Skocz do zawartości
Gość maly2rafcio

Wymiana kopułki i palca rozdzielacza

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maly2rafcio

Przy okazji wymiany przwodów chcę wymienić kopułkę i palec rozdzielacza. Jak się zabrać do wymiany palca, czy jest on czymś przymocowany jak go należy wyjąć i jak zamontować. Na co zwrócić uwagę. Dzięki za każdą pomoc

 

VW Passat B3 RP 1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Cześć!Odpinasz te dwie sprężyste blaszki,zdejmujesz kopułke,ściągasz palec - jest tylko wciśnięty.Na osi jest nacięcie a na palcu ząbek.Nowy palec wciskasz no oś,zakładasz nową kopułkę(tam też jest ząbek) i wszystko.Bułka z masłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamis

Kupiłem nowe przewody,kopułkę i palec rozdzielacza.Wszystko wg. katalogu Bosch,czyli rocznik,typ silnika itp.Kopułka okazała się nieco wyższa od oryginalnej (jakieś 2mm),ale dało się wcisnąć.Za to Palec jest za szeroki o 3mm i nijak nie wchodzi w swoje miejsce.

W sklepie powiedzieli,że są dwa rodzaje palców-szerszy i węższy.Przywieźli ten węższy,ale to w ogóle palec z innej bajki niższy o 1cm,za wąski i z innym gniazdem wewnątrz.

Co jest grane?W sklepie twierdzą,że innych palców nie ma

I co mam począć?(byle nie kolejne dziecko).Obszlifować ten za szeroki,czy wyciąć większy otwór w tej pokryweczce pod kopułką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

wez ten stary i jedz do sklepu niech Ci dadza identyczny!Ja juz sie nauczylem by brac czesci na wzor!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamis

Tak zrobiłem,ale oni twierdzą,że innych nie mają w katalogu Boscha.Zresztą,sam widziałem. :zdziwko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo nie szukaj w katalogu Boscha! Zapewne masz Aparat zapłonowy Ducelier. Naciąłem się na to samo - tyle, że w ABS-ie a nie RP. Kupiłem Boscha kopułkę i paluszek i dupa! Nie pasuje a wygląda prawie identycznie.

 

Kup Ducellier i po sprawie. Ja dziś jednemu koledze z tego forum wysłałem kopułkę i palec do Boscha ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamis

No to,one Bosche,nie wiedzą,co do jakiego modelu produkować?!?!? :krzeslem:

Zresztą,nie pierwszy to mój kontakt z dziadostwem tej firmy.Niemcy sami uważają,że Bosch to badziewie.

Dzięki za info. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

stoję przed wymianą przewodów zapłonowych oraz kopułki i palca rozdzielacza i mam problem ze zdjęciem palca. Nie chce zejść za żadne skarby, ciągnąłem go ile sił i nic, siedzi jak przyklejony. Gdzieś przeczytałem, że muszę go "potłuc", bo jeśli jest od nowości, to jest wklejony.

"Potłuc", czyli "rozbić" go, by się rozpadł, czy "obstukać"? Pytam, bo nie chcę nic na siłę robić, żeby aparatu nie uszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciągnąłem go ile sił i nic, siedzi jak przyklejony

Wystarczy go obruszać na klinie, jak masz nowy palec to wiesz w którym jest miejscu.

Jak to nie pomoże to nie młotkiem tylko pokrusz go szczypcami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy go obruszać na klinie, jak masz nowy palec to wiesz w którym jest miejscu.

Jak to nie pomoże to nie młotkiem tylko pokrusz go szczypcami.

Podważyłem śrubokrętem go i poszedł w górę ;)

 

Jestem po wymianie kopułki, palca i przewodów.

 

Czy u was też na gazie (na benzynie nic takiego nie ma) przewody się świecą w izolacji? ;) Bo moje stare tak miały, więc wymieniłem na nowe i na nowych jest to samo. Szczególnie, tam gdzie są bliziutko przewodów z płynem chłodzącym. Czy to normalne zjawisko?

 

 

Na stronie firmy SENTECH, znajduje się taka informacja:

Świecenie i iskrzenie przewodów widoczne w ciemności niekoniecznie musi być powodem "przebicia" kabla i jego złego funkcjonowania. Specyficzna konstrukcja przewodu powoduje, że powietrze wokół niego ulega silnej jonizacji i występują zewnętrzne wyładowania elektryczne. Takie wyładowania nie powodują porażenia elektrycznego ("przewody nie kopią").

 

Więc, chyba wg. nich wszystko jest w porządku? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc, chyba wg. nich wszystko jest w porządku?

 

Skoro wszystko działa silnik pracuje równo to pewnie są dobre a info na stronie ma trochę prawdy w sobie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro wszystko działa silnik pracuje równo to pewnie są dobre a info na stronie ma trochę prawdy w sobie

No właśnie silnik gdy jest zimy to trochę nie za bardzo ładnie chodzi na benzynie (na gazie lepiej). Właśnie jestem w trakcie resetowania (adaptacji) sterownika ;) może to coś pomoże, bo benzynki też mi coś dużo pije :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody wczoraj wieczorem już się nie świeciły :) Tyle, że oddaliłem je od przewodów z płynem chłodzącym. Może to coś miało do tego, albo była inna jonizacja powietrza, jak pisali na stronie SENTECHa. Nie, wiem. W każdym bądź razie myślę, że są ok. Nowa kopułka i palec również. Więc pozostaje mi szukać problemu w czymś innym, bo nadal na zimnym chodzi nie równo :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja sprawdzenie zapłonu, sam w najbliższym czasie jadę na sprawdzenie zapłonu bo na zimnym czasami chodzi jakby na 2 gary nie pracował a przewody świece kopułka palec nowe. Dodam że jak pracuje to tak dziwnie cały czas pyrka w tłumik i nie ma takiej siły silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Daj znać jak coś na priv, czy to coś pomogło :)

Posprawdzam jeszcze u siebie czujniki itd, czy wszystko jest dobre.

Może coś z nimi jest nie halo, bo dodatkowo mimo nierównej pracy na zimnym, nie odczuwam tych 115km :/ Ale jeśli mam najzwyklejszy gaz z doprowadzeniem go do obudowy filtra powietrza, to czy czujniki temperatury mają coś do tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to czy czujniki temperatury mają coś do tego?

Oczywiście,np. podwyższone obroty krótko po odpaleniu, odpowiednie wyprzedzanie zapłonu.

Jaki problem sprawdzić oporności.

Zmulenie silnika na gazie to tylko dawka gazu jeśli na benzynie jest okey, a na benzynie to jeśli przepływomierz okey to nieodpowiednie przyspieszenie zapłonu w zakresie średnich obrotów , czyli potencjometr przepustnicy i czujnik temp. silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmulenie silnika na gazie to tylko dawka gazu jeśli na benzynie jest okey

Na benzynie jest tak samo :/ Też zamulony, do 100km/h żeby go rozpędzić to muszę około 700-900 metrów przejechać bez butowania, tylko do 2,5 tys obrotów.

 

to nieodpowiednie przyspieszenie zapłonu w zakresie średnich obrotów

Sprawdzę te czujniki, zobaczymy.

 

Sprawdzę również dolot dobrze, może gdzieś podłapuje jakieś lewe powietrze.

Mam też padniętą uszczelkę pokrywy zaworów i cieknie mi tam trochę olej, może przez tą nieszczelność troszkę nie równo pracuje? Bo gdzieś wyczytałem, że może być to również powodem, oraz nieszczelne odmy.

 

Na VAGu wykazało mi również błąd czujnika temperatury powietrza zasysanego (jeśli dobrze pamiętam z programu: zwarcie do plusa lub czujnik uszkodzony) :/ Czy ten czujnik odgrywa wielką rolę i może być powodem mojego problemu z nierówną pracą na Pb gdy jest zimny i brakiem mocy?

Edytowane przez wojtix099

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten czujnik odgrywa wielką rolę i może być powodem mojego problemu z nierówną pracą na Pb gdy jest zimny i brakiem mocy?

Kto go tam wie.

Chyba wiesz gdzie go szukać.....zmierz w przepływce jego oporności...na odpiętej wtyczce.

Możesz tez zdjąć klejony dekiel z przepływki i obadać sprawę z tym czujnikiem.

Jeśli coś z nim nie tak to lepiej go odłączyć, pod deklem są konektorki i tam najszybciej to zrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

Sprawdzałem jego oporność i niestety nie ma jej w ogóle :P może coś nie łączy.

Na razie nie miałem czasu na rozbieranie, bo nie chcę nic spartolić, więc gdy będę miał więcej czasu wszystko spokojnie z nim sprawdzę i przy okazji wyczyszczę przepływomierz, bo jeszcze nigdy tego w nim nie robiłem.

 

Przy okazji sprawdziłem oporność przepływomierza przy zamkniętej klapce (chyba zamkniętej, bo nie rozbierałem nic, tylko na zgaszonym aucie mierzyłem) na pinach:

2-3 wynosi 575 ohm

2-4 wynosi 75 ohm

 

Napięcie przy założonej wtyczce wynosiło:

wolne obroty - 0,9 V

2 tys obrotów - 1,5 V

~4 tys obrotów - 2,6 V

 

Więc to chyba jest okej :) Tylko ten czujnik powietrza zasysanego nie ma połączenia.

 

 

Czujnik temperatury cieczy, miał przy temp. silnika 90 stopni C miał oporność 230 ohm, rano gdy był zimny (temperatura otoczenia -3 stopni C, w garażu około 0 stopni C) miał oporność 5500 ohm.

Więc ten czujnik chyba też jest w porządku :)

 

Co może być nie tak? Może ten czujnik od powietrza robi robotę :/

 

Dodam jeszcze, że passat przygasa przy wciśnięciu sprzęgła podczas hamowania na skrzyżowaniu, obroty spadają poniżej 700tys. obr/min. Na biegu jałowym wynoszą one 900tys. obr/min.

 

Nie wiem, czy normalne jest to, że przy prędkości 100km/h (przy 100km/h mam 2800 tys obrotów/min) strasznie buczy silnik, przy 120km/h to już masakra, tak buczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przygasa przy wciśnięciu sprzęgła podczas hamowania na skrzyżowaniu, obroty spadają poniżej 700tys. obr/min.

Na gzie przy zimnym silniku to, powiedziałbym że norma, na rozgrzanym już tego nie powinno być.

strasznie buczy silnik

Wydech oddycha pełną rurą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności