Skocz do zawartości
hotair

jak wymienić maglownicę

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy dużo z tym roboty i czy dysponując kanałem dam rade sam to zrobić. Jest to oczywiście maglownica ze wspomaganiem, może ktoś już to robił i udzieli fachowych wskazówek co i jak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam robilem to juz pare razy, rowneiz dysponuje tylko kanalem i spokojnie dasz rade

powiem tak wymienialem w golfie 2 tdi maglownice bez wspomagania n amaglownice ze wspomaganiem no i tam troche bylo roboty ale jak wymienialem w passacie b3 1,8 benzynka to nie bylo wiekszych problemow, jest to troche czasochlonne zajecie ale w warsztacie to Cie troche skasuja a samemu to zaden problem, niktorzy mowia ze najwiecej czasu pochlania zmontowania do kupy kolumny kierowniczej tzn krzyzaka z maglownica;) zycze powodzenia gdyby cos jeszcze to pisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to napisz coś więcej od początku co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to robię w taki sposób: Auto na kołkach, koła zdjęte, odkręcam krzyżak od maglownicy, podkładam 2 lewarki pod sanki(belkę) silnika, odkręcam 2 tylne śruby mocujące sanki do nadwozia, przednie 2 śruby tylko luzuję i opuszczam lewarkami sanki wraz z silnikiem w dół. Wtedy jest już wystarczający dostęp (ale dość ciężki) aby odkręcić 2 przewody olejowe od wspomagania i 4 śruby mocujące maglownicę do sanek.

Drugi sposób to podwiesić silnik na jakimś łańcuchu, odkręcić 2 tylne śruby mocujące silnik do poduszek i opuścić całkowicie sanki wraz z maglownicą na ziemię.

Przy składaniu trochę kłopotu będzie z założeniem krzyżaka na maglownicę, trzeba do tego trochę cierpliwości:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a krzyżak najpierw rozpinasz pod gumą maglownicy od strony podwozia czy od środka samochodu pod kierownicą przy podłodze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzyżak rozpinam od samej maglownicy, pod gumą.

 

Ten drugi sposób jest łatwiejszy, lepszy dostęp do odkręcenia przewodów olejowych. I w taki sposób polecam to zrobić.

 

Może być problem z odkręceniem przewodów od maglownicy(w jednym aucie nie mogłem ich ruszyć) wtedy można je rozłączyć od pompy olejowej, zbiorniczka oleju i wyjąć maglownicę wraz z przewodami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę nieco temat. Miałem tego nie robić ale pasek sobie zasłużył i kupiłem wczoraj maglownicę. Gdzieś słyszałem, że maglownicę da się wyciągnąć bokiem- czy to prawda? raz już byłem zmuszony wymieniać wąż od pompy do maglownicy i odkręciłem go kładąc się pod samochód, problemy były ale dałem radę. nie mam porządnego kanału i nie wiem czy dałbym radę podnieść auto na kołki do tego jeszcze silnik miejsca za bardzo nie mam a jakby dało radę bokiem to byłoby super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś słyszałem, że maglownicę da się wyciągnąć bokiem- czy to prawda?

Prawda

Ja to robiłem w b3 1.6 D. Ale jest dużo roboty i gimnastykowania. Musisz wszystko po odkręcać od maglownicy łącznie z drążkami kierowniczymi. Da rade wyjąć bez odkręcania sanek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj odwieźć auto (nie moje) do znajomego mechanika to właśnie w golfie II zmieniał i powiedział, że miejsca jest wystarczająco dużo, że wyjdzie bokiem i że zrobienie tego zajmuje ok 2godzin. Także jeśli się ociepli a przynajmniej jeśli przestanie padać to wymieniam maglownicę:) Sprzedający mówił, że była sprawna do końca, wycieków oleju nie widać jedyne gumy ze starości popękały to wymienię, luzów żadnych nie czuć. Dzisiaj dopiero zauważyłem w moim maglu, że w miejscu gdzie przykręca się krzyżak- ta ośka z wieloklinem jest luz na boki i góra dół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da rade wyjąć bez odkręcania sanek

Też zmieniałem i bez opuszczania sanek się nie obeszło. Jest więcej pola do manewru wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja zmieniałem i nic nie opuszczałem to jest wykonalne tylko trzeba drążki odkręcić od magla następnie przewody od wspomagania krzyżak a na końcu śruby mocujące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak odkręcić krzyżak? tzn odkręcę śrubę tą przy maglu i wysunę do góry czy inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozkręcasz śruby i próbujesz wyciągnąć ;) Ew. młotkiem delikatnie postukaj ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie świeżo po wymianie maglownicy. Kilka uwag którymi mogę się podzielić:

 

* Nie ma szans wyjąć przekładnię bokiem bez odkręcania sanek!

* Nie potrzeba kanału, a z sanek zostawiłem tylko śrubę która je trzyma z prawej strony z przodu reszta całkiem odkręcona nic nie spadnie bo wszystko trzymają mcpersony

* Trzeba anielskiej cierpliwości do założenia krzyżaka :P

 

Pierwszy raz od 2 lat kiedy mam paska wiem co to wspomaganie, pompa dostała trochę na starym maglu i zaczyna działać dopiero na ok 1500 obr ale czasem jest dobrze może mu przejdzie. Szczerze powiem że o niebo lżej chodzi maglownica bez wspomagania niż ta ze wspomaganiem nie działającym!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczerze powiem że o niebo lżej chodzi maglownica bez wspomagania niż ta ze wspomaganiem nie działającym!!!

To normalne, z tą prawidłowością spotkałem się w każdym użytkowanym aucie gdzie były obie opcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okręcaniu i przykręcaniu drążków przyda się lektura czterech tematów pod tym linkiem:

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=wyszukiwarka&page=szukaj&kat=slowo&gdzie1=numery_artykuly&all=all&opis=huzar

Przymierzam się do smarowania maglownicy i wymiany drążków. Czy któryś z kolegów z forum, zajmujących się profesjonalnie naprawami, bawił się może takimi przyrządami:

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=479

Może ktoś niedawno kupił i chce poeksperymentować na mojej B4? Z chęcią podstawię wóz, bo zaczyna mi stukać jeden drążek.

Edytowane przez brox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności