Skocz do zawartości
Gość Pablo Escobar

wymiana paska wielorowkowego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pablo Escobar

czy zeby wymienic pasek wielorowkowy wystarczy poluzowac napinacz i zdjac pasek i go wymienic?? dodam ze mam klime w samochodzie,ale niesprawna a wiec moge uciac pasek klimy jak bedzie przeszkadzal .... dokladniej chodzi mi o to czy sobie sam wymienie pod blokiem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze moze byc ciezko zdjac pasek z wisko, moze nawet okazac sie to niemozliwe bez demontazu przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymian tego paska jest dziecinnie prosta,pierwsze sciagasz pasek od klimy a potem nastepny od alternatora,zakladasz klucz na rolke i ciagniesz w lewo i napinacz sie poddaje i sciagasz pasek,a zalozenie to samo tylko odwrotnie.

tak jest przy moim silniku nie wiem jak przy innych. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie ze sciagniecie paska jest dziecinnie proste, ale jak go zdejmiesz z wisko ?? Bez odkrecenia wentylatora nie da rady, chyba ze na chama dalo by rade...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Dario84, przejdzie bez kłopotu. W 3 minuty go zdejmuję :) z alternatora i wszystkich rolek i jest poza autem. Oczywiscie wczesniej spada pasek z klimy :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko

1.czy da rade wymienić samemu napinacz w tym silniku bez zdejmowania przodu

2.Jakie części polecacie w sklepie chcą za taka lepsza 360 zł a na allegro ok 140 co wy na to

 

http://moto.allegro.pl/item887697732_napinacz_paska_wielorowkowego_audi_a4_passat_b5.html

Bez tytu?u.jpg

Edytowane przez oli_85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy da rade wymienić samemu napinacz w tym silniku bez zdejmowania przodu

Temat wałkowany nieraz na forum. Powinieneś dać radę sam. Odkręcasz z tyłu wiskozę wentylatora, a potem odkręcasz napinacz od tyłu. Jeśli będzie ciężko szło możesz też wymontować alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno udac sie bez wyjmowania alternatora tydzien temu wymienialismy ten napinacz u znajomego w Pasiu.

 

W sklepie widzisz co kupujesz na allegro tylko foto chociaz nie pisze że na allegro wszystko to shit porownaj firme napinacza z allegro z tą ze sklepu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie pytanie zabieram sie do wymiany paska wielorowkowego i paska klimy i mam takie pytanie czy musze tez do tego wymienic napinacze czy same paski wystarcza? Dodam ze na razie nic nie piszczy. Pasek klimatyzacji jest od nowosci wiec pora na niego, a wielorowkowy juz jest troche zuzyty(troche popekany i w pewnym miejscu sie rozdwoil), tez nie pamietam kiedy byl wymieniany. Jakies 1.5roku temy wymianiany byl napinacz paska wielorowkowego. Wiem tez ze jak zdejme pasek to mam sprawdzic sprzegielko alternatora czy sie obraca tylko w jedna strone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam w planach wymienic u mnie pasek wielorowkowy ale nie wiem jak poluzowac pasek od klimy i wspomagania kierownicy.moj passat to 97r adr 1.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie pomoze?jeden pasek jest od klimy drugi maly chyba od pompy wody i wspomagania kierownicy.wie ktos jak je poluzowac zeby je zdjac?bo nie moge dostac sie przez nie do paska wielorowkowego.moj silnik to adr 1.8 125km 97rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj ja mam silnik 1.8 AWT ale u ciebie powinno być podobnie. Musisz sciągnąć osłonę silnika, na dole i tam luzujesz napinacz paska od klimy, napinacz jest z rolką , imbusem luzujesz go i cofasz, pasek schodzi. Drugi pasek ściągasz od góry tam jest napinacz automatyczny należy na ucho napinacza nałożyć klucz i go odciągnąć w przeciwną stronę do napinania i pasek schodzi. Jak będziesz napinał pasek klimy to na napinaczu jest miejce na nałożenie klucza w celu napięcia i po napięciu dokręcasz imbusem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale chodzi mi o ten trzeci pasek co napedza pompe wody i pompe wspomagania kierownicy jak go zdjac,jakos sie chyba luzuje pompe wspomagania ale jak ktorymi srubami??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zablokować koło pasowe wentylatora chłodnicy trzpieniem o grubości 5mm i odkręcić kluczem do gniazd sześciokątnych o rozwartości 8mm zdjąć wentylator chłodnicy odkręcić koło pasowe od pompy cieczy chłodzącej. Aby koło nie obracało się włorzyć odpowiedni wkrętak lub trzpień w koło pasowe pompy wspomagania. Usunąć trzpień po odkręceniu śrub zdjąć pasek klinowy. Składasz w odwrotnej kolejności niema naciągu paska. Wcześniej piszą aby najpier zdjąć pasek wielorowkowy jak pisałem wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności