Rufus110hp Zgłoś #41 Napisano 3 Października 2012 Kolego Pogoń swojego Paska na wysokich obrotach!!!! Kręć go pod 4000 obr/min !!! Następnie zobacz czy płyn ci wyrzuciło przez zbiorniczek wyrównawczy i czy masz twardy wąż idący od głowicy do chłodnicy!!!!! "Ludzie są biedni dlatego, że ich marzenia są biedne." - Robert Kiyosaki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #42 Napisano 4 Października 2012 Sprawdź też stan oleju i jego jakość. Czasami winna jest uszczelka chłodnicy oleju. Sprawdź też całą chłodnice cieczy (bardzo często puszcza na łączeniu części bocznych z kratownicą), trzeba się dobrze nagimnastykować aby ją obejrzeć. Czy na suchym nie zostawia plam płynu ? Zdejmij osłonę silnika i zobacz czy nie ma na nawierzchni wody. Skoro nie ma ciśnienia w układzie, nie ma resztek oleju i spalin w zbiorniczku wyrównawczym to nie może być uszczelka pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #43 Napisano 4 Października 2012 Niestety plam nigdzie nie zostawia, jak pisałem wcześniej wyciek tylko widziałem z zaworu przelewowego gdy odkręcam korek.Osłonę też ciągałem i niestety też nic nie ma. Olej też ok, nie śmierdzi wody w nim nie ma, stan dobry. Sprawdzałem też przy odkręconym korku na wysokich obrotach płyn nawet nie drgnął... Dziś sprawdzę chłodnicę oleju jeśli uda mi się ją zlokalizować. Możliwe jest żeby woda parowała osadzała się na korku i skraplała się do zaworu przelewowego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #44 Napisano 4 Października 2012 Możliwe jest żeby woda parowała osadzała się na korku i skraplała się do zaworu przelewowego ?Raczej nie, korek sprawdzałeś? Może trzeba wymienić korek. Bo ubytki przez zawór to wówczas kiedy wzrasta ciśnienie w układzie chłodzącym.Dziś sprawdzę chłodnicę oleju jeśli uda mi się ją zlokalizować.Znajduje się pd filtrem paliwa i raczej nie zobaczysz nic wokół niej. Chłodnica olejowa jak puszcza to do silnika, ale to raczej daje skutek oleju w płynie rzadko odwrotnie. Chociaż cuda się zdarzają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #45 Napisano 4 Października 2012 Tak jak pisałem wcześniej korek jest nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #46 Napisano 4 Października 2012 Dziś jeszcze raz wszystko dokładnie sprawdzałem i do wymiany jest uszczelka pod głowicą. Wewnątrz zbiorniczka na ściance osadził się czarny osad zapewne są to spaliny, niestety. Wracając do uszczelki chciałbym zapytać was o rady, co warto zmienić, a co nie i dlaczego. 1. Olej VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W40 2. Nowy płyn chłodzący oczywiście G12 3.Nowy pasek rozrządu 4.Uszczelka pod głowicę, pokrywę zaworów , kolektor ssący, wydechowy. 5.Nowe śruby do przykręcenia głowicy. Hm o czymś zapomniałem ? Jeśli macie jakieś nowe sugestie to też je z chęcią rozpatrzę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #47 Napisano 5 Października 2012 Hm, jeszcze jedno dziś rano jadąc do pracy zauważyłem, że włączając nawiew na maksymalnie ciepły , przez chwilkę leciał ciepły a później lodowaty, czy to może mieć jakiś wpływ na całą sprawę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #48 Napisano 5 Października 2012 Delikatna aktualizacja:bleble Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #49 Napisano 5 Października 2012 (edytowane) Dziś jeszcze raz wszystko dokładnie sprawdzałem i do wymiany jest uszczelka pod głowicą.Wewnątrz zbiorniczka na ściance osadził się czarny osad zapewne są to spaliny, niestety. Wracając do uszczelki chciałbym zapytać was o rady, co warto zmienić, a co nie i dlaczego. 1. Olej VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W40 2. Nowy płyn chłodzący oczywiście G12 3.Nowy pasek rozrządu 4.Uszczelka pod głowicę, pokrywę zaworów , kolektor ssący, wydechowy. 5.Nowe śruby do przykręcenia głowicy. Hm o czymś zapomniałem ? Jeśli macie jakieś nowe sugestie to też je z chęcią rozpatrzę. Pozdrawiam. Witam 1. Jak nie masz kawy z mlekiem to nie trzeba ale jak sam piszesz że to nowy nabytek to wymień, filtr też!! 2. Tak 3. "Nowy nabytek" to kompletny rozrząd (pasek, rolka,napinacz, i pompa wody bo jest na rozrządzie!!!)! 4. TAK + uszczelniacze zaworów + planowanie głowicy(szczelność też by pasowała) i zobacz w jakim stanie masz popychacze hydrauliczne !! 5.Tak 6. Klucz dynamometryczny 7. sześciopak piwka albo i więcej!!! „Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.” - Robert Kiyosaki Edytowane 5 Października 2012 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #50 Napisano 6 Października 2012 Dodaję nowe relacje z kilku dni. Mianowicie zauważyłem jeszcze kilka niepokojących rzeczy na ściance zbiorniczka wyrównawczego był tak jakby czarny osad nie wiem czy to były spaliny czy po prostu jakiś syf, ponieważ niczym nie śmierdziało. Druga sprawa jadąc do pracy włączyłem ogrzewanie na początku leciało ciepłe, po chwili przy tej samej temperaturze zaczęło lecieć lodowate. Jeszcze jedno co mnie niepokoi to wewnątrz auta w czasie jazdy słychać jakby się woda przelewała, a wręcz bulgotała. Czekam na waszą pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #51 Napisano 6 Października 2012 Jeszcze jedno co mnie niepokoi to wewnątrz auta w czasie jazdy słychać jakby się woda przelewała, a wręcz bulgotała. wysokie prawdopodobieństwo wydmuchanej uszczelki pod głowicą, ale nie koniecznie ponieważ zapowietrzony układ będzie dawał podobne odgłosy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #52 Napisano 6 Października 2012 Hm, czyli warto spuścić wodę, wlać płyn , odpowietrzyć i sprawdzić co się będzie działo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #53 Napisano 6 Października 2012 Hm, czyli warto spuścić wodę, wlać płyn , odpowietrzyć i sprawdzić co się będzie działo? Zawsze możesz spróbować,choć układ powinien odpowietrzyć się sam,jeśli jest szczelny naturalnie.Korek zbiorniczka wymieniałeś może? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #54 Napisano 6 Października 2012 Układ się odpowietrza samoczynnie. Masz walniętą uszczelkę pod głowicę i spaliny ci pcha w układ chłodzenia !!!!!!!!!!!! bulgotanie w środkowych nawiewach jest jednym z objawów wydmuchanej uszczelki!!!! Kolego przerabiałem to w moim Pasku !!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #55 Napisano 6 Października 2012 Już się na to przygotowałem:) , czekam tylko, aż będę miał możliwość zakładania tematów bo mam wiele pytań a nie chce mieszać w tym temacie. Dzięki za pomoc:) ---------- Dodano o 15:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:43 ---------- Tak korek wymieniałem, ciśnienie się troszkę zmniejszyło w układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #56 Napisano 6 Października 2012 koszt jednego popychacza do silnika na pompo-wtrysk to około 90 PLN a masz ich 8 tak więc!! Wymienia się tylko komplet!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareve Zgłoś #57 Napisano 6 Października 2012 Eh, myślałem, że to tańszy interes chciałem to zrobić przy okazji, ale sobie daruje silnik chodzi cichutko :gwizdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rufi1983 Zgłoś #58 Napisano 12 Maja 2013 Witam jestem w tym temacie zielony ,gdyż ostatnio miałem wymianę filtra paliwa a mechanik ,który to robił po prostu miał tyle pracy że w chwili montażu pomylił dwa węże od filtra i spowodował dostanie się ropy do płynu chłodniczego co zakłuciło obieg paliwa ,w momęcie ponownego zapalenia silnika zaczeło kopcić na siwo i po chwili silnik sam gasł w końcu po 5 próbach udało się go odpalić.Na drugi dzień ranochciałem go ponownie odpalić i miałem problem , gdyż odpalił a ponownie zgasł. Co teraz zrobić oprócz tego że muszę wymienić natychmiast filtr paliwa i pewnie płyn chłodniczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagon Zgłoś #59 Napisano 9 Października 2019 (edytowane) Witam wszystkich. Auto kupiłem miesiąc temu. Pojechałem do mechanika na wymianę rozrządu, tylnich tarcz hamulcowych, oleju i filtrów. Mechanik wymienił również płyn chłodzący. Nie zwróciłem uwagi wcześniej bo było jeszcze ciepło ale nagrzanie kabiny trwa bardzo bardzo długo. Pomimo tego iż po kwadransie wskaźnik na desce pokazuje 90°C, powietrze z nadmuchu jest letnie. Dziś za radą kolegi odkręciłem wlew płynu i odpaliłem silnik ale co się stało...? Od razu po odpaleniu, wiatrak chłodnicy pracuje. Tak jakby silnik był gorący a przecież nie jest. Stąd pytanie, czy mam się udać do elektryka czy do mechanika. A może sam mógłbym usunąć problem? Z góry dziękuję za pomoc. Klaudiusz. ? VW passat B5. 1.8 T 1997. Benzyna i LPG. Ps. Wróciłem przed chwilą do domu. Podniosłem maskę, odkręciłem wlew płynu. Żadnego ciśnienia, płyn bardzo ciepły i tyle. Przejechałem 50 km. ? Edytowane 10 Października 2019 przez wagon Zapomniałem. Passat jest benzyna w gazie. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #60 Napisano 9 Października 2019 (edytowane) Wiatrak pracuje na sprzęgle, i zatrzymasz go ręką. Masz zapowietrzoną nagrzewnice, która może nie chcieć się sama odpowietrzyć. Może być też zakamieniona jeżeli nie jesteś pewien jak grzała wcześniej. Edytowane 9 Października 2019 przez HansikVR5 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach