Matsil Zgłoś #21 Napisano 25 Marca 2008 Okazuje się, że wszystko da się zrobić . Właśnie z kolegą zakończyliśmy z pełnym powodzeniem montaż tylnych elektrycznych szyb w B5 2001. Aby uniknąć wszystkich problemów opisanych powyżej trzeba zrobić bardzo prosty myk. Wymieniamy blachy, zozstawiamy jednak wszystkie wiązki ze starych blach - głównie chodzi o przewody do zamków. My przełożyliśmy instalację starych drzwi na nowe blachy i dodaliśmy nową wiązkę podłączając ją tylko do silnika szyb. Efekt? Wszystko działa - sterownik w drzwiach kierowcy, blokady, przełączniki w drzwiach tylnych, zamek centralny, światełka itp. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, VAG podobnie. Do słupków przy drzwiach przednich ciągniemy 5 przewodów - wszystkie oprócz brązowego, ten można podłączyć do masy przy środkowym słupku. Jednak się da . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #22 Napisano 8 Czerwca 2010 A możesz dokładniej opisac gdzie podpinałes te przewody, które ciagnołeś??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shoei Zgłoś #23 Napisano 25 Stycznia 2012 (edytowane) Ja u siebie właśnie robię przekładkę. Schemat elektrycznych szyb mam więc pozostało mi podłączenie zasilania. Problem leży w centralnym zamku. U mnie układy kolorystyczne są inne niż w nowej kostce. Suma summarum centralny nie działa. Ktory kolor odpowiada za centralny. Może jakiś schemat to bym sam doszedł. U mnie kostkologia ma się następująco Stara kostka 1-żołto/biały 2-x 3-czerwono/czarny 4-żołto/czerwony 5-brąz/żołty 6-żołto/zielony 7-szaro/żołty 8-brąz Nowa kostka 1-żoto/czerwony 2-czerwono/biały 3-czerwono/czarny 4-x 5-pomarańcz/żołty 6-pomarańcz/szary 7-x 8 brąz 8 masa i 3 cośtam wspolna dla obydwu. Ktore przewody odpowiadają za centralny? Ma ktoś może schemat elektryczny wersji z 2 i 4 szybami elektrycznymi? Byłbym wdzięczny za takowy. Jakby coś to wysłać na email [email protected] Po małych testach podłączenia pinów 3 i 8 (ośw. progu i masa) na obydwu instalacjach działa bezproblemowo. Podłączając się w przedni słupek pin2 do pinu 2 działa elektryka podnośnika. Jest tylko mały problem bo po godzinie czasu nagle przestała działać elektryka w tylnych drzwiach a napięcie jest. Pozostaje czekać do poniedziałku i sprawdzić miernikiem. Kolejny postęp, po wyjęciu wtyczki i włożeniu szyba działa. Robię to na wyłączonym zapłonie, włączam zapłon szyba działa, uruchamiam silnik szyba działa. Po kilku km szyba działa wyłączam silnik działa dalej. Idę do sklepu wracam i szyba nie działa trzeba znowu wyjąć wtyczkę i włożyć żeby zaskoczyła. Z mrozem -15 ciężko się pracuje na dworze ale do wiosny mam nadzieję ukończyć. Powtarzam prośbę czy może ma ktoś kompletny schemat elektryczny centralnego i elektryki drzwi w wersji 2 i 4 el szyb. Poszukuje również pinologii do modułu komfortu mam wersje A zaś kupiłem wersję AH z obsługą 4xel. Moduł doszedł i dzięki temu że posiadał ucięte końcowki mam możliwość rozwikłania zagadki przewodow sterujących centralnym zamkiem. Pomarańczowo/zielony oraz pomarańczowo fioletowy wychodzący z każdego zamka tuż przed modułem komfortu łączą się w jeden i ten idzie do kostki. Jak będzie większa temperatura niż -10 to postaram sie przetestować swoje przemyślenia. Udało się. Wszystko działa jak należy. Edytowane 2 Lutego 2012 przez shoei Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krasy31 Zgłoś #24 Napisano 17 Marca 2012 WITAJCIE, Odświerze ten temacik ponieważ jestem w trakcie wymiany tylnych szyn z manualna na elektryczne i mam problem a mianowicie kupiłem komplecik tapicerki i mech do szyb elektrycznych od VW Passata B5 kombi z 1998 r. komplet jest gotowy do montażu, są również wiązki do podłączenia. Nie było jedynie kabelków od głośników ale to nie problem dołążyłem ze starych kabli wszystko postręcałem i ... nawet kupiłem moduł komfortu do czterech szyb elektrycznych (tak mi facet powiedział) dołączył równiez dwie końcówki do tego madułu i co ZONG chcę podłączyć z tamtego starego modułu do nowego i olazuje się że kabelki nie pasują. tzn sa częściowo inne kolory i jest ich więcej (w tym starym module) Kolega który mi pomaga załamał ręce, bo nawet centralny z tyłu nie działał. Co można teraz zrobić w takiej sytuacji? RATUJCIE !!! a może ma ktoś schemat zmiany elektrycznych szyb z 2 na 4 szyby. PROSZĘ o PILNĄ POMOC !!! a może ktoś jest z Warszawy lub okolic i jest mi w stanie pomóc to byłbym BBBBB...WDZIĘCZNY POZDRAWIAM WSZYSTKICH krasy31 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #25 Napisano 7 Kwietnia 2012 Jak ktoś chce schematy dla B5 i B5 FL z roczników 98, 99, >2000, to piszcie na maila: [email protected], podeślę. Schemat z 2 i 4 szybami elektrycznymi różni się jedynie tym, że przy 4-ch mamy dwa dodatkowe silniki i przełączniki w tylnych drzwiach. Wszystko jest wpięte razem w kostę przy nogach kierowcy tzn. w drzwi kierowcy. Ja z kolegą dokładaliśmy tylnie szyby do passata po FL z rocznika 2001, we wcześniejszych trochę inaczej to wygląda - szczególnie magistrala CAN, stąd mogą być problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek80 Zgłoś #26 Napisano 8 Kwietnia 2012 WITAJCIE, Odświerze ten temacik ponieważ jestem w trakcie wymiany tylnych szyn z manualna na elektryczne i mam problem a mianowicie kupiłem komplecik tapicerki i mech do szyb elektrycznych od VW Passata B5 kombi z 1998 r. komplet jest gotowy do montażu, są również wiązki do podłączenia. Nie było jedynie kabelków od głośników ale to nie problem dołążyłem ze starych kabli wszystko postręcałem i ... nawet kupiłem moduł komfortu do czterech szyb elektrycznych (tak mi facet powiedział) dołączył równiez dwie końcówki do tego madułu i co ZONG chcę podłączyć z tamtego starego modułu do nowego i olazuje się że kabelki nie pasują. tzn sa częściowo inne kolory i jest ich więcej (w tym starym module) Kolega który mi pomaga załamał ręce, bo nawet centralny z tyłu nie działał. Co można teraz zrobić w takiej sytuacji? RATUJCIE !!! a może ma ktoś schemat zmiany elektrycznych szyb z 2 na 4 szyby. PROSZĘ o PILNĄ POMOC !!! a może ktoś jest z Warszawy lub okolic i jest mi w stanie pomóc to byłbym BBBBB...WDZIĘCZNY POZDRAWIAM WSZYSTKICH krasy31 Czytałeś post 21 w tym temacie? Tam jest bardzo prosty sposób na uniknięcie takich problemów po przekładce. I nie trzeba zmieniać modułu. Ja też tak robiłem i wszystko działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krasy31 Zgłoś #27 Napisano 10 Kwietnia 2012 pewnie, że czytałem z tym moim kolegą i tak on podłączał ale i tak wyskakują błędy i to co wcześniej opisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek80 Zgłoś #28 Napisano 11 Kwietnia 2012 Ja mam ten sam rocznik i nawet silnik i wszystko śmiga. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to proponuję wrócić do starego modułu i starej wiązki w tylnych drzwiach. Wróć do stanu sprzed wymiany korb. Potem zostaw starą wiązke do centralnego na nowych blachach i doprowadź z przednich słupków 5 przewodów do sterowania szybami. Wszystko musi działać. Jedynie panel w drzwiach kierowcy musi być wymieniony na 4 szyby. Moduł komfortu zostaw stary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #29 Napisano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) doprowadź z przednich słupków 5 przewodów do sterowania szybami. A mógłbyś napisać jakie kolory miałeś tych przewodów. Ja mam 2 grube brązowy(masa) czerwono/biały(plus) i 3 cienkie: żółty, czarny i czerwono/żółty.I jest problem z tymi trzema bo nie wiem jak podłączyć,znalazłem tylko ten czerwono/żółty a nie mogę zlokalizować żółtego i czarnego w przednim słupku. Może miałeś inne kolory,a jak tak to napisz jakie. I jeszcze pytanie,czy te 5 przewodów z prawych tylnych drzwi to trzeba ciągnąć tylko do słupka przedniego pasażera,czy słupka kierowcy. Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez kmdm24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #30 Napisano 11 Kwietnia 2012 A mógłbyś napisać jakie kolory miałeś tych przewodów.Ja mam 2 grube brązowy(masa) czerwono/biały(plus) i 3 cienkie: żółty, czarny i czerwono/żółty.I jest problem z tymi trzema bo nie wiem jak podłączyć,znalazłem tylko ten czerwono/żółty a nie mogę zlokalizować żółtego i czarnego w przednim słupku. Może miałeś inne kolory,a jak tak to napisz jakie. Przeciągasz tak (wersja po liftingu 3BG) - wszystko do przedniego słupka kierowcy (prawy i lewy tył): 1. czerwono-biały (zasilanie) 2. pomarańczowo-zielony (CAN-H) 3. pomarańczowo-brązowy (CAN-L) 4. czerwono żółty 5. brązowy (masa) - ten wystarczy przypiać w słupku Wersja przed liftingiem (3B) wygląda inaczej. Patrząc na nią trzeba byłoby zrobić tak: A) tylne lewe drzwi: 1. brązowy (masa) (pin 9) - podłączamy w słupku 2. czerwono-biały (pin 10) ciągniemy do przedniego słupka kierowcy i łączymy z pinem 20 - ten sam kolor 3. pomarańczowo-zielony (pin 11) ciągniemy do przedniego słupka kierowcy i łączymy z pinem 8 - ten sam kolor 4. pomarańczowo-brązowy (pin 12) ciągniemy do przedniego słupka pasażera i łączymy z pinem 15 - ten sam kolor 5. czerwono-żółty (pin 18) ciągniemy do przedniego słupka kierowcy i łączymy z pinem 19 - ten sam kolor (za wtyczką przewód przechodzi w kolor czerwono-niebieski B) tylne prawe drzwi: 1. brązowy (masa) (pin 9) - podłączamy w słupku 2. czerwono-biały (pin 10) ciągniemy do przedniego słupka pasażera i łączymy z pinem 20 - ten sam kolor 3. pomarańczowo-zielony (pin 11) ciągniemy do przedniego słupka pasażera i łączymy z pinem 6 - ten sam kolor 4. pomarańczowo-brązowy (pin 12) ciągniemy do przedniego słupka pasażera i łączymy z pinem 15 - ten sam kolor 5. czerwono-żółty (pin 18) ciągniemy do przedniego słupka pasażera i łączymy z pinem 19 - ten sam kolor (za wtyczką przewód przechodzi w kolor czerwono-niebieski Różnica w 3B polega, że łączymy kable stronami - lewe tylne ze słupkiem kierowcy, prawe tylne ze słupkiem pasażera. I jeszcze pytanie,czy te 5 przewodów z prawych tylnych drzwi to trzeba ciągnąć tylko do słupka przedniego pasażera,czy słupka kierowcy. Wszystkie ciągniesz do słupka kierowcy (3BG), jak podłaczysz do przedniego pasażera to nie będzie działać. Najlepiej z prawych tylnych drzwi dociągnij pod tylnią kanapą do lewych i tam w słupku połącz, ja tak zrobiłem, dalej już pojedynczymi przewodami jedziesz do przedniego słupka kierowcy. W przypadku 3B, opisałem powyżej. Dodam, że ja uruchamiałem tył w wersji po FL (3BG), nie wiem jak będzie w 3B, podałem to, co widzę na schemacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #31 Napisano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) pomarańczowo-zielony pomarańczowo-brązowy Dzięki bardzo,tylko że u mnie brak jest tych kolorów ,zamiast cytowanych wyżej jest żółty i czarny,więc spróbuję je podłączyć. Dołączam fotki co ja mam u siebie. Na czerwono zaznaczona kostka do której trzeba się wpiąć-tak myślę,rozumiem że te piny numery będą na tej kostce. Z zakupionych przeze mnie blach z silnikami wychodziły te przewody co na ostatnim zdjęciu i jeden czerwono czarny już wyeliminowałem bo jest od podłączenia lampki na dole drzwi. do zamka puściłem starą kostkę. Na krótko działa podnoszenie szyby przez przełącznik w tylnych drzwiach(podłączyłem minus do brązowego i plus do biało czerwonego. Mam auto przed liftem 2000r. Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez kmdm24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krasy31 Zgłoś #32 Napisano 11 Kwietnia 2012 Wielkie dzieu koledzy, teraz musze się skontaktować z moim kolegą, który mi to montuje i niech sprawdzi, co robił żle. Jak tylko zrobimy to natychmiast dam znać. WIELKIE DZIĘKI za wstępną pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek80 Zgłoś #33 Napisano 12 Kwietnia 2012 Ja miałem takie kolory jak napisał kolega Matsil i takie znalazłem też w słupkach prawym i lewym z przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #34 Napisano 12 Kwietnia 2012 Poniżej załączam schematy dla roczników modelowych 1998, 1999 oraz >2000. Ten ostatni jest dla aut po FL. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie . POWODZENIA!!! wd_p_00.pdf wd_p_98.pdf wd_p_99.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #35 Napisano 12 Kwietnia 2012 Zamieszczone przez Matsil pomarańczowo-zielony Zamieszczone przez Matsil pomarańczowo-brązowy Dzięki bardzo,tylko że u mnie brak jest tych kolorów ,zamiast cytowanych wyżej jest żółty i czarny,więc spróbuję je podłączyć. Dołączam fotki co ja mam u siebie. Na czerwono zaznaczona kostka do której trzeba się wpiąć-tak myślę,rozumiem że te piny numery będą na tej kostce. Z zakupionych przeze mnie blach z silnikami wychodziły te przewody co na ostatnim zdjęciu i jeden czerwono czarny już wyeliminowałem bo jest od podłączenia lampki na dole drzwi. do zamka puściłem starą kostkę. Na krótko działa podnoszenie szyby przez przełącznik w tylnych drzwiach(podłączyłem minus do brązowego i plus do biało czerwonego. Mam auto przed liftem 2000r. Podłączyłem tak jak pisał Matsil tylko że zamiast pomarańczowo/zielonego i pomarańczowo/brązowego wpiąłem w przedni słupek swoje przewody żółty i czarny i jest sukces wszystko działa z panelu kierowcy,nawet blokada tylnych szyb. Na razie zrobione z lewej strony ponieważ z prawej po zamontowaniu nowej blachy i podłączeniu nowych przewodów i starej wiązki do zamka przestał działać zamek. Centralny się zamyka na trzy drzwi oprócz drzwi tylnych prawych,ale jak otworzę za klamkę to włącza się alarm,tak jakby nie działał silniczek w zamku lub nie dochodził do niego prąd. Po jego rozebraniu i poprawieniu lutów dalej to samo. Nie podłączałem jeszcze przewodów z sterownika silnika tylnego prawego do kostki w słupku przednim prawym ,mam nadzieję że to pomoże,ale to dopiero jutro sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krasy31 Zgłoś #36 Napisano 21 Kwietnia 2012 Koledzy, jednak mój kolega wystawił mnie do wiatru i nie dokończy mi tych elektrycznych szyb moze znacie kogos kto zna sie na takim montazu i pomogłby mi ps. Najlepiej okolice warszawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KimeX Zgłoś #37 Napisano 19 Maja 2012 (edytowane) Witam , to i ja sie podlacze do tematu , wsprawie mojego passzczura z 96 roku . Otoz kupilem TDi 96 rocznik AFN ktory ma tylko przednie szyby elektryczne , a kolega ma takiego samego w takim samym kolorze ktory idzie na zlom, podmienilem tyle drzwi ktore sa elektryczne , i co mam zrobic zeby chodzily tylne szyby , czy wystarczy zabrac cala wiazke kabli i przelozyc ?? czy bedzie wszystko dzialac ?? czy trzeba cos jeszcze zrobic ?? Edytowane 19 Maja 2012 przez KimeX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KimeX Zgłoś #38 Napisano 26 Maja 2012 nikt nic nie wie ????? , czy to juz dawno zamkniety temat ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #39 Napisano 26 Maja 2012 (edytowane) temat dotyczy b5,Ty masz b4 . Edytowane 26 Maja 2012 przez kmdm24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krasy31 Zgłoś #40 Napisano 7 Czerwca 2012 Hej, słuchajcie już myślałem że w końcu uda mi się podłączyć tylne szyby elektryczne w moim pasku, lecz ZONGGG elektryk sprawdził mi wszystko i według niego podłączenie kabli jest oki ale coś jest nie tak. Mam stary moduł komfortu na dwie szyby, a nie na cztery, podobno po podłączeniu kompa wyświelta, że nie widzi szyb tylnych oraz blokady dziecka . Wstępnie koleś kazał abym kupił jakieś moduł na czteru szyby który jest w lewych przednich drziwach ( ten gdzie są przełączniki na cztery szyby, jaka puszka czarna) oraz w drzwiach tylnych prawych gdzieś pod mechanizmem opuszczania szyb. Nie wiem czy mi nie ściemnia, bo jak mu powiedziałem, że moduł komfortu jest na cztery szyby to kazał mi kupić moduł komfortu na cztery szyby i ma być od rocznika od 97 do 2000 odpowiedzni do mojego auta czyli 1998 r. na cztery szyby. Kurcze nie wiem czy mi nie ściemnia, bo jak pomajstrował to teraz szaleją mi szyby z przodu raz się zamykają raz nie albo przerywają, wcześniej działały. Powiedzcie mi czy to co on mówi to prawda, może tak być jak on mówi??? a jeszcze jedno powiedział, że ten mój moduł komfortu nie da się przestroić na cztery szyby. Podpowiedzcie mi co mam robić, czy mnie wkręca, naciąga czy tak jest co on mówi. pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach