Skocz do zawartości
Gość mkzibi

[silnik] Wymiana kroćca chłodzenia przy glowicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mkzibi

Witam!

 

Właśnie zauważyłem, że mocno cieknie mi płyn chłodzący z kroćca w którym jest czujnik temperatury i który to krociec jest przykręcony do głowicy. Wymienialem go już raz ale efekt kiepski bo znowu cieknie. Podpowiedzcie czym to porządnie uszczelnić. Mocne dokręcanie nic nie daje bo ten plastik może pęknąć. Jak sie słabo dokręci to cieknie, wymiana uszczlki (oring) też nic nie daje. Może trochę silikonem do wysokich temperatur trochę przesmarować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden ze słabszych elementów, często pęka i cieknie. Spróbuj przeczyścić miejsce przylegania na głowicy papierem ściernym jakimś miałkim (400-600) u mnie to pomogło, a jak będzie ciekło to silikonem też można, gdyby znów pękło to raczej nie powinno być problemu z usunięciem silikonu, a raczej na pewno rozwiąże to problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GUPETTO

Jesli juz miałes rozebrane kiedys i dobrze oczysciłes przed mozntazem to powinno byc ok, moze oring zle Ci sie ułozył albo jakis trefny sie trafił lub inny Ci dali.

Silikon to ostatecznosc, jesli wiesz ze tamto jest ok to złóz na silikon ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Hmm... te króćce - niestety często pękają im ścianki obok śrub (mikropęknięcia) i wtedy żadne silikony już nic nie pomogą... Trzeba wymienić na inny...

Jeśli problemem jest wykrzywiona od temperatury powierzchnia przylegania do głowicy, to rzeczywiście silikon pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt często ten element się uszkadza (dwa razy w ciągu 1,5 roku go wymieniałem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi
Jesli juz miałes rozebrane kiedys i dobrze oczysciłes przed mozntazem to powinno byc ok, moze oring zle Ci sie ułozył albo jakis trefny sie trafił lub inny Ci dali.

Silikon to ostatecznosc, jesli wiesz ze tamto jest ok to złóz na silikon ;)

 

 

Niestety bez silikonu się nie obeszło. Po zdjęciu okazało się że powieżchnia przylegania króćca ma dość znaczne wżery. Szlifowanie na nic się zadało bo trzebe by dużo zeszlifować. Dałem silikon i na razie sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem właśnie po wymianie tego ustrojstwa, przeciekało w okolicach srób. Zastanawia mnie to, że czujnik temperatury jest bardzo luźno montowany. Klamra prawie w ogole go nie dociska do kroćca. Mam wrażenie, że jest tam wilgotno i sączy się płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod czujnikiem jest oring i pewnie przysiadł, bo to on powinien wypychać czujnik w kierunku klamry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak, czujnik nie może luźno siedzieć w gnieździe, więc zawiódł element sprężysty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pod czujnikiem jest oring i pewnie przysiadł, bo to on powinien wypychać czujnik w kierunku klamry.

 

Prawdopodobnie tak, bo zarówno w starym jak i nowym kroćcu, czujnik ten nie siedział 'pewnie'. Element sprężysty(klamra) ma za zadanie zablokować czujnik, zeby nie wysunął się. Podłożę coś mieczy czujnik a klamre, żeby było większe parcie na oring.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego króćca to wyczyszczona powierzchnia pod króćcem, silikon temperaturowy i nowe trochę krótsze śruby (stare się widocznie wyciągnęły) i spokój już drugi rok. A wcześniej nie dało się tego zatamować nawet na nowym króćcu i uszczelce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

króćce pękają od zbyt mocnego dokręcania i wyginają się od temperatury. trzeba dokręcać je z czuciem i wtedy nie będzie żadnego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
króćce pękają od zbyt mocnego dokręcania i wyginają się od temperatury. trzeba dokręcać je z czuciem i wtedy nie będzie żadnego problemu.

 

hmm kurcze moze masz racje :) po wymianie sączy się kolo dolnej sruby. Jak samo sie z czasem nie zaklei z czasem, w co raczej wątpie, to wyciagam jeszcze raz i na silikon, bo juz nie mam cierpliwości :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to faktycznie FEBI to powinno być ok, choć ja swego czasu montowałem Topran'a i był dość dobrze wykonany (w 1.9 TDI).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wymienić króciec przy1.8adr mam ten z dwoma wejściami na czujniki tylko jeden zaślepiony.nie ma dostępu do jednej śruby co łączy króciec z tą rorka metalowa co idzie wzdłuż głowicy.czy jak rurkę wypne z przewodow wodnych i odkręceniu od glowicy króciec to da się go obrócić żeby dojść do tej sroby?wymieniał ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zdjęcie trochę nie wyraźne ale czy to Ten słynny kruciec?

Screenshot_2018-11-17-14-58-07.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności