Skocz do zawartości
Jacis

Elektryka tylnych drzwi || Wymiana tylnych kolb na elektrykę

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Potrzebuje obejść elektrykę tylnych drzwi. Podłączam napięcie na tylne drzwi i raz działają a raz nie oczywiście wszystko idzie przez ta elektrykę w drzwiach. A żeby było jaśniej wymieniam tylne drzwi na elektryczne i wiem ze nie będą one pasowały a modul komfortu nie przeprogramuje interfejsem OBD. Dlatego postanowiłem ze centralny zamek dam ten stary a elektrykę podłącze tylko pod zasilanie żeby z tyłu działały elektryczne szyby. No i oczywiście jest problem. Czy mógłby ktoś pomóc.

Z góry dziękuję:)

 

 

A może inaczej zapytam. Czy ktoś z forumowiczów wymieniał tylne drzwi z kolby na elektrykę ? Jeśli tak to proszę o pomoc jak to wymienić. Albo niech napisze do mnie na gadu.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie do konca wiem co kombnujesz, jesli dales stary modul i stare wiazki to zamek centralny powinin hulac, z szybami bedzie wiecej kombinacji bo jesli nie miales elektrycznych szyb wczesniej i teraz to trza bedzie zrobic nowe wiazki na przekaznikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

ja zrobiłem taki mały test podłączyłem tylny mechanizm zgodnie z kolorami przewodów do przednich drzwi, czyli na słupku pod kierownicą. Szyby chodziły do góry i na dół, ale nie wiem co będzie dalej, co z modułem komfortu, ile tam będzie błędów.

 

Wyniki z testu:

-szyby działają jak w pasku z 4 szybami elektrycznymi

-centralny działa OK

 

Moje zamiary:

-dołożyć instalację z tylnych drzwi do przednich (do słupka) 6 przewodów w tym 2 o większej średnicy

-przydałby się schemat elektryczny do wersji z 2 i z 4 szybami elektrycznymi ale myślę że będzie OK, ponieważ nowe passki mają coś podobnego do szyny danych w komputerze (tak mi się wydaje) i co daje możliwość dołożenia tylnych szyb jako elektryczne. Wystarczy zmienić przełącznik z przodu z lewej strony na wersję z 4 szybami (też działa jak powinno)

 

Na końcowy efekt muszę trochę poczekać bo ciągle pada deszcz a ja to robię pod chmurką.

 

 

P.S

Bardzo by mi pomogło jeżeli bym wiedział:

-znaczenie poszczególnych kabli w wersji z 2 szybami el.

-znaczenie poszczególnych kabli w wersji z 4 szybami el. ewentualnie zdjęcie jak to jest podłączone na słupku (chodzi o kolory przewodów)

-kiedy wyskakują błędy czy jak kostka fabryczna jest nie podłączona to będzie sypać błędami

-czy trzeba przeprogramować moduł komfortu

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacis i sojkis dajcie namiary email na PW to wyślę wam materiały o'' komforcie l'' Passka. Pozdrawiam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

dzisiaj podłączyłem na stałe tylne drzwi, a dokładnie elektrykę w nich. Działa jak powinno ale wali 2 błędy od centralnego zamku 00930 i 00931 (było to do przewidzenia bo centralny jest podłączony do przedniego zgodnie z kolorystyką bo była taka sama i wszystko działa jak powinno. Przednie i tylne szyby i zamki. Jedyny minus jest tego taki że są 2 błędy, ale na pewno jak się to trochę poprawi to i tych błędów nie będzie. Trzeba tylko wiedzieć gdzie jest sprawdzanie czy zamek działa poprawnie w wersji na 2 szyby, czyli który to jest przewód odpowiedzialny za centralny zamek.

 

Drugi sposób (niesprawdzony - do przemyślenia) trochę mniej kłopotliwy dla obecnej elektroniki, ale mniej funkcji będzie dostępnych:

 

- rozebrać tylne drzwi tak aby została sama elektronika nawet bez blachy

- spróbować ją dołożyć do nowej blachy, która ma elektryczną szybę

- podpiąć stare kostki tak jak były, a z nowej podłączyć tylko dwa przewody do przedniego słupka (czerwono biały i brązowy). Po podłączeniu tych przewodów szyba działa, ale tylko z tyłu i kierowca nie ma możliwości ingerencji w to co dzieje się z szybą, czyli przednie drzwi zachowują się jak przy wersji z 2 szybami. Sprawdzałem to na sowim samochodzie co się stanie jak będą podłączone tylko te dwa przewody i ku mojemu zdziwieniu szyba działała w górę i w w dół poprzez sterowanie na drzwiach (tylnych).

 

 

P.S

Sposób pierwszy jak ktoś dopracuje to będzie jak z fabryki VW :cool: bo wszystko działa :hurra::hurra::hurra::hurra:tylko suje błędami ze starej centralki (to było do przewidzenia)

 

 

Jeżeli to się jeszcze by zrobiło to by był świetny materiał do warsztatu, bo na pewno jest dużo użytkowników, którzy chcieli by mieć w swojej furce tylne szyby elektryczne za śmieszną kasę.

 

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BoNo

Też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem żeby z korby przerobić na elektrykę tylne drzwi czy kolega który to zrobił może powiedzieć jakie są przybliżone koszty i co ulegnie całkowitej wymianie ewentualnie co trzeba było dokupić nowego. Będę bardzo wdzięczny za podanie kosztów i spisu części które trzeba dokupić.

 

BoNo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem żeby z korby przerobić na elektrykę tylne drzwi czy kolega który to zrobił może powiedzieć jakie są przybliżone koszty i co ulegnie całkowitej wymianie ewentualnie co trzeba było dokupić nowego. Będę bardzo wdzięczny za podanie kosztów i spisu części które trzeba dokupić.

 

BoNo

aa poszukaj na forum może co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aa poszukaj na forum może co??

Bardzo lubię tego typu niezwykle pomocne odpowiedzi :)

 

 

Też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem żeby z korby przerobić na elektrykę tylne drzwi czy kolega który to zrobił może powiedzieć jakie są przybliżone koszty i co ulegnie całkowitej wymianie ewentualnie co trzeba było dokupić nowego. Będę bardzo wdzięczny za podanie kosztów i spisu części które trzeba dokupić.

 

BoNo

Kolega boommax ma jednak trochę racji, już o tym było.

Ale może powtórzę:

1. Kompletne tylne blachy z silnikami i wiązkami elektrycznymi - ceny od 200 do 400 PLN za 2 szt w zależności od stanu.

2. Tyle boczki z przełącznikami - ceny od 200 do 300 PLN za komplet. Można wykorzystać stare boczki wymieniając tylko klamki i łatając otwór po korbce, ale nie najlepiej to potem wygląda.

3. Przełącznik na drzwi kierowcy ze sterowaniem na 4 szyby - ceny od 50 do 150 PLN.

4. Wiązki elektryczne z tylnych drzwi do przednich słupków (najlepiej oryginalne, chociaż wtyczki/gniazda) - można je wykonać we własnym zakresie pamiętając o odpowiednich przekrojach.

Razem wszystko może wynieść od ok. 450 do prawie 900 PLN. Dla jednych to dużo, dla innych niewiele. Moim zdaniem warto.

Wszystko można zrobić samemu, nie jest to specjalnie trudne, wystarczy trochę zręczności, cierpliwości i chęci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będe nikomu podawał na tacy linku skoro sam olewa NAszą prace i nie potrafi poszukać.

Za dużo straciłem czasu na porządkowanie, scalanie i kasowanie tematów, żeby teraz jeszcze tracić czas na szukania a inni tylko czekają na gotowe.

Dopóki taka osoba nie zrozumie, że ulepszanie, porządki itp itd są dla Waszego łatwiejszego i szybszego korzystania z forum to niestety takie opinie nadal będą padać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

jest jeszcze jeden problem nie działa oświetlenie w środku jak się drzwi otworzy, ale tylko z tyłu.

 

Mam pytanie :

-czy wie ktoś jaki kolor przewodu odpowiada za oświetlenie wnętrza przy otwartych drzwiach

-skąd idzie sygnał do tej lampki

-jaki kolor przewodu odpowiada za centralny zamek w wersji na 2 szyby ele.

 

 

 

 

Jeżeli chodzi o koszty to udało mi się zdobyć cały środek za 800zł :cool:+ 200zł za transport z Wrocławia do Cieszyna. W skład zestawu wchodziło:

-przednia deska

-fotele elektrycznie regulowane i podgrzewane z 2 poduszkami i do tego welurową

-wszystkie plastikowe elementy

-boczki 4 szt

-płyty z silnikami eleketrycznymi

-roleta pionowa (siatka)

-sterowanie do szyb na "4"

-schowek

-półka nad kolana kierowcy

 

Dokupiłem

-podłokietnik, dywan i roletę

 

Powód miałem środek jasny i szkoda żeby go dzieci zniszczyły, a dzienne pranie mnie jakoś nie bawi, bo nie mam czasu na to. Poza tym stary środek był z materiału nie miał elektrycznych siedzeń i na 2 korby z tyłu, kwotowo po sprzedaniu mojego środka wyszło prawie na 0. Teraz w moim pasku zrobiło się bardzo przyjemnie, a siedzenia elektrycznie regulowane w wszelkich kierunkach jest bardzo wygodnym rozwiązaniem :):):):). Sorki za OT

 

P.S

Zostało mi jedynie podłączyć grzane fotele :confused::confused:, ale to chyba już nie będzie takie łatwe. Na forum jest klika tematów, ale bez konkretnego schematu (chodzi o instalacje oryginalne)

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

ale ja mam oryginalne siedzenia grzane, a tu jest przedstawione do uniwersalnej maty.

 

Czy wie ktoś jakie te przewody trzeba użyć aby problemy znikły:

-błąd w sterowniku 930 i 931

-brak oświetlenia lampki w środku przy otwartych drzwiach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostało mi jedynie podłączyć grzane fotele :confused::confused:, ale to chyba już nie będzie takie łatwe. Na forum jest klika tematów, ale bez konkretnego schematu (chodzi o instalacje oryginalne)

 

Podeślij mi swojego maila na priva, to wyślę Ci oryginalne schematy. Zrobienie podgrzewania foteli jest łatwe, trzeba tylko dołożyć jeden bezpiecznik 30A i pociągnąć wiązki.

 

A tak z ciekawości, czy te błędy wyświetlają się w jakiś sposób na komputerze pokładowym, czy są widoczne dopiero po podpięciu się przez port?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

błąd widać pod VAG - COM, ja nie mam komputera pokładowego, ale oświetlenie troszkę denerwuje w nocy, poza tym wszystko jest OK, trzeba tylko się dowiedzieć jaki kolor przewodu odpowiada za c. zamek z tyłu oraz od lampki oświetlenia w środku samochodu.

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie właśnie, czy jeżeli jest jakiś błąd w sterowniku, to czy to jest jakoś widoczne na wyświetlaczu komputera. Ja mam 1/2 FIZ i nigdy nie miałem żadnych błędów ani wskazań na nim, że coś jest nie tak. Podpinałem też po VAGa i nic, więc nie mogłem się osobiście przekonać jak to jest. Moim zdaniem powinno się coś wyświetlać - chociażby komentaż typu - "sprawdź błędy" żeby człowiek był świadomy i podłączył się pod soft żeby sprawdzić co się dzieje.

 

Apropo kabelków, wyślę Ci odpowiednie schematy. Jak już poradzisz sobie z problemem, daj znać, jest wiele osób, które chcą mieć el. szybki z tyłu i czekają na info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

część

jest na to bardzo prosty sposób odłącz wtyczkę od czujnika temperatury i będziesz mieć błąd wtedy się dowiesz czy jest info na wyświetlaczu. Może to jest trochę prymitywny sposób ale prawdziwy (jeżeli masz VAG - COM )

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BoNo

kolego sojkis mam do ciebie pytanie odnośnie elektrycznie regulowanych siedzeń - czy kupiłeś oryginalne passatowskie czy włożyłeś jakieś zamienne z innego samochodu bo też mnie interesuje taka zamiana na pełną elektrykę w moim aucie.

 

 

BoNo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

wszystko jest z używanego VW, po wypadku bo nie ma poduszek z przodu i zaślepki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BoNo

kolega sojkis napisał że fotele są z innego używanego VW - a czy możesz kolego napisać z jakiego VW - chodzi mi o to czy to był jakiś inny passat czy po prostu jakiś inny VW, a akurat jego fotele pasują do passata B5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

części są z passata b5 combi, elektryczne siedzenia to coś pięknego i bardzo łatwe do podłączenia "+" i "-' w siedzenia nie działa tylko pamięć ustawień ale to nie jest mi potrzebne. Siedzenia te mają możliwość ustawienia w każdym kierunku nawet u pasażera i odcinek lędźwiowy też mają z obu stron, a do tego welur, coś pięknego. Miałem standardowo szmatę a to nie jest zbytnio przyjemne, teraz jest welur i to jest to, czujesz jak Ci jest przyjemnie. Warte wydania tej kasy, miałem środek jasny ale przy dzieciach to jest trochę chory pomysł. Dziennie szmatka do ręki.

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności