Skocz do zawartości
Gość kozawoj

Passat 1.9TDi 115KM AJM 1999r - kilka problemów

Rekomendowane odpowiedzi

1. A mi pali olej koło 2l między wymianami...?

2. Czy Wasze łopatki z turbiny są "zjechane" tak jakby pilnikiem ktoś je przejechał?

3. Czy odpięcie EGR i wycięcie katalizatora poprawi jazdę?

4. Może ktoś podać orientacyjny koszt wymiany turbiny, przepływki?

 

Więcej problemów raczej nie mam...

 

dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki "niuteq" za trafną diagnozę, tak jak napisałeś padła turbina, jeszcze jedno pytanko ponieważ mechanik polecił mi raczej kupienie nowej a ja słyszałem że regenerowana jest równie dobra no i przyjazna dla kieszeni. Co o tym myślicie, turbina jest Garetta. W jednym z punktów regeneracji powiedzieli mi że tego typu turbin nit nie regeneruje bo nie ma do nich oryginalnych części. Pozdrawiam i dziękuję.

 

---------- Post added at 18:11 ---------- Previous post was at 18:07 ----------

 

Mam jeszcze do Was pytanie, czy przed zamontowaniem nowej lub zregenerowanej turbiny należy wyczyścić intercooler oraz miskę olejową, bo takie słuchy mnie doszły i trzeba to zrobić bez względu na to czy olej w całości poszedł w wydech czy częściowo w wydech i częściowo do intercoolera. Dzięki pozdro.

 

Ja wymieniłem na regenerowaną, jeżdżę już 1,5 roku (40 000 km) i zero luzu i wycieków.

Po wymianie turbo konieczna wymiana oleju i filtra, powinieneś wyczyścić jeszcze IC oraz przewody powietrza, za jakiś czas zapcha ci się katalizator (ja właśnie się z tym męczyłem w ostatnim tygodniu).

Warto też sprawdzić czemu silnik się zatrzymał? Czy z powodu błędu czy co gorsza zatarcia?

 

1. A mi pali olej koło 2l między wymianami...?

2. Czy Wasze łopatki z turbiny są "zjechane" tak jakby pilnikiem ktoś je przejechał?

3. Czy odpięcie EGR i wycięcie katalizatora poprawi jazdę?

4. Może ktoś podać orientacyjny koszt wymiany turbiny, przepływki?

 

ad 1 sprawdziłeś co ci rzuca olej? czy turbo czy przez odme czy może wycieki?

Mi pomiędzy wymianami nic nie ubywa,

ad 2 nie powinny być zjechane, najprawdopodobniej coś się dostało przez filtr powietrza i starło łopatki,

ad 3 jeśli działa zostaw w spokoju

ad 4 turbo regenerowane z gw 12m ok 1000, używki od 500pln nowe 3000, przepływka dobrej firmy ok 280 pln

Edytowane przez rybak02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki "niuteq" za trafną diagnozę, tak jak napisałeś padła turbina, jeszcze jedno pytanko ponieważ mechanik polecił mi raczej kupienie nowej a ja słyszałem że regenerowana jest równie dobra no i przyjazna dla kieszeni. Co o tym myślicie, turbina jest Garetta. W jednym z punktów regeneracji powiedzieli mi że tego typu turbin nit nie regeneruje bo nie ma do nich oryginalnych części. Pozdrawiam i dziękuję.

ja mialem to szczescie ze kupilem tu na forum, to byl strzal w 10-tke sprzedawca uczciwy turbinka jezdzi od wakacji w aucie ostnio zaczela lapac awaryjny ale to pewnie przez ta zime bo trasa krotka i to po drogach gdzie czasmai 40km/h to bylo i tak za duzo ale wystrazylo ja przedmuchac i smiga dalej

ja na twoim miejscu poszukalbym cos uzywanego w dobrym stanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra teraz inna sprawa czy w AJM intercooler powinien miec miejsce na czujnik czy jest bez czujnika?

 

Nie wiem czy jest to przyczyną ale kiedyś fachowiec od olejów był takim fachowcem że zalał mi pól syntetyk :/ zanim się spostrzegłem zrobiłem 4000 km. Teraz leje TXT synteyk z normą 50501 czyli odpowiadającą moim pompowtryską i dlatego olej mi się gubi. Na turbinie nie widać żeby olej się pojawiał większych wycieków raczej też niema.

Edytowane przez wojtasB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was, ma do Was pytanko żeby upewnić się, że dobrze zrozumiałem odpowiedzi. Proszę Was o wypowiedź czy przy wymianie turbinki należy czyścić Intercooler i przewody powietrza a także miskę olejową. Bardzo proszę Was o opinie, gdyż przy wymianie turbiny chciałbym zrobić wszystko co niezbędne i zależne bądź wspólgrajace z turbinką aby hulała jak należy i śmigała jak najdłużej.

 

A drugie moje pytanie dotyczy radia z nawigacją VW Nawigation MCD z czarno-białym wyświetlaczem. Mam taki sprzęt u mnie w Pasku i raz że kanały radiowe odbierają bardzo słąbo gdzie inne radia w tych samych miejscach odbierają idealnie. A dwa że nie odtwarza mi płyt Cd już nie mówie o nagrywanych na kompie choc słyszę, że takie powinien odtwarzac ale nawet nie bierze oryginałów, albo jak już złapie to raz na sto prób. Bardzo proszę o rady w tej sprawie. Dziękuję. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności