 3-4 h gumy na 2 przegubach na podnośniku,odkręcając od skrzyni,nie kosztuje to tyle zeby zrobić to w 30min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja potwierdzam!!! odkręciłem wahacz dolny/tylny,za pomocą śróby(tej centralnej z przegubu)zdjąłem go z półośki.potem zamiana zużytych części na nowe.bez wyciągania półośki oczywiście.całość 1.5h (praca wykonywana 1 raz!!!)

dzięki tu zaistniałym postom oczywiście !!! dzięki i pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem gume na przednim lewym przegubie..sciagajac przedni dolny wachacz ze zwrotnicy zeby odsunac zwrotnice ale chyba to byl blad co ?? bo pozniej mialem ogromne problemy zeby trafic koncowka wachacza w zwrotnice heh..ale udalo mi sie po ciezkich zmaganiach..czy odkreca sie do tego amortyzator na dole ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wymienialem gume na przednim lewym przegubie..sciagajac przedni dolny wachacz ze zwrotnicy zeby odsunac zwrotnice ale chyba to byl blad co ?? bo pozniej mialem ogromne problemy zeby trafic koncowka wachacza w zwrotnice heh..ale udalo mi sie po ciezkich zmaganiach..czy odkreca sie do tego amortyzator na dole ??

Nie odkręcasz amora!!! Tylko wachacz tylny, dolny a po wymianie przegubu trzeba włożyć troche siły aby wskoczył na miejsce.

baciar - Cieszy, że można pomóc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy !

 

Ja właśnie wczoraj pierwszy raz wymieniałem przeguby na nowe w moim passacie. Odkreciłem śrube od przegubu (klucz 27), następnie poluzowałem wszytskie śrubki (gwiazdki) od strony przegubu wewnętrznego, zdjołem koło, wykręciłem śrube trzymającą 2 górne wahacze oraz końcówke drążka kierowniczego... wyciągnołem całą półoś i teraz próbowałem sciągnąć przegub zewnętrzny... wkręciłem w imadło i pierwsza metoda to wkrecenie śrubu do przegubu aby wyciągneła przegub za zawleczke zabezpieczającą - niestety nic to nie dało (długie ramie dobry klucz, ale niestety) przegub ani drgnoł... Kolejna próba to potraktowanie przegubu młotkiem 5kg - mocniej już uderzać nie mogłem - przegub ani drgnoł - kiedy już się poddałem w ruch poszła gumówka no i w takim przypadku już musiał zejść... :D

 

Ale moje pytanie jest takie bo nie moge tego "rozkminić" :) W jaki sposób ściągnąć przegub stary bez jego uszkadzania? Bo np. do wymiany osłony gumowej także trzeba przegub rozczepić - a ja nie mam pomysłu jak go można wyciągnąć lekko aby go nie uszkodzić? Czy tutaj są niezbędne jakieś wyciskarki? Bo sam nie wiem ;/ młotem 5kg waliłem i nie pomogło, na róże sposoby próbowałem i nic ;/ I w tym momencie nie mam pomysłu w jaki sposób można wymienić np. osłone gumową...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta zawleczka trzyma nie możesz jej poprostu zdjąć jakimiś szczypcami a nie na siłę? Po jej demontażu przegub zejdzie ręką.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta zawleczka trzyma nie możesz jej poprostu zdjąć jakimiś szczypcami a nie na siłę? Po jej demontażu przegub zejdzie ręką.

Pozdrawiam

 

Nie ma możliwości jej zdjąć szczypcami, gdyż ona jest niewidoczna i niedostępna, blokuje się ona po wewnętrznej stronie przegubu... Nie widać jej nawet, oraz napewno nie ma możliwości dojść do niej szypcami - niczym tam się nie dojdzie... ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma możliwości jej zdjąć szczypcami, gdyż ona jest niewidoczna i niedostępna, blokuje się ona po wewnętrznej stronie przegubu... Nie widać jej nawet, oraz napewno nie ma możliwości dojść do niej szypcami - niczym tam się nie dojdzie... ;/

Bardzo przepraszam ale nie wierzę. Musi się ją czymś ścisnąć. Podkreślam ścisnąć, nie rozszerzać.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja to postukałem delikatnie i zeszło. Trzeba to wyczuć.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26599

Stukałem pukałem i nie zeszło - jest to moja druga wymiana przegubów w passacie, za pierwszym razem tak faktycznie było, a mianowcie wkreciłem śrube mocującą przegub na maxa, następnie lekko stuknołem i zszedł bez problemów. Natomias podczas tej wymiany niestty nie było już tak kolorowo i prosto jak być powinno, stąd moje pytanie w jaki sposób można to ściągnąć - czy są moze dostępne jakieś ściągacze hydrauliczne czy coś... ?

 

Bardzo przepraszam ale nie wierzę. Musi się ją czymś ścisnąć. Podkreślam ścisnąć, nie rozszerzać.

Pozdrawiam

No wczoraj przyglądałem, ogłądałem i nie ma fizycznej możliwości niczego tam wcisnąć w szczeline aby ścisnąć pierścionek zabezpieczający - tam nawet kartki papieru nie wciśniesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mic

WItam,

 

Panowie mam problem ze świeżo kupionym Passatem 1.8T AWT. Zaczęły stukać przeguby , więc pomyślałem ok wymienię. Niestety już przy zakupie okazało się, że sklep dobrał nie ten rodzaj części, więc wymont-zamot czyli 150PLN w plecy. Pomyślałem OK, każdy się może pomyć. W końcu dostałem pasujące.

Pojeździłem 3 dni i zrobiłem ok 250 km. Dziś przy skręcie w prawo, rozłączył się napęd i auto stanęło.

 

Bardzo proszę o pomoc. Chcę wrócić tym samochodem do miejsca zamieszkania, a w niedzielę nikogo nie uświadczę. Muszę się za to zabrać sam. Co to mogło się stać?

Czy po tak krótkim czasie przegub mógł się rozpaść? (LOBRO) :631:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może nie założyłeś dobrze zawleczki i dlatego przegub się wysunął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mic

Kolego,

tak właśnie było. Przegub nie zaszedł za oring i spadł. Mechanik się pomylił przy montażu.

Dziś naprawiałem sam, ale pojawił się problem z niedopasowanym plastikowym pierścieniem. Był według mnie za długi i przegub nie zaskakiwał znowu za oring. Postanowiliśmy zamontować bez. Niestety znowu źle bo luz na półosi wyniósł ok. 1cm.

Po drobnej korekcie plastiku przegub w końcu się wsunął. Jak do tej pory nie spadł :)

Dalej mi się to nie podoba. Nie sądzę, że przy produkcie LOBRO trzeba coś dorabiać. Chyba, że ten plastik jest z innego kompletu.

 

W każdym bądź razie pojazd został uruchomiony i jeździ. Udał się wrócić do domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpowiedzcie proszę, czy przy zamontowywaniu przegubu zewnętrznego można go wbijać na półoś, podczas gdy jest ona przykręcona do skrzyni?

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba go wbijac wystarczy wsunac z zabezpieczeniami a jesli nawet to mozna nic sie nie stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy podpowiedzcie proszę, czy przy zamontowywaniu przegubu zewnętrznego można go wbijać na półoś, podczas gdy jest ona przykręcona do skrzyni?

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

tak smialo wbij,tylko ustaw przegub w osi z półoską i energicznym jednym uderzeniem mlotkiem w przegub powinien wskoczyć na swoje miejsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wykręciłem półoś, ponieważ okazało się, że w zestawie naprawczym brakuje zabezpieczenia przegubu?! Zawiozłem to do mechanika, złożył mi to za 10zł

Założenie kompletnej półośki zajęło mi kilkanaście minut.

 

Teraz mam problem z zacierającym się mechanizmem przednich wycieraczek!

Z tym sobie poradzę, tylko trzeba czasu.

 

Dzięki za rady, 3-majcie się. Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności