Skocz do zawartości
kononowicz

Spryskiwacz tylnej szyby (Kombi)

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś montował ostatnio może taki "washer jet" toprana do b5 fl? (10 zł)

http://moto.allegro.pl/dysza-spryski...494222553.html

wszystko gites?

Ja próbowałem to zamontować, to jest dysza do paska b3-b4, do b5 jest to zdecydowanie za grube, teraz niestety mam do wymiany lub naprawy ośkę wycieraczki, bo urwał mi się gwint przytrzymujący wycieraczkę na ośce, czy ktoś z was spotkał się z możliwością zakupu samej ośki, zdawało mi się, że pod którymś z tych tematów był link do sklepu z tą ośką (nie całym zestawem naprawczym), ale od dwóch dni próbuję coś znaleźć i mi się nie udaje, a nie za bardzo mam teraz kasiurkę na nowy (bardziej opłacalny) silniczek z Boscha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja mam pytanie dotycz. rurki w lewym schowku w bagażniku. Jako że mi też nie spryskuje tylnej szyby to za waszą radą zajrzałem do schowka w bagażniku. I tak - tam od strony przodu auta idą dwie rurki. Jedna idzie do góry do klapy bagażnika a druga jest wolna zakończona kolankiem. Chciałem ją połączyć z tą drugą ale nie bardzo, bo ta co idzie do klapy zachowuje ciągłość. Wygląda to tak jakby oprócz tej co idzie do spryskiwacza, to jest jeszcze druga, ale po co? i jeszcze jedno, tak tą wolną rurkę zakończoną kolankiem włożę do ust i zaciągnę to zassaję płyn doi spryskiwaczy. Co o tym myślicie? Może jednak da się ją gdzieś wpiąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedna idzie do góry do klapy bagażnika a druga jest wolna zakończona kolankiem.

No to jakimś cudem masz o jedną za dużo. :zeco

Wygląda na to że ktoś ściągnął od pompki drugą linię.

Tylko przyznam że to poroniony pomysł. Bo ktoś nieźle ,,się na rozbierał,, żeby przeciągnąć ten wężyk.

A można było przecież robiąc to samo odszukać przerwę w ori wężyku i go naprawić. :zeco

Reasumując, skoro z tego odpiętego wężyka zaciągasz płyn to przepnij go to wężyka który idzie to klapy i masz po temacie. :)

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy spryskiwacz tylnej szyby w czasie spryskiwania powinien nanosic płyn wraz z poruszająca sie wycieraczką czy w jeden konkretny punkt? U mnie sikał w jeden punkt a teraz coś chyba mu sie odblokowało (albo zepsuło) i sika na szybe wraz z poruszającą sie po półkolu wycieraczka. Jak jest u Was?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy spryskiwacz tylnej szyby w czasie spryskiwania powinien nanosic płyn wraz z poruszająca sie wycieraczką czy w jeden konkretny punkt? U mnie sikał w jeden punkt a teraz coś chyba mu sie odblokowało (albo zepsuło) i sika na szybe wraz z poruszającą sie po półkolu wycieraczka. Jak jest u Was?

Było setki razy o tym w tym temacie!

Powinien stać w miejscu i zraszać szybę pionowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja co prawda mam wersje B5 i moze jest inaczej ale u mnie sie porusza wraz z wycieraczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy spryskiwacz tylnej szyby w czasie spryskiwania powinien nanosic płyn wraz z poruszająca sie wycieraczką czy w jeden konkretny punkt? U mnie sikał w jeden punkt a teraz coś chyba mu sie odblokowało (albo zepsuło) i sika na szybe wraz z poruszającą sie po półkolu wycieraczka. Jak jest u Was?

Powinien w jeden - do góry, a wycieraczka jeździ 180 stopni. Jeśli "sika" Ci dookoła razem z jadącą wycieraczką to zatarła się rurka w śrubie która trzyma wycieraczkę. Zdejmij czarną plastikowa maskownice i popsikaj np WD 40 - u mnie pomogło i się odblokowało bez rozkręcania.

Jeśli nie to musisz rozkręcić mechanizm i wyczyścić bo jak nie to urwie Ci w końcu ta rurkę i płyn będzie się wlewał w klapę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem.

Kupiłem zwykłą antenę od radia aluminiowa. dopasowałem średnicę, tak aby połączyć ukręcone elementy rurki, odtłuściłem, zalutowałem i 1,5 roku jest spokój. Spryskiwacz działa bez zarzutów.

Jeden warunek trzeba dokładnie łączenia zalać cyną i sprawdzić przed zamontowaniem czy jest szczelna rurka.

Koszt anteny ok 5 zł., odrobina cyny, dobra lutownica i trochę chęci i cierpliwości do pracy z tym ustrojstwem.

 

---------- Post added at 23:59 ---------- Previous post was at 23:58 ----------

 

Eusso a u Ciebie juz się ukręciła rurka,. Powinno pryskać w jeden punkt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.jak by kto potrzebował nowy silniczek bosch-a spoko moge załatwić za około 250pln ewentualnie org SWF z mojego do naprawy słynna rurka dam za 5 dych..pozdro:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko mam czy jak kupie ten spryskiwacz tylnej szyby http://allegro.pl/spryskiwacz-tylnej-szyby-dysza-vw-passat-od-ss-i1721561354.html to czy ta biała rurka z kolankiem jest rurka nr 28 ze schematu??

 

Czy jeśli mam tą rurkę (oryginalna złota) i jest ona tylko obłamana z jednej strony to czy wystarczy samą dyszę wstawić i będzie oki??

Ile cm powinna mieć ta rurka i ile dysza??

spryskiwacz.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie pomoże??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie od zakupu nie działa wycieraczka. Dałem sobie spokój. Ogólnie nie jest mi potrzebna. Ta usterka jest częstą wadą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek, wygląda, że to co podałeś na aukcji i to na schemacie nr 28 to ten sam element :)

 

Podmienić i powinno być ok. Podeślij takie samo pytanie z tym schematem sprzedającemu na Allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie czdysza przeznaczona do B4 będzie pasować do b5??

Na allegro nie mogę znaleźć dyszy przeznaczonej do b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy którzy mają ten problem i już wiedzą jak to naprawić --- wielkie dzięki.

Oryginalny zestaw naprawczy ok - ale znowu jest mosiężna rurka - plastikowa lepsza.

Ok 2-3 godzin roboty i działa super.

Rozebrać , wyczyścić , rozwiercić , nasmarowć(dobrze).

Wstawiamy rurkę i składamy , ale lepiej w samochodzie.

Nie zakręcamy tylnego dekielka tylko po założeniu mechanizmu do autka ustawiamy koło zamachowe we właściwej pozycji ( ja robiłem metodą prób i błędów) , to samo z ramieniem wycieraczki , dopiero wtedy zakręcamy dekielek i podłączamy spryskiwacz.

 

Narzędzia: -13, 8 , 10 oczko lub orzech

- śrubokręt płaski i krzyżak

- torx (nie pamiętam jaki - coś małego)

- kombinerki lub coś podobnego

- wiertło 4 i 2,5 (łatwiej rozwiercić)

- dobry smar z niską temperaturą krzepnięcia

 

Pozdrawiam kolegów z wcześniejszych postów , nawet laik da radę dzięki opisom to naprawić

 

Wielkie dzięki , taki drobiazg a jak wkur......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ktos moglby mi podac dokladne wymiary rurki mosieznej?

 

dlugosc, srednica zew i grubosc scianki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie pytanko mam czy jak kupie ten spryskiwacz tylnej szyby http://allegro.pl/spryskiwacz-tylnej-szyby-dysza-vw-passat-od-ss-i1721561354.html to czy ta biała rurka z kolankiem jest rurka nr 28 ze schematu??

 

Czy jeśli mam tą rurkę (oryginalna złota) i jest ona tylko obłamana z jednej strony to czy wystarczy samą dyszę wstawić i będzie oki??

Ile cm powinna mieć ta rurka i ile dysza??

 

koledzy ja mam takie same pytanie jak kolega wyżej a może już założył i jak pasuje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuje rady, mianowicie zreanimowałem spryskiwacz i działa super ale problem jest z mechanizmem wycieraczki, robi 1/3 obrotu i tyle, zaś samo koło zębate pomimo różnych ustawień robi 1 pełny obrót i zatrzymuje się zawsze w jednym ustawieniu. Ustawiałem i na ząbkach w samym mechanizmie ale to nic nie daje, Może ktoś się z tym uporał?Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, potrzebuje rady, mianowicie zreanimowałem spryskiwacz i działa super ale problem jest z mechanizmem wycieraczki, robi 1/3 obrotu i tyle, zaś samo koło zębate pomimo różnych ustawień robi 1 pełny obrót i zatrzymuje się zawsze w jednym ustawieniu. Ustawiałem i na ząbkach w samym mechanizmie ale to nic nie daje, Może ktoś się z tym uporał?Z góry dzięki za pomoc.

Witam kolego mam podobny problem u mnie po złożeniu ramię wycieraczki wykonuje około 1/2 i wraca do pozycji wyjściowej. Czy ktos nam pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego ja tak jak i ty miałem podobny problem, i udało mi się z tego wybrnąć. Po prostu sworzeń w który wchodzi rurka od spryskiwacza musisz centralnie nabić na wielowpuście tak aby zębatka na nim była a nie te blaszki od ramienia, sworzeń musi wychodzić nad zewnętrzną blaszkę około pół centa(można to podejrzeć na zamieszczonych zdjęciach poniżej w opisach), pozdrawiam miłej pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności