Skocz do zawartości
Gość modder_konsol

Wymiana wiskozowego sprzęgła

Rekomendowane odpowiedzi

Gość modder_konsol

Haj wszystkim,

Mam pytanie do ludzi, którZy kiedykolwiek probowali zmienić sprzęgło wiskozowe - Czy uda sie to wykonać bez rozbierania przodu tak jak do zmiany rozrządu ?

 

Dla wszystkich, którym niedomaga wskazówka temperatury - oprócz termostatu oraz czujnika sprawdzcie jak wam działa sprzęgło wiskozowe wentylatora ? Od wentylatora powinno sie czuc tak jakby chuchanie - u mnie jest wiatr :-(

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
modder_konsol napisał/a:

Haj wszystkim,

Mam pytanie do ludzi, którZy kiedykolwiek probowali zmienić sprzęgło wiskozowe - Czy uda sie to wykonać bez rozbierania przodu tak jak do zmiany rozrządu ?

 

Da się :ok: Trochę trzeba pogimnastykować nadgarstek przy odkręcaniu śrub (3 szt.) mocujących wiatrak do wiskozy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888

Ja mam to samo , na zimnym nawet silniku sprzegło jest załączone tak ze nieda się jego zatrzymac i wskazówka temp nie przekracza 70 stopni:/:/;/ , niewiem jak termostat u mnie ale skoro wentylator cały czas chłodzi to nie widze innej przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam to samo , na zimnym nawet silniku sprzegło jest załączone tak ze nieda się jego zatrzymac i wskazówka temp nie przekracza 70 stopni:/:/;/ , niewiem jak termostat u mnie ale skoro wentylator cały czas chłodzi to nie widze innej przyczyny

 

A gdzie masz te 70 stopni - na zegarach czy na klimatroniku? Czy ktos wie czy na zegar i do klimatronika idzie sygnal z tych samych pinow z czujnika? Pytam bo u mnie wentylator chodzi non stop i na zegarach mam 80-90 a na kliamtroniku 68-72 stopni.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888

ja miałem na zegarze 90 stopni ale był walnięty czujnik , teraz gdy jest nowy g62 , temp na zegarze pokazuje 70 stopni i wentylatora równiez nieda się zatrzymac , choc gdy silnik nie chodzi można nim kręcic , a jak sprawdzic temperaturę na klimatroniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888

zmien na nowy czujnik g62 to dwa czujniki w jednym , dają sygnał do kompa i na zegar , mi na starym dawał 24 stopnie do komputera i silnik falował na jałowym ;/ , TERAZ JEST OK . Ale się nie dogrzewa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888

Piszecie ze 3 śruby mocują sprzegło do wiskozy?? ja u siebie widze 4 śruby:/;/ a tez musze wymienic wiskozę , hmmmmmm jak to w końcu jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmien na nowy czujnik g62 to dwa czujniki w jednym , dają sygnał do kompa i na zegar , mi na starym dawał 24 stopnie do komputera i silnik falował na jałowym ;/ , TERAZ JEST OK . Ale się nie dogrzewa :(

 

Tak wiem, jest jeden czujnik i wychodzi z niego sygnal i na deske i do ECU - ale skad pokazywana jest temp na klimatroniku - z pinow ktore ida do ECU czy na deske??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiam

Właśnie jestem po wymianie łożyska było ciężko ale się dało bez rozbierania przodu.

Jeżeli chodzi o numer seryjny tego łożyska to już jest bez literki A od 2007 roku numer w/w

części to: 058 115 136

cena w ASO Poznań 154zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jak na zimnym silniku jest zblokowana to znaczy że jest wadliwa bo kupiłem niedawno auto i nie wiem o co tu chodzi (to jest jakieś elektryczne sterowanie czy odśrodkowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Visco działa tak, że z przodu jest tzw bimetal i w momencie jak termostat puszcza obieg na chłodnicę to zaczyna na visco lecieć coraz cieplejsze powietrze w wyniku czego bimetal naciska na (chyba sprężynę, nie wiem na pewno) i następuje coraz większe zasprzęglenie przez co wentylator wraz ze wzrostem temperatury obraca się coraz szybciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dzisiaj za wymianę wiskozy i łożyska alternatora - chcę to zrobić bez odchylania przodu - w sumie podszedłem do tego od d**y strony i tak: alternator jakoś wyjąłem, mimo, że przy wyjęciu jednej śruby przeszkadzał wiatrak. Jakiś idiota wymyślił przykręcania wisko do wiatraka od strony chłodnicy. Jest tak 3-4cm miejsca i 4śruby na mały imbus. Na szczęście wiskoza mi się rozsypała na łożysku (!) i mogłem wyjąć wiatrak wraz jej częścią - więc odkręcanie jej nie było potrzebne, ale już zdemontować rolki napędzającej wiatrak nie dałem rady, a zostało na niej część wiskozy z drugą częścią rozwalonego łożyska ... qrwa, ta rolka jest przykręcona "przelotem" przez swoją oś? Jak się łapę wsadzi za alternator, to tam w głębi czuć coś niby imbus - z tamtej strony odkręcać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zauważyłes - wisko odkręca sie z tyłu kolego :D

 

montawiskozy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Danek :) idę kontynuować kaleczenie rąk ... pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie.tez mam jakis problem z tym wiatrakiem ale nie jestem pewny czy to wisko mi siadlo u mnie nic nie wyje nic nie buczy ale sprawdzalem ta wichure od chlodzenia i wiem ze powina sie krecic z szybkoscia walu korbowego a u mnie jak go przygazuje to wichura kreci sie z taka sama predkoscia jak na wolnych obrotach czy to znaczy ze wisko jest do wymiany prosze o rade pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam panowie.tez mam jakis problem z tym wiatrakiem ale nie jestem pewny czy to wisko mi siadlo u mnie nic nie wyje nic nie buczy ale sprawdzalem ta wichure od chlodzenia i wiem ze powina sie krecic z szybkoscia walu korbowego a u mnie jak go przygazuje to wichura kreci sie z taka sama predkoscia jak na wolnych obrotach czy to znaczy ze wisko jest do wymiany prosze o rade pozdro
Ale wisko zaczyna się obracać ze wzrostem temperatury w obwodzie chłodzenia. Na zimnym silniku i chłodnicy możesz wiatrak od wisko zatrzymać rękami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiatrak kreci sie od razu po odpaleniu silnika czy jest zimny czy cieply kreci sie z predkoscia wolnych obrotow i tyle wiecej nie przyspiesza a czy mozna go zatrzymac palcami to nie wiem bo nie chce ich stracic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale wisko zaczyna się obracać ze wzrostem temperatury w obwodzie chłodzenia. Na zimnym silniku i chłodnicy możesz wiatrak od wisko zatrzymać rękami.

 

czyli jak po nocnym postoju zaraz po odpaleniu powinienem moc zatrzymac wiatrak ?

a jesli sie nie da nawet go spowolnic to oznacza ze do wymiany?dzieki z gory za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli jak po nocnym postoju zaraz po odpaleniu powinienem moc zatrzymac wiatrak ?

Powinieneś móc zatrzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinieneś móc zatrzymać.

 

no to umnie nie ma szans aby zatrzymac,tak dzis sprawdzilem bo dzwilem sie ze cos mi teraz za dlugo lapie temp na postoju (teraz sie nie dziwie jak chlodzenie odrazu),a podczas jazdy 4-6km i mam 90 przy minusowych temperaturach.

 

 

dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności