Skocz do zawartości
sergiusz-

Ile płynu do układu chłodzącego??

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego

Pogoń swojego Paska na wysokich obrotach!!!! Kręć go pod 4000 obr/min !!! Następnie zobacz czy płyn ci wyrzuciło przez zbiorniczek wyrównawczy i czy masz twardy wąż idący od głowicy do chłodnicy!!!!!:D

 

 

 

"Ludzie są biedni dlatego, że ich marzenia są biedne."

- Robert Kiyosaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też stan oleju i jego jakość. Czasami winna jest uszczelka chłodnicy oleju. Sprawdź też całą chłodnice cieczy (bardzo często puszcza na łączeniu części bocznych z kratownicą), trzeba się dobrze nagimnastykować aby ją obejrzeć. Czy na suchym nie zostawia plam płynu ? Zdejmij osłonę silnika i zobacz czy nie ma na nawierzchni wody. Skoro nie ma ciśnienia w układzie, nie ma resztek oleju i spalin w zbiorniczku wyrównawczym to nie może być uszczelka pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety plam nigdzie nie zostawia, jak pisałem wcześniej wyciek tylko widziałem z zaworu przelewowego gdy odkręcam korek.Osłonę też ciągałem i niestety też nic nie ma. Olej też ok, nie śmierdzi wody w nim nie ma, stan dobry.

Sprawdzałem też przy odkręconym korku na wysokich obrotach płyn nawet nie drgnął...

Dziś sprawdzę chłodnicę oleju jeśli uda mi się ją zlokalizować.

Możliwe jest żeby woda parowała osadzała się na korku i skraplała się do zaworu przelewowego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe jest żeby woda parowała osadzała się na korku i skraplała się do zaworu przelewowego ?
Raczej nie, korek sprawdzałeś? Może trzeba wymienić korek. Bo ubytki przez zawór to wówczas kiedy wzrasta ciśnienie w układzie chłodzącym.
Dziś sprawdzę chłodnicę oleju jeśli uda mi się ją zlokalizować.
Znajduje się pd filtrem paliwa i raczej nie zobaczysz nic wokół niej. Chłodnica olejowa jak puszcza to do silnika, ale to raczej daje skutek oleju w płynie rzadko odwrotnie. Chociaż cuda się zdarzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej korek jest nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeszcze raz wszystko dokładnie sprawdzałem i do wymiany jest uszczelka pod głowicą.

Wewnątrz zbiorniczka na ściance osadził się czarny osad zapewne są to spaliny, niestety.

 

Wracając do uszczelki chciałbym zapytać was o rady, co warto zmienić, a co nie i dlaczego.

 

1. Olej VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W40

2. Nowy płyn chłodzący oczywiście G12

3.Nowy pasek rozrządu

4.Uszczelka pod głowicę, pokrywę zaworów , kolektor ssący, wydechowy.

5.Nowe śruby do przykręcenia głowicy.

 

Hm o czymś zapomniałem ?

Jeśli macie jakieś nowe sugestie to też je z chęcią rozpatrzę.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, jeszcze jedno dziś rano jadąc do pracy zauważyłem, że włączając nawiew na maksymalnie ciepły , przez chwilkę leciał ciepły a później lodowaty, czy to może mieć jakiś wpływ na całą sprawę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Delikatna aktualizacja:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś jeszcze raz wszystko dokładnie sprawdzałem i do wymiany jest uszczelka pod głowicą.

Wewnątrz zbiorniczka na ściance osadził się czarny osad zapewne są to spaliny, niestety.

 

Wracając do uszczelki chciałbym zapytać was o rady, co warto zmienić, a co nie i dlaczego.

 

1. Olej VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W40

2. Nowy płyn chłodzący oczywiście G12

3.Nowy pasek rozrządu

4.Uszczelka pod głowicę, pokrywę zaworów , kolektor ssący, wydechowy.

5.Nowe śruby do przykręcenia głowicy.

 

Hm o czymś zapomniałem ?

Jeśli macie jakieś nowe sugestie to też je z chęcią rozpatrzę.

 

Pozdrawiam.

 

Witam

 

1. Jak nie masz kawy z mlekiem to nie trzeba ale jak sam piszesz że to nowy nabytek to wymień, filtr też!!

2. Tak

3. "Nowy nabytek" to kompletny rozrząd (pasek, rolka,napinacz, i pompa wody bo jest na rozrządzie!!!)!

4. TAK + uszczelniacze zaworów + planowanie głowicy(szczelność też by pasowała) i zobacz w jakim stanie masz popychacze hydrauliczne !!

5.Tak

6. Klucz dynamometryczny

7. sześciopak piwka albo i więcej!!!

 

 

„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.”

- Robert Kiyosaki

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodaję nowe relacje z kilku dni.

Mianowicie zauważyłem jeszcze kilka niepokojących rzeczy na ściance zbiorniczka wyrównawczego był tak jakby czarny osad nie wiem czy to były spaliny czy po prostu jakiś syf, ponieważ niczym nie śmierdziało.

 

Druga sprawa jadąc do pracy włączyłem ogrzewanie na początku leciało ciepłe, po chwili przy tej samej temperaturze zaczęło lecieć lodowate.

 

Jeszcze jedno co mnie niepokoi to wewnątrz auta w czasie jazdy słychać jakby się woda przelewała, a wręcz bulgotała.

 

Czekam na waszą pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno co mnie niepokoi to wewnątrz auta w czasie jazdy słychać jakby się woda przelewała, a wręcz bulgotała.

 

wysokie prawdopodobieństwo wydmuchanej uszczelki pod głowicą, ale nie koniecznie ponieważ zapowietrzony układ będzie dawał podobne odgłosy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, czyli warto spuścić wodę, wlać płyn , odpowietrzyć i sprawdzić co się będzie działo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hm, czyli warto spuścić wodę, wlać płyn , odpowietrzyć i sprawdzić co się będzie działo?

Zawsze możesz spróbować,choć układ powinien odpowietrzyć się sam,jeśli jest szczelny naturalnie.Korek zbiorniczka wymieniałeś może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ się odpowietrza samoczynnie. Masz walniętą uszczelkę pod głowicę i spaliny ci pcha w układ chłodzenia !!!!!!!!!!!! bulgotanie w środkowych nawiewach jest jednym z objawów wydmuchanej uszczelki!!!! Kolego przerabiałem to w moim Pasku !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już się na to przygotowałem:) , czekam tylko, aż będę miał możliwość zakładania tematów bo mam wiele pytań a nie chce mieszać w tym temacie.

 

Dzięki za pomoc:)

 

---------- Dodano o 15:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:43 ----------

 

Tak korek wymieniałem, ciśnienie się troszkę zmniejszyło w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koszt jednego popychacza do silnika na pompo-wtrysk to około 90 PLN a masz ich 8 tak więc!!

Wymienia się tylko komplet!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eh, myślałem, że to tańszy interes chciałem to zrobić przy okazji, ale sobie daruje silnik chodzi cichutko :gwizdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem w tym temacie zielony ,gdyż ostatnio miałem wymianę filtra paliwa a mechanik ,który to robił po prostu miał tyle pracy że w chwili montażu pomylił dwa węże od filtra i spowodował dostanie się ropy do płynu chłodniczego co zakłuciło obieg paliwa ,w momęcie ponownego zapalenia silnika zaczeło kopcić na siwo i po chwili silnik sam gasł w końcu po 5 próbach udało się go odpalić.Na drugi dzień ranochciałem go ponownie odpalić i miałem problem , gdyż odpalił a ponownie zgasł.

Co teraz zrobić oprócz tego że muszę wymienić natychmiast filtr paliwa i pewnie płyn chłodniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Auto kupiłem miesiąc temu.

Pojechałem do mechanika na wymianę rozrządu, tylnich tarcz hamulcowych, oleju i filtrów. Mechanik wymienił również płyn chłodzący. Nie zwróciłem uwagi wcześniej bo było jeszcze ciepło ale nagrzanie kabiny trwa bardzo bardzo długo. Pomimo tego iż po kwadransie wskaźnik na desce pokazuje 90°C, powietrze z nadmuchu jest letnie.

Dziś za radą kolegi odkręciłem wlew płynu i odpaliłem silnik ale co się stało...? Od razu po odpaleniu, wiatrak chłodnicy pracuje. Tak jakby silnik był gorący a przecież nie jest.

Stąd pytanie, czy mam się udać do elektryka czy do mechanika. A może sam mógłbym usunąć problem?

Z góry dziękuję za pomoc.

Klaudiusz. ?

VW passat B5. 1.8 T 1997. Benzyna i LPG.

Ps. Wróciłem przed chwilą do domu. Podniosłem maskę, odkręciłem wlew płynu. Żadnego ciśnienia, płyn bardzo ciepły i tyle. Przejechałem 50 km. ?

Edytowane przez wagon
Zapomniałem. Passat jest benzyna w gazie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak pracuje na sprzęgle, i zatrzymasz go ręką. Masz zapowietrzoną nagrzewnice, która może nie chcieć się sama odpowietrzyć. Może być też zakamieniona jeżeli nie jesteś pewien jak grzała wcześniej.

Edytowane przez HansikVR5
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności